ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه فعال محیط زیستی دیگر در #سنندج و #شهرکرد بازداشت شدند

نیروهای امنیتی آرمان وفایی و شاهو فرجی، دو فعال محیط‌زیست و از اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی را در سنندج بازداشت کردند. مأموران وزارت اطلاعات همچنین در شهرکرد یوسف فرهادی بابادی، فعال محیط زیست و عضو کمپین «صدای پای آب» را دستگیر کرده‌‌اند. دو فعال سنندجی شنبه ۲۷ بهمن و فرهادی بابادی یکشنبه ۲۸ بهمن بازداشت شده‌اند، خبر دستگیری آن‌ها اما دوشنبه ۲۹ بهمن در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی بازتاب یافته. بر اساس این گزارش‌ها شاهو فرجی در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر سنندج و آرمان وفایی در منزل شخصی خود بازداشت‌ شده‌اند. یوسف فرهادی بابادی نیز در حالی‌که در حال بازگشت از یک مراسم ختم بوده بازداشت شده است. اطلاعات سپاه خودروی او را در یکی از خیابان‌های شهر کرد متوقف کرده و با توسل به خشونت این فعال محیطی زیستی را دستگیر کرده. کانال تلگرامی «صدای پای آب» از «سناریوسازی‎های امنیتی» علیه فعالان محیط زیستی ابراز نگرانی کرده است. دوشنبه ۲۹ بهمن پنجمین جلسه هشت فعال محیط زیستی که به جاسوسی و به فساد فی‌الارض متهم شده‌اند، به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان، عبدالرضا کوهپایه و مراد طاهباز، از یک سال قبل تاکنون در «بازداشت موقت» سازمان اطلاعات سپاه پاسداران‌اند.

#حداد_عادل: شرایط امروز مانند مرداد ۳۲ است

غلام‌علی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دوشنبه ۲۹ بهمن در مراسمی در اتاق بازرگانی ایران شرایط کنونی ایران را با سال ۱۳۳۲ مقایسه کرد و از بخش خصوصی خواست که به کمک دولت بشتابد: «امروز وظیفه بخش خصوصی در طول ۴۰ سال گذشته سنگین‌تر است هم آنچه دارد باید به میدان بیاورد و هم به دولت در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند بخش خصوصی باید فعال اصلی باشد و دولت باید میدان را به آنها بسپارد. شرایط فعلی جنگ اقتصادی است مانند مرداد ۳۲ که جنگ روزنامه‌ای هم بود. این جلسه این پیام را دارد که بازرگانان ایران خودشان را برای کشور می‌خواهند نه کشور را برای خودشان.»

فرمانده #نیروی_دریایی_ارتش: کسانی که به فکر تهدید نظامی ایران‌اند ضربه غافلگیرانه‌ای در دریا دریافت می‌کنند

ارتش ایران از یک زیردریایی جدید مجهز به موشک کروز رونمایی کرده است. امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در یک برنامه تلویزیونی گفت: «پیام صریح ما برای کسانی که فکر تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را دارند این است که باید آماده باشند تا ضربه محکم و غافلگیرانه‌ای را از رزمندگان نیروی دریایی ارتش در دریا دریافت کنند.» فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: «از ابتدای امسال تا ۲ ماه گذشته هیچ ناو هواپیمابری در منطقه ما حضور نداشته است و فقط یک حضور کوتاه در ماه‌های اخیر داشتند که بلافاصله منطقه را ترک کردند.» اوایل دسامبر ۲۰۱۸ ناوهای جنگی هواپیمابر ایالات متحده به رهبری ناو هواپیمابر هسته‌ای جان سی ۲۳ (یو اس اس جان سی ستنیس) وارد خاورمیانه شد با این هدف که آمریکا «قدرت خود را به ایران نشان دهد». در آن زمان مسئولان جمهوری اسلامی تهدید کرده بودند که اگر صادرات نفت ایران به صفر برسد، تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب را می‌بندند.

ولیعهد سعودی دستور آزادی ۲۱۰۷ زندانی پاکستانی در #عربستان را صادر کرد

فؤاد حسین، وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که یکشنبه گذشته وارد پاکستان شد، بنا به درخواست عمران خان، نخست وزیر این کشور دستور داد که حدود ۲ هزار و ۱۰۷ هزار زندانی پاکستانی در زندان‌های سعودی آزاد شوند. ولیعهد عربستان برای گفت‌وگو با عارف علوی، رئیس جمهوری، عمران خان، نخست وزیر پاکستان و ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش این کشور پیرامون روابط دوجانبه به اسلام آباد سفر کرده است. ریاض و اسلام‌آباد عصر یکشنبه با حضور ولیعهد عربستان و نخست وزیر پاکستان هفت توافقنامه به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا کردند.

#لاوروف: درباره تروریست‌های خارجی در #سوریه مطابق قطعنامه‌های #سازمان_ملل عمل شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از کشورهای اروپایی خواسته است ستیزه‌جویان داعش با تابعیت این کشورها را که در جنگ با نیروهای دموکراتیک سوریه به اسارت درآمده‌اند تحویل بگیرند و محاکمه کنند. آلمان و فرانسه مخالفت کرده‌اند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترکی با یوسف بن علوی، همتای عمانی خود گفت: «تدابیر علیه تروریست‌های خارجی در قطعنامه‌های سازمان ملل آمده است. باید به آنها احترام گذاشته شود و با شفافیت با این موضوع تعامل شود. این افراد مظنون به اتهامات تروریستی هستند و اصطلاح تروریست‌های خارجی در قطعنامه شورای امنیت آمده و این قطعنامه‌ها شامل بندهای صریح و تدابیر مشخص هستند که باید در حق تروریست‌ها اجرایی شوند.»

#پالرمو به تصویب نرسید، قیمت #دلار وارد کانال ۱۳ هزار تومان شد

مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه گذشته درباره لایحه پالرمو، یکی از لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی به تصمیم نرسید. قیمت دلار در روز دوشنبه ۲۹ بهمن به کانال ۱۳ هزار تومان وارد شد. سایت‌های ارز و طلا خبر داده‌اند که هر دلار آمریکا به قیمت ۱۳۳۰۰ تومان و یورو به قیمت ۱۵۱۸۰ تومان و پوند بریتانیا نیز با قیمت ۱۷۳۳۰ تومان در بازارهای تهران به فروش می‌رسد. صندلی حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در جلسه شنبه ۲۷ بهمن مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی بود. صادق آملی لاریجانی ریاست مجمع را به عهده دارد.

#مجلس به دولت اجازه واگذاری #بنگاه‌های_دولتی در سال ۹۸ را داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه ۲۹ بهمن مجلس شورای اسلامی تبصره ۲ لایحه بودجه ۹۸ بند الف را به تصویب رساندند. به موجب این بند به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۸، پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت متقاضی واحدهای دولتی را همچنان به بخش خصوصی واگذار کند. واگذاری مجتمع فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه سبب اعتراضات گسترده و دامنه‌دار کارگران این واحدهای تولیدی شد.

تجمع مقابل #دادگستری_شوش در اعتراض به ادامه بازداشت #اسماعیل_بخشی

جمعی از کارگران کارخانه #نیشکر_هفت‌تپه به همراه خانواده #اسماعیل_بخشی روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه مقابل #دادگستری_شوش تجمع کردند و به احتمال تمدید مدت بازداشت او اعتراض کردند. اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه در پی اعتصاب کارگران این مجتمع دستگیر و زندانی شد. افشاگری او درباره شکنجه در زندان، سبب شد او اول بهمن این بار با شکایت #وزارت_اطلاعات دستگیر و به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین به مقامات و فعالیت تبلیغی علیه نظام» زندانی شود. به نوشته سندیکای نیشکر هفت‌تپه اسماعیل بخشی بدون بازجویی در سلول انفرادی بازداشت گاه امنیتی وزارت اطلاعات در اهواز برای نوشتن تکذیبیه در رابطه با شکنجه در دوران بازداشت تحت فشار قرار دارد. روز یکشنبه ۲۸ بهمن خانواده اسماعیل بخشی در اعتراض به احتمال تمدید قرار زندان او به دادسرای شوش مراجعه کردند اما دادستان شوش حکم به بازداشت مادر او داد و حمله ماموران برای زدن دستبند به دستان او سبب حمله قلبی او شد و بعد به بیمارستان منتقل شد. مادر اسماعیل بخشی که روز یکشنبه مقابل دادسرای شوش از سوی ماموران مورد حمله قرار گرفته بود در تجمع امروز نیز حضور داشت. تجمع‌کنندگان خواستار آزادی اسماعیل بخشی شدند.

رئیس اتحادیه صنف #رستوران‌داران: کبابی که زیر ۱۵ هزار تومان روی میز مشتری بیاید با آشغال‌گوشت تهیه شده

علی‌ اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران هشدار داد کبابی که زیر ۱۵ هزار تومان روی میز مشتری بیاید قطعاً کباب نیست بلکه با آشغال‌گوشت تهیه شده. علی‌اصغر میرابراهیمی به خبرگزاری تسنیم گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر قیمت مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته و همین امر علاوه بر کاهش مشتریان رستوران‌ها، باعث مشکلاتی برای همکاران ما شده است. وقتی جوجه کیلویی ۳۰ هزار تومان است، راسته گوسفندی کیلویی ۱۲۰ هزار تومان یا مغز راسته کیلویی ۱۸۰ هزار تومان، چطور ممکن است قیمت چلوکباب پرسی ۱۵ هزار تومان باشد؟ رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران این احتمال را که برخی رستوران‌ها از ضایعات گوشت مانند پوست مرغ و کله گاو و سنگدان در طبخ کباب استفاده می‌کنند رد نکرد.

#قیمت_نخ در ایران ۱۰ برابر شد. تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن با مشکلات اقتصادی مواجه شدند

شب عید نزدیک است. مجتبی درودیان رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت در اثر افزایش قیمت دلار، قیمت مواد اولیه از جمله قیمت نخ در سال جاری بیش از ۱۰ برابر رشد کرده. به گفته رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن قیمت هر دوک نخ در ابتدای سال ۲۵۰۰ تومان بود و در حال حاضر به ۲۸ هزار تومان افزایش یافته است. سرمایه تولیدکنندگان کاهش یافته و رشد قیمت‌ها باعث شده میزان تقاضا در بازار هم کاهش پیدا کند. واحدهای صنفی برای گذران زندگی به تعمیر پیراهن و شلوار روی آورده‌اند. عمده سفارش‌های دوخت پیراهن مربوط به افراد درشت‌اندام و ریزاندام است.