نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ و فرزندانش باید در زمینه یک پرونده مالی شهادت دهند

بر اساس دستور یک قاضی در نیویورک، دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا و دو تن از فرزندانش باید تحت سوگند به سوالات دادستان ایالتی در زمینه تحقیقاتی که در مورد کسب و کار خانوادگی است، پاسخ دهند. قاضی آرتور انگورون، در دادگاه ایالتی نیویورک حکم داد که ترامپ، پسرش ترامپ جونیور و دخترش ایوانکا باید به سوالات دادستان ظرف ۲۱ روز آینده پاسخ دهند. پیش از این وکلای ترامپ دادستان پرونده را متهم کرده بودند که حقوق موکلشان را بر اساس قانون اساسی در نظر نگرفته است. استدلال تیم وکلا براین اساس بود که شهادتی که در این پرونده تحت سوگند ادا خواهد شد می‌تواند علیه موکل در پرونده موازی جنایی که تحقیقات درباره آن درجریان است استفاده شود. بدنبال صدوررای قاضی انگورون، دونالد ترامپ پنج شنبه شب در بیانیه‌ای اتهامات وارده را کذب خواند و دادستان پرونده را متهم به سیاسی کاری کرد. پرونده مورد بحث حاصل سه سال تحقیقات در زمینه سازمان ترامپ است و دادستان می‌گوید شواهدی در مورد تخلف مالی در سازمان ترامپ در دست دارد. عمده این تخلفات در صورت اثبات در مورد بالابردن ارزش املاک برای دریافت وام و کاهش آن برای کمتر دادن مالیات می‌شود. این تخلفات متوجه تشکیلات کسب و کار ترامپ است و خود ترامپ و خانواده‌‌اش در جریان این پرونده به عمل غیر قانونی متهم نشده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران: توافق نهایی متفاوت از شایعات رسانه‌ای است

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به خبر رویترز درباره مفاد توافق برای احیای برجام در مذاکرات هسته‌ای وین نوشت: «انتشار اطلاعات نادرست در پوشش گزارش‌دهی رسانه‌ای کاری خطرناک است.» خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده است که متن پیش‌نویس این توافق که بیش از ۲۰ صفحه است، مراحل توالی گام‌های دو طرف را مشخص می‌کند که باید پس از تایید آن توسط طرف‌های باقی‌مانده در توافق، اجرا شود. به گفته‌ سه دیپلمات، نخستین مرحله اجرا با تعلیق غنی‌سازی بالای ۵ درصد توسط ایران، شروع می‌شود. این متن همچنین به اقدامات دیگری اشاره می‌کند که دیپلمات‌ها می‌گویند شامل آزادسازی حدود ۷ میلیارد دلار از پول‌های ایران در بانک‌های کره جنوبی و همچنین آزادی گروگان‌ها در ایران است. تنها زمانی که ایران به این تعهدات عمل کند، مرحله اصلی لغو تحریم‌ها آغاز می‌شود، و به آنچه که بسیاری از دیپلمات‌ها آن را «روز اجرای مجدد» می‌نامند، می‌انجامد. سعید خطیب‌زاده در ادامه نوشته خود آورده است: «توافق نهایی برای صدور مجوز بازگشت آمریکا به برجام با گزارش بی‌منبع تحریف‌شده‌ای که شایعه‌سازی کرده است، بسیار متفاوت خواهد بود.» سخنگوی وزارت خارجه ایران اضافه کرد: «با نزدیک شدن به روزهای پایانی، باید منتظر تحریف‌های بیشتری بود.» خبرگزاری تسنیم درباره خبر رویترز پیرامون پیش نویس توافق ایران و کشورهای مشارکت کننده در برجام نوشت: «منابع آگاه به تسنیم گفتند که مطلب رویترز صرفاً در راستای عملیات روانی است و نسبتی با واقعیت اصلی مذاکرات ندارد.» این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران نوشت: «ایران تعلیق غنی سازی بالای ۵ درصد را هیچگاه قبل از مشخص شدن مساله تحریم‌ها و بخصوص تحریم نفتی و دریافت پول‌های فروش از طریق مبادی رسمی انجام نخواهد داد.»