ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس هلند: تیرانداز اوترخت دستگیر شد

بنابر اطلاع پلیس هلند فردی که متهم است عامل تیراندازی در شهر اوترخت و کشتن سه نفر است، دستگیر شده است. پلیس بلافاصله پس از متواری شدن تیرانداز عملیات گسترده‌ای را برای یافتن او آغاز کرد. پلیس تیراندازی در مترو در شهر اوترخت در روز دوشنبه را «تروریستی» خوانده است. پس از اعلام دستگیری فرد متواری متهم به تیراندازی وضعیت اضطراری در اوترخت تعدیل یافت. کنترل پلیسی همچنان شدید است.

سه نفر از اعضای هیأت مدیره #بانک_سرمایه به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شدند

دوشنبه ۲۸ اسفند حکم ۳ نفر از اعضای هیأت مدیره بانک سرمایه در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی که به دستور خامنه‌ای تشکیل شده، صادر شد. علی بخشایش، محمدرضا توسلی و پرویز کاظمی به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از مشاغل دولتی به طور دائم محکوم شدند. علی بخشایش به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت متهم بودند. این افراد طی چهار جلسه در در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام، محاکمه شدند.

کاهش میزان خریدهای شب #عید: ۸۸,۹ درصد آجیل و تنقلات، ۷۸,۱ درصد شیرینی و میوه ۸۲,۲ درصد پوشاک

طبق نتایج نظرسنجی ایسپا به دلیل بحران اقتصادی و دشواری‌هایی که در تأمین معیشت روزانه خانواده‌هایی ایرانی پیش آمده، در نوروز ۹۸ نه تنها میزان خرید آجیل و تنقلات کاهش پیدا کرده، بلکه شیرینی و میوه و حتی پوشاک هم تحت تأثیر قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با استناد به نتایج نظرسنجی ایسپا در نوروز ۹۸ درصد افرادی که گفته‌اند میزان خرید خانواده آنها برای نوروز ۹۸ نسبت به سال گذشته در هریک از موارد کمتر شده، به شرح زیر است: ۸۸,۹ درصد آجیل و تنقلات، ۷۸,۱ درصد شیرینی و میوه ۸۲,۲ درصد پوشاک.

عضو #کمیسیون_انرژی #مجلس می‌گوید #بنزین در سال ۹۸ قطعاً گران نمی‌شود

هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت در سال ۹۷ دولت درباره تعیین تکلیف قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه قیمت بنزین لایحه یا برنامه‌ای را به مجلس ارائه نکرد و این موضوع را مسکوت گذاشت در نتیجه «قطعاً در سال آینده قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین افزایش نخواهد داشت». به‌گفته او دولت با سهمیه‌بندی بنزین به‌ویژه اعطای یک لیتر بنزین به افراد در سال آینده نیز مخالفت کرده است. دولت جمهوری اسلامی در لایحه بودجه سال آینده نرخ بنزین را ثابت و براساس قیمت سال جاری در نظر گرفته است اما براساس طرح پیشنهادی کمیسیون انرژی مجلس، نرخ بنزین برای خودروهای شخصی تنها تا سقف سهمیه ثابت خواهد بود. کاهش ارزش برابری ریال در برابر دلار که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد و در بهار و تابستان امسال شدت گرفت، قاچاق سوخت را نسبت به گذشته بیشتر کرده است. مجلس شورای اسلامی ایران در بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به دلیل آنچه که «خارج از تحمل مردم» اعلام شد، رد کرد.

#بارش_شدید برف و باران در #مازندان موجب مسدود و کند شدن چند محور این استان شد

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، و به نقل از فرمانده پلیس راه استان مازندران، وضعیت جوی در محورهای این استان، بارش شدید همراه با سیلاب است. علی‌رضا قدمی، فرمانده پلیس راه گزارش داد که محور ساری – سمنان تا اطلاع ثانوی و به دلیل سیلاب شدید و رانش زمین مسدود شده است. او افزود که در محور کندوان و ارتفاعات محور هراز با وجود بارش برف وضعیت عادی و ترافیک روان است. رئیس پلیس راه استان افزود که بارش شدید برف در ارتفاعات محور سوادکوه موجب ترافیک و کندی حرکت وسایل نقلیه در مسیر به سمت تهران شده است. همچنین محور نکا به ساری به دلیل جمع شدن سیلاب در وسط جاده دارای ترافیک سنگینی است. مدیرکل هواشناسی مازندران پیشتر نسبت به وقوع سیلاب در استان مازندران در روزهای پایانی سال ۹۷ هشدار داده بود.

روزنامه هلندی: #تیم_ملی فوتبال ایران به‌دلیل #بحران_اقتصادی نمی‌تواند مربی جدید استخدام کند

روزنامه «آلخمین داخبلاد» هلند (AD) در مطلبی با عنوان «ایران همچنان بدون سرمربی است: پول تمام شده است»، درباره وضعیت کنونی تیم ملی فوتبال ایران نوشته است که به‌دلیل بحران اقتصادی وزارت ورزش ایران پول ندارد که بابت مربی جدید تیم ملی فوتبال بپردازد. این روزنامه از سخنان محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نقل قول کرده که گفته بود: «وزارت ورزش و جوانان برای جذب مربی و سرمربی فدراسیون فوتبال در سال آینده بودجه جداگانه‌ای اختصاص نمی‌دهد و همانند سایر فدراسیون‌ها تنها بخشی از بودجه فدراسیون فوتبال را پرداخت خواهد کرد.» AD افزوده است: تیم ملی فوتبال ایران از ماه ژانویه تاکنون بدون سرمربی بوده است. کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی پس از حذف از جام ملت‌های آسیا از هدایت تیم ملی این کشور کناره‌گیری کرد. وزارت ورزش ایران نام‌هایی چون ژوزه مورینیو، لورن بلان و یورگن کلینزمن را مطرح کرد که نیازمند منبع مالی زیادی است. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفته است که «نام بردن از این افراد یک شوخی بزرگ است.» کی‌روش پس از حذف ایران از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در یک ویدئو که دوم فوریه / ۱۳ بهمن، در سایت فاکس اسپورتس منتشر شد، گفت دولت ایران به تیم فوتبال این کشور کمک مالی نمی‌کرد و «قطری‌ها همه هزینه‌های استادیوم، سفر، هتل و سایر هزینه‌ها را پرداخت کردند چون فدراسیون هیچ پولی نداشت؛ هیچ.»

#آلودگی_هوای #زاهدان و #زابل به ترتیب به ۲۵ و ۹،۵ برابر حد مجاز رسید

رئیس اداره هواشناسی زاهدان خبر داد که وزش باد شدید و گردوخاک در زاهدان سبب شد غلظت ذرات معلق در هوا به ۲۵ برابر حد مجاز برسد. به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن باستانی، رئیس اداره هواشناسی گفت که سرعت وزش باد صبح دوشنبه ۲۷ اسفند/ ۱۸ مارس در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید، که در نتیجه آن کیفیت هوا و کمینه دید افقی را به شدت کاهش داده است. همچنین هادی داور، کارشناس اداره هواشناسی زابل گفته است که به‌دلیل وزش باد و گردوخاک، غلطت ذرات معلق در هوای این شهر به ۹،۵ برابر حد مجاز رسید. وزش باد شدید و گردوغبار گسترده در زابل نیز به کاهش دید افقی در فرودگاه این شهر منجر شده است. سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی شدید است. به گزارش «نشنال جئوگرافیک»،‌ فصل طوفان گردوخاک در این استان طولانی‌تر شده و گاهی آسمان را در نیمی از سال می‌پوشاند که در نتیجه طیفی از مشکلات تنفسی را در مردم ایجاد می‌کند. سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۶ زابل را آلوده‌ترین شهر زمین اعلام کرد. با ناممکن شدن کشاورزی و تبدیل شدن زندگی روزانه به یک تقلا برای حیات، ساکنان و مقامات این استان نسبت به خطر غیرقابل سکونت شدن منطقه ابراز نگرانی می‌کنند.

#ظریف می‌گوید سفرش به قم برای تشریح نتایج سفر #روحانی به #عراق است و ربطی به لوایح FATF ندارد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران صبح دوشنبه ۲۷ اسفند به قم سفر کرد. در این سفر او با مراجع دینی شیعه صافی گلپایگانی، نوری همدانی، جوادی آملی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. او درباره این سفر گفت برای بیان «دستاوردهای سفر عراق» به قم سفر کرده‌ و سفرش ارتباطی با موضوع لوایح مربوط به گروه اقدام ویژه مالی (FATF) ندارد. ظریف سفر اخیر حسن روحانی رئیس‌ جمهوری ایران به عراق را که او و یک هیئت بلندپایه در آن روحانی را همراهی می‌کردند، «سفر بسیار موفقی» توصیف کرد و گفت در این سفر «گره‌هایی بسیار بزرگ در روابط بین ایران و عراق گشوده شد». صدور ویزای رایگان، اتصال راه آهن شلمچه به بصره و لایروبی اروندرود از جمله توافق‌های صورت گرفته بین ایران و عراق بود. ظریف درباره لوایح مربوط FATF گفت: «اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس مصالح کشور در این خصوص تصمیم می‌گیرند.» مجمع تشخیص مصلحت نظام تا کنون نتواسنته است در این‌باره تصمیم‌گیری کند. قرار است بررسی مجدد این لوایح بعد از نوروز ادامه یابد.

تیراندازی در تراموا در #اوترخت #هلند: یک کشته و چند زخمی

به گزارش خبرگزاری «سی‌ان‌ان»، و به نقل از پلیس هلند، در یک تیراندازی در شهر اوترخت که صبح امروز، دوشنبه ۲۷ اسفند / ۱۸ مارس رخ داد، چند نفر زخمی شدند. سخنگوی پلیس هلند گفته است که این حادثه در یک تراموا یا در مجاورت آن رخ داده است. اما خبرنگاران محلی به نقل از شاهدان عینی گزارش دادند که مردی در تراموا و در راه ایستگاه مرکزی اوترخت سلاحش را بیرون کشیده و به سوی چند نفر شلیک کرده است. سخنگوی پلیس همچنین گفته است که تیراندازی حوالی ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه رخ داد و اکنون به پایان رسیده است اما عملیات پلیس همچنان ادامه دارد. پلیس میدان ۲۴ اکتبر، جایی که تیراندازی در آن رخ داده، را مسدود کرده است. عکس‌هایی نیز از تراموای متوقف شده و هلیکوپترهای امداد منتشر شده است. به گزارش یک خبرنگار محلی وضعیت یکی از مجروحان حادثه وخیم است و امدادگران در حال تلاش برای زنده نگه داشتن او هستند. در این حادثه دست کم یک نفر کشته شد. تا وقتی عملیات جست‌وجوی پلیس ادامه دارد، عبور و مرور ترامواها متوقف خواهد بود. پلیس احتمال تروریستی بودن این حمله را رد نکرد. این خبر به تدریج به روزرسانی خواهد شد.

اظهارنظر #محسن_رضایی درباره مخالفت اکثریت #مجمع_تشخیص_مصلحت نظام با FATF و پاسخ یک عضو هیئت رئیسه مجلس

روز گذشته، یکشنبه ۲۶ اسفند، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتر خود نوشت: «اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت در شرایط تحریم‌های اقتصادی، مخالف FATF هستند. آن‌چه در مجمع مورد بحث قرار داشته، دو کنوانسیون پالرمو و CFT بوده است که دولت درباره تضمین گرفتن برای آن‌ها سکوت کرده است.» بهروز نعمتی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی به اظهارنظر محسن رضایی پاسخ داد و نوشت: «جنگ، جنگ است دیروز جنگ نظامی و امروز جنگ اقتصادی. در جنگ کسی به کسی تضمین نمی‌دهد، همان‌گونه که در برخی عملیات‌ها جنابعالی به مردم تضمین ندادید.» در روزهای اخیر بارها اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از مخالفت اکثریت این مجمع با لوایح پولشویی سخن گفته‌اند. مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز نتوانسته درباره لوایح FATF تصمیم‌گیری کند. بررسی مجدد آن به بعد از نوروز موکول شده است.

#مادورو از همه اعضای کابینه #ونزوئلا خواست استعفا دهند

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از اعضای هیأت وزیران خواسته است که برای تأمین امنیت زیرساخت‌های این کشور همگی استعفا دهند. دلسی رودریگز، معاون رییس جمهوری ونزوئلا با انتشار پیامی در توییتر نوشته است: «رئیس جمهور نیکولاس مادورو از کل کابینه اجرایی خود خواسته تا در بررسی و تجدید نظر در نقش‌ها و وظایفشان طی فرآیند تغییر ساختار عمیق شیوه‌ها و کارکردهای دولت بولیواری ونزوئلا و در راستای حفاظت از سرزمین پدری بولیوار و چاوز در برابر هرگونه تهدیدی مشارکت کنند.» این تغییرات بعد از یک هفته قطعی برق در ونزوئلا اتفاق می‌افتد. تورم، تأمین اقلام خوراکی و مهاجرت گسترده نیز از دیگر بحران‌های اجتماعی و اقتصادی ونزوئلا است. مادورو از سال ۲۰۱۳ تاکنون که قدرت را به دست گرفت بارها اعضای کابینه‌اش را تغییر داده و تعدادی از مقام‌های ارشد ارتش را به برخی پست‌ها در کابینه از جمله وزارتخانه‌های نفت، کشور و برق منصوب کرده است.