ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#سازمان_خواربار_ و_کشاورزی_ملل_متحد (#فائو): #منابع_غذایی_ایران در معرض تهدید قرار دارد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ایران را در کنار عربستان سعودی و سودان جزو کشورهایی قرار داد که محصولات کشاورزی آن‌ها در معرض هجوم آفت ملخ قرار گرفته است. همزمان سازمان حفظ نباتات ایران نسبت به بی‌توجهی به افزایش ملخ صحرایی مهاجم و تهدید امنیت غذایی کشور هشدار داده است. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای رده‌بندی تهدید منابع غذایی توسط آفت ملخ کشورهای جهان را با سه رنگ مشخص می‌کند: سبز (در آرامش)، زرد (احتیاط) و نارنجی (در معرض تهدید) و قرمز (در خطر). فائو پنجشنبه ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) رنگ ایران را به نارنجی تغییر داد. این بدان معنی است که مسئولان می‌بایست برای حفظ منابع غذایی از آفت ملخ هشیار بمانند و به طور منظم کشتزارها را کنترل کنند.

#سازمان_بهداشت_جهانی در درگیری‌های حومه #طرابلس ۲۰۵ نفر کشته و ۹۱۳ نفر مجروح شده‌اند. #شورای_امنیت تشکیل جلسه می‌دهد

سازمان بهداشت جهانی پنجشنبه ۲۸ آوریل/ ۲۹ فروردین اعلام کرد که در دو هفته‌ای که از درگیری‌ها در اطراف طرابلس، پایتخت لیبی می‌گذرد، ۲۰۵ نفر از جمله ۱۸ غیر نظامی کشته و ۹۱۳ نفر مجروح شده‌اند. سه‌شنبه گذشته یکی از محله‌های پرجمعیت طرابلس هدف چندین خمپاره قرار گرفت. به درخواست آلمان شورای امنیت سازمان ملل بعد از ظهر پنجشنبه پشت درهای بسته برای بررسی جنگ داخلی لیبی تشکیل جلسه می‌دهد. غسان سلامه، نماینده سازمان ملل در لیبی با انتشار پیامی در توییتر از طرف‌های درگیری خواست از هدف قرار دادن مناطق مسکونی طرابلس بپرهیزند. دو هفته قبل جمعه ژنرال خلیفه حفتر با انتشار یک پیام صوتی به نیروهای تحت امر خود موسوم به «ارتش ملی لیبی» فرمان داد برای سرنگون کردن حکومت تحت حمایت سازمان ملل به طرابلس، پایتخت لیبی حمله کنند. به درخواست بریتانیا شورای امنیت سازمان ملل بعد از ظهر جمعه ۵ آوریل/ ۱۶ فروردین پشت درهای بسته در یک جلسه فوق‌العاده بحران لیبی و حرکت نیروهای ژنرال خلیفه حفتر برای تصرف طرابلس را بررسی کرد اما بدون نتیجه به پایان رسید.

پس از امضای ۱۳ سند همکاری مشترک بین #عراق و #عربستان_سعودی نخست‌وزیر عراق با #محمد_بن_سلمان در ریاض دیدار کرد

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق که برای یک سفر دو روزه به عربستان سعودی سفر کرده، پنج‌شنبه ۲۹ فروردین / ۱۸ آوریل در ریاض با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد. عادل عبدالمهدی روز گذشته (چهارشنبه) با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه عربستان سعودی دیدار کرده بود. روز چهارشنبه ۱۳ سند همکاری مشترک در زمینه‌های تجاری، انرژی و همکاری‌های سیاسی بین دو کشور امضا شد. عبدالمهدی پس از دیدار با پادشاه سعودی، از این سفر ابراز خشنودی کرد و گفت امیدوار است که دیدارش از سعودی به توسعه روابط با ریاض در همه زمینه‌ها منجر شود. ملک سلمان نیز از توسعه و ثبات عراق استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که سفر نخست‌وزیر عراق به ریاض منجر به دستاوردهایی در زمینه همکاری و توسعه روابط دو کشور شود و منافع مشترک دو کشور را تأمین کند. در این سفر وزیران نفت، اقتصاد، امور خارجه، برنامه‌ریزی و تجارت، آموزش عالی، پژوهش‌های علمی، کشاورزی، جوانان و ورزش، صنایع و معادن، برق، حمل و نقل و همچنین شمار زیادی از مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس، مشاوران، استانداران و تجار عراق عبدالمهدی را همراهی می‌کنند. در ماه جاری میلادی عربستان سعودی که خواهان محدود کردن نفوذ ایران در خاورمیانه است پس از ۳۰ سال سفارت خود در بغداد را گشود. در سفر اخیر هیأت اقتصادی عربستان سعودی به بغداد، پادشاه سعودی اعلام کرد که برای ساخت یک شهرک ورزشی یک میلیارد دلار به عراق کمک می‌کند.

تنها حدود ۲۰ درصد از مساحت کل #تالاب_هامون آبگیری شده است

وحید پورمردان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که در حال حاضر در بخش ایران به لحاظ مساحت، تنها حدود ۲۰ درصد مساحت کل #تالاب_هامون #آبگیری شده است که عدد بالایی نیست. آبگیری در هامون افغانستان به نسبت هامون ایران بیشتر است اما آن هم هنوز کامل نیست. به‌گفته پورمردان، آخرین‌باری که تالاب هامون ۲۰ درصد آبگیری شد، سال ۹۱ بود. بعد از آن دوره ورودی آب هامون به‌تدریج کم شده است. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان می‌گوید در یک ماه‌ونیم اخیر بارش برف و باران در بالادست هامون در افغانستان، سیلاب‌ها را به سمت هامون در بخش ایرانی هدایت کرد و باعث آبگیری این تالاب شد. در حال حاضر نیز این آب‌ها به سمت هامون ایران می‌آید اما سرعت و حجم ورودی آب پایین است. او وضعیت تالاب هامون را مثل بیماری دانست که از آی‌سی‌یو به بخش منتقل شده است اما تا بهبودی کامل فاصله دارد. هامون یک تالاب مشترک بین ایران و افغانستان است که دو سوم آن در ایران قرار دارد. هامون ایران یک تالاب پایین‌دستی به حساب می‌آید که از بالادست یعنی از افغانستان تغذیه می‌شود.

۷۹ نفر در #سیل #هرات جان خود را از دست دادند

روزنامه ۸صبح افغانستان می‌گوید برخلاف اعلام مسئولان محلی هرات، شمار قربانیان سیل دو ماه اخیر در این ولایت به دست‌کم ۷۹ نفر کشته و مفقودالاثر می‌رسد. پیشتر تعداد کشته‌ و مفقودشدگان ۴۰ نفر اعلام شده بود. به گزارش این روزنامه اظهارات فرمانداران (ولسوالان) ۱۹ شهرستان (ولسوالی) این ولایت حاکی از آن است که موج بارشی و بارندگی‌ها درهرات به صورت بی‌سابقه‌ای ۷۹ نفر را به کام مرگ فرو برده و صدها نفر را زخمی کرده است. به نوشته ۸صبح با وجود نامشخص بودن میزان خسارت مالی به‌وجود آمده، سیل به همه شهرستان‌ها آسیب وارد کرده و هزاران هکتار زمین زراعتی، باغ‌ها، کانال‌های آبریز و ده‌ها کیلومتر سرک را تخریب و صدها رأس دام را تلف کرده است. بیشترین تلفات جانی در شهرستان کرخ با ۹ کشته و بیش از ۲۲ مفقودالاثر گزارش شده است.سیل هزاران نفر از مردم هرات را نیز بی‌خانمان کرده. بسیاری از مردم می‌گویند مسئولان تنها در لحظات بحرانی جاری شدن سیل به این مناطق توجه و رسیدگی کرده‌اند و مردمی که خانه و سرپناه خود را از دست داده‌اند همچنان به کمک‌های فوری دولت افغانستان و نهاد‌های بین‌المللی نیازمندند.

فرماندار #پلدختر می‌گوید بیماری‌های واگیر در این شهرستان مهار شده است

در پی سیل اخیر در پلدختر لرستان، نعمت دستیاری فرماندار این شهرستان اعلام کرد که بهداشت و بیماری‌ها کنترل شده و تا کنون گزارشی از شیوع بیماری‌های واگیر که نگران کننده باشد دریافت نشده است. او افزود بعضی از بیماری‌های روده‌ای و گوارشی افزایش پیدا کرده، اما شایع نشده است. فرماندار پلدختر هشدار داد که با گرم شدن دمای هوا و میزان گرد و غبار بالا مشکلات بهداشتی افزایش می‌یابد و باید دفع زباله‌ها و رسوبات سیل از منازل، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر شتاب بیشتری گیرد. دستیاری گفت سیل در پلدختر کشته و زخمی نداشته، اما دو نفر در اطراف روستا‌های این شهرستان کشته شدند. سیل ۱۲ فروردین‌ماه جاری سبب تخریب کامل سه هزار خانه و خسارت به هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان شد.همچنین ۵۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی پلدختر آسیب زد و به ۵۵۰ مغازه و فروشگاه خسارت کلی و جزیی وارد کرد. حجم کلی خسارت و زیان‌های ناشی از سیل در استان لرستان نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تخمین زده شده است.

در #رژه_ارتش سامانه اس ۳۰۰ روسیه به نمایش درآمد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پنجشنبه ۲۹ فروردین در رژه مشترک یگان‌های ارتش دو سامانه پدافند هوایی «تلاش، ساخت ایران» و اس ۳۰۰ روسیه نمایش درآمدند. قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا موشک‌های صیاد دو و سه، سامانه تاکتیکی مرصاد، سامانه اس ۲۰۰ و سامانه راداری «پسیو آفتاباز» را نمایش داد. سامانه سراج، رادار اسکای‌گارد، توپ حائل، رادار معراج چهار، سامانه فرمانده و کنترل واکنش سریع، سامانه صادق سه، سامانه مجید، رادار آرش و رادار کاوش از دیگر تجهیزات این قرارگاه بود که در رژه یگان‌های ارتش به نمایش گذاشته شد.

فرمانده #نیروی_هوایی #ارتش احتمال #حمله_نظامی به #ایران را منتفی دانست

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش پنجشنبه ۲۹ فروردین در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران گفت: «به عنوان نیروهای مسلح در بالاترین سطح آمادگی قرار داریم. با توجه به آگاهی دشمن از توان نظامی ما، گمان نمی‌کنم کسی جرأت ماجراجویی و حماقت علیه ما را داشته باشد اما اگر این حماقت صورت بگیرد ما به شدیدترین نحو ممکن پاسخ خواهیم داد.» یحیی رحیم صفوی مشاور و دستیار علی خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل قوا روز گذشته گفته بود که خطر مشکلات اقتصادی و بلایای طبیعی و «عملیات روانی» از خطر «تهاجم نظامی زودهنگام» بیشتر است.

#مرکز_مدیریت_راه‌های_ایران: ۲۸ جاده کشور مسدود است

مرکز مدیریت راه‌های ایران اعلام کرد که پنجشنبه ۲۹ فروردین ۲۸ جاده کشور مسدود است. این جاده‌ها در منازطق سیل‌زده استان‌ گلستان، لرستان و خوزستان قرار دارند. راه‌های مواصلاتی پلدختر، و محور اهواز به آبادان جزرو جاده‌های مسدودند. محور زابل به هیرمند هم مسدود است.

#کره_شمالی یک سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده جدید آزمایش کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی پنجشنبه ۱۸ آوریل/ ۲۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ‌یانگ روز گذشته یک سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده جدید را آزمایش کرده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر این آزمایش موشکی نظارت داشت. به گزارش خبرگزاری رویترز این سلاح تازه کوتاه‌برد است و از سلاح‌های استراتژیک زرادخانه کره شمالی نیست. این نخستین آزمایش موشکی کره شمالی بعد از نشست نافرجام ۲۸ فوریه دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هانوی ویتنام است. این اجلاس بدون هیچ توافقی درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا به پایان رسید.

شهرداری اهواز: #اهواز مرحله سوم هجوم سیلاب را پشت سر گذاشت

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اعلام کرد که اهواز مرحله سوم هجوم سیلاب را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون روند کاهشی دبی رودخانه کارون نیز آغاز شده است. علیرضا عالی‌پور گفت: «اساساً بارندگی‌های اهواز تاثیری بر سیلاب ندارند و آنچه در این زمینه تاثیرگذار است بالادست سدها است که جهت مدیریت بارندگی‌ها به اندازه کافی ظرفیت‌سازی پشت سدها انجام شده است. همچنین هر آنچه بارندگی داشته باشیم دبی و خروجی سدها تغییر محسوسی نخواهند داشت.»