ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک هواپیمای مسافربری با بیش از ۱۰۰ مسافر و ۹ خدمه در نزدیکی #هاوانا سقوط کرد

یک هواپیمای مسافربری کمی بعد از پرواز از فرودگاه بین‌المللی هاوانا سقوط کرد. این هواپیما از نوع بوئینگ ۷۳۷ بود و به یک شرکت مسافربری مکزیکی تعلق داشت. این هواپیما ۱۰۴ مسافر و ۹ خدمه داشت. تاکنون فقط سه نفر از مسافران جان به در برده‌اند. هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ از فرودگاه بین‌المللی هاوانا به مقصد شهر هولوگین در پرواز بود که در ۲۰ کیلومتری هاوانا سقوط کرد. میگوئل دیاز-کانل، رئیس جمهور کوبا، که به محل حادثه رفته گفته است که «به نظر می‌آید شمار قربانیان زیاد باشد.»

سرگئی #اسکریپال جاسوس دوجانبه روسی در #بریتانیا که در معرض #مواد_شیمیایی سمی قرار گرفته بود از بیمارستان مرخص شد

سرگئی #اسکریپال ۶۶ ساله، جاسوس دوجانبه روس که ۴ مارس / ۱۳ اسفند سال گذشته به‌همراه دخترش جولیا پس از بیهوش شدن روی یک نیمکت در پارکی در شهر کوچک سالیزبوری بریتانیا به بیمارستان منتقل شده بود سرانجام از بیمارستان مرخص شد. جزئیات بیشتری از مرخص شدن اسکریپال منتشر نشده است. دولت #بریتانیا #روسیه را متهم کرده بود که در مسمومیت شیمیایی اسکریپال دست داشته اما کرملین این اتهام را رد کرده است. ماجرای اسکریپال بحران جدی دیپلماتیک بین کشورهای غربی و روسیه ایجاد کرد. دختر اسکریپال نیز مدتی پیش از بیمارستان مرخص شده بود.

نخست وزیر پیشین فرانسه: وضعیت آب و هوا در جهان با سرعتی بیشتر از آنچه تصور می‌رفت، رو به وخامت گذاشته است

لورن #فابیوس، نخست‌وزیر پیشین فرانسه، درباره بدتر شدن شرایط اقلیمی کره زمین هشدار داده است. او در یک کنفرانس اقلیمی در قبرس گفته است که وضعیت آب و هوا با سرعتی بیشتر از آنچه تصور می‌رفت، رو به وخامت گذاشته است. فابیوس خروج آمریکا از #معاهده_اقلیمی_پاریس را یک امر خطرناک توصیف کرده است. او که خود از تلاشگران برای انعقاد #پیمان_پاریس بوده، خواهان تعهد همگانی برای پایبندی به پیمان‌های بین‌المللی در مورد مسائل اقلیمی شده است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر #رهبر ج.ا.: #نماز_جمعه میتینگ نظام است، همه باید در نماز جمعه حضور یابند

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی #دفتر_خامنه‌ای، #رهبر ج.ا.، ضمن معرفی امام جمعه شیراز گفته است: «#نماز_جمعه یک میتینگ سیاسی یا عبادی برای یک جریان خاص نیست بلکه میتینگ نظام جمهوری اسلامی است و همه افرادی که نظام را قبول دارند با هر تفکری باید در نماز جمعه حضور یابند.»

جمهوری خلق #چین ضمانت داد که حکومت #کره_شمالی بعد از مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای سرنگون نشود

جمهوری خلق چین ضمانت داد که حکومت کره شمالی بعد از مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای سرنگون نشود. لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین صبح جمعه ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت گفت: جمهوری خلق چین ثبات و امنیت در شبه‌جزیره کره را تضمین می‌کند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا همزمان با برگزاری رزمایش مشترک آمریکا با کره جنوبی پیشنهاد داده بود که می‌توان الگوی لیبی را در مورد کره شمالی هم به کار بست. پیونگ‌یانگ که مردد شده بود مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را به تعلیق درآورد. شامگاه گذشته رئیس جمهور آمریکا در صدد ترمیم روابط برآمده و گفته بود که لیبی «معامله» دیگری بود. با خلع سلاح هسته‌ای، کره شمالی رنگ رفاه و ثروت را به خود می‌بیند.

دونالد #ترامپ، رئیس جمهور #آمریکا: #چین و #اروپا زیاد از حد لوس شده‌اند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار و گفت‌وگوی شامگاه پنجشنبه ۱۷ مه/ ۲۷ اردیبهشت خود با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو آلمان را به خاطر مقاومت در برابر هزینه‌های دفاعی‌اش به میزان ۲ درصد از درآمد سرانه ملی این کشور به سودجویی متهم کرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین در نشست خبری مشترک با دبیرکل ناتو در انتقاد از جمهوری خلق چین گفت: «چین خیلی لوس شده است. اتحادیه اروپا هم خیلی لوس شده است. سایر کشورها هم خیلی لوس شده‌اند زیرا آمریکا صد در صد جیزی را که می‌خواهند به آنها می‌دهد. اما نباید اجازه دهیم که چنین چیزی دوباره اتفاق بیفتد.» رئیس جمهور آمریکا چین را به فریبکاری هم متهم کرد. جمهوری خلق چین صبح جمعه ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت اعلام کرده که بسته‌ای را برای جلب رضایت رئیس جمهور آمریکا در تجارت جهانی آماده کرده است.

مانع‌تراشی #ذوالنور، عضو ولایتمدار کمیسیون امنیت مجلس بر سر توافق #ایران با #اروپا در #برجام: اروپایی‌ها ضمانت بدهند که اگر تحت فشار قرار گرفتند سرمایه‌گذاری‌هایشان در اختیار ایران قرار بگیرد

ولایتمداران از حمایت اتحادیه اروپا از برجام نگران‌اند. با سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در ایران، نهادهای ناظر مالی مانند «بافین» در آلمان می‌بایست منشأ پول‌هایی را که جابجا می‌شود شناسایی کنند. از آن گذشته زمینه‌های فعالیت سپاه پاسداران در اقتصاد ایران هم محدود می‌گردد. مجتبی ذوالنور، نماینده سابق ولی فقیه در سپاه و عضو کنونی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوای اسلامی گفته است: «ما به تضمین عملی از اروپا معتقد هستیم، به طور مثال اروپایی‌ها باید در مذاکرات هسته‌ای با ایران تضمین کنند که در صورت هر گونه فشار امریکا پیرامون اعمال تحریم‌های بانکی یا نفتی هر چه در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند در اختیار ما قرار گیرد.»

حسن #روحانی، رئیس جمهوری اسلامی هنگام ترک #تهران برای شرکت در اجلاس #سازمان_همکاری‌های_اسلامی: #آمریکا منفورتر از هر زمان دیگری‌ است

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی صبح جمعه ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت هنگام ترک تهران به مقصد استانبول به خبرنگاران گفته است: « انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف بر خلاف قوانین و مقررات بین المللی است و آمریکا از هر زمان دیگر در جهان اسلام منفورتر است.» بعد از درگیری‌ها در نوار غزه هنگام افتتاح سفارت آمریکا در بیت‌المقدس (اورشلیم) به درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سازمان همکاری اسلامی در استانبول اجلاسی برگزار می‌کند. در این اجلاس انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس به عنوان یک اقدام غیر قانونی و خشونت‌ها در نوار غزه به بحث گذاشته می‌شود. روحانی هم به این اجلاس دعوت شده.

جینا #هسپل به عنوان نخستین زن در تاریخ #آمریکا رئیس #سیا شد

مجلس سنای آمریکا بامداد جمعه ۱۸ مه، صلاحیت جینا هسپل برای به عهده گرفتن ریاست سیا را تأیید کرد. گزینه پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای جانشینی مایک پمپئو به عنوان رئیس تازه آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا پیشینه‌ای پرابهام دارد. او متهم است که در سال ۲۰۰۲ در زندان مخفیانه‌ای در تایلند مخالفان را شکنجه می‌کرده است. در جلسه رأی اعتماد به او در مجلس سنا، سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتقادات تندی را مطرح کردند. با این‌حال رأی مثبت چند سناتور دموکرات سبب شد که هسپل از رأی کافی برخوردار شود. اکنون او در تاریخ ایالات متحده نخستین زنی است که ریاست سازمان سیا را به عهده می‌گیرد.