ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#بحرین از شهروندان خود خواست فوراً از #ایران و #عراق خارج شوند

#بحرین به همه شهروندان خود در #عراق و #ایران دستور داد فوراً این دو کشور را ترک کنند. به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، وزارت امور خارجه بحرین روز شنبه ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، از شهروندان بحرینی خواست تا به علت «شرایط ناپایدار در منطقه و پیشروی‌ها و تهدیدهای سنگین که امنیت و پایداری را تهدید می‌کند» از ایران و عراق خارج شوند. بحرین کشوری کوچک با حاکمیت سنی‌مذهب است که در مجاورت عربستان سعودی واقع شده. دولت این کشور بارها ایران را متهم کرده که اکثریت شیعه‌مذهب این کشور را به شورش و نافرمانی فراخوانده است. پیشتر خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از یک مقام نفتی عراق خبر داد که کارکنان شرکت انرژی اکسان‌موبیل تخلیه یک میدان نفتی در استان جنوبی بصره را آغاز کرده‌اند.

فرمانده کل #سپاه: #ایران در #جنگ_تمام‌عیار اطلاعاتی با آمریکاست

فرمانده کل #سپاه_پاسداران روز شنبه ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت در مراسم معارفه مسئولان #اطلاعات_سپاه گفت که ایران «در فضای جنگ تمام عیار اطلاعاتی با آمریکا» است. به گزارش خبرگزاری «فارس» نزدیک به سپاه پاسداران، #حسین_سلامی وضعیت کنونی ایالات متحده را «نظامی ضعیف» قلمداد کرد که با مجموعه‌ای از تهدیدهای ناشناخته مواجه شده است. او این نظام را به برج‌های تجارت جهانی تشبیه کرد که «با وارد شدن ضربه‌ای ناگهان فرو می‌ریزند.» سلامی ایران را در جنگ اطلاعاتی قوی‌تر از #آمریکا توصیف کرد و گفت: «ما در جنگ اطلاعاتی قادر به شکست دشمن هستیم. این که اراده دشمن برای به کارگیری قدرت را سلب کنیم، به مفهوم خلع سلاح دشمن است.» علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی کمتر از یک ماه پیش حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه را با ارتقای درجه به سمت فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب کرد. تغییر فرمانده سپاه در آستانه چهلمین سالروز تاسیس این سازمان و در حالی صورت گرفت که چندی پیش از آن ایالات متحده این سازمان نظامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

ظریف: #جنگ نخواهد شد، نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی توان مقابله با #ایران را دارد

وزیر امور خارجه ایران شنبه ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت پیش از ترک پکن گفت که جنگی درنخواهد گرفت: ‌«نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی این تصور یا توهم را دارد که بتواند در منطقه با ایران مقابله کند.» به گزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا)، محمدجواد ظریف، همراهان دونالد ترامپ را عامل حرکت ایالات متحده به سمت جنگ دانست و گفت: «واقعیت این است که ترامپ رسما گفته و مجدداً به‌تازگی هم تاکید کرده که خواهان جنگ نیست.» نگرانی‌ها درباره احتمال درگیری احتمالی بین ایران و‌ آمریکا از زمانی که #ایالات_متحده ناوهای جنگی و بمب‌افکن‌های خود را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده، بالا گرفته است. آمریکا همچنین تعداد دپیلمات‌های خود را در عراق کاهش داده است. امروز شنبه دیپلمات‌های آمریکایی به خطوط هوایی‌ای که از فراز #خلیج_فارس عبور می‌کنند هشدار دادند ممکن است هدف حملات اشتباهی یا پارازیت قرار بگیرند. همچنین مقامات نفت عراق از خروج کارکنان شرکت عظیم نفتی #اکسان‌_موبیل از منطقه نفتی بصره خبر دادند.

مقام عراقی: کارکنان شرکت آمریکایی #اکسان‌_موبیل در حال تخلیه میدان نفتی در #بصره هستند

یک مقام نفت عراقی گفت که کارکنان شرکت عظیم انرژی اکسان‌موبیل تخلیه یک میدان نفتی در استان جنوبی بصره را آغاز کرده‌اند. تخلیه این میدان نفتی در زمان اوج گرفتن تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران رخ می‌دهد. مقام عراقی با شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری «اسوشیتدپرس» گفته است همه کسانی که منطقه را تخلیه می‌کنند خارجی یا عراقی‌هایی هستند که ملیت یک کشور دیگر را دارند. او تعداد افراد خارج شده را ذکر نکرد اما گفت که گروه اول دو روز پیش خارج شدند و گروهی دیگر صبح زود روز شنبه منطقه را ترک کردند. شرکت انرژی اکسان‌موبیل که دفتر اصلی آن در شهر ایروینگ در ایالت تگزاس قرار دارد به درخواست خبرنگاران برای اظهار نظر در این باره پاسخ نگفت. ایالات متحده پیش از این دستور داده بود همه دیپلمات‌هایش که حضور آنها در عراق ضرورت ندارد، این کشور را ترک کنند.

#حسین_طائب که مسئول سازمان #اطلاعات_سپاه بود، مسئول #اطلاعات_سپاه شد

حسین طائب به عنوان مسئول #اطلاعات_سپاه معرفی شد. او قبلا همین سمت را داشت و تأکید دوباره بر مقام او پرسش‌برانگیز شده است. حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه و محمدحسین زیبایی‌نژاد معروف به #حسین_نجات، جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه بوده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسمی با حضور #حسین_سلامی، فرمانده کل #سپاه، #حسین_طائب به عنوان مسئول اطلاعات سپاه و سرتیپ #حسن_محقق به عنوان جانشین فرمانده اطلاعات سپاه معرفی شدند. گفته می‌شود معاونت اطلاعات راهبردی و سازمان اطلاعات سپاه در هم تجمیع شده‌اند. حسین طائب از پرنفوذترین مدیران امنیتی و اطلاعاتی در ایران است. سازمان تحت امر او با دستور آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، به وجود آمده و در سال‌های اخیر بسیاری از بازداشت‌های انجام شده که حقوقدان‌ها و وکیلان دادگستری آن‌ها را غیرقانونی خوانده‌اند، در سازمان زیر نظر حسین طائب انجام شده است. آمریکا ماه پیش سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی‌ قرار داد. از آن زمان به بعد مجموعه‌ای از تغییرات در سطح فرماندهان سپاه انجام شده است.

حکم #اعدام مرد ایرانی به جرم #قتل یک زن آمریکایی در #دیوان_عالی_کشور تایید شد

به گزارش روزنامه دولتی ایران، دیوان عالی کشور حکم #اعدام یک مرد ایرانی را به جرم قتل یک زن آمریکایی تایید کرد. این مرد هفت سال پیش برای سرقت خودروی زن آمریکایی او را به قتل رسانده بود. زن به نام ترسا ویرجینیا که برای دیدار با اقوام همسر ایرانی‌اش به ایران سفر کرده بود، در سال ۲۰۱۲ مفقود شد. پلیس موفق شد در آن زمان با استفاده از دوربین مدار بسته یک پمپ بنزین که در آن کارت سوخت مقتول استفاده شده بود، دو مظنون ۲۰ و ۲۱ ساله را دستگیر کند. یکی از این دو مرد جوان به خفه کردن زن اعتراف کرد و دیگری پذیرفت که در انجام این جنایت به دوستش کمک کرده است. به گزارش روزنامه ایران، با وجود اینکه طبق قانون مجازات اسلامی قتل یک مسیحی مجازات #قصاص در پی ندارد، همسر ترسا ویرجینیا (که در این فاصله فوت کرده) گفته است او پیش از ازدواج مسلمان شده و مدارک روی آوردن او به #اسلام را نیز ارائه داده است. مجازات مرگ در ایران سالانه جان شمار زیادی از شهروندان را که در دادگاه‌ها به اعدام محکوم می‌شوند، می‌گیرد. بر اساس آمارهای سازمان عفو بین‌الملل ایران با اعدام حداقل ۲۵۳ نفر در سال گذشته میلادی، پس از چین در مقام دوم جدول بیشترین اعدام‌ها در جهان قرار دارد.

رییس #صندوق_رفاه_دانشجویی: نیازهای #دانشجویان خیلی بیشتر از آن چیزی است که ما بتوانیم با این بودجه‌ به آنها پاسخ دهیم

رئیس صندوق رفاه دانشجویی در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، در خصوص میزان وام دانشجویی در سال ۹۸، کیفیت غذای دانشگاه‌ها و نوسازی خوابگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد. به گفته ناصر مطیعی، بودجه صندوق رفاه که معمولاً در طول سال میزان ثابتی است، باید در سه حوزه ارتقای خوابگاه‌ها، نوسازی آشپزخانه‌ها و وام دانشجویی صرف شود و بنابراین افزایش میزان بودجه در هر کدام از این سه حوزه، موجب کاهش بودجه سایر حوزه‌ها می‌شود. رئیس صندوق رفاه دانشجویی گفت که قطعا نیازهای دانشجویان در این سه متغیر، خیلی بیشتر از آن چیزی است که بتوان با بودجه موجود به آن پاسخ داد زیرا به تصریح او صندوق رفاه در سال جاری و سال گذشته به طور کلی دچار کسری بودجه بوده است. مطیعی این کسری را به «شرایط خاص» کشور در «یکی دو سال اخیر» مربوط دانست و گفت کمک سایر دستگاه‌ها و همین‌طور نیکوکاران به صندوق رفاه دانشجویان می‌تواند بخشی از این کمبودها را جبران کند. مطیعی همچنین خواستار مدیریت کاراتر معاونان دانشجویی در این زمینه شد. دانشجویان در ایران بارها به کیفیت غذای دانشجویی، عدم دسترسی به خوابگاه و در عین حال وضعیت نابه‌سامان خوابگاه‌های دانشجویی و میزان قلیل وام‌های دانشجویی در مقایسه با تورم اقتصادی در کشور اعتراض کرده‌اند.

#مهناز_افشار، موضوع اختلاف دادسرای #تهران و #بابل

دادسرای فرهنگ و رسانه و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابل بر سر رسیدگی به پرونده #مهناز_افشار اختلاف پیدا کرده‌اند. یک #طلبه_مازندرانی به تازگی از مهناز افشار، بازیگر، به دلیل بازنشر یک توئیت که گفته می‌شود محتوای آن «جعلی» بوده، شکایت کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به نهادهای امنیتی، ۱۱ اردیبهشت امسال به دنبال شکایت این طلبه، دادسرای عمومی و انقلاب #بابل طی درخواست نیابت به دادسرای ویژه نیابت تهران، خواستار احضار و انجام تحقیقات از این بازیگر سینما شد. همان وقت، #احسان_خاکزاد_شاهاندشتی، وکیل مدافع این طلبه مازندرانی، درباره علت شکایت موکلش از افشار گفت: «متهم با بازنشر نابخردانه تصویر و متنی جعلی که از موکل من در فضای توئیتری منتشر و تا قبل از آن هم دیده نشده بود، باعث شد این طلبه از همه جا بی‌خبر مورد هجمه افراد و تهدید و توهین قرار گیرد. بر همین اساس از مهناز افشار به اتهام نشر اکاذیب و انتشار بدون اجازه تصویر افراد، حسب مواد ۱۷ و ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای شکایت کردیم که به دنبال این شکایت، دادسرای بابل برای احضار و انجام تحقیقات به دادسرای تهران نیابت داد.» به گزارش تسنیم، دادسرای ویژه نیابت به عنوان مجری، طبق قانون مکلف به اجرای درخواست نیابت صادره از دادسرای بابل بود اما «در اقدامی عجیب»، موضوع را با این استدلال که مهناز افشار یک چهره شناخته شده است، به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع ‌داد تا رسیدگی به پرونده او در آن دادسرا انجام شود. پس از ارسال پرونده از دادسرای ویژه نیابت به دادسرای فرهنگ و رسانه اما شعبه دادسرای مذکور با این استدلال که دادسرای بابل صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد، درخواست نیابت را بازگرداند: «این در حالی است که وقتی یک مرجع قضایی درخواست نیابت صادر می‌کند، مرجع قضایی مجری نیابت، مکلف به انجام آن است.» اکنون پرسش این است که آیا دادسرای بابل رأسا مهناز افشار را احضار می‌کند یا برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارجاع می‌شود. #عبدالصمد_خرمشاهی، وکیل مهناز افشار گفته است این بازیگر سینما در خارج از کشور به سر می‌برد.

خشونت و درگیری در لیگ برتر #فوتبال_زنان_ایران

در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران، شب گذشته تیم ذوب آهن اصفهان میزبان تیم شهرداری سیرجان بود. این بازی در نهایت با دو گل تیم مهمان یعنی شهرداری سیرجان به پایان رسید. بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران اما این بازی از همان دقایق اولیه با خشونت همراه بوده و به کتک‌کاری بازیکنان این تیم‌ها انجامیده است. این بازی که ۱۵ دقیقه به دلیل همین درگیری‌ها متوقف شده، در نهایت با اخراج دو بازیکن تیم سیرجان به پایان رسید. در هفته‌های اخیر بازی‌های لیگ برتر فوتبال مردان ایران هم با خشونت همراه بوده و تعدادی از تماشاچیان هواداران تیم‌های فوتبال در جریان این درگیری‌های زخمی شده‌اند.

واکنش وزارت امور خارجه #ایران به گفت‌وگوی دولت #ونزوئلا و مخالفان در #نروژ: #آمریکا مردم ونزوئلا را هدف #مجازات_دسته‌جمعی قرار داده است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به گفت‌وگوی دولت #ونزوئلا و مخالفان در #نروژ، از این «ابتکار» استقبال و ابراز امیدواری کرد این گفت‌وگوها به یک راه‌حل سیاسی بین طرفین برسد و ونزوئلا بتواند هر چه سریع‌تر در آرامش، وضعیت اقتصاد و معیشت مردم خود را بهبود بخشد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، #عباس_موسوی با اشاره به «آثار خسارت‌بار دخالت برخی از کشورها در امور داخلی ونزوئلا» گفت: «متاسفانه #آمریکا با بلوکه کردن و غارت منابع مالی ونزوئلا مردم این کشور را هدف مجازات دسته‌جمعی قرار داده است که ضروری است برای بهبود شرایط ملت ونزوئلا، دست از تروریسم اقتصادی و رفتارهای غیر قانونی‌ و خلاف موازین حقوق بشری بردارد.» روز پنج‌شنبه ۱۶ ماه می/ ۲۶ اردیبهشت، خبرگزاری آسوشیتدپرس و خبرگزاری رویترز گزارش دادند نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا به نروژ سفر کرده‌اند تا در آن‌جا با یکدیگر درباره راه پیش رو برای حل بحران کشور مذاکره کنند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا در نروژ به‌طور جداگانه با دیپلمات‌های نروژی دیدار می‌کنند. خورخه رودریگز، وزیر اطلاعات ونزوئلا در میان هیات نمایندگی دولت است. نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد رودریگز برای مأموریت مهمی در خارج از کشور است. نروژ در ماه مارس پیشنهاد میانجی‌گری میان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا را مطرح کرده بود.

روزنامه جوان: کاهش هزار تنی #زباله در #تهران پس از گرانی‌ها

روزنامه جوان از قول مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر #تهران از کاهش هزار تنی میانگین تولید #پسماند از تیر ماه تا پایان سال ۹۷، نسبت به سال قبل از آن خبر داده است. #رضا_عبدلی با اشاره به این کاهش گفته است: «بالارفتن قیمت #ارز و افزایش قیمت کالا‌ها تأثیر زیادی بر تولید پسماند شهری داشته است که سبب شده شهروندان سنجیده‌تر و به اندازه نیاز خرید کرده و در مصرف نیز تا حد امکان کالا را استفاده کنند.» بر اساس این گزارش، روزانه حدود هشت هزار و ۴۰۰ تن پسماند در شهر تهران تولید می‌شود که عدم تفکیک پسماند در مبدأ و آبگیری زباله در بدو تولید، ضمن تولید ۴۰۰ متر مکعب شیرابه در مرکز دفع نهایی آن واقع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، به عنوان یکی از اثرات مخرب زیست‌محیطی، موجب افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در زمینه‌های جمع‌آوری، جابه‌جایی و انتقال زباله می‌شود. تفکیک زباله از مبدأ از برنامه‌های مهم مدیریت شهری است که به گفته عبدلی، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران حدود دو دهه است اقدامات و فرهنگسازی‌های لازم را در این زمینه به اجرا درآورده است. از سوی دیگر اما شهردار تهران چندی پیش از تولید روزانه ۹ هزار تن زباله در تهران و همچنین تولید ۴۵ هزار تن نخاله در این شهر خبر داد. به گفته پیروز حناچی علاوه بر اینها دفن این مواد مشکلات محیط ‌زیستی بسیاری برای تهران به همراه دارد: «مشکلاتی که وجود شیرابه‌ها و گاز‌های متصاعد از زباله‌ها از آن جمله است.» در شهر تهران روزانه بیش از یک میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله هزینه می‌شود.

دو روحانی #اهل_سنت در #سیستان_و_بلوچستان #بازداشت شدند و یک روحانی احضار شده است

نیروهای امنیتی دو روحانی #اهل_سنت #بلوچ را در شهرستان‌های #مهرستان و #سراوان بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند. سه روز از بازداشت عبدالغفار دهانی و محمد دهواری می‌گذرد و با وجود پیگیری خانواده‌های آنان، پاسخ روشنی از طرف نهادهای امنیتی به ایشان داده نشده است. از سوی دیگر یک روحانی اهل سنت هم در شهرستان #زابل به اداره اطلاعات این شهر احضار شده است. به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عبدالغفار دهانی، روحانی اهل سنت سراوان و محمد دهواری، امام جماعت و مدرس حوزه علمیه الخلیل آسپیچ سراوان، روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۸، بدون ارائه حکم قضایی، با استفاده از دستبند و چشم‌بند و همراه با تفتیش خانه‌های آنان انجام شده است. شمس‌الدین دهمرده اما روحانی اهل سنتی است که به اداره اطلاعات شهرستان زابل احضار شده است. یک منبع مطلع درباره این احضار گفته است: «مدیر اصلی مکتب علوم دینی فاطمه الزهرا مولوی امین‌الله دهمرده بود که پیشتر ناچار به ترک کشور شد. مولوی شمس‌الدین نماینده مولوی امین‌الله در این مکتب قرآن است. او فردی است که از ناحیه پا معلول است و این فشارها بر این فعال مذهبی غیرمتعارف است.» علت احضار او مشخص نیست.

ظریف: گروه ب یک حرف می‌زند و ترامپ یک حرف دیگر

محمدجواد #ظریف، وزیر خارجه ایران گفته‌ها و رفتار مقام‌های آمریکایی را متناقض و در عین حال مثبت خوانده است. ظریف روز جمعه ۱۷ مه در توییتی نوشته: «وقتی تیم ب یک حرف می‌زند و دونالد #ترامپ حرف دیگری، معلوم است چه کسی نمی‌داند چه می‌کند. ما چندین هزار سال است می‌دانیم چه فکری باید بکنیم و در مورد آمریکا نیز از سال ۱۹۵۳ -کودتای ۲۸ مرداد- این را می‌دانیم. در شرایط کنونی این اتفاق خوبی است.» ظریف، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ‌ سفید و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی را #گروه_ب می‌نامد. وزیر خارجه ایران معتقد است این چهار نفر خلاف میل دونالد ترامپ به دنبال درگیری نظامی آمریکا با ایران هستند. ترامپ در هفته گذشته تاکید کرده که خواهان درگیری با ایران نیست. مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل هم گفته: «من باور می‌کنم که رییس‌جمهوری آمریکا جنگ نمی‌خواهد اما این به معنی این نیست که کسانی که به او نزدیک هستند هم با او هم نظرند.»