ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم ۲۵ سال زندان برای هفت عضو هیئت مدیره #انجمن_صنفی_معلمان خراسان تأیید شد

دادگاه تجدید نظر حکم ۲۵ سال زندان برای هفت عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان خراسان شمالی را تأیید کرد. براین اساس، محمدرضا رمضان‌زاده به ۸ سال زندان تعزیری، حسین رمضان‌پور به ۴ سال زندان تعزیری، سعید حق‌پرست به ۳۲ ماه حبس، علی فروتن به ۳۲ ماه، حسن جوهری ۳۲ ماه، مصطفی رباطی ۳۲ ماه و حمیدرضا رجایی ۳۲ ماه زندان محکوم شدند. ۱۶ بهمن‌ماه سال گذشته اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرده بود که احکام قطعی و بدوی هفت عضو انجمن صنفی معلمان به اتهام «تحریک به آشوب، تحصن، تظاهرات و درگیری از طریق فراخوان در فضای مجازی و حتی برنامه‌ریزی برای تسخیر برخی مکان‌های نظامی، به‌دست آوردن سلاح و اقدام مسلحانه» صادر شده است. این در حالی بود که متهمان در جلسه اول دادگاه حتی از محتویات پرونده و کیفرخواست مطلع نبودند.

احضار #جلوه_جواهری، #فروغ_سمیع‌نیا و #کاوه_مظفری،‌ سه فعال‌ مدنی به دادسرای انقلاب رشت

جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا و کاوه مظفری از فعالین مدنی شنبه ۲۷ اردیبهشت جهت تفهیم اتهامِ انتسابی «تبلیغ علیه نظام» به شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب رشت احضار شدند. براساس ابلاغیه‌ دادسرا این فعالین اجتماعی موظفند طی ۵ روز به شعبه مربوطه مراجعه کنند. جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا و کاوه مظفری پیش‌تر در تاریخ پنجم دی‌ماه ۹۸ به دلیل شرکت مراسم یادبود چهلم #نوید_بهبودی از کشته‌‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ توسط دادسرای صومعه‌سرا بازداشت شده بوند. آنها پس از سپری کردن ۲۰ روز بازداشت موقت با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، سه‌شنبه ۲۴ دی ۹۸ از زندان آزاد شدند.

تجمع اعتراضی #مدیران_مهدکودک مقابل #استانداری_تهران

گروهی از مدیران مهد‌های کودک تهران دوشنبه ۲۹ اردیبهشت مقابل استانداری تهران تجمع، و به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. مهدهای کودک تعطیل‌اند و مدیران آن‌ها می‌گویند بیکار و بدون درآمد مانده‌اند و قادر به تامین مخارج مهدها از قبیل پرداخت هزینه آب و برق نیستند. آنان در پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی که به همراه داشتند، خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود و بازگشایی مهدها در خرداد ماه شدند. مدیران و کارکنان مهدهای کودک عمدتا زن هستند. با شیوع #کرونا و تعطیل یا نیمه تعطیل شدن بسیاری از مشاغل، کارکنان آن‌ها بدون حمایت #بیکار شده‌اند. صاحبان موسسات کوچک نیز در وضعیت دشواری به سر می‌برند.

جانشین فرمانده #نیروی_انتظامی موضوع غرق شدن #کارجویان_افغانستانی در مرز را «فتنه معاندان» خواند

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۹ اردیبهشت غرق شدن کارجویان افغانستانی در رودخانه هریرود به دست مرزبانان ایران را رد کرد و گفت: «زمانی که موضوع غرق شدن تعدادی از اتباع مطرح شد، بلافاصله با فرمانده مرزبانی "تایباد" تماس گرفتم و با بررسی‌های به‌عمل آمده، مشخص شد چنین موضوعی وجود نداشته و اصلاً چنین روحیه‌ای در مرزبانان ایران وجود ندارد. به هیچ عنوان این موضوع قابل باور نیست و نمی‌شود این فتنه را به مرزبانان ناجا نسبت داد و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.» او همکاری مرزبانان ایران و افعانستان را «بسیار خوب» توصیف کرد و افزود: «این فتنه توسط رسانه‌های معاند و بیگانه، تعجب‌آور بود و مردم افغانستان این کارهای غیراخلاقی رسانه‌های معاند را جواب خواهند داد.» این سخنان در حالی بیان می‌شود که اعضای هیئت‌های افغانستان برای بررسی این رویداد می‌گویند شواهدی که به‌دست آورده‌اند نشان می‌دهند که مرزبانان ایران در قتل کارجویان افغان دست داشته‌اند. این هیئت‌ها همچنین می‌گویند مقام‌های ایران حاضر نشده‌اند در سطوح بالا با دولت افغانستان در این‌باره مذاکره کنند و اگر موضوع پیگیری نشود به دادگاه لاهه و سازمان ملل شکایت خواهند برد. جمعه ۱۲ اردیبهشت / یکم مه، ۵۷ نفر از مهاجران افغانستانی پس از ورود به خاک ایران در رودخانه هریرود انداخته شدند که ۲۳ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند. شواهدی که مقام‌های افغانستان به‌دست آورده‌اند حاکی از آن است که مرزبانان ایرانی این مهاجران را دستگیر، شکنجه و سپس به سمت رودخانه هریرود راندند که منجر به غرق شدن شماری از آن‌ها شده است.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۷۰۵۷ نفر، مبتلایان ۱۲۲۴۹۲ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر دوشنبه ۲۹ اردیبهشت آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۷۰۵۷ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (یکشنبه) تا ظهر امروز (دوشنبه)، ۲۲۹۴ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲۲۴۹۲ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۹۵۶۶۱ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۷۱۲ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

#کیهان_کلهر #کنسرت_آنلاین برگزار می‌کند

کیهان کلهر نوازنده کمانچه و آهنگساز برجسته ایرانی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که روز پنج‌شنبه یکم خردادماه به اجرای کنسرت آنلاین می‌پردازد. این اجرا در صفحه اینستاگرام او پخش خواهد شد و زمان آن به‌مدت یک ساعت از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه به‌وقت ایران خواهد بود. کیهان کلهر قرار بود ۱۸ اردیبهشت نیز همراه با گروه جاده ابریشم به اجرای کنسرت بپردازد که در این کنسرت شرکت نکرد. کلهر به دلیل شناساندن موسیقی ایرانی به جهانیان شهرت دارد. او تنها موسیقی‌دان ایرانی‌ست که تاکنون چهار بار جایزه گرمی را به دست آورده است. کیهان کلهر اکتبر گذشته نیز جایزه هنرمند سال ۲۰۱۹ را از فستیوال جهانی موسیقی فنلاند دریافت و این جایزه را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.

#بولسونارو #کرونا را «آنفولانزای ساده» خوانده است اما این ویروس در #برزیل هر روز قربانی بیشتری می‌گیرد

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل ویروس جدید کرونا را یک «آنفولانزای ساده» توصیف کرده بود در حالی‌که در حال حاضر در برزیل شمار قربانیان بر اثر این ویروس و مبتلایان به آن هر روز افزایش می‌یابد. برزیل در حال حاضر با بیش از ۲۴۱ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ پنجمین تعداد از مبتلایان در سراسر جهان را دارد. طبق آخرین آمار رسمی، تاکنون ۱۶ هزار و ۱۲۲ نفر در اثر کووید- ۱۹ در برزیل جان خود را از دست داده‌اند. کارشناسان از آن بیم دارند که تعدادمبتلایان گزارشنشده حدود ۱۵ برابر بیشتر باشد. یکی از دلایل افزایش شدید تعداد مبتلایان، نحوه برخورد دولت بولسونارو با بحران است. به جای ایجاد محدودیت‌ها، بولسونارو مدت‌ها خطر بیماری کووید- ۱۹ را انکار می‌کرد. او چنین استدلال می‌کرد که اقتصاد کشور تعطیلی مغازه‌ها، رستوران‌ها و مدارس و همچنین مقررات قرنطینه و محدودیت‌های تماس را نمی‌تابد. او به‌تازگی در توییتر نوشت: «بیکاری، گرسنگی و بدبختی آینده کسانی خواهد بود که از انزوای کامل حمایت می‌کنند.» خود بولسونارو همچنان بدون ماسک و رعایت قوانین حفظ فاصله در مجامع عمومی ظاهر می‌شود. با این حال فرمانداران خواهان حق خود در اعمال قوانین پیشگیرانه شدند و دیوان عالی کشور حكم داد كه اقدامات بهداشتی، از جمله محدودیت‌ها در زندگی عمومی به‌عهده ایالت‌هاست. رئیس جمهوری برزیل طی یک ماه دو وزیر بهداشت خود را به‌دلیل اختلافات بر سر چگونگی برخورد با بیماری کووید- ۱۹ از دست داد. در برزیل آسیب‌پذیرترین اقشار در برابر کووید- ۱۹ جمعیت بومی این کشور است. دست‌کم ۳۸ قبیله بومی در برزیل تحت تأثیر کووید- ۱۹ قرار گرفته‌اند، ۴۴۰ بومی به این ویروس آلوده شده‌اند و ۹۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در #اروپا شمار درگذشتگان بر اثر #کرونا رو به کاهش گذشته است

در چندین کشور اروپایی، شمار درگذشتگان جدید ناشی از ویروس جدید کرونا به پایین‌ترین سطح خود کاهش یافته است. در آلمان از روز گذشته، یکشنبه ۲۸ اردیبهشت / ۱۷ مه ۲۱ مورد مرگ اضافه شده است. در ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا ۱۴۵ نفر بر اثر ویروس کوویدـ ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که کمترین تعداد از تاریخ ۹ مارس تاکنون است. اسپانیا نیز در یک روز گذشته ۸۷ مورد مرگ را به ثبت رسانده است که برای اولین بار در دو ماه گذشته از ۱۰۰ نفر کمتر است. در بریتانیا نیز ۱۷۰ مورد مرگ جدید به‌دلیل ویروس کوویدـ ۱۹ گزارش شده است که کمترین تعداد مرگ از اواخر ماه مارس تاکنون است. امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت / ۱۸ مه وزیران خارجه چند کشور اروپایی، از جمله آلمان، اتریش، اسپاینا، ایتالیا و یونان در نشستی به موضوع چگونگی برگزاری تعطیلات تابستانی در اروپا خواهند پرداخت.

در حمله انتحاری به ساختمان #امنیت_ملی_افغانستان دست‌کم ۶ نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند

به گزارش هشت صبح افغانستان، صبح دوشنبه ۲۹ اردیبهشت/ ۱۸ مه یک مهاجم انتحاری با خودروی هاموی بمب‌گذاری شده قطعه نظامی ۷۰۳ امنیت ملی غزنی را هدف حمله انتحاری قرار داد. نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی اعلام کرد که در این حمله دست‌کم ۶ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر هم مجروح شدند. فقیری احتمال داد که شمار تلفات این حمله افزایش یابد. طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله، وقوع این حمله را تایید کرد. به گفته او حمله در مرکز ثقافت اسلامی شهر غزنی انجام شده است. آرین افزود وزارت داخله افغانستان جزئیات حمله را بعداً اعلام می‌کند.