ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک زندانی پس از شکنجه توسط ماموران زندان ارومیه کشته شد

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، شب گذشته ۲۷ اردیبهشت یک زندانی به نام امیر رضایی بر اثر شکنجه ماموران زندان ارومیه بیهوش شد و پس از انتقال به بهداری این زندان جان باخت. یک منبع آگاه درباره این حادثه به شبکه حقوق بشر کردستان گفته: «روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت به‌دلیل درگیری چندین زندانی در بند ۱۴ زندان مرکزی ارومیه، امیر رضایی به همراه چند زندانی دیگر به قرنطینه منتقل شده بود. او عصر روز گذشته در حین باز شدن درب قرنطینه به دلیل شرایط سخت این بند درصدد فرار به به بند ۱-۲ بود که با ضرب و شتم ماموران زندان مواجه شد.» به گفته این منبع امیر رضایی به دفتر نگهبانی مرکزی زندان منتقل شد و بار دیگر از سوی ۴ مامور زندان با باتوم به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت که منجر به بیهوش شدن این زندانی شد. امیر رضایی پس از انتقال به بهداری زندان ارومیه، به‌دلیل شدت جراحات وارد آمده بر اثر شکنجه جان باخت و جسد او سه‌شنبه صبح به پزشکی قانونی منتقل شد. امیر رضایی، زندانی ۳۵ ساله، اهل ارومیه بود که حدود ۱۰ سال پیش به اتهام جرائم مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به ۲۰ سال حبس محکوم شده بود.

کارگران معدن آسمینون، جاده کهنوج - بندرعباس را بستند

کارگران معدن آسمینون شهرستان منوجان واقع در جنوب استان کرمان در دومین روز اعتصاب و تجمع خود محور کهنوج - بندرعباس را مسدود کردند. نیروهای یگان ویژه پلیس کرمان با استقرار در محل ایست بازرسی برای سرکوب کارگران صف آرایی کردند. کارگران معدن آسمینون شهرستان منوجان روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت با خواست بازگشت به کار کارگران بیکار شده و پرداخت دستمزد و حق بیمه معوقه خود اعتصاب را آغاز کردند. صدها کارگر اعتصابی در حالی که شعار می‌دادند پس از راهپیمایی در شهر مقابل فرمانداری تجمع کردند. کارگران بیکار شده این معدن که گفته می‌شود بیش از ۱۲۰۰ نفر هستند به‌رغم وعده‌های مسئولان شهرستان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و با مشکلات معیشتی و درمانی مواجه‌اند. کارگران گفته‌اند ماه هاست نان نداریم. کارگران گفته‌اند تا رسیدن به خواسته‌هایشان به اعتراض ادامه خواهند داد.

تجمع اعتراضی داوطلبان آزمون استخدامی وزارت بهداشت مقابل دیوان عدالت اداری

گروهی از داوطلبان آزمون استخدامی وزارت بهداشت که به تغییر ضوابط و معیارهای امتحان استخدامی وزارت بهداشت معترضند و به دیوان عدالت اداری نیز شکایت کرده‌اند، صبح روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری تجمع کردند و خواستار پیگیری شدند. سازمان سنجش و وزارت بهداشت در برگزاری آزمون استخدامی، تغییراتی خلاف قوانین استخدامی وارد کرده که یکی از آن‌ها مربوط به سهمیه کرونایی است. داوطلبان آزمون استخدامی وزارت بهداشت در زمستان سال گذشته زمانی که تلاششان برای متقاعد کردن مسئولان بی‌نتیجه ماند، به دیوان عدالت اداری شکایت کردند. تجمع کنندگان امروز پلاکاردهایی حاوی مطالباتشان با خود داشتند و شعار می‌دادند: «سهمیه کرونا ابطال باید گردد»، و «نه به سهمیه‌های تعیین شده در مجلس و شورای نگهبان».

فلسطینی‌ها در اعتراض به ادامه بمباران غزه دست به اعتصاب سراسری زدند

شبکه الجزیره سه‌شنبه ۱۸ مه/۲۸ اردیبهشت از آغاز اعتصاب سراسری در شهرهای غزه، کرانه باختری اشغالی و چندین شهر و روستا در اسرائيل خبرداد. فلسطینیان در اعتراض به حملات هوایی اسرائیل که به تایید سازمان ملل ده‌ها هزار فلسطینی را آواره و بالغ بر ۵۰۰ ساختمان را تخریب کرده، مغازه‌های خود را بستند و از حاضر شدن در سر کار خودداری کردند. «جنبش مقاومت اسلامی» (حماس) که غزه را اداره می‌کند و «جنبش آزادی بخش میهنی فلسطین» موسوم به فتح که حزب حاکم تشکیلات خودگران فلسطین محسوب می‌شود از اعتصاب روز سه‌شنبه که به تعلق کلیه فعالیت‌های اقتصادی و تعطیلی موسسه‌های آموزشی منجر شده، حمایت کرده‌اند. سالم براهمه ، مدیر اجرایی انستیتوی دیپلماسی عمومی فلسطین گفته هدف از اعتصاب عمومی در سرزمین اشغالی فلسطین «قیام یک‌پارچه و اتحاد در برابر بمباران اسرائیل در غزه و ظلم و ستم علیه فلسطینیان است.» اسرائیل به‌رغم اعتراض‌های جهانی و درخواست ایالات متحده آمریکا و روسیه مبنی بر اعلام آتش‌بس، روز سه‌شنبه نیز ده‌ها بار غزه را بمباران کرد. از زمان آغاز حملات دست کم ۲۱۲ فلسطینی از جمله ۶۱ کودک در غزه کشته شده و نزدیک به ۱۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند. حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی نیز در حملات موشکی خود به اسرائیل ده نفر از جمله دو کودک را کشته و حدود ۳۰۰ نفر را زخمی کرده‌اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل: حملات اسرائیل ۵۸ هزار فلسطینی را بی‌خانمان و آواره کرده است

سازمان ملل متحد سه‌شنبه ۱۸ مه/۲۸ اردیبهشت اعلام کرد حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه، بیش از ۵۸ هزار فلسطینی را آواره کرده است. به تأیید سازمان ملل، اسرائیل در روزهای گذشته نزدیک به ۴۵۰ ساختمان، از جمله ساختمان‌های مسکونی را تخریب کرده است. جنس لارک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) به خبرنگاران گفت حدود ۴۷هزار نفر از کسانی که بی‌خانمان شده‌اند، در ۵۸ مدرسه تحت نظارت سازمان ملل در غزه پناه گرفته‌اند. لارک افزود: بمباران‌های اسرائیل ۱۳۲ ساختمان را کاملاً تخریب کرده و ۳۱۶ ساختمان از جمله ۶ بیمارستان و ۹ مرکز بهداشت آسیب جدی دیده‌اند. برخی دیگر از گزارش‌ها نیز از تخریب مرکز تست کرونای غزه در حملات هوایی روز سه‌شنبه خبر دادند. اسرائیل به‌رغم اعتراض‌های جهانی و درخواست ایالات متحده آمریکا و روسیه مبنی بر اعلام آتش‌بس، روز سه‌شنبه نیز ده‌ها بار غزه را بمباران کرد. از زمان آغاز حملات دست کم ۲۱۲ فلسطینی از جمله ۶۱ کودک در غزه کشته شده و نزدیک به ۱۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند. حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی نیز در حملات موشکی خود به اسرائیل ده نفر از جمله دو کودک را کشته و حدود ۳۰۰ نفر را زخمی کرده‌اند.

هزاران کارگر شرکت‌های بسته‌بندی مرغ همچنان بیکار و بلاتکلیف هستند

با کمبود مرغ در بازار در آخرین روزهای سال ۹۹ و عرضه‌ مرغ تنظیم بازار و تشکیل صف‌های طولانی در شرایط کرونایی، برای حل مشکل کمبود مرغ در بازار، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی دستور ممنوعیت ذخیره‌سازی در سردخانه‌ها و قطعه‌بندیِ مرغ را صادر کرد و موجب بیکاری ۲۵هزار کارگر شرکت‌های فعال در زمینه دسته‌بندی و قطعه‌بندی شد. امید گیلانپور، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خبر از رفع ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ داد اما مسعود رسولی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی می‌گوید: «در روزهای اخیر با پیگیری‌ها در نهایت این مجوز داده‌ شد که با ۲۰۰ تُن، شرکت‌ها کار خود را شروع کنند که البته تا امروز همین ۲۰۰ تن هم به‌طور کامل فراهم نشده است. این درحالی‌ست که پیش از این مجوز آن‌ها حدود ۵۰۰ تُن مرغ بود.» رسولی افزود: «در حال حاضر هیچ کدام از شرکت‌ها به میزانی که تقاضا برای خرید وجود دارد، نمی‌توانند مرغ تأمین کنند. این موضوع باعث می‌شود که با تعطیلی مراکز رسمی، مراکز زیرزمینی قطعه‌بندی رونق پیدا کند. آن‌ها به هر قیمتی که بخواهند مرغ را می‌خرند و به هر قیمتی هم که بخواهند می‌فروشند.» به‌گفته رسولی کارگران قبلاً دو شیفت کار می‌کردند تا بتوانند با اضافه کار زندگی خود را بچرخانند و در حال حاضر با توجه به سقفی که تعیین کردند، عملاً مشکلی حل نشده است. کارگران بلاتکلیف در چنین شرایطی چون نمی‌دانند به سر کار بازخواهند گشت به سراغ دریافت مقرری بیمه بیکاری نمی‌‎روند. رسولی گفت: «هر روز بسیاری از این کارگران و حتی خانواده‌های آن‌ها به ما زنگ می‌زنند و در مورد زمانِ برگشت به کار از ما سوال می‌پرسند اما ما هم نمی‌دانیم چه جوابی به آن‌ها بدهیم.»

بیش از ۱۲۰ تن از روزنامه‌نگاران ایرانی و اهالی رسانه در بیانیه‌ای به سرکوب خونین کارکنان رسانه‌ها در خاورمیانه اعتراض کردند

بیش از ۱۲۰ نفر از اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران ایرانی سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت / ۱۸ مه با انتشار بیانیه‌ای به خشونت‌های خونین علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌های خاورمیانه اعتراض کرده و هدف این حمله‌ها را «انسداد گردش اطلاعات و تهدید خبررسانی از طریق کشتن روزنامه‌نگاران، تخریب و بمب‌گذاری در رسانه‌ها یا سرکوب و‌ زندانی کردن کارکنان رسانه‌ها» اعلام کرده‌اند. در بیانیه فوق که به‌دنبال بمباران ساختمان دفتر ۲۱ رسانه در غزه منتشر شده، آمده است: «همکاران رسانه‌ای ما که از جان‌شان برای اطلاع‌رسانی به دنیا مایه می‌گذارند، از غزه تا کابل هدفمند قربانی جنگ، نفرت، تعصب دینی و قومی و البته دخالت حکومت‌های جنگ‌افروز شده و به کام خونین مرگ کشانده می‌شوند و عجیب این‌که نهادهای بین‌المللی و دولت‌های مدعی حقوق‌بشر چشم‌شان را روی این جنایت بسته و جز ابراز تأسف هیچ اقدام عملی انجام نداده‌اند». این بیانیه می‌افزاید: «موشک‌پراکنی، کشتن غیرنظامیان، استفاده ابزاری از آن‌ها به عنوان سپر انسانی به هیچ‌وجه مجوزی برای قرار دادن روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در آتش خشونت و تهدید نیست؛ بلکه تمام این اقدامات جنایت جنگی به حساب می‌آیند؛ چه در غزه باشد و چه در افغانستانی که بیش از نیم قرن است در خیابان‌هایش خون جاری‌‌ست.» ۱۲۲ امضاءکننده بیانیه مذکور با اعتراض به عدم پذیرش مسئولیت طرف‌های جنگ نسبت به تأمین امنیت جان خبرنگاران و کارکنان رسانه، از نهادهای بین‌المللی خواسته‌اند «برای وادار کردن حکومت‌ها به تأمین امنیت روزنامه‌نگاران و حمایت از گردش آزاد اطلاعات اقدامات لازم و فوری انجام دهند» و رسانه‌های جهان را به عدم سکوت، حمایت مستمر تا تأمین امنیت خبرنگاران و مجازات عاملان کشتار آن‌ها و تنها نگذاشتن همکارانشان «درمیانه آتش و خون خاورمیانه» فراخوانده‌اند.

یک گروه فعال حقوق بشری: پس از کودتا در میانمار بیش از ۸۰۰ نفر کشته شده‌اند

«انجمن کمک به زندانیان سیاسی» (AAPP) در میانمار سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت / ۱۸ مه اعلام کرد که از زمان آغاز اعتراضات گسترده علیه کودتای نظامی یکم فوریه گذشته نیروهای امنیتی این کشور ۸۰۲ نفر را در میانمارکشته‌اند. این گروه در یک نشست مطبوعاتی روزانه گفت: «این تعدادی است که از سوی انجمن کمک به زندانیان سیاسی تأیید شده است، احتمالاً شمار واقعی کشته‌شدگان به‌طور قابل توجهی بیشتر از این‌هاست.» به‌گفته انجمن کمک به زندانیان سیاسی چهار هزار و ۱۲۰ نفر نیز از کودتا تا کنون بازداشت شده‌اند که ۲۰ نفر از آن‌ها به اعدام محکوم شده‌اند. در گذشته رژیم نظامی میانمار در مورد تعداد غیرنظامیان کشته‌شده که توسط گروه‌های فعال گزارش شده‌اند اختلاف نظر داشته و گفته است که ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی نیز در جریان اعتراضات کشته شده‌اند. میانمار از زمان قدرت گرفتن ارتش دچار بحران شده است. ارتش میانمار مخالفان کودتا را در حالی سرکوب می‌کند که با حمله شدید گروه‌های قومی در نزدیکی مناطق مرزی و شبه‌نظامیان مسلح تازه‌تأسیس نیز روبه‌روست.

رئیس سازمان محیط زیست: کشور در حال محو شدن است، باید هر چه سریع‌ تر در مورد سیاست‌های کلان تجدیدنظر کرد

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران با انتقاد شدید از سیاست‌های کلان و مسئولان کشور به‌ویژه در مورد بحران آب ضمن هشدار این‌که «کشور در حال محو شدن است»، گفت: «جنگ آب که از استان‌ها آغاز شده به روستاها خواهد رسید چرا که طبیعت ایران قربانی سیاست‌های کلان شده است و متخصصان کشور نیز باید بابت سکوت خود برابر تاریخ پاسخگو باشند.» او تأکید کرد که سیاستمداران کشور به توسعه پایدار اعتقاد ندارند. به‌گفته او «سالانه ۲۰ میلیارد مترمکعب از منابع طبیعی و آب‌های زیرزمینی اضافه برداشت و منابع آب نیز غارت می‌شود که با این روند ۲۰ سال دیگر (۱۴۲۰) اطراف زاگرس دیگر اثری از کشاورزی نخواهد بود چون منابع آب را غارت می‌کنیم». کلانتری افزود: «ما در سال ۱۳۶۰، در مجموع ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال بیلان منفی داشتیم اما این رقم به ۲۰ میلیارد مترمکعب رسیده است؛ یعنی ۱۰۰ برابر شده است. (...) ۲۰ تا ۲۵ سال پیش از استان فارس، دو میلیون تن خرید گندم صورت می‌گرفت اما امسال ۵۰۰ هزار تن گندم هم ندارد چون آب‌های زیرزمینی تمام شد.» کلانتری با انتقاد از وزارت نیرو و وزارت کشاورزی در گرفتن تصمیمات متناقض در زمینه محیط زیست گفت: «در همین دولت، حقابه دریاچه ارومیه را در شرایطی که بارش‌ها در سال آبی جاری در آن حوضه ۱۲ درصد کاهش داشته، ۷۵ درصد کاهش دادند.» عیسی کلانتری هشدار داد: «باید به‌طور کل و هر چه سریع‌تر در مورد سیاست‌های کلان تجدیدنظر کرد. هر چه سریع‌تر این کار صورت نگیرد، کشور به مراتب ضررهای بزرگ‌تری را متحمل می‌شود.» رئیس سازمان محیط زیست تأکید کرد که «مشکلات ما داخلی است؛ همه مشکلات را به خارج ربط می‌دهیم و به نتیجه هم نمی‌رسیم».

کم‌آبی در بوشهر آینده کشاورزی این استان را در معرض خطر قرار داده است

سیدعلی‌اکبر فاطمی، نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: «با توجه به صنایع پتروشیمی در پارس شمالی و جنوبی و گستردگی استان باید فکر اساسی برای آینده آب بوشهر بشود. زیرا با کمبود بارش‌ها آینده کشاورزی استان در خطر است.» فاطمی افزود امسال به دلیل کمبود بارش میزان آب چاه‌های استان کاهش یافت و از طرفی تقاضای مردم برای آب مورد نیاز مصارف خانگی بیشتر شد. به‌گفته او قبل از ماه رمضان برخی از مناطق استان از جمله بوشهر و دشتی و شماری از روستاها با جیره‌بندی و قطعی آب در طول شبانه روز مواجه بودند و در برخی از مناطق در طول ۲۴ الی ۴۸ ساعت تنها ۸ ساعت آب داشتند. در حال حاضر نیز مردم ساکن دشتی ۵ الی ۶ ساعت در طول شبانه‌روز از آب شرب بهره می‌برند. اهالی فقیر برخی از محله‌ها که برای تهیه آب نیاز به پمپ و منبع آب دارند نمی‌توانند این تجهیزات را تهیه کنند و با مشکل مواجهند. در برخی از محله‌ها نیز سیستم آب فاضلاب فرسوده و نیاز به هزینه‌های زیاد برای بازسازی و تعمیر دارند. این شبکه‌ها در چهار دهه گذشته بازسازی نشده‌اند و شبکه آب‌رسانی جدید نیز ایجاد نشده است. این مناطق در طول شبانه‌روز کمتر از ۴ ساعت به آب شرب دسترسی دارند. فاطمی با تأکید بر این‌که امسال شرایط به نسبت سال‌های گذشته به‌دلیل خشکسالی بحرانی‌تر می‌شود گفت: «به‌دلیل کشاورزی و برداشت‌های زیاد از منابع آبی استان، کمبود آب در منابع زیرزمینی به‌خوبی حس می‌شود. متاسفانه این‌جا شغلی هم برای جایگزین کشاورزی وجود ندارد.»

معلمان کارنامه سبز مقابل مجلس تجمع اعتراضی برگزار کردند، معترضان شعار می‌دادند: «کارنامه سبز داد بزن، حقتو فریاد بزن»

شمار زیادی از معلمان کارنامه سبز ایران سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران، خواستار رسیدگی به وضعیت استخدام خود شدند. طی ماه‌های اخیر، کارنامه سبزها چندین بار تجمعات اعتراضی مقابل مجلس برگزار کرده‌اند. معلمان در تجمع اعتراضی روز سه‌شنبه خود شعار می‌دادند: «کارنامه سبز داد بزن، حقتو فریاد بزن». کارنامه سبزها افرادی هستند که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، معروف به آزمون ماده ۲۸ شرکت کرده‌اند و برگزیده شده‌اند، اما برنامه‌‌ای برای استخدام آنها وجود ندارد. هفته گذشته نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مجوز ۳۳ هزار ردیف استخدامی در آموزش و پرورش، از وزارت آموزش و پرورش خواسته بود که بر اساس «نیاز خود» از پذیرفته‌شدگان در «آزمون کتبی ماده ۲۸» استفاده کند. هفته گذشته نیز این معلمان در سه روز متوالی تجمعات اعتراضی مقابل ساختمان مجلس برگزار کرده بودند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران: شش میلیون دوز واکسن کرونایی که قرار بود شرکت‌های خصوصی وارد کنند از دست رفت

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، صبح سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت اعلام کرد: «در جلسه قبلی هیات نمایندگان اتاق تهران (یک ماه پیش) اعلام کردم که اتاق تهران تلاش کرد که واکسن کرونا را برای واحدهای تولیدی و به خصوص تزریق به کارگران وارد کند اما دچار وقفه زمانی شدیم و متاسفانه به موقع نتوانستیم پروفروم‌های شش میلیون دوز واکسن را گشایش اعتبار کنیم.» خوانساری در ادامه افزود: «سه بار پروفورم‌ها رفت و برگشت خورد و زمان را از دست دادیم و واکسن کرونا هم کالاهایی هست که در انبار نمی‌ماند و بلافاصله با تقاضاهایی دیگری که در جهان وجود دارد فروش رفت و ما شش میلیون دوزی که اعلام شد را از دست دادیم و نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.» پیش از این حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که بخش خصوصی می‌تواند با ارز نیمایی نسبت به واردات واکسن کرونا البته با مجوز و تایید وزارت بهداشت اقدام کند. حیدر محمدی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ایران گفته بود که سه شرکت از بخش خصوصی مجوز واردات واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تجمع اعتراضی کارکنان هما در ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد پروازها را مختل کرد

به گزارش خبرگزاری مهر صبح سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت تعدادی از کارکنان شرکتی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که در یکی از شرکت‌های پیمانکار ایران ایر به‌عنوان پرسنل خدمات فرودگاهی مشغول به کار هستند، در اعتراض به تصمیم ایران ایر مبنی بر عدم تمدید قرارداد نیروهای شرکتی در سال جاری، در ترمینال ۲ مهرآباد تجمع کرده و دست از کار کشیدند. این اقدام سبب تعویق برخی پروازها و تجمع مسافران در ترمینال ۲ مهرآباد شد. خبرگزاری مهر می‌نویسد با پادرمیانی برخی مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و مدیر ترمینال ۲، معترضان به محوطه ایران ایر منتقل شدند و پروازها از سر گرفته شد. هما با بحران مالی ژرفی مواجه است. محمد اسلامی، وزیر راه در نامه‌ای به مدیرعامل هما، نسبت به تعویق در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته این شرکت در ماه جاری انتقاد کرده بود. محمود واعظی مسئول دفتر رئیس جمهوری در اواخر بهمن سال گذشته در نامه‌ای به محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داده بود برای رفع مشکلات هما، هزار میلیارد تومان به این شرکت اختصاص داده شود که این وعده عملی نشد.

علی نیکزاد دبیر ستاد مردمی ابراهیم رئیسی شد

ولی اسماعیلی نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد علی نیکزاد به‌عنوان دبیر شورای هماهنگی ستاد ابراهیم رئیسی انتخاب شده است. قرار است در روزهای آینده رئیس ستاد نیز با نظر رئیسی انتخاب شود. علی نیکزاد سیاستمدار اصول‌گرا و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی است. او مدتی استاندار اردبیل و در دولت اول محمود احمدی‌نژاد وزیر مسکن و شهرسازی بود و در همان حال سرپرستی وزارت راه را هم به مدت یک سال به عهده داشت. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌ دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.