ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهاد #عربستان برای پایان دادن به درگیری‌های نظامی بین دولت #یمن و جدایی‌طلبان جنوب

سه منبع آگاه به رویترز گفته‌اند که با افزایش درگیری‌ نیروهای ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی با شیعیان حوثی در شمال یمن، عربستان چارچوبی را برای پایان دادن به درگیری‌های نظامی در جنوب یمن بین دولت مورد حمایت خود و جدایی‌طلبان شورای انتقالی جنوب این کشور پیشنهاد داده است. این منابع گفته‌اند ریاض در ماه نوامبر سال گذشته پیشنهاد تقسیم قدرت در جنوب یمن را ارائه داد اما این پیشنهاد تاکنون به اجرا در نیامده است. به‌گفته آن‌ها، در پیشنهاد جدید، آتش‌بس در استان ابین و لغو فوری خودمختاری توسط شورای انتقالی جنوب مطرح شده تا بدین طریق عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن، استاندار و رئیسی برای امنیت عدن تعیین و نخست‌وزیر را با هدف تشکیل دولت انتخاب کند. در این دولت شورای انتقالی جنوب نیز مشارکت خواهد داشت. با گذشت این مرحله شورای انتقالی نیروهای خود را از عدن خارج و در ابین مستقر می‌کند تا دولت پس از آن تشکیل شود. دو منبع گفته‌اند، شورای انتقالی جنوب که از سوی امارات متحده عربی پشتیبانی می‌شود خواستار تشکیل دولت قبل از انتقال نیروهای این شورا از عدن است. در آوریل گذشته شورای انتقالی جنوب اعلام خودمختاری کرد و درگیری‌ها در جنوب یمن بر پیچیدگی اوضاع این کشور افزود. نیروهای دولتی یمن و شورای انتقالی جنوب سال گذشته درگیری‌هایی داشتند که با میانجی‌گری عربستان سعودی در پاییز سال گذشته متوقف شد اما این توقف ناپایدار بود.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۹۲۷۲ نفر، مبتلایان ۱۹۷۶۴۷ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر پنج‌شنبه ۲۹ خرداد آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۹۲۷۲ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (چهار‌شنبه) تا ظهر امروز (پنج‌شنبه)، ۲۵۹۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۹۷۶۴۷ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۵۶۹۹۱ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و ۲۷۹۵ نفر در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.