ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#منوچهر_متکی، وزیر خارجه در دولت #احمدی‌نژاد دریافت وام از مؤسسه #ثامن‌الحجج را تکذیب کرد

دادگاه یک کیفری تهران اعلام کرده که مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج، با پرداخت تسهیلات بدون وثیقه، وام‌های کلانی را به افراد خاص در نهادهای خاص، پرداخت کرده است. روزنامه شرق گزارش داده است که یکی از وزرای سابق دولت دهم که در این مؤسسه به‌ عنوان مشاور امور بین‌الملل ثبت شده، مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات از ثامن‌الحجج دریافت کرده. در شبکه‌های اجتماعی نام منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران در دولت‌های نهم و دهم مطرح شده بود. به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر متکی با صدور بیانیه‌ای با تکذیب این گزارش اعلام کرده «به منظور تنویر افکار عمومی تا حصول نتیجه نهایی و مجازات اتهام‌زنندگان و اشاعه‌دهندگان اکاذیب، تمام مراحل قانونی و قضایی را پیگیری خواهد کرد.» ابوالفضل میرعلی داماد امام جمعه پیشین سبزوار و مدیرعامل موسسه ثامن الحجج ۲۵ تیر بازداشت شد. مجموع بدهی و تخلف مالی پرونده ثامن‌الحجج از زبان مسئولان قضایی ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

جواد #کریمی_قدوسی: #پروین_فرشچی، سفیر جدید #ایران در #فنلاند #دو_تابعیتی است

رئیس کمیته تحقیق ‌و ‌تفحص ‌از #مدیران_دو‌تابعیتی مجلس گفته است نام سفیر جدید #ایران در #فنلاند که پیشتر معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بوده، در لیست #دو_تابعیتی‌ها موجود است. با توجه به اینکه بحث استفاده از افراد دارای تابعیت دوگانه در پست‌های بالای دولتی در ماه‌های اخیر داغ بوده، انتخاب سفیر جدید ایران در فنلاند هم در همین راستا با واکنش اصولگرایان تندرو همراه شده است. به گفته جواد کریمی قدوسی، #پروین_فرشچی که حکم انتصابش به عنوان سفیر ایران در فنلاند با پیشنهاد وزیر امور خارجه از سوی رئیس جمهوری تایید شده، جزو لیست مسئولان دوتابعیتی #دولت_دوازدهم است: «نام معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت #محیط_زیست در لیست دو تابعیتی‌هایی که ما تدوین کردیم موجود است.» به گفته کریمی قدوسی، پروین فرشچی دو تابعیتی بوده و تابعیت آمریکا را دارد. در سوی دیگر اما #معصومه_ابتکار، معاون امور زنان و خانواده دولت دوازدهم و رئیس پیشین سازمان محیط زیست در توییتر خود با اشاره به خبر انتخاب سفیر جدید ایران در فنلاند نوشته است: «آقای ترامپ تصور شما در مورد ایران اشتباه است. ایران از هم نمی‌پاشد. ایران پله پله در حال ترقی و توسعه دیپلماسی کارآمد خود است. پروین فرشچی، سفیر ایران در فنلاند شد/ دومین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران.»

امتناع شش #درویش_گنابادی از حضور در #دادگاه_انقلاب

شش #درویش_گنابادی محبوس در #زندان_تهران_بزرگ از حضور در جلسات محاکمه #دادگاه_انقلاب خودداری کرده‌اند. این افراد که سایت مجذوبان نور آنها را #احمد_ایرانی‌_خواه، #سعید_دوراندیش، #وحید_خموشی، #علی_خموشی، #رضا_سیگارچی و #حمید_رشیدی معرفی کرده است، گفته‌اند: «قضات دادگاه انقلاب هنگام محاکمه درویشان گنابادی مانند بازیگرانی‌ که نمایشنامه‌ای را از بر کرده‌ باشند، هر بار حرف‌های تکراری می‌زنند و تنها خواست‌شان از حضور ما در دادگاه، تحقیر شخصیت و تفتیش عقیده‌ ماست.» آنها همچنین گفته‌اند: «نمایشی که به اسم محاکمه در دادگاه انقلاب برگزار می‌شود، یک مونولوگ کسل‌کننده است با محتوای تحقیر درویشان‌ گنابادی که تنها بازیگر آن شخص قاضی‌ است و درویشان باید مانند یک تماشاگر روی صندلی متهم بنشینند و سکوت کنند و سر آخر با هفت سال حکم و ۱۰ سال حکم #حبس و #تبعید و #شلاق بیرون بروند، بدون اینکه #حق_دفاع و #حق_وکیل داشته‌ باشند.» این شش درویش تاکید کرده‌اند که برای حدس زدن پایان چنین نمایش مضحکی که دو ماه است در دادگاه انقلاب روی صحنه می‌رود، احتیاجی به رفتن به #دادگاه نیست: «ما میل و رغبتی به دیدن این نمایش ظالمانه نداریم.» از میان این افراد، سعید دوراندیش و احمد ایرانی‌خواه برای دومین بار است که از حضور در دادگاه امتناع کرده‌اند.

مسمومیت ۱۰۰ نفر در #نوشهر، احتمالا به دلیل مصرف #آب_آشامیدنی ناسالم

رئیس #بیمارستان_نوشهر از مسمومیت حدود ۱۰۰ نفر در یکی از روستاهای این منطقه خبر داده است. محمد سلطان تویه گفته است از شب گذشته در یکی از روستاهای بخش مرکزی #نوشهر ۱۰۰ نفر مسموم شده‌اند. حدود سنی اکثر مراجعه‌کنندگان بین دو تا ۱۴ سال بوده است و با توجه به علایم یکسان بیماری، احتمال اینکه مسمومیت از #آب_شرب باشد وجود دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان #ایران (ایسنا)، محمد سلطان تویه با اشاره به مراجعه تعدادی از مردم روستای بندپی بخش مرکزی به بیمارستان نوشهر گفته است: «همه این بیماران با علائمی چون استفراغ، تب و لرز و شکم درد به بخش اورژانس بیمارستان نوشهر و درمانگاه مراجعه کردند که چون علائم همه بیماران یکسان بود، بلافاصله دستور بررسی بیشتر و آزمایشات لازم داده شد.» رئیس بیمارستان نوشهر با اشاره به آماده‌باش #اورژانس_نوشهر و دو تیم پزشکی برای درمان این بیماران گفته است: «روند درمان در حال انجام است و دو متخصص داخلی و اطفال در حال مداوای بیماران هستند.» به گفته سلطانی تویه، برخی از بیماران به صورت سرپایی مداوا شده‌اند اما برای حدود ۳۰ بیمار پرونده سرپایی تشکیل شده و دو بخش از بیمارستان نوشهر برای درمان و نگهداری این بیماران در نظر گرفته شده است. نوشهر یکی از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است.

فارس: #ولایتی خبرنگار #راشاتودی را وادار به رعایت #حجاب_اجباری کرد

خبرگزاری «فارس»، وابسته به سپاه پاسداران ادعا کرده که #علی‌اکبر_ولایتی، مشاور ارشد رهبر ایران در سیاست خارجه خبرنگار زن «راشاتودی» را برای انجام مصاحبه وادار به رعایت #حجاب_اجباری کرده است. فارس در گزارشی با عنوان «برخورد قاطعانه ولایتی با خبرنگار بی‌حجاب راشاتودی» ادعا می‌کند که ولایتی برای انجام این مصاحبه در سفارت ایران در روسیه گفته است: «اینجا خاک جمهوری اسلامی است و اگر کسی قرار است برای مصاحبه بیاید باید حجاب داشته باشد.» خبرنگار که ابتدا مقاومت می‌کرده، نهایتاً برای انجام مصاحبه روسری یکی از کارمندان سفارت را قرض می‌گیرد. مخالفان با حجاب اجباری در ایران در چند ماه اخیر با به‌راه‌انداختن کارزار «#دختران_خیابان_انقلاب» به دفاع از حق انتخاب پوشش و برابری زن و مرد مشغولند. مسئولان جمهوری اسلامی اما این مخالفت‌ها را برنمی‌تابند و بر واداشتن زنان به رعایت حجاب اجباری، آنچه منتقدان از نشانه‌های یک #نظام_مردسالار می‌خوانند،‌ تأکید دارند.

تهدید #نخست‌وزیر_بریتانیا به برگزاری دوباره انتخابات

به گزارش روزنامه «تایمز»، #ترزا_می، نخست‌وزیر #بریتانیا نمایندگان هم‌حزبی مخالف خود را به برگزاری دوباره انتخابات در تابستان امسال تهدید کرده است. شماری از اعضای حزب حاکم محافظه‌کار با طرح ترزا می برای روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (#برگزیت) مخالفند. بریتانیا در چهارسال اخیر یکی از متلاطم‌ترین دوره‌های سیاسی اخیر خود را پشت سر گذاشته و شاهد برگزاری چهار انتخابات عمده بوده: همه‌پرسی استقلال اسکاتلند (۲۰۱۴)، انتخابات سراسری (۲۰۱۵)، همه‌پرسی برگزیت (۲۰۱۶) و انتخابات پیش‌ازموعد به درخواست می (۲۰۱۷). هفته گذشته پس از اعلام دستیابی به توافق با اعضای کابینه بر سر طرح برگزیت ترزا می در چکرز، اقامتگاه نخست‌وزیری، ۱۰ تن از محافظه‌کاران حامی کارزار برگزیت از مقام‌شان استعفاء دادند. #بوریس_جانسون، وزیر خارجه، دیوید دیویس، وزیر برگزیت، استیو بیکر، معاون پارلمانی وزیر برگزیت، ماریا کالفیلد، نایب رئیس زنان حزب محافظه‌کار و بن بردلی، نایب رئیس جوانان حزب محافظه‌کار از جمله این استعفاءدهندگان هستند.

مختومه شدن پرونده #اسیدپاشی‌های_اصفهان بدون پیدا شدن متهم یا متهمان

وکیل مدافع قربانیان #اسیدپاشی‌های_اصفهان از مختومه شدن این پرونده بدون پیدا شدن متهم یا متهمان آن خبر داده است. #حسین_عباسعلی‌زاده روز چهارشنبه ۲۷ تیر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است #دیه قربانیان این حادثه از صندوق دیه #بیت‌المال پرداخت شده و پرونده مختومه شده است: «موکلانم مطالبه دیه کرده بودند و دادگاه نیز با توجه به پیدا نشدن متهم یا متهمان پرونده، حکم به پرداخت دیه از محل صندوق دیه بیت‌المال داد.» به گفته این وکیل دادگستری، صندوق دیه بیت‌المال بر اساس گزارش #پزشکی_قانونی مبنی بر جراحات وارده به قربانیان و رای #دادگاه و تلاش‌های دادستان، دیه را پرداخت کرده است. عباسعلی‌زاده که وکیل مدافع چهار نفر از قربانیان #اسیدپاشی در #اصفهان بوده، همچنین گفته است: «اگر زمانی متهم یا عاملان این فاجعه شناسایی و دستگیر شوند، رسیدگی قضایی انجام خواهد شد.» سال ۹۳، چهار زن در اصفهان مورد اسیدپاشی قرار گرفتند. یکی از این #زنان #مرضیه_ابراهیمی بود که پس از این حادثه به فعالیت‌های مدنی پرداخت و به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شد. اسیدپاشی‌ها به روی زنان در اصفهان هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» می‌خوانند، دانستند. در مقابل، #صادق_آملی_لاریجانی، رییس قوه قضاییه، نحوه پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی را مورد انتقاد شدید قرار داد و برای رسانه‌های داخلی ابراز تأسف کرد. در اعتراض به این اسیدپاشی‌ها در چند شهر ایران، از جمله اصفهان و تهران تجمع‌های اعتراضی برگزار شد که #نیروی_انتظامی در چند مورد به دستگیری معترضان پرداخت.

#محمد_جعفر_منتظری، دادستان کل ایران: اگر #نیروی_انتظامی بخواهد همه «بدحجاب‌ها» را بگیرد علیه #نظام و #اسلام جوسازی‌های گسترده ایجاد می‌شود

دادستان کل ایران هشدار داد که «اگر نیروی انتظامی بخواهد همه بدحجاب‌ها را بگیرد علیه نظام و اسلام جوسازی‌های گسترده ایجاد می‌شود.» به گزارش خبرگزاری ایرنا محمدجعفر منتظری گفته است: «به خدا قسم در موضوعات فرهنگی و حجاب برخورد قضایی جواب نخواهد داد، راه‌های مسالمت‌آمیز و آرام را باید در پیش گرفت لذا بر این اساس از هر طرحی که در زمینه مقابله با بدحجابی مؤثر باشد حمایت می‌کنیم.» او همچنین مخالفان با حجاب اجباری را به دو گروه تفکیک کرده: «عده‌ای از بدحجاب‌ها اعتقادی به اسلام ندارند، لائیک هستند و یا مذاهب دیگری دارند، اما عده کمی هم هستند که با قصد دهن‌کجی به ارزش‌های دین و احکام اسلام این کار را می کنند.» دادستان کل ایران «آموزش و پرورش، روحانیت، آموزش عالی و دانشگاه‌ها» را مسبب «بدحجابی» دانسته است.

#حیدر_مصلحی، وزیر سابق #اطلاعات: #شورای_نگهبان کوه نفوذناپذیری در برابر دشمنان است

حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در همایشی در مشهد از شورای نگهبان به عنوان «کوه نفوذناپذیری» در برابر دسیسه‌های دشمنان یاد کرد که مانع از تحقق پیش‌بینی‌های دشمنان شده و در مقابله با «توطئه‌های نرم» علیه جمهوری اسلامی نقش مهمی ایفا کرده است. مصلحی گفت: «پیش‌بینی استکبار جهانی این بود که انقلاب ایران همچون نمونه‌های قبلی، با یک توطئه نرم به کلی نابود شود اما دو حرکت تاریخی امام یعنی طرح مقوله ولایت فقیه و تأسیس نهاد شورای نگهبان پیش‌بینی‌های دشمنان را باشکست مواجه کرد.» در روزهای گذشته شورای نگهبان با لوایح چهارگانه لوایح چهارگانه مرتبط با FATF از جمله لایحه موسوم به پالرمو مخالفت کرده بود. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اعلام کرده که با این لوایح که دور زدن تحریم‌ها و ارسال کمک‌های مالی به حزب‌الله لبنان و سوریه و گروه‌های شیعه عراقی را دشوار می‌کند مخالف است.

#مجید_کیانپور، عضو کمیسیون عمران #مجلس شورای اسلامی: ۱۹ میلیون نفر از جمعیت #ایران در بافت‌های فرسوده یا سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند

مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد که بیش از ۷۲ هزار هکتار از شهر‌های ایران بافت فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد. این نماینده مجلس گفت: ۱۸ درصد جمعیت شهری ایران در بافت‌های فرسوده سکونت دارند و حدود ۱۱ تا ۱۲ درصد از ایرانیان نیز در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی یا بافت‌های ناقص ساکن هستند و به این ترتیب در مجموع ۳۰ درصد جمعیت شهری ایران که معادل ۱۹ میلیون نفر است در بافت‌های نابسامان شهری سکونت دارند. در این بافت‌ها معمولاً مردم از برق و امکانات تحصیلی مناسب و گاهی حتی از آب آشامیدنی کافی بی‌بهره‌اند.

محمد جواد #آذری_جهرمی، وزیر #ارتباطات: در طبقه نهم جز میز پینگ‌پونگ و فوتبال دستی چیزی نیست. #وزارت_ارتباطات سرسوزنی امکانات در اختیار #تلگرام قرار نداده

محمد جواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با سایت الف اعلام کرد که وزارت ارتباطات هیچگونه امکانی در اختیار تلگرام قرار نداده است. سردار محمدحسین جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران ادعا کرده بود که سرورهای هات تلگرام و تلگرام طلایی در طبقه نهم ساختمان وزارت ارتباطات قرار دارند. به دعوت وزیر ارتباطات خبرنگاران از این محل بازدید کردند و چیزی نیافتند. آذری جهرمی در گفت‌وگو با الف گفته است: «در سالن طبقه نهم هیچ‌ چیزی نیست. چه تفاوتی می‌کند کارشناسان بازدید کنند یا خبرنگاران؟ آدرس غلط به مردم می‌دهند. آقایان می‌توانند بروند و طبقه نهم را ببیند که در این سالن جز میز پینگ‌پونگ و فوتبال‌دستی چیزی نیست.» آذری جهرمی یک بار دیگر به تأکید اعلام کرد که وزارت ارتباطات «سر سوزنی» امکانات در اختیار تلگرام قرار نداده و از «یک گروه سیاسی» مشخص خواست که با «مردم و روان مردم» را به بازی نگیرد. او درباره هویت این گروه سیاسی سکوت کرد.

محمد تقی #مصباح_یزدی: عده‌ای که سابقه فعالیت‌های انقلابی داشتند می‌گویند در مقابل #آمریکا دست‌ها را بالا ببریم

محمد تقی مصباح یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رهبر فکری جبهه پایداری در سخنانی هشدار داد که برخی مسئولان تغییر ماهیت داده و از انقلابی‌گری فاصله گرفته‌اند. مصباح‌یزدی گفت: «آیا در ابتدای پیروزی انقلاب احتمال می‌دادید که کسانی رسماً پیشنهاد مذاکره بی قید و شرط با رئیس جمهور آمریکا را مطرح کنند؟ در حالی که همه مردم شعار مرگ بر آمریکا را مثل تکبیر بعد از نماز، لازم می‌دانند، عده‌ای که بعضی از آنها سابقه فعالیت‌های انقلابی داشتند به خود جرأت می‌دهند که بگویند در مقابل آمریکا که دشمن‌ترین دشمنانِ این نظام است، دست‌ها را بالا ببریم.» دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که سه‌شنبه ۱۷ ژوئیه/۲۶ تیر در کنگره ایراد کرد، گفته است: «ایران کشور ۵ ماه قبل نیست. آن‌ها دیگر زیاد به دنبال حضور در مدیترانه و کل خاورمیانه نیستند. آن‌ها مشکلات زیادی دارند که می‌توانند از طریق توافق با ما بسیار راحت‌تر حل کنند.»

#دونالد_ترامپ، رئیس جمهور #آمریکا در #کنگره: #ایران کشور پنج ماه قبل نیست. امیدواریم در برخی موضوعات تماس بگیرند. آن‌ها مشکلات زیادی دارند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۱۷ ژوئیه/۲۶ تیر در مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافت و توضیحاتی درباره دیدار و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین در اجلاس هلسینکی داد. ترامپ گفت با رئیس جمهور روسیه درباره منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و همینطور درباره برنامه هسته‌ای ایران و «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» این کشور در خاورمیانه نیز گفت وگو کرده است. رئیس جمهور آمریکا گفت: «امیدواریم در برخی موضوعات، ایران با تماس بگیرد. ممکن است توافق جدید حاصل شود یا نشود. ایران کشور ۵ ماه قبل نیست. آن‌ها دیگر زیاد به دنبال حضور در مدیترانه و کل خاورمیانه نیستند. آن‌ها مشکلات زیادی دارند که می‌توانند از طریق توافق با ما بسیار راحت‌تر حل کنند.» سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه گذشته، همزمان با برگزاری اجلاس هلسینکی گفته بود علائمی در گذشته وجود داشته که رئیس جمهور آمریکا قصد داشته به تهران زنگ بزند و هنوز هم چنین احتمالی وجود دارد. سخنگوی وزارت خارجه در این زمینه توضیحات بیشتری نداد. پیش از این رئیس جمهور آمریکا گفته بود که با آغاز تحریم نفتی ایران، تهران خودش زنگ می‌زند و برای گفت‌وگو از او وقت می‌گیرد.