ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ترامپ: آمریکا یک #پهپاد_ایرانی را در #تنگه_هرمز منهدم کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه ۱۸ ژوئیه/ ۲۷ تیر در سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که کشتی تهاجمی «یو اس اس باکسر» نیروی دریایی آمریکا بر فراز تنگه هرمز یک پهپاد ایرانی را منهدم کرده است. به گفته ترامپ پهپاد ایران کشتی «یو اس اس باکسر» را از فاصله هزار متری تهدید کرده بود. «یو اس اس باکسر» تحت فرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا قرار دارد و اوایل تیر همزمان با سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان و دیدار و گفت‌وگو با پادشاه سعودی در جده، به کشتی‌های تهاجمی «یواس‌اس جان پی مارتا» و کشتی «یو‌اس‌اس هارپر فری» ملحق شد. ترامپ در ادامه سخنانش از جامعه بین‌المللی خواست ایران را محکوم کند و از کشتی‌های تجاری خود در خلیج فارس حفاظت کند. سپاه پاسداران چند ساعت قبل از سخنرانی ترامپ با صدور اطلاعیه‌ای از توقیف یک کشتی حامل سوخت در لارک خبر داده بود. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: « «ایران باید به این اقدام غیرقانونی پایان دهد و خدمه شناوری را که توقیف کرده فوراً آزاد کند.» قرار است بحرین پاییز سال ۲۰۱۹ میزبان کنفرانسی باشد که موضوع آن تهدیدهای ایران برای امنیت کشتیرانی در خلیج فارس است. تمامی ۶۵ کشوری که به کنفرانس ورشو در بهمن سال گذشته دعوت شده بودند به کنفرانس بحرین هم دعوت خواهند شد.

دولت #آرژانتین #حزب‌الله_لبنان را در فهرست #سازمان‌های_تروریستی قرار داد

همزمان با سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به بوئنوس آیرس، دولت آرژانتین حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. به گزارش خبرگزاری رویترز واحد اطلاعات مالی آرژانیتن دستور مسدود شدن حساب‌های مالی احتمالی مرتبط با حزب‌الله لبنان را صادر کرد. وزیر خارجه آمریکا همزمان با بیست و پنجمین سالگرد انفجار تروریستی در مرکز همیاری یهودیان (آمیا) به پایتخت آرژانتین سفر کرده است. در این واقعه که در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ (۲۷ تیر ۱۳۷۳) اتفاق افتاد، ۸۵ نفر کشته و ۳۰۰ نفر مجروح شدند. کمیته حقیقت‌یابی تشکیل شد و کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهوری وقت آرژانتین در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده ایران و حزب‌الله لبنان در این حادثه دست نداشته‌اند. ناتالیو آلبرتو نیسمان دادستان این پرونده اما رئیس جمهوری وقت آرژانتین را متهم کرد که در زمان دولت احمدی‌نژاد به قصد برقراری روابط تجاری با ایران بر این پرونده سرپوش گذاشته است. ۱۹ ژانویه ۲۰۱۵ (۲۸ دی ۱۳۹۳) چند ساعت قبل از آنکه ناتالیو آلبرتو نیسمان گزارش خود را به پارلمان آرژانتین ارائه دهد به قتل رسید. اسرائیل کاتص، وزیر خارجه رژیم اسرائیل با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «اسرائیل تصمیم مهم مائوریسیو ماکری رئیس‌جمهور آرژانتین برای تروریستی شناختن حزب‌الله را تبریک می‌گوید. تمام جهان باید در مبارزه با تروریسمی که توسط ایران و نایبانش شیوع یافته، متحد شود.» دولت کنونی آرژانتین روابط بسیار نزدیکی با اسرائیل و با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارد.

فرمانده #سپاه: #تنگه_هرمز برای ایران یک مفهوم دفاعی مطلق دارد، اگر دشمنان مرتکب خطای محاسباتی شوند تهاجمی عمل می‌کنیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران پنجشنبه ۲۷ تیر در جریان بازدید و ارزیابی میزان آمادگی‌های دفاعی نیروهای مستقر در جزایر سه‌گانه در خلیج فارس هشدار داد که منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز برای ایران «یک مفهوم دفاعی مطلق و کامل» دارد. به گزارش سپاه‌نیوز سلامی گفت: «بسیار طبیعی است که ما در استراتژی دفاعی عمل می‌کنیم، یعنی آغازگر و شروع‌کننده هیچ جنگی نیستیم، اما در تاکتیک وضعیت کاملاً معکوس است و در صورتی که خطایی محاسباتی از سوی دشمنان سرزند، راهبرد دفاعی ما به راهبرد تهاجمی تغییر وضعیت داده و همه ظرفیت‌های ما سراسر تهاجمی می‌شوند.» روز پنجشنبه سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «یک کشتی با قابلیت حمل دو میلیون لیتر سوخت» را در جزیره لارک توقیف کرده است. پیش از این خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند که شنبه ۱۳ ژوئیه/ ۲۲ تیر نفتکش ریاح متعلق به امارات و با پرچم پاناما در حوالی جزیره قشم مفقود شده است. سپاه پاسداران در اطلاعیه خود این خبر را تکذیب کرده است. دولت بریتانیا از ایران خواست از دامن زدن به تنش‌ها خودداری کند. ژنرال کنث مک‌کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز در یک نشست خبری مشترک با ژنرال فهد بن ترکی فرمانده ائتلاف عربی گفت: «ما با موضعی تهاجمی تلاش می‌کنیم راهکاری برای تامین اطمینان از آزادی عبور و مرور در خلیج [فارس] به‌دست بیاوریم.» قرار است بحرین پاییز سال ۲۰۱۹ میزبان کنفرانسی باشد که موضوع آن تهدیدهای ایران برای امنیت کشتیرانی در خلیج فارس است. تمامی ۶۵ کشوری که به کنفرانس ورشو در بهمن سال گذشته دعوت شده بودند به کنفرانس بحرین هم دعوت خواهند شد.

#تجمع کارکنان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس #عسلویه در اعتراض به قطع فوق‌العاده «#اقماری‌کاری»

کارکنان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در عسلویه، صبح روز پنجشنبه ۲۷ تیر ۹۸ در اعتراض به قطع فوق‌العاده «#اقماری‌کاری» دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان مرکزی منطقه ویژه تجمع کردند. «اقماری‌کاری» نوعی شیفت‌کاری است که بیش از یک روز طول می‌کشد و برای فرد در ازای روزهای کار، زمان استراحت در نظر گرفته می‌شود. به گزارش عسلویه آنلاین، سید پیروز موسوی، مدیرعامل منطقه ویژه پارس با نماینده کارکنان معترض گفت‌وگو و به تعریف و تمجید از کارکنان نفت پرداخته است که به گفته‌ی او «این روزها در خط مقدم جبهه اقتصادی» فعالیت می‌کنند. او وعده داده است خواست کارکنان را روز شنبه آینده (۲۹تیر) «در سطح شرکت ملّی نفت ایران» پیگری کند. اقماری‌کاری که در صنعت نفت امری معمول است، طبق تحقیقات انجام شده بر سلامت کارکنان و خانواده‌های آنان تاثیر منفی می‌گذارد. کارگران پیمانکاری نفت و گاز اخیرا در توصیف وضعیت اقمارکاران در صنعت نفت نوشته‌اند: «کارکنان اقماری شرکت نفت و شرکت ملی حفاری بر اساس یک حساب و کتاب ساده از تمام کارمندان دولت بیشتر ساعات کاری دارند؛ آن هم نه زیر کولر و یا در کنار بخاری و پشت میز بلکه در شرایط سخت کاری و دوری از خانواده، که بر این اساس در هر ماه ۱۴ روز در محل کار و ۱۴ روز هم استراحت دارند... شرایط محیط کار، گرما، نداشتن اینترنت، نداشتن دسترسی مناسب به شبکه تلفن‌همراه، و دوری از خانواده را هم به آن اضافه کنید».

#تجمع #کارگران شرکت «گونی‌بافی #آذرفدک» شبستر مقابل استانداری #آذربایجان_شرقی

کارخانه گونی بافی و بسته بندی آذر فدک شبستر تصمیم دارد حدود ۳۵۰ کارگر را اخراج کند. این کارگران روز چهارشنبه ۲۶ تیر در اعتراض به اخراج خود از کارخانه مقابل استانداری آذربایجان شرقی تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مقامات محلی شدند. علیار راستگو، مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی در ارتباط با مشکلات این کارخانه گفته است «چون بخشی از مواد اولیه از طریق بورس باید تامین شود و برخی موانع و مشکلات اعم از ایجاد وقفه در تامین مواد اولیه وجود دارد و حتی زمانی که این مواد از بیرون تامین می‌شود نیز بازهم مشکلاتی وجود دارد، لذا کارگران نگران تعدیل بخاطر فعالیت هستند.» کارگران آذر فدک روز دوشنبه ۲۴ تیر نیز در همین ارتباط مقابل کارخانه واقع در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، در کیلومتر ۲۰ جاده تبریز- صوفیان، تجمع کرده بودند. رسانه محلی «تبریز من» درباره این تجمع به نقل از یکی از کارگران نوشته است که سهمیه کامل مواد اولیه این کارخانه تامین نشده و مسئولان نیز به وضعیت شرکت بی‌توجهند. بنا بر این گزارش، مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی در میان کارگران حاضر شده و گفته است «در جهت تامین خواسته این واحد تولیدی رایزنی لازم را با مسئولان مربوط انجام خواهد شد.» حسن مستفید، فرماندار شهرستان شبستر نیز وعده پیگیری اعتراض کارگران را داده است.

با توقیف یک کشتی توسط #سپاه در #لارک #قیمت_نفت خام یک درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری رویترز ساعتی پس از آنکه سپاه پاسداران اعلام کرد یک کشتی حامل سوخت قاچاق را در لارک توقیف کرده است، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی یک درصد افزایش یافت. روز پنجشنبه سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد «یک کشتی با قابلیت حمل دو میلیون لیتر سوخت» را در جزیره لارک توقیف کرده است. پیش از این خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند که شنبه ۱۳ ژوئیه/ ۲۲ تیر نفتکش ریاح متعلق به امارات و با پرچم پاناما در حوالی جزیره قشم مفقود شده است. سپاه پاسداران در اطلاعیه خود این خبر را تکذیب کرده است. به گزارش رویترز در پی اعلام این خبر، قیمت نفت برنت در هر بشکه ۴۸ سنت افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس نیز با افزایش ۳۳ سنت در هر بشکه به ۵۷ دلار و ۱۱ سنت رسید. دولت ایران از بریتانیا خواسته است که از دامن زدن به تنش‌ها در خلیج فارس خودداری کند.

#بریتانیا در واکنش به توقیف یک کشتی توسط #سپاه در #لارک: به اطلاعات بیشتری نیاز است، مسئولان ایرانی به تنش‌ها دامن نزنند

به گزارش خبرگزاری رویترز ساعتی پس از آنکه سپاه پاسداران اعلام کرد یک کشتی حامل سوخت قاچاق را در لارک توقیف کرده است، یک سخنگوی دولت بریتانیا اعلام کرد که این کشور در تلاش است اطلاعات بیشتری درباره کشتی توقیف شده به دست بیاورد. روز پنجشنبه سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یکشنبه گذشته (۱۴ ژوئیه/۲۳ تیر ) «یک کشتی با قابلیت حمل دو میلیون لیتر سوخت» را در جزیره لارک توقیف کرده است. پیش از این خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند که شنبه ۱۳ ژوئیه/ ۲۲ تیر نفتکش ریاح متعلق به امارات و با پرچم پاناما در حوالی جزیره قشم مفقود شده است. سپاه پاسداران در اطلاعیه خود این خبر را تکذیب کرده است. سخنگوی دولت بریتانیا گفت: « «بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره توقیف یک نفتکش در خلیج [فارس]، در تلاش هستیم اطلاعات بیشتری به دست آوریم. به مسئولان ایرانی توصیه می‌کنیم که از میزان تنش در منطقه بکاهند.» سخنگوی دولت بریتانیا در ادامه یادآوری کرد: «ما امنیت منطقه را پیوسته زیر نظر داریم و موظفیم آزادی کشتی‌رانی را بر اساس حقوق بین‌الملل تضمین کنیم.» قرار است بحرین پاییز سال ۲۰۱۹ میزبان کنفرانسی باشد که موضوع آن تهدیدهای ایران برای امنیت کشتیرانی در خلیج فارس است. تمامی ۶۵ کشوری که به کنفرانس ورشو در بهمن سال گذشته دعوت شده بودند به کنفرانس بحرین هم دعوت خواهند شد.

فرمانده #سنتکام: با یک موضع تهاجمی راهی برای آزادی کشتی‌رانی در خلیج فارس پیدا می‌کنیم

ژنرال کنث مک‌کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در یک نشست خبری مشترک با ژنرال فهد بن ترکی فرمانده ائتلاف عربی گفت: «ما با موضعی تهاجمی تلاش می‌کنیم راهکاری برای تامین اطمینان از آزادی عبور و مرور در خلیج [فارس] به‌دست بیاوریم.» مک‌کنزی در این نشست خبری که پنجشنبه ۱۸ ژوئیه/ ۲۷ تیر در ریاض برگزار شد در ادامه سخنانش گفت: «ما در حال گفت‌وگو با جامعه بین‌المللی درباره حق آزادی ناوبری در خاورمیانه از جمله کشتی‌رانی در تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب هستیم.» قرار است بحرین پاییز سال ۲۰۱۹ میزبان کنفرانسی باشد که موضوع آن تهدیدهای ایران برای امنیت کشتیرانی در خلیج فارس است. تمامی ۶۵ کشوری که به کنفرانس ورشو در بهمن سال گذشته دعوت شده بودند به کنفرانس بحرین هم دعوت خواهند شد. روز پنجشنبه سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یکشنبه گذشته (۱۴ ژوئیه/۲۳ تیر ) «یک کشتی با قابلیت حمل دو میلیون لیتر سوخت» را در جزیره لارک توقیف کرده است. پیش از این خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند که شنبه ۱۳ ژوئیه/ ۲۲ تیر نفتکش ریاح متعلق به امارات و با پرچم پاناما در حوالی جزیره قشم مفقود شده است. سپاه پاسداران در اطلاعیه خود این خبر را تکذیب کرده است.

دو شهر #خوزستان در کمتر از یک ساعت چهار بار لرزیدند

در حدفاصل ساعات سه و ۱۵ دقیقه تا چهار و پنج دقیقه بامداد پنج‌شنبه ۲۷ تیر، چهار زلزله دو شهر اهواز و شادگان در استان خوزستان را لرزاندند. زلزله نخست‌ با قدرت ۴,۲ ریشتر در ساعت سه و ۱۵ دقیقه در عمق ۱۴ کیلومتری اهواز را لرزاند و زلزله دوم به قدرت ۳,۴ ریشتر در ساعت سه و ۲۳ دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری اهواز به ثبت رسید. زلزله سوم با قدرت ۲,۸ ریشتر در عمق ۴ کیلومتری شهرستان شادگان در ساعت چهار و سه دقیقه بامداد رخ داد و زلزله چهارم نیز بار دیگر در ساعت چهار و پنج دقیقه اهواز را لرزاند. عمق زلزله چهارم ۱۰ کیلومتر بود.

معاون وزارت بهداشت می‌گوید در تأثیر #پارازیت‌ها بر افزایش بیماری‌ها تردیدی وجود ندارد

مسئولان جمهوری اسلامی و وزارت بهداشت تاکنون بارها سخنان ضد و نقیضی درباره تأثیر پارازیت‌ها بر افزایش سرطان و سایر بیماری‌ها زده‌اند، اکنون رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفته است که تردیدی در تأثیر پارازیت‌ها بر افزایش بیماری‌ها نیست. او گفته است: «ما بارها نسبت به اثرات مخرب پارازیت‌ها بر سلامت انسان و جامعه هشدار داده‌ایم، بررسی‌های خیلی کاملی در زمینه این تأثیرگذاری صورت گرفته و گزارش‌های دقیق هم برای مسئولانی که در این زمینه تصمیم‌گیر هستند ارسال شده است. او افزود: «چون در ابتدا اطلاعات کاملی نداشتیم که پارازیت‌ها سرطان‌زا هستند یا خیر، اظهارنظر نمی‌کردیم اما مطالعات اولیه اخیر نشانگر آن است که این امواج و پارازیت‌ها عوارض دارند و در ابتلا به سرطان مؤثرند». به‌گفته او امواج و پارازیت‌ها می‌تواند عوارض دیگری هم برای سلامتی داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از پخش برنامه‌های ماهواره‌ای شبکه‌های رادیو ـ تلویزیونی و رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، به‌شکل گسترده‌ای روی این برنامه‌ها پارازیت می‌فرستد. بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی بارها تأثیرات منفی پارازیت‌ها بر سلامت افراد را انکار کرده‌اند.

فایننشال تایمز: #روسیه مایل است برای تجارت با ایران با اتحادیه اروپا در #اینستکس همکاری کند

فایننشال تایمز صبح پنجشنبه ۱۸ ژوئیه/ ۲۷ تیر گزارش داد که روسیه مایل است با اتحادیه اروپا در کانال مالی اینستکس برای تجارت با ایران همکاری کند. یک مقام وزارت خارجه روسیه به فاینشنال تایمز گفت: «روسیه به همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا درباره اینستکس، علاقمند است. هرچه تعداد کشورها و قاره‌های دخیل بیشتر شود، این ساز و کار به طور کلی مؤثرتر می‌شود.» سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته (چهارشنبه) تأیید کرد که تاکنون چندین میلیون دلار از طریق مکانیسم ویژه مالی اروپا با ایران برای تهاتر کالاهای اساسی که به نام «اینستکس» شناخته می‌شود انجام شده است. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی دوشنبه گذشته در پایان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که نخستین تراکنش‌های مالی از طریق اینستکس انجام شده. قرار است این مکانیسم فقط برای مبادله کالاهای غذایی و دارویی انجام شود اما مقامات ایرانی می‌گویند که مقدار این مبادلات بسیار ناچیز است و باید شامل فروش نفت ایران نیز باشد. مقام وزارت خارجه روسیه به فایننشنال تایمز گفت مسکو خواهان آن است که ساز و کار مالی اتحادیه اروپا صدور نفت ایران را نیز در پوشش خود قرار دهد.

فرمانده #نیروی_انتظامی: #امنیت برقرار است، خودرو #حریم_خصوصی نیست و کشف #حجاب در آن جرم است

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در جمع امامان جمعه سراسر کشور گفت امنیت «از مرز‌ها تا اعماق شهر‌ها» برقرار است. او با بیان این‌که ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه افزایش یافته افزود نیروی انتظامی در برخورد با این ناهنجاری‌ها عملاً تنهاست. اشتری گفت ۲۶ دستگاه حکومتی وظایفی در مورد حجاب دارند و ۳۰۰ مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رهبر جمهوری اسلامی رسیده اما معلوم نیست که این دستگاه‌ها در این زمینه چه کرده‌اند. فرمانده نیروی انتظامی گفت: «بار‌ها اعلام کرده‌ایم، خودرو حریم خصوصی نیست و کشف حجاب در آن جرم محسوب می‌شود، برهمین اساس طرح ناظر یک را راه اندازی کردیم.» به‌گفته او از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود ۳۰۰ هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال شده که از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر برای اخذ تعهد مراجعه کرده‌اند و از آن‌ها تعهد گرفته شده است. همچنین اعلام شده که در صورت تکرار، خودرو آن‌ها توقیف و در مرحله بعد به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

#سازمان_ملل : به طرح موضوع محدودیت‌های تردد #دیپلمات‌های_ایرانی در نیویورک ادامه می‌دهیم

فرهان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل که پیش از این درباره محدودیت‌های تردد محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نیویورک ابراز نگرانی کرده بود، درباره محدودیت‌های جدید آمریکا علیه تردد دیپلمات‌های ایرانی در این شهر نیز واکنش نشان داده و گفته است: «ما به طرح این موضوع تا جایی که نیاز باشد، ادامه خواهیم داد». پیش از این رویترز نوشته بود که براساس اسنادی که به‌دست آورده دیپلمات‌های ایرانی و خانواده‌هایشان فقط می‌توانند بین مقر سازمان ملل، محل استقرار هیئت نمایندگی ایران، اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل و فرودگاه جان اف. کندی رفت و آمد کنند. همچنین برای ۶ بلوک اطراف کوئینزبورو پلازا در منطقه لانگ آیلند استثنا قائل شده‌اند. دیپلمات‌های ایرانی اگر بخواهند خارج از این محدوده بروند باید پنج روز زودتر به وزارت خارجه آمریکا درخواست بفرستند و هیئت نمایندگی ایران نیز باید هتل و اطلاعات محل سکونت خود را به تأیید این وزارتخانه برساند. محمدجواد ظریف سه‌شنبه ۲۵ تیر / ۱۶ ژوئیه اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های ویزایی که دولت آمریکا برای او صادر کرده فقط به سه ساختمان می‌تواند وارد شود.