نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«خودکشی» یک زندانی متهم به سرقت در #زندان_فشافویه

مصطفی محبی، مدیرکل زندان‌های استان تهران شنبه ۲۷ مرداد در نشستی خبری از به گفته او «خودکشی» یک زندانی متهم به سرقت در #فشافویه (ندامت‌گاه مرکزی تهران بزرگ) خبر داد. به گفته محبی، «این فرد که جرمش سرقت بوده در سرویس بهداشتی خودکشی کرده است.» پس از اعتراضات دی‌ماه ۹۶ و بازداشت فعالان زیست‌محیطی نیز خبر «خودکشی» زندانیان در اوین تهران و زندان‌هایی در دیگر شهرهای ایران منتشر شد. زندان فشافویه در ۳۲ کیلومتری جنوب تهران قرار دارد. بنا به روایت زندانیان، این زندان در وضعیت بسیار نامطلوبی از نظر خدمات اولیه بهداشتی و درمانی به سر می‌برد و حتی مسئولان از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب آب را به روی زندانیان می‌بندند. بنا به گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مسئولان هر بطری آب معدنی را به قیمت ۱۰ هزار تومان به زندانیان می‌فروشند. قیمت هر پاکت سیگار هم در این زندان ۷۰ هزار تومان است. به این ترتیب، با قطع آب و در پناه گرانی‌ها، مسئولان زندان تهران بزرگ برای خود کسب و کار پررونقی فراهم آورده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه ایران: به دنبال حرکت به سمت #تمدن_اسلامی هستیم

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه ایران گفته «نظام به دنبال حرکت بشر به سمت تمدن اسلامی است». او شبکه‌های مجازی، سکولاریسم و «عرفان‌های کاذب» را دشمن «گفتمان انقلاب اسلامی» معرفی کرد. علیرضا اعرافی در «همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی» در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، تدوین تمدن اسلامی را بر عهده حوزه علمیه دانست. مدیر حوزه‌های علمیه در حالی از حرکت جمهوری اسلامی به سوی تمدن اسلامی سخن می‌گوید که حکومت ایران با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی فزاینده‌ای از جمله فساد دولتی و فقر و گرانی و بیکاری دست به گریبان است. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران بارها جمهوری اسلامی را نمونه «تمدن اسلامی» معرفی کرده و یکی از اهداف این حکومت را برپایی و گسترش چنین تمدنی دانسته. هوادارانش نیز گاهی از او به عنوان «معمار تمدن اسلامی» یاد می‌کنند.

رویترز: #دولت_آمریکا به دنبال شنود تماس‌ها از طریق #مسنجر_فیس‌بوک است

خبرگزاری «رویترز» شنبه ۲۷ مرداد / ۱۸ اوت در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که دولت آمریکا به دنبال شنود تماس‌های صوتی از طریق #مسنجر_فیس‌بوک است. سه منبع مطلع به رویترز گفته اند که مقام‌های امنیتی ایالات متحده می‌خواهند رمز این پیام‌رسان محبوب شکسته شود و قادر به شنود تماس‌های صوتی مظنونان فعالیت در گروه‌های موسوم به «ام اس ۱۳» (MS-۱۳) با یکدیگر از طریق آن شوند. فیس‌بوک هنوز به این مسئله تن نداده اما دولت آمریکا به دادگاه برای دسترسی به رمز این مسنجر شکایت کرده است. این موضوع مسئله حریم خصوصی و آزادی بیان را با مسئله مهاجرت در آمریکا گره زده است. #دونالد_ترامپ، رئیس‌جمهوری راست‌گرای آمریکا بارها با اشاره به گروه ام اس ۱۳ که اغلب اعضای آن از اهالی آمریکای مرکزی هستند، نظام مهاجرتی ایالات متحده را ناکارآمد خوانده و خواهان ساختن دیوار در مرز با مکزیک شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غرامت جنگی عراق به ایران غیرقابل چشم‌پوشی است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفته «غرامت، پرونده‌ای باز در مناسبات ایران و عراق است که عراق باید طبق بند ۶ قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل آن را پرداخت کند». پس از اعلام موضع حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در همراهی با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران، بار دیگر مسئله دریافت غرامت جنگ هشت ساله بر سر زبان‌ها افتاده. به گفته رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران، «غرامت تعهدی غیرقابل چشم‌پوشی در مناسبات ایران و عراق است». او گفته اختلاف‌هایی با عراق وجود دارد و به همین خاطر احداث «خطوط ریلی بین ایران و عراق از کریدور شرق به غرب که قرار است به سوریه و دریای مدیترانه برود»، به تأخیر افتاده است. در سال ۱۳۸۹، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دولت محمود احمدی‌نژاد خواست تا مسئله دریافت غرامت را به صورت رسمی پیگیری کند. اما از آن زمان تا کنون دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دریافت این غرامت اقدامی نکرده‌اند.

روزنامه #جمهوری_اسلامی: شعار «#استخر_فرح در انتظارت» اعتراف به دست داشتن در مرگ #هاشمی_رفسنجانی است

روزنامه جمهوری اسلامی شنبه ۲۷ مرداد در ستون «صرفاً جهت اطلاع» با اشاره به تجمع طلبه‌ها و روحانیون مدرسه فیضیه قم نوشت:«"ای آنکه مذاکره شعارت - استخر فرح در انتظارت"؛ کاربران، با دیدن این شعار گفتند این، علاوه بر آنکه تهدیدی علیه رئیس‌جمهور است، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هائی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است.» این روزنامه در ادامه ادعا کرد که جریانی سازمان‌یافته در پس این تجمع بود: «روی دسته تابلوهای این مراسم نوشته شده بود "بعد از مراسم تابلوها را برگردانید"؛ جمله‌ای که برنامه ریزی شده بودن این تجمع توسط یک جریان خاص را برملا کرد.» شماری از طلبه‌های قم پنجشنبه ۲۵ مرداد در حمایت از سخنان علی خامنه‌ای، رهبر ایران در #مدرسه_فیضیه تجمع کردند. روی پلاکاردی در این تجمع نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت/استخر فرح در انتظارت». #استخر_فرح همان جایی است که اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن جان داد. خانواده او از وجود مواد رادیواکتیو در حوله و خون او خبر دادند اما پیکر هاشمی بدون کالبدشکافی به خاک سپرده شد. علی خامنه‌ای، دوشنبه اعلام کرد که اشتباه کرده که اجازه مذاکرات هسته‌ای (#برجام) با آمریکا را داده است. او گفته بود مذاکره‌کنندگان از خطوط قرمز معین عبور کرده بودند، اما بعد از دو روز این فراز از سخنانش را تصحیح کرد: کسی از خطوط قرمز عبور نکرده.