ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر روابط عمومی #صداوسیما: #ممنوع‌التصویر شدن افراد از طریق نهادهای امنیتی انجام می‌شود

محمد حسین #رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما با انتشار رشته توییتی در صفحه شخصی خود درباره روند ممنوع‌التصویر شدن افراد در رسانه ملی نوشته که این کار از طریق نهادهای امنیتی انجام می‌شود. او در توییت خود نوشته: «برای چندمین بار موجی راه افتاده که صداوسیما فلانی و بهمانی رو ممنوع التصویر کرده؛ من هم برای چندمین بار عرض می‌کنم سازمان صدا و سیما هیچ کسی رو راساً ممنوع التصویر نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد.» «او در ادامه توضیح داده که بر اساس قانون، نهاد‌های امنیتی و قانونی بر اساس تحقیقات و حدود اختیارات‌شان از سازمان صدا و سیما درخواست می‌کنند که فلانی و بهمانی روی آنتن نباشند و رسانه ملی هم اجرا می‌کند. در روزهای اخیر خبر ممنوع التصویر شدن هانیه توسلی بازیگر سینمای ایران منتشر شده و واکنش‌هایی را برانگیخته است. علاوه بر او، تعداد دیگری از بازیگران، هنرمندان و مجریان ایرانی هم به دلیل اظهارنظرها، باورها یا روابط‌شان ممنوع التصویر هستند.

#داعش مسئولیت حمله به #جشن_عروسی در #کابل را بر عهده گرفت

گروه موسوم به #دولت_اسلامی (#داعش) با انتشار خبرنامه‌ای مسئولیت حمله به مراسم #عروسی در شهر #کابل را برعهده گرفت. این حمله انتحاری به کشته شدن ۶۳ نفر و زخم برداشتن ۱۸۲ نفر منجر شد. داعش ضمن انتشار عکس #مهاجم_انتحاری گفته است هدف این حمله، شیعیان بوده‌اند. عامل انتحاری ابوعاصم از پاکستان معرفی شده است. انفجاری که حوالی ساعت ۲۳ (۱۱ شب) شنبه، ۱۷ اوت/ ۲۶ مرداد در یک سالن عروسی در حوزه ششم امنیتی شهر کابل رخ داد، ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت. نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت که یک مهاجم انتحاری مواد منفجره همراه خود را در نزدیکی جایگاه داماد منفجر کرده است. تصاویر منتشر شده از داخل سالن عروسی «شهر دبی» نشان می‌دهد که انفجار بسیار قوی بوده است. طالبان هم این حادثه را محکوم کرده و ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه در توییترش نوشته است: «این‌گونه قتل‌های عمدی و وحشیانه و هدف قرار دادن زنان و اطفال هیچ توجیه و جواز ندارد.» زنان و کودکان در میان قربانیان این حادثه هستند. در رسانه‌های اجتماعی، تصاویری از خاکسپاری دسته‌جمعی نزدیک به ۱۵ عضو یک خانواده در ساحه قلعه قاضی شهر کابل منتشر شده است.

چهارتن از «#دختران_آزادی» که به اتهام تلاش برای #ورود_زنان_به_ورزشگاه‌ها بازداشت شده بودند، به قید وثیقه آزاد شدند

بنا بر اعلام یکی از اعضای دید‌بان حقوق بشر ایران، چهار تن از فعالان زنان که روز دوشنبه ۲۱ مرداد بازداشت شده بودند، به قید وثیقه آزاد شده‌اند. تارا سپهری‌فر، پژوهشگر بخش ایران در دیدبان حقوق بشر روز شنبه ۲۷ مرداد با اعلام این خبر در حساب کاربری توییتر خود نوشت:‌ «فروغ علایی (عکاس)، زهرا خوش‌نواز، لیلی ملکی و هدیه مروستی، چهار زنی که طبق گزارش‌ها به اتهام تلاش برای ورود غیرقانونی به ورزشگاه از سه‌شنبه در بازداشت بودند، امروز عصر با قید وثیقه آزاد شدند». روز دوشنبه ۲۱ مرداد، شش تن از فعالان ورود زنان به ورزشگاه‌ها موسوم به «دختران آزادی» توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند. اتهام آن‌ها تلاش برای ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران است. یکی از نزدیکان بازداشت‌شدگان به سایت ایران‌وایر گفته است این بازداشت‌ها بنا به شکایت و درخواست مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران از اطلاعات سپاه و برای جلوگیری از تلاش دختران برای ورود به ورزشگاه‌ها در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ برتر صورت گرفته است. در میان این افراد، فروغ علایی پیش‌تر با مجموعه عکس «گریه برای آزادی» با موضوع ورود زنان به ورزشگاه، برنده بخش مجموعه عکس ورزشی جایزه‌ جهانی «ورلدپرس فوتو» سال ۲۰۱۹ میلادی شد. دستگاه قضایی ایران برای آزادی او مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان وثیقه تعیین کرده بود. بر اساس «کدهای انضباطی» جدید فدراسیون جهانی فوتبال، ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران با عواقبی مانند محرومیت همراه خواهد شد. فدراسیون فوتبال ایران تا ۲۴ تیر ماه، زمان برگزاری مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲، فرصت داشت تا شرایط حضور زنان در همه ورزشگاه‌های ایران را فراهم کنند.

#محمد نجفی، وکیل دادگستری در پی انتقال به قرنطینه زندان دست به #اعتصاب_غذا زد

محمد نجفی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اراک در پی انتقال به قرنطینه این زندان دست به اعتصاب غذا زده است. نجفی پیش‌تر در چند پرونده مختلف مجموعا به ۱۹ سال حبس تعزیری محکوم شده و هم اکنون در زندان اراک در حال تحمل حبس است. اعتصاب غذای این زندانی در اعتراض به انتقال او به قرنطینه زندان اراک صورت گرفته است. پیام درفشان، وکیل مدافع محمد نجفی ضمن اشاره به بی‌اطلاعی از جزئیات دقیق ماجرا گفته: «بر اساس تماس یکی از زندانیان اعلام شده است که این مساله به سبب صحبت‌های شفاهی آقای نجفی از طریق تلفن زندان بوده و بر اساس موازین زندان، تنبیه اعزام به قرنطینه شامل مسائل خاصی می‌شود که زندانی اخلال در نظم زندان به وجود بیاورد و بنده به عنوان وکیل ایشان به سبب اینکه خصوصا بیماری دیابت دارند از اعلام اعتصاب غذا برای سلامتی ایشان جدا نگران شده و طی تماس با مسئولین کانون وکلای دادگستری اراک درخواست کردم با مسئولان زندان این شهر تماس بگیرند و برای رفع مرافعه تلاش کنند که اعلام کردند پیگیری و تلاش خواهند کرد.» محمد نجفی در ارتباط با پرونده نخست خود که از بابت آن به سه سال حبس محکوم شده بود، فروردین ماه سال جاری مشمول عفو و آزاد شد. او پس از چهار روز بابت پرونده‌های دیگر خود مجددا بازداشت و روانه زندان اراک شد. اواسط آذر ماه سال گذشته شعبه یک دادگاه انقلاب اراک محمد نجفی را بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی به ۱۳ سال حبس محکوم کرد. او همچنین در یک حکم بدوی در تاریخ دوم بهمن ماه ۹۷ توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان شازند در ارتباط با انتشار نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای در فضای مجازی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به دو سال حبس تعزیری و پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده بود. تایید این حکم صادره در دادگاه تجدید نظر در حالی صورت گرفته است که شعبه دادگاه بدوی پیشتر نیز در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۹۷ محمد نجفی را در پرونده ای دیگر و از بابت همین اتهامات به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم کرده و این حکم نیز عینا به تایید شعبه ۹ دادگاه تجدید نظر استان مرکزی رسیده بود.

مرگ ۱۳ #زائر_ایرانی در #حج

از آغاز #حج امسال تاکنون، ۱۳ زائر ایرانی در #مدینه و #مکه جان خود را از دست داده‌اند. به گفته معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت #هلال_احمر ایران بیشتر این افراد به دلیل مشکلات و بیماری‌های قلبی و ریوی جان باخته‌اند. #محمودرضا_فقیهی همچنین از بازگردانده شدن ۴۳ زائر ایرانی به کشور برای درمان خبر داده و به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: «شمار زائرانی که با تأیید کمیسیون اعزام مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و با هماهنگی ستاد حج و زیارت مکه نیازمند ادامه درمان در کشور بودند، تا روز جمعه ۲۵ مرداد به ۴۳ تن رسید.» این افراد به دلایل بیماری‌های مختلف و ناتوانی جسمانی با نظر «کمیسیون اعزام»، همراه شش پزشک و پرستار به ایران بازگردانده شده‌اند.

#عراقچی در #مجلس: تا وقتی منافع‌مان تامین شود در #برجام می‌مانیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در مجلس گفته است تا زمانی که منافع جمهوری اسلامی تامین شود، تهران در #برجام می‌ماند. #مهرداد_لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفته است در جلسه صبح روز یک‌شنبه ۲۷ مرداد فراکسیون مستقلین مجلس که با حضور #عباس_عراقچی برگزار شده، این موضوع از سوی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مطرح شده که فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارای «مشروعیت بین‌المللی» است و تا زمانی که منافع ایران در برجام تامین شود، ایران در برجام می‌ماند و با هر تهاجمی مقابله به مثل خواهد کرد. لاهوتی گفته است: «معاون وزیر خارجه در خصوص عملکرد این وزارتخانه گفت که وزارت خارجه به هر شکلی توطئه‌های آمریکا را خنثی می‌کند و تدابیری اندیشیده که مانع ایجاد اجماع حول محور آمریکا علیه ایران می‌شود و تا الان هم تدابیرش در این زمینه موفق بوده است.» به گفته سخنگوی فراکسیون مستقلین، در این جلسه راه‌هایی هم برای «مبادلات اقتصادی و فروش نفت ایران» مطرح و عنوان شده است که «این تدابیر کمک می‌کنند ما نفت خود را بفروشیم و کالا وارد کنیم.»