ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای پناهندگان هلند به دلیل «غیرانسانی» بودن مراکز پناهندگی از دولت این کشور شکایت کرد

ازدحام در یک مرکز پذیرش‌ پناهجویان در شهر «تر آپل»، واقع در شمال هلند که منجر به گذران زندگی پناهجویان در کنار جاده‌ها شده است، شورای پناهندگان هلند را به شکایت علیه دولت این کشور به دلیل «رفتار غیرانسانی» با پناهجویان کشاند. مارتین فان در لیندن، سخنگوی این شورا گفت: «در هلند ما بحران پناهندگی نداریم. این یک بحران سیاسی است که منجر به خوابیدن پناهجویان در‌ "تر آپل"، در بیرون از خانه شده است.» شورای پناهندگان می‌گوید اگر چه شرایط در ده‌ها مرکز دیگر پناهجویان اغلب بهتر است، اما هنوز ابتدایی‌ترین شرایط زندگی را برآورده نمی‌کند. در «تر آپل» پناهجویانی از ایران، سوریه، ترکیه و سومالی به‌سر می‌برند که از سرکوب و کشتار در کشورهایشان گریخته‌اند. آن‌ها به‌دلیل صف‌های طولانی در مرکز پذیرش پناهجویان نتوانسته‌اند به پناهگاهی امن دسترسی پیدا کنند و مجبورند روی زمین گل‌آلود بخوابند. فان در لیندن می‌گوید هلند کشوری غیرانسانی نیست، «اما دولت ما در سال‌های گذشته در این زمینه موفق عمل نکرده است». کاهش بودجه و کمبود پرسنل در بخش پذیرش پناهندگی در هلند شرایطی را ایجاد کرده است که به‌گفته فان در لیندن «غیرانسانی است و قوانین اروپایی برای پناهندگان را نقض می‌کند». قرار است ۱۵ سپتامبر به پرونده شکایت شورای پناهندگان هلند رسیدگی شود. این شورا خواستار بهبود شرایط مراکز پناهندگی تا یکم اکتبر شده است؛ از جمله دسترسی به آب تمیز، دوش، حریم خصوصی، غذای کافی و مراقبت‌های بهداشتی. اداره مرکزی دولت برای پذیرش پناهجویان که بر این مراکز نظارت دارد، گفته است تمام مراکز پر هستند و هر روز صدها نفر وارد می‌شوند. به‌گفته این اداره تا پایان سال به ۵۱ هزار تخت نیاز خواهند داشت، اما در حال حاضر تنها ۴۵ هزار تخت وجود دارد. مراکزی که برای پناهجویان اوکراینی در نظر گرفته شده است نیز تقریباً پر هستند.

۱۰ کارگر در دو ماه و ۲۰ روز خودکشی کرده‌اند

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) پنج‌شنبه ۲۷ مرداد گزارش داد که از ابتدای خرداد تا ۲۰ مردادماه، در فاصله‌ دو ماه و ۲۰ روز، ۱۰ کارگر بر اثر خودکشی یا خودسوزی جان خود را از دست داده‌اند. این خبرگزاری به آخرین نمونه‌های خودکشی کارگران اشاره کرده و نوشته در مردادماه دو کارگر جوان با نام‌های محمد منصوری و علی محمدکریمی از اهالی روستای آبزا و شهر چوار استان ایلام به‌دلیل مشکلات خانوادگی و اقتصادی خودکشی کردند. محمد منصوری با ۳۲ سال سن و دو فرزند روز ۱۶ مرداد ماه خود را در محل سکونتش حلق‌آویز کرد و علی محمدکریمی نیز بعد از گذشت ۲۴ ساعت از حادثه اول خود را به ضرب گلوله از پای درآورد. بنا به این گزارش، شمار خودکشی کارگران در بهار و تابستان امسال در قیاس با مدت مشابه سال قبل، افزایش چشمگیر داشته است؛ اما این تمام ماجرا نیست؛ گویا بحران معیشت، از همه سو امنیت جان کارگران را احاطه کرده و مدام تهدید می‌کند؛ در ماه‌های اخیر و به‌طور مشخص در مردادماه، آمار حوادث کار و فوتی‌های ناشی از آن نیز به‌شدت افزایش یافته است.