ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: #پرستاران #گلستان یک‌سال #معوقات_مزدی دارند

#پرستاران استان #گلستان می‌گویند: تا یکسال #معوقات_مزدی دارند. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، پرستاران استان گلستان گفته‌اند که بارها با مسئولان استانی نامه‌نگاری کرده و خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شده‌اند، اما تا به حال پاسخی دریافت نکرده‌اند. پرستاران گفته‌اند که حق شیفت، کارانه و اضافه‌کار آنها پرداخت نشده و برای دریافت دستمزد خود باید «ماه‌ها انتظار بکشند». خرداد امسال بیش از ۱۷ هزار پرستار در نامه‌ای سرگشاده به مسئولان دولتی خواستار رسیدگی فوری به وضعیت پرستاران شدند و اعلام کردند: در صورتی که به مطالباتشان پاسخ داده نشود، چاره‌ای جز اعتصاب نخواهند داشت. پرستاران خواستار اجرای قانون تعرفه‌گذاری، رفع تبعیض در پرداخت دستمزدها و کاهش تفاوت مزد میان پزشکان و پرستاران و حذف شرکت‌های تامین نیروی انسانی به عنوان طرف قرارداد پرستاران مراکز دولتی وخصوصی هستند.

#یونیسف می‌گوید هر پنج ثانیه یک #کودک در جهان می‌میرد

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ هر پنج ثانیه یک #کودک زیر ۱۵ سال در جهان مُرده است. #یونیسف همچنین گفته است که مرگ‌ومیر کودکان سال‌ها به‌طور پیوسته کاهش یافته است اما این کاهش خیلی آهسته رخ می‌دهد. در سال گذشته میلادی در مجموع ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از این کودکان در آفریقا و آسیای جنوبی زندگی می‌کردند. گزارش یونیسف از جمله دلایل مرگ‌ومیر کودکان را کمبود دارو و کمبود آب پاکیزه عنوان کرده است. بسیاری از عوارض در طی زایمان، ذالت‌الریه، اسهال یا مالاریا جان می‌بازند. یونیسف همچنین با اشاره به شمار کودکان زیر پنج سال که در سراسر دنیا می‌میرند، پیشرفت‌هایی در این زمینه می‌بیند و می‌گوید مرگ این کودکان از سال ۱۹۹۰ تا کنون بیش از دو برابر کاهش یافته است.

#اعتراضات: #کارگران #پتروشیمی_فارابی ماهشهر #اعتصاب_غذا کردند

#کارگران #پتروشیمی_فارابی ماهشهر در ادامه اعتراض به وضعیت شغلی خود، #اعتصاب غذا کردند. خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، سه‌شنبه ۲۷ شهریور گزارش کرد: این کارگران «از سه روز پیش به دلیل بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفی‌‌اشان از خوردن غذای کارخانه خودداری کرده‌اند». کارگران پتروشیمی فارابی از ششم شهریور امسال در اعتراض به عدم اعمال طرح طبقه‌بندی مشاغل چندین مرتبه تجمع و اعتصاب کردند. مدیران این واحد تولیدی پیشتر به کارگران وعده کرده بودند که همانند واحدهای پتروشیمی دیگر، طرح طبقه‌بندی مشاغل را اجراء کنند. کارگران معترض اما گفته‌اند که مدیران این واحد هیچ پاسخ روشنی به مطالبات آنها نداده‌اند. این کارگران از ششم شهریور امسال در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اعتصاب کردند. منابع خبری ایران پیشتر گزارش داده بودند که ابراهیم سقایی فومنی، خواهرزاده محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مدیرعامل این مجتمع در بندر ماهشهر است.

بازداشت دوباره #ارس_امیری، دانشجوی دانشگاه کینگستون بریتانیا به اتهام #اقدام_علیه_امنیت_ملی

#ارس_امیری، دانشجوی ایرانی دانشگاه کینگستون بریتانیا که روز ۲۳ اسفند ماه سال گذشته از سوی ماموران #وزارت_اطلاعات بازداشت و ۳۱ اردیبهشت‌ امسال با قرار #وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از #زندان_اوین آزاد شده بود، از ۱۱ روز پیش در پی احضار به #دادسرای_اوین بار دیگر بازداشت و پس از #تفهیم_اتهام به بند #زنان زندان اوین منتقل شده است. خبرگزاری هرانا روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور با اعلام این خبر از قول یک منبع نزدیک به خانم امیری نوشته است که او در تاریخ ۱۶ شهریور در پی احضار به دادسرای اوین بازداشت شده: «اتهام عنوان شده علیه او در این دادسرا به صورت کلی اقدام علیه امنیت ملی بوده است البته ما هنوز از مصداق‌های این اتهام بی‌خبریم چرا که پرونده خانم امیری هنوز به دادگاه فرستاده نشده است.» ارس امیری که دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه هنر است، در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری مشترک میان هنرمندان ایران و بریتانیا فعال بوده و با شورای فرهنگی بریتانیا (بریتیش کانسل) همکاری داشته است. این شورا که زمانی در ایران نمایندگی مستقل داشت، از فوریه ۲۰۰۹ بعد از احضار کارکناش به دستگاه‌های امنیتی، فعالیت خود را در تهران متوقف کرد. یکی از اعضای خانواده خانم امیری پیش از این به رسانه‌ها گفته بود تعاملات فرهنگی ارس امیری با هماهنگی و زیر نظر معاونت‌های مختلف وزارت ارشاد ایران انجام می‌شده است. خانم امیری در ۱۰ سالی که در بریتانیا زندگی می‌کرده بارها به ایران سفر کرده است. در سال‌های گذشته شماری از ایرانیان ساکن در خارج از کشور پس از بازگشت به ایران بازداشت و زندانی شده‌اند. در یکی از آخرین موارد #عباس_عدالت، شهروند ایرانی‌-بریتانیایی و استاد ریاضی و علوم کامپیوتری دانشگاه امپریال کالج لندن که برای شرکت در یک کارگاه آموزشی به تهران سفر کرده بود اوایل اردیبهشت ماه امسال در منزل یکی از بستگانش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وضعیت جسمانی نامناسب #آرش_صادقی در #زندان به دنبال بازگردانده شدن به زندان پیش از تکمیل دوره درمان

وضعیت جسمانی #آرش_صادقی که در #زندان_رجایی‌شهر کرج در حبس است، وخیم گزارش می‌شود. مأموران امنیتی روز شنبه ۲۴ شهریور ۹۷، با وجود آگاهی از وضعیت جسمانی نامناسب این #زندانی_سیاسی و کامل نشدن دوره درمانش، او را از بیمارستان به زندان رجایی‌شهر بازگرداندند. آرش صادقی به تازگی برای درمان تومور سرطانی مورد عمل جراحی قرار گرفته است. بازگردانده شدن او به زندان اما در حالی انجام شده که پزشکان هشدار داده‌اند این زندانی سیاسی بعد از عمل جراحی نیازمند نمونه‌برداری دوباره و رسیدگی تخصصی در بیمارستان است. تیم درمان آرش صادقی همچنین تأکید کرده‌ است بهبود وضعیت او پس از عمل هنوز قطعی نشده است. به گزارش منابع حقوق بشری، آرش صادقی به کندروسارکوم، تومور استخوانی بدخیم، مبتلاست که به دنبال شکستگی‌های ناشی از ضرب و شتم در دوران #بازجویی به وجود آمده است. او همچنین به دلیل ابتلا به بیماری‌های «کولیت زخمی»، زخم معده و اثنی عشر، نمی‌تواند غذا را هضم و دفع کند و وضعیتش در زندان هر روز بحرانی‌تر می‌شود. پزشکان هشدار داده‌اند که در این مورد نیز خطر ابتلا به سرطان آرش صادقی را تهدید می‌کند اما ضابطین #سپاه همچنان از انتقال او به مراکز درمانی ممانعت می‌کنند. مشکلات گوارشی پیش آمده برای آرش صادقی به دنبال اعتصاب غذای طولانی مدت در سال ۹۵ است که به دلیل مخالفت مسئولان با درمان وی، پیشرفته و وخیم شده است. آرش صادقی ۲۶ مهر ۹۶ پس از یک سال و چهار ماه حبس در #زندان_اوین، در پی یورش نیروهای امنیتی به بند ۳۵۰، به زندان رجایی‌شهر تبعید شد. او آبان سال ۹۵ در اعتراض به نقض مکرر قانون در روند پرونده خود و همسرش، #گلرخ_ابراهیمی_ایرایی دست به #اعتصاب_غذا زد و بیش از یک سال است که از رسیدگی درمانی مناسب محروم مانده است.

#عمران_خان، نخست‌وزیر #پاکستان متعهد شد که به پناهجویان #افغانستانی و #بنگلادشی #تابعیت_پاکستان را بدهد

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان متعهد شد با اجرای قوانین موجود به آوارگان افغانستانی و بنگلادشی که در پاکستان متولد شده‌اند، تابعیت این کشور را بدهد. کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده که در پاکستان یک میلیون و ۳۹۰ هزار پناهجوی افغانستانی ثبت شده‌اند. بسیاری از این پناهجویان از ۳۰ سال پیش تاکنون در پاکستان زندگی می‌کنند. از بنگلادش هم ۲۰۰ هزار پناهجو به پاکستان مهاجرت کرده‌اند. پناهجویان بنگلادشی در حومه جنوبی کراچی به سر می‌برند.

#مایک_پمپئو، وزیر خارجه #آمریکا اعلام کرد که دولت #ترامپ شمار #پناهجویان را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ تعداد پناهجویان را به ۳۰ هزار نفر کاهش خواهد داد. عفو بین‌الملل به این تصمیم دولت ترامپ اعتراض کرده است. دولت آمریکا سقف پذیرش پناهجویان در سال جاری میلادی را به ۴۵ هزار نفر کاهش داده بود. در آخرین سال ریاست جمهوری باراک اوباما، آمریکا ۸۵ هزار پناهجو پذیرفته بود. مایک پمپئو گفته است هرچند که خانواده‌های زیادی در اثر جنگ‌های داخلی و فجایع طبیعی و بحران‌های اجتماعی آواره می‌شوند، اما منافع ملی و رفاه آمریکایی‌ها اولویت دارد. به گفته وزیر خارجه آمریکا رسیدگی به فرایند پناهجویی صدها هزار پناهجو وقت زیادی از کارمندان دولت می‌گیرد و آن‌ها می‌بایست مراقب باشند که تبهکاران و جنایتکاران خود را به جای پناهجو جا نزنند. پمپئو اطمینان داده که آمریکا همچنان «سخاوتمندترین» کشور جهان خواهد ماند و به «آسیب‌پذیرترین انسان‌ها» کمک خواهد کرد.

#سها_مرتضایی، دبیر صنفی مرکزی دانشجویان #دانشگاه_تهران به ۶ سال زندان و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی محکوم شد

شوراهای صنفی دانشجویان کشور در کانال تلگرام خود اعلام کرده که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاء‌الله احمدزاده، سها مرتضایی دبیر صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران را به ۶ سال زندان و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی محکوم کرده است. سها مرتضایی در اعتراضات سراسری دی ۹۶ گذشته به همراه ده‌ها دانشجوی دیگر بازداشت شده بود. وزیر علوم قبل از این از رایزنی با مقامات قوه قضائیه برای تخفیف در احکام قضایی دانشجویان بازداشتی خبر داده بود.

#طلبه‌های_معترض #مدرسه_فیضیه #قم مدتی است که با دخالت #ابراهیم_رئیسی، دادستان کل #دادگاه_روحانیت آزاد شده‌اند

دادسرای ویژه روحانیت قم ۵ نفر از طلبه‌های معترض را به اتهام تهدید به قتل رئیس جمهوری اسلامی بازداشت کرده بود. وحید یامین‌پور از مجریان صدا و سیما گفته است که با مداخله ابراهیم رئیسی طلبه‌ها آزاد شده‌اند. رئیسی هم‌اکنون دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت است. در تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌های مدرسه فیضیه قم شعار «آنکه مذاکره شعارت-استخر فرح در انتظارت» بعد از اعتراض ناصر مکارم شیرازی، در رسانه‌های طرفدار دولت پربازتاب شد. مکارم شیرازی که از سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی درباره «اشرافیت مذهبی» و «سکولاریسم حوزوی» ناخشنود بود، این شعار را به تهدید به قتل «رئیس جمهور محترم» تعبیر کرده بود. حسن روحانی نیز در جلسه پاسخگویی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استناد به همین شعار اعلام کرد که او را به قتل تهدید کرده‌اند. حمید رسایی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و از حامیان محمود احمدی‌نژاد از بدرفتاری ضابطان با طلبه‌ها خبر داده بود. دادسرای ویژه روحانیت قم هم بدرفتاری با طلبه‌ها را تکذیب کرده و دولت هم اعلام کرده بود که از طلبه‌ها شکایت نکرده است.

در تصادف یک #اتوبوس با #تانکر حامل سوخت در نزدیکی #نطنز اتوبوس واژگون شد و در باند مخالف آتش گرفت. شمار زیادی از مسافران کسته و مجروح شدند

در تصادف یک اتوبوس و یک تانکر حامل سوخت در نزدیکی نطنز دست‌کم ۲۱ نفر کشته و ۲۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. هنوز تعداد دقیق کشته‌‌شدگان و مصدومان اعلام نشده. به گفته پیر حسین كوليوند سرپرست اورژانس، اتوبوس از پشت به تانکر برخورد کرده، واژگون شده و در باند مخالف آتش گرفته است. آتش‌سوزی وسیع بوده و جستجو برای یافتن اجساد ادامه دارد. به گزارش ایرنا، این تصادف ساعت ۲۳ و ۱۴ دقیقه دوشنبه ۲۶ شهریور و در کیلومتر ۲۵ جاده کاشان-نطنز اتفاق افتاد. اتوبوس که به تعاونی هفت تعلق داشت، از تهران عازم کرمان بود. در گزارش ایرنا گفته شده که نیروهای فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی در محل حادثه حاضر شده و در حال ایمن‌سازی محیط و انتقال آسیب دیدگان حادثه به مرکزهای درمانی منطقه هستند.