نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#نتانیاهو از احزاب شریک در ائتلاف حاکم #اسرائیل خواست به دنبال سقوط دولت نباشند

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ #بنیامین_نتانیاهو،‌ #نخست‌وزیر_اسرائیل یکشنبه شب ۱۸ نوامبر در یک سخنرانی تلویزیونی از احزاب شریک در ائتلاف حاکم خواست به دلایل امنیتی از فکر سقوط دولت و انتخابات زودهنگام صرف نظر کنند‌. نتانیاهو که رهبری حزب راست‌گرای لیکود را برعهده دارد، گفت: «با همه سران ائتلاف حرف زدم. به آنها گفتم وقت نشان‌دادن احساس مسئولیت است ــ موجب سقوط دولت نشوید، آن هم در دورانی که به لحاظ امنیتی حساس است». دولت نتانیاهو در پی استعفای #آویگدور_لیبرمن، وزیر دفاع و رهبر حزب راست افراطی «اسرائیل خانه ما» تضعیف شده است. نخست‌وزیر اسرائیل برای برگزاری انتخابات زودهنگام تحت فشار است. به گزارش رویترز،‌ کارشناسان سیاسی پیش‌بینی می‌کنند انتخابات زودهنگام در مارس آینده برگزار شود. اما نتانیاهو برای نجات دولت سمت وزارت دفاع را خود برعهده گرفته و در پیام تلویزیونِی‌اش بر ماندن اصرار کرد و انتقادها از پذیرش آتش‌بس با حماس را بی‌دلیل دانست: «ما یک سال کامل تا انتخابات داریم. وسط کارزار انتخاباتی هستیم و نباید این کارها را در وسط کارزار بکنید یا بازی سیاسی بکنید. امنیت دولت ورای سیاست است. امشب نمی‌گویم چه زمانی و چگونه دست به عمل خواهیم زد. اما می‌دانم چه کاری را باید چه زمانی انجام داد. و انجامش خواهیم داد.» لیبرمن دلایل استعفای خود را پذیرش آتش‌بس با #حماس و صدور مجوز برای انتقال کمک مالی ۱۵ میلیون‌دلاری قطر به این گروه فلسطینی اعلام کرده بود.

رویترز: #نتانیاهو یکشنبه شب درباره آینده دولت پیام تلویزیونی خواهد داد

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ #بنیامین_نتانیاهو،‌ #نخست‌وزیر_اسرائیل یکشنبه ‌ساعت ۸ شب (به وقت محلی) قرار است در نشستی خبری با حضور دوربین‌های تلویزیون راجع به آینده دولت صحبت کند. محتوای این پیام معلوم نیست. دولت نتانیاهو در پی استعفای #آویگدور_لیبرمن، وزیر دفاع تضعیف شده است. نخست‌وزیر اسرائیل برای برگزاری انتخابات زودهنگام تحت فشار است. او قرار بود یکشنبه گفتگوهای مهمی با دیگر اعضای ارشد ائتلاف حاکم داشته باشد. به گزارش رویترز،‌ کارشناسان سیاسی پیش‌بینی می‌کنند انتخابات زودهنگام در مارس آینده برگزار شود. نتانیاهو یکشنبه صبح در نشست کابینه دولت گفته بود برگزاری انتخابات زودهنگام «اشتباه» است.

قانون #منع_به_کارگیری_بازنشستگان: #استاندار_تهران و ۱۳ استاندار دیگر به کارشان خاتمه دادند

#محمدحسین_مقیمی،‌ #استاندار_تهران در راستای قانون #منع_به_کارگیری_بازنشستگان یکشنبه ۲۷ آبان از سمتش کنار رفت. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حکمی شکرالله حسن‌بیگی را به عنوان سرپرست استانداری تعیین کرده است. حسن‌بیگی آذر گذشته با حکم مقیمی به سمت مشاور او انتخاب شد. او پیش‌تر معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی بود. تا کنون ۱۴ استاندار به خاطر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سمت‌شان کناره گرفته‌اند و برای ۱۱ استانداری سرپرست برگزیده شده. وزیر کشور در احکام جداگانه‌ای مشابه تهران، یکی از معاونان استانداران استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، فارس، قم و یزد را به عنوان سرپرست منصوب کرد. مجلس شورای اسلامی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را دوم مرداد تصویب کرد، اما اجرای آن هنوز با ابهاماتی روبروست. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران صبح یکشنبه به خبرنگاران گفت که «وزیر کشور باید نامه‌ای مکتوب به رییس سازمان بازرسی بنویسد تا زمان دقیق اجرای قانون مشخص شود.»

مهر: #وزیر_امور_خارجه_بریتانیا در #تهران با ظریف دیدار خواهد کرد

#جرمی _هانت، #وزیر_امور_خارجه_بریتانیا دوشنبه ۱۹ نوامبر/ ۲۸ آبان به #ایران سفر می‌کند. این اولین سفر رسمی هانت به ایران و در ادامه تور دیپلماتیک او در منطقه جنوب غرب آسیا است. به گزارش خبرگزاری دولتی مهر، جرمی هانت با #محمد_جواد_ظریف، #وزیر_امور_خارجه_ایران، در تهران دیدار خواهد کرد. این دو کمتر از دو هفته پیش، همزمان با بازگشت دور جدید #تحریم‌های_آمریکا علیه ایران در ۵ نوامبر، گفتگویی تلفنی داشته اند و بر سر روابط دو کشور و #توافق_هسته‌ای (#برجام) رایزنی کردند. در بیانیه‌ای که ۲ نوامبر به امضای #فردریکا_موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سه وزیر خارجه اروپایی از جمله جرمی هانت رسید، کشورهای اروپایی متعهد شدند که سازوکارهای مالی موثر با ایران را حفظ کرده و از ادامه صادرات نفت و گاز ایران اطمینان حاصل کنند. او پیش از ایران به عربستان سعودی و امارات رفته بود و علاوه بر گفتگو درباره روابط کشورش با این دو کشور، رایزنی درباره «شرایط #جنگ_یمن» و «#قتل_روزنامه‌نگار_سعودی، #جمال_خاشقجی»، را در دستور کار خود داشت.

#ریاض، مقصد بعدی #رئیس‌جمهوری_عراق

#رئیس‌جمهوری_عراق بعد از دیدارهای فشرده در تهران با مقامات ارشد کشور، راهی ریاض شد. این پنجمین سفر #برهم_صالح از زمان آغاز ریاست‌جمهوری او در اکتبر / مهرماه ۲۰۱۸ است. سفر برهم صالح به ریاض در ادامه تور دیپلماتیکی است که با کشورهای عربی #امارات، #کویت و #اردن آغاز شد، روز شنبه به #تهران رسید، و به #ریاض ختم خواهد شد. به گزارش وبسایت خبری عرب‌نیوز، یکی از دستیاران رئیس‌جمهوری عراق گفته بود که اگر به خاطر سفرهای منطقه‌ای سلمان‌بن‌عبدالعزیز، #پادشاه_عربستان نبود، مقصد اول صالح در این سفرهای دیپلماتیک می‌توانست ریاض باشد. اکنون صالح با علم به مواضع سیاسی همسایگانش وارد عربستان سعودی می‌شود.

سندیکای #کارگران_نیشکر_هفت‌تپه: #اسماعیل_بخشی و #محسن آرمند همزمان با چهاردهمین روز #اعتصاب کارگران بازداشت شدند

یکشنبه ۲۷ آبان همزمان با چهاردهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه، #اسماعیل_بخشی و #محسن_آرمند، دو فعال کارگری این مجتمع بازداشت شدند. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه گزارش داده که یک خبرنگار نیز همراه با این دو #کارگر_معترض دستگیر شده‌است. کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان در اعتراض به معوقات مزدی و خصوصی‌سازی شرکت بار دیگر اعتراضات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. مشروح این خبر را در زمانه بخوانید.

مدیرکل جدید پست #خراسان_شمالی در برنامه معارفه‌اش تغییر کرد

نحوه انتخاب یک مدیرکل در استان #خراسان_شمالی جنجالی شده است. محمد خالقی به عنوان مدیرکل جدید #پست خراسان شمالی معرفی شده بود و شنبه ۲۶ آبان برای او برنامه معارفه برگزار کردند. در برنامه معارفه، بنرها نام خالقی را به عنوان مدیر جدید معرفی کرده بودند و تبلیغات پیش از برگزاری جلسه معارفه نیز او را سرپرست جدید پست استان خراسان شمالی خطاب کرده بودند. در مراسم اما پس از آنکه مجری از زحمات ابراهیم هزارجریبی، مدیرکل پیشین قدردانی کرد، گوشی تلفن همراه اسکندر حلال‌خور، عضو هیأت مدیره پست کشور زنگ خورد. او پس از صحبت با کسی که بعدتر #حسین_نعمتی، مدیرکل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات معرفی‌اش کرد، گفت: «آقای علی اکبر خانی به عنوان مدیرکل جدید معرفی می‌شوند». او علت این اتفاق را «اشتباه تایپی» خواند و گفت نعمتی او را از این اشتباه تایپی آگاه کرده. محمد خالقی پس از این حادثه در گفتگویی تأکید کرد که نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است. پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس ۹ مرداد در گفت‌و‌گو با وب‌سایت خبری «اعتمادآنلاین» درباره «ناکارامدی سیستماتیک» مدیریت دولتی ایران گفته بود: «ناکارامدی و عدم مدیریت مطلوب، کل سیستم را فرا گرفته است. متاسفانه شاهد یک سیستم فشل و رها‌شده هستیم که نه وزرا به درستی کار می کنند، نه رئیس‌جمهور و نه دیگر نهادهای مدیریتی کشور کار خودشان را به نحوه احسن انجام می‌دهند.»