نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلاس‌های #دانشگاه_شیراز در روزهای سه‌شنبه ۲۸ و چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه برگزار نمی‌شوند

جواد تشخوریان، مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد که همه کلاس‌های این دانشگاه طی روزهای سه‌شنبه ۲۸ و چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه تعطیل است. براساس این خبر علاوه بر تعطیلی کلاس‌های دانشگاه شیراز در بازه زمانی اعلام شده، همه امتحانات این هفته نیز تا اطلاع ثانوی لغو شده است. همه مدارس و دانشگاه‌های شهر شیراز و کازرون دوشنبه‌ تعطیل بودند. روز دوشنبه نیز تعدادی از مدارس در چند نقطه ایران تعطیل بودند. به گزارش خبر آنلاین، روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه تمامی مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در استان البرز تعطیل در دو نوبت صبح و عصر تعطیل بودند. این وبسایت در خبری دیگر نوشت که مدارس ۱۷ شهر ایران در روز دوشنبه تعطیل بودند. این گزارش سرمای هوا را دلیل تعطیلی مدارس در روز دوشنبه اعلام کرده، در حالی که بسیاری دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را وقایع روزهای گذشته و ناآرامی‌هایی می‌دانند که در روزهای اخیر سراسر ایران را فرا گرفته است. در همین حال سخنگوی استانداری تهران اعلام کرد که در روز سه‌شنبه ۲۸ آبان مدارس استان تهران تعطیل نیستند. افزایش نرخ بنزین در ایران، اعتراضات سراسری را به دنبال داشته است. این اعتراضات روز دوشنبه وارد چهارمین روز خود شد و تاکنون بیش از صد شهر ایران را دستخوش ناآرامی کرده است. بر اساس آمار غیررسمی منتشر شده تا کنون ده‌ها تن در نتیجه این اعتراض‌ها کشته و بیش از ۱۰۰۰ نفر بازداشت شده‌اند. حکومت اما تاکنون تنها مرگ سه نفر را تایید کرده است.

میدان #پروین در #تهرانپارس و میدان #صادقیه در غرب #تهران شلوغ شد

بر اساس اطلاعاتی که رادیو زمانه به دست آورده، به تدریج از غروب دوشنبه ۲۷ آبان تهران‌پارس در شرق تهران شلوغ شد. هوا که رو به تاریکی گذاشت بر شمار معترضان هر لحظه افزوده شد. مرکز تجمع بر اساس شنیده‌ها «میدان پروین» است. معترضان یک بانک را در این میدان به آتش کشیدند. همچنین گزارش شده که شامگاه دوشنبه، مردم در میدان صادقیه تهران هم تجمع کردند. عده‌ای شعارهایی علیه خامنه‌ای سر داده بودند. بر اساس شنیده‌ها، نیروهای لباس شخصی با معترضان درگیر شدند.

نمایندگان مجلس همچنان در حال تلاش برای جمع‌آوری امضا #استیضاح #حسن_روحانی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری امضا برای استیضاح حسن روحانی خبر داد. حسین مقصودی، نماینده سبزوار، جغتای جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۳۷ نماینده طرح استیضاح رئیس جمهور را امضا کرده‌اند. مقصودی که خود از جمله امضاکنندگان طرح استیضاح رئیس جمهوری ایران است، در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا دلیل این امر را ضعف روحانی در مدیریت اجرایی و وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد. بر پایه گزارش‌ها جمع‌آوری امضا برای استیضاح روحانی از روز گذشته شروع شده و مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس در حال تلاش برای جمع‌آوری امضا برای استیضاح حسن روحانی است. خبر طرح استیضاح رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در حالی منتشر می‌شود، که عبدالرضا مصری، نائب رئیس این مجلس گفته است، هیچ سوال و استیضاحی از رئیس جمهور و رییس مجلس تحویل هیات رییسه نشده و تا چیزی هنوز محقق نشده حتی عنوان استیضاح هم غلط است.

بازداشت تعدادی از دانشجویان معترض #دانشگاه_تهران در اعتراضات اخیر

تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران، یک شنبه ۲۶ آبان در جریان برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به حوادث روزهای گذشته و سرکوب شدید مردم، بعد از پایان تجمعات در بیرون از محوطه دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، دوشنبه ۲۷ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تأیید بازداشت تعدادی از دانشجویان گفت: «حراست و مسئولان دانشگاه در حال پیگیری وضعیت دانشجویان دستگیر شده هستند.» تاکنون هیچ نهادی مسئولیت بازداشت دانجشویان را به عهده نگرفته و مشخص نیست دقیقا چند دانشجو بازداشت شده‌اند. معاون دانشجویی دانشگاه تهران، همچنین تأیید کرد سها مرتضایی، دانشجویی که از اواخر مهرماه در اعتراض به ستاره‌دار شدن و محرومیت از تحصیل در برابر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران دست به تحصن زده بود، شب گذشته بازداشت شده است. اعتراضات مردمی به گرانی بنزین روز دوشنبه وارد چهارمین روز خود شد. این اعتراضات ۲۴ آبان در اهواز آغاز شد و به زودی به بیش از صد شهر ایران سرایت کرد. را دستخوش ناآرامی کرده است. ده‌ها تن در نتیجه این اعتراض‌ها کشته و بیش از ۱۰۰۰ نفر بازداشت شده اند. حکومت اما تاکنون تنها مرگ سه نفر را تایید کرده است.

لغو تعدادی از #مسابقات_ورزشی و احتمال ادامه این روند در روزهای آینده

برگزاری تمامی مسابقات ورزشی در ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است. خبرهای تأیید نشده حاکی از دستور محرمانه وزارت ورزش و جوانان به همه فدراسیون‌های ورزشی برای لغو برگزاری مسابقات در همه شهرها دارد. از آغاز بامداد جمعه ۲۴ آبان، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه‌ای خبر از افزایش قیمت بنزین داد. این اطلاعیه بدون اعلام قبلی منتشر شد، موجی از اعتراضات مردمی به گرانی بنزین در شهرهای مختلف ایران را در پی داشت. دولت در راستای کنترل این اعتراضات که به سرعت در سراسر ایران گسترش یافت، اینترنت را قطع کرد. دوشنبه ۲۷ آبان خبرگزاری تسنیم (وابسته به سپاه پاسداران) به نقل از فدراسیون بسکتبال، خبر از لغو دو بازی از هفته پنجم لیگ برتر بسکتبال به میزبانی قزوین و اصفهان داد. همچنین روز گذشته خبرگزاری تسنیم بر طبق اعلام فدارسیون والیبال، خبر از لغو مسابقات هفته ششم لیگ‌برتر والیبال و موکول شدن آنها به زمان دیگری داده بود. یک‌شنبه ۲۶ آبان خبرگزاری مهر نیز به نقل از فدارسیون فوتسال ایران، از لغو شدن چهار مسابقه از لیگ برتر فوتسال در شهرهای ساری، کرمانشاه، بهبهان و اصفهان و برگزاری جلسه برای لغو سه مسابقه دیگر خبر داد. شهرهایی که مسابقات فوتسال در آنها لغو شده، از جمله شهرهایی هستند که در روزهای گذشته شاهد اعتراضات گسترده مردمی بودند. فدارسیون‌های والیبال و فوتسال به دلایل لغو این مسابقات هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند. لغو مسابقات ورزشی در ایران هنگام اعتراضات مردمی قبلا هم سابقه داشته و در زمان خیزش مردمی در دی‌ماه ۹۶ نیز بسیاری از مسابقات ورزشی داخلی لغو شدند.

در اعتراض به افزایش قیمت #بنزین برخی از مردم در جایگاه‌ها پول پرداخت نمی‌کنند

ناصر رئیسی‌فرد، رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای تامین فرآورده‌های نفتی از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر عدم پرداخت هزینه سوخت در برخی جایگاه‌ها خبر داد و گفت: «برخی به جایگاه‌ها مراجعه و در اعتراض پولی پرداخت نمی‌کنند.» ناصر رئیسی‌فرد در یک گفت‌وگوی صوتی با خبرگزاری ایمنا در رابطه با آخرین وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت بعد از سهمیه‌بندی و تغییر قیمت بنزین گفت که به دلیل تصمیم ناگهانی و عدم اطلاع قبلی از آغاز سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، جایگاه‌داران آمادگی لازم را نداشتند و این منجر به خسارت به برخی جایگاه‌ها شد. رئیسی فرد با اشاره به این‌که جایگاه‌ها در سطح کشور با خطراتی مواجهند، افزود که «قطعی اینترنت خرید سوخت را از سوی جایگاه‌داران با مشکل مواجه کرده است. بسیاری از رانندگان به علت نداشتن امنیت از انتقال سوخت به جایگاه‌ها امنتاع می‌کنند، حمل بار با مشکل مواجه شده و این ممکن است باعث شود جایگاه‌ها به دلیل نرسیدن سوخت تعطیل شوند.» افزایش نرخ بنزین در ایران، اعتراضات سراسری را به دنبال داشته است. این اعتراضات روز دوشنبه وارد چهارمین روز خود شد و تاکنون بیش از صد شهر ایران را دستخوش ناآرامی کرده است. بر اساس آمار غیررسمی منتشرشده تا کنون ده‌ها تن در نتیجه این اعتراض‌ها کشته شده‌اند. حکومت اما تاکنون تنها مرگ سه نفر را تایید کرده است.

شبکه حقوق بشر #کردستان: تعداد کشته‌شدگان در اعتراضات #کرمانشاه در فقط یکی از بیمارستان‌های شهر به ۱۶ نفر رسید. بیش از ۱۰۰ مجروح

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان تعداد کشته‌شدگان اعتراضات در این شهر تنها در بیمارستان امام رضای کرمانشاه به ۱۶ نفر رسید. به گزارش یک شاهد عینی این افراد با شلیک مستقیم گلوله به سر کشته شده‌اند. حدود ۱۰۰ نفر از معترضان که در درگیری با مأموران مجروح شده‌اند در بیمارستان امام رضا تحت درمان قرار گرفته‌اند. شامگاه یکشنبه ۲۶ تا ۲۷ آبان بیشترین درگیری‌ها بین معترضان و نیروهای امنیتی، بسیجی‌ها و لباس شخصی‌ها در کرمانشاه در محله‌های دولت‌آباد، سیده فاطمه، شیرین، رشیدی و جعفرآباد اتفاق افتاد. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک مستقیم کرده‌اند، شمار دقیق جان باختگان به دلیل بازپس ندادن جنازه‌ها مشخص نیست.

در #شیراز نیروهای لباس شخصی مستقیماً به معترضان شلیک می‌کنند، جاده شیراز به #بوشهر مسدود شده، جنوب شهر همچنان تحت کنترل معترضان است

بر اساس اطلاعاتی که رادیو زمانه به دست آورده، مسیر شیراز به بوشهر مسدود شده است. از صبح امروز معترضان جنوب شیراز را تحت کنترل خود درآورده‌اند. خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه تصاویری را در شبکه‌های مجازی منتشر کرده که وانمود کند زندگی عادی در شیراز در جریان است. بر اساس گزارش‌های تأیید نشده، تعداد مجروحان و كشته‌شده‌ها در شيراز بالاست و نيروهای لباس شخصی مستقيماً به مردم شلیک و از گاز اشك‌آور نیز استفاده می‌كنند. تماس‌ها به خارج از كشور مسدود است. آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس دوشنبه ۲۸ آبان اعلام کرد که اگر شورای تأمین استان موفق به سرکوب معترضان نشود، با کمک بسیج خود به میدان می‌آید.

#محمود_صادقی #استعفا نمی‌دهد

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی که در روزهای گذشته بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از استعفای او در اعتراض به افزایش قیمت بنزین خبر داده بودند، استعفا نداده است. محمود صادقی در توییتی که به نظر می‌رسد به نوعی انصراف او از استعفا و یا در رد خبر استعفا باشد، نوشت: «ضمن پیگیری و پافشاری بر حقوق مردم، به بدخواهان و بیگانگان و دولت عهدشکن و سلطه‌جوی آمریکا، که با تحریم‌های ظالمانه روند عادی زندگی مردم را مختل کرده، اجازه مداخله در امور داخلی خود را نمی‌دهیم.» خبر استعفای صادقی روز یکشنبه منتشر شد. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) یکشنبه ۲۶ آبان در گزارشی نوشت که محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از نمایندگی مجلس استعفاء خواهد کرد و احتمالا شمار دیگری از نمایندگان نیز با او از نمایندگی مجلس کناره خواهند گرفت. دلیل استعفاء صادقی به نوشته ایلنا «اعتراض به نادیده گرفتن مجلس در تصمیمات مهم» اعلام شده بود. صادقی یک روز قبل از آن (شنبه ۲۵ آبان) گفته بود که افزایش قیمت بنزین بدون مصوبه مجلس غیرقانونی است. دلیل تاکید صادقی بر ادامه فعالیت در مجلس روشن نیست، اما آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی افزایش نرخ بنزین را یک تصمیم کارشناسانه خوانده است که باید اجراء شود. در روزهای اخیر وزیر امورخارجه آمریکا در واکنش به اعتراضات سراسری در ایران به افزایش قیمت بنزین، گفته بود که ایالات متحده در کنار شما خواهد ایستاد. کاخ سفید نیز عصر یکشنبه در بیانیه‌ای از مردم معترض در ایران حمایت و استفاده از زور علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرد.

تعویق دستمزد و #حق_بیمه کارگرانِ کارخانه «#دستمال_نوظهور» ادامه دارد

حدود ۱۰۰ کارگر کارخانه «دستمال نوظهور» ماه‌ها دستمزد عقب‌مانده دارند و نزدیک دو سال دفترچه بیمه آن‌ها تمدید نشده است. کارخانه دستمال نوظهور سال ۹۶ زمانی که حدود ۳۰۰ کارگر داشت، تعطیل شد و در نتیجه کارگران آن بیکار شدند. دادگاه حکم به توقیف اموال کارخانه داد و از محل اجاره شرکت بخشی از معوقات مزدی کارگران پرداخت شد. معوقات مزدی کارگران در حال حاضر بالغ بر یک میلیارد تومان می‌شود. به گفته‌ی یکی از کارگران این کارخانه به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، مشکلات کارخانه در اوایل دهه نود و پس از آن آغاز شد که کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد.

کشف ۴۷ هزار جلد #کتاب_غیرمجاز در #تهران

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، ۴۷ هزار جلد کتاب بدون مجوز چاپ و غیرمجاز را در انباری واقع در جنوب‌غرب تهران کشف و ضبط کردند. در ارتباط با کشف این انبار، دو نفر نیز بازداشت شده‌اند. به گفته پلیس امنیت تهران، از مجموع این ۴۷ هزار جلد کتاب، ۲۰۰۰ جلد آن کتاب‌های غیرمجاز و ممنوعه هستند. دو متهم بازداشت شده برای تکمیل تحقیقات و ارجاع پرونده به دادگاه تحت بازجویی قرار دارند. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت علاوه بر تأیید این خبر، اظهار داشت که دو متهم بازداشت شده قصد داشتند این کتاب‌ها را به صورت گسترده در سطح شهر تهران توزیع و به فروش برسانند. آبان سال گذشته نیز پلیس امنیت تهران با همکاری کارگروه صیانت اتحادیه ناشران در مبارزه با قاچاق کتاب، پنج انبار از کتاب‌های غیر قانونی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان را کشف و ضبط کرده بود. انتشار کتاب زیر سقف سانسور شدید در سال‌های اخیر کاهش بسیار زیادی داشته و منجر به محبوبیت کتاب‌های غیرقانونی و بدون سانسور در میان خوانندگان ایرانی شده است.

#علی_مطهری اقدام اخیر #خامنه‌ای را مشابه اقدام #خمینی در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ دانست

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، اقدام سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در حمایت از تصمیم سران قوا در مورد افزایش قیمت بنزین را «جوانمردانه» توصیف کرد. مطهری در یادداشتی که برای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فرستاده است، نوشت که «خامنه‌ای با حمایت تمام قد از این تصمیم به بگومگو‌ها و آشوب‌ها پایان داد.» در یادداشت مطهری آمده است: «اگر ایشان دوپهلو سخن می‌گفت موجب سردرگمی و ادامه آشوب‌ها می‌شد. در مثال مناقشه نیست، اما می‌توان این اقدام رهبر انقلاب را شبیه اقدام امام خمینی در پذیرش مسوولیت قبول قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد دانست؛ در آنجا هم افرادی می‌خواستند مسوولیت قبول قطعنامه را به گردن یکدیگر بیندازند و دیگری را مقصر جلوه دهند. امام جوانمردانه مسوولیت آن را پذیرفت و به بگو مگو‌ها پایان داد.» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که مجلس باید تصمیم گیرنده اصلی در این رابطه می‌بود، اما مجلس در تصمیم‌گیری برای حل این مشکل تعلل کرد و این تصمیم در خارج از مجلس گرفته شد. افزایش نرخ بنزین در ایران، اعتراضات سراسری را به دنبال داشته است. این اعتراضات روز دوشنبه وارد چهارمین روز خود شد و بیش از صد شهر ایران را دستخوش ناآرامی کرده است. بر اساس آمار غیررسمی منتشرشده تا کنون ده‌ها تن در نتیجه این اعتراض‌ها کشته شده‌اند. حکومت اما تا کنون تنها مرگ سه نفر را تایید کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان #فارس اعلام کرد که اگر شورای تأمین استان معترضان را سرکوب نکند با بسیجی‌ها به میدان می‌آید

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس دوشنبه ۲۸ آبان اعلام کرد چنانچه شورای تامین استان نمی‌تواند اعترضات مردمی یا به تعبیر او «اغتشاشات را جمع کند»، «فردا شخصاً و به همراه بسیج به میدان خواهد آمد.» دژکام از مخالفت گسترده مردم شیراز با معممان خبر داد: «رضا خان با تمام قلدری‌اش نتوانست عمامه از سر آخوند بردارد، شما چه جایگاهی دارید که می‌گویید آخوند باید برود. هر آخوندی دزدی کند، من و افراد انقلابی اولین دشمن او هستند اما نمی‌نشینیم که هر کس هر کار خواست بکنند. دژکام در ادامه سخنانش تلویحاً از اختلاف با شورای تأمین استان پرده برداشت: «کسانی که قرآن را در مدرسه کازرون سوزانده‌اند، کسی که مسجد را آتش می زند و غارت می‌کند، یعنی هیچ کس را و قرآن و اسلام را قبول ندارد. انتظار ما از شورای تامین استان برخورد با این عوامل است. بحث ما در مورد بنزین نیست، بحث این ست که مسجد را آتش می‌زنند.» همزمان با این تحولات معترضان برخی محله‌های شیراز را تحت کنترل درآورده‌اند.

#سپاه_پاسداران معترضان به افزایش قیمت #بنزین را تهدید کرد که اگر به اعتراض ادامه دهند با آن‌ها برخورد می‌کند

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دوشنبه ۲۷ آبان در چهارمین روز اعتراضات سراسری در بیش از یکصد شهر ایران اعلام کرد که با «ادامه هرگونه ناامنی و اقدامات مخل آسایش و آرامش مردم» قاطعانه برخورد می‌کند. صبح دوشنبه عده‌ای از بسیجیان به معترضان در کرج شلیک کردند. اینترنت در ایران بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی قطع است و لاز تعداد کشته‌شدگان و مجروحان اطلاعی در دست نیست. سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج صبح دوشنبه ۲۷ آبان در سخنانی که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بسیج ایراد کرد گفت: «بسیج پشتیبان همه دستگاه‌های نظام است اگر نیروی انتظامی هم در این موضوع (سرکوب معترضان) نیاز به کمک داشته، بسیج در حد توان به ناجا کمک کرده است.»

قیمت #دلار وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد

در پی اعتراضات گسترده در بیش از یکصد شهر ایران، قیمت دلار دوشنبه ۲۷ آبان وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد. قیمت بنزین بر اساس مصوبه سران سه قوا ۲۴ آبان ۳۰۰ درصد افزایش یافت. اعتراضات به افزایش قیمت بنزین که از اهواز آغاز شد، به زودی به سایر شهرهای ایران نیز سرایت کرد. به گزارش ایسنا قیمت دلار در صرافی‌های تهران کانال عوض کرد و به ۱۲هزار و ۳۰۰ تومان رسید. قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانکی ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان و ییمت خرید اسکناس یورو از مردم نیز ۱۳هزار و ۴۰۰ تومان گزارش شد.

#وزارت_اطلاعات در پیامکی از شهروندان خواست علیه #معترضان خبرچینی کنند

بنا به اخباری که کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده اند، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در یک پیامک از شهروندان خواسته است که علیه معترضان خبرچینی کنند. در این پیام که از سوی «ستاد خبری وزارت اطلاعات» ارسال شده،‌ آمده: «چنانچه اطلاعی از عوامل برهم‌زننده امنیت و آرامش مردم دارید، سریعاً با شماره ۱۱۳ تماس حاصل فرمائید». هرچند مسئولان ارشد جمهوری اسلامی معترضان را به سرکوب تهدید کرده اند، اعتراض‌های سراسری که با افزایش سه‌برابری قیمت بنزین آغاز شد، یکشنبه ۲۶ آبان برای سومین روز ادامه پیدا کرده و به شب کشیده شده است. بر اساس ویدئوها و تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان در شهرهای مختلف از جمله تهران، اصفهان، کرج، کرمانشاه، ورامین، تبریز، شیراز، بوشهر، اسلام‌شهر و بوکان به خیابان‌ها آمده اند.