ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در آستانه برگزاری اجلاس «#سران_کوالالامپور۲۰۱۹» یادآوری کرد که ایران از نظر #شکاف_جنسیتی در رتبه ۱۴۸ قرار دارد

یکی از موضوعات اجلاس «سران کوالالامپور۲۰۱۹» که پنجشنبه ۱۹ دسامبر/ ۲۸ آذر با حضور برخی از سران کشورهای اسلامی از جمله ایران و ترکیه آغاز به کار می‌کند، شکاف جنسیتی در کشورهای اسلامی است. لیلا فلاحتی، مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با استفاده از این فرصت در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با استناد به گزارش مجمع جهانی اقتصاد گفت: « ۱۵۳ کشور در این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند که در این میان ایران از نظر شکاف جنسیتی در رتبه ۱۴۸ قرار گرفته است. از میان ۱۵۳ کشور، ایران در حوزه مشارکت اقتصادی رتبه ۱۴۷ در حوزه دستاوردهای آموزشی رتبه ۱۱۸ در حوزه سلامت و بهداشت رتبه ۱۳۰ و در حوزه مشارکت سیاسی رتبه ۱۴۵ را به خود اختصاص داده است.» فلاحتی در ادامه این مصاحبه به تأکید اعلام کرد: « بیشترین مسئله ایران در شکاف جنسیتی در حوزه اقتصاد و سیاست مشاهده می‌شود.» اندونزی، عربستان سعودی و پاکستان در اجلاس «سران کوالالامپور۲۰۱۹» شرکت نکرده‌اند.

۹ درصد از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی هیات‌های اجرایی احراز صلاحیت نشدند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ۲۶ آذرماه/۱۸ دسامبر پایان زمان فعالیت قانونی هیات‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری امنیتی فارس وزیر کشور اعلام کرد که «از مجموع ۱۶۰۳۳ نفر داوطلبانی که برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام اولیه کردند، تا پایان زمان قانونی رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی، تعداد ۸۴۸ نفر اعلام انصراف نمودند. در نهایت پرونده ۱۵۱۸۵ نفر مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه صلاحیت ۹۱.۲ درصد از افراد در هیات‌های اجرایی مورد تایید قرار گرفت و نتیجه به هیات‌های نظارت اعلام شد.» به گفته رحمانی فضلی «هیات‌های اجرایی در ۱۰ روز زمان قانونی فعالیت خود بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه و مبتنی بر موازین قانونی ماموریت بررسی صلاحیت داوطلبان را به انجام می‌رساندند.» در همین حال هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی (منتخب شورای نگهبان) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد «داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت‌شان در هیأت‌های اجرایی احراز نشده، ۴ روز فرصت دارند شکایت خود را به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان‌ها اعلام کنند.» بر اساس خبرهای رسیده صلاحیت برخی از فعالان سیاسی سرشناس اصلاح‌طلب چون جواد امام، علی شکوری‌راد، آذر منصوری که برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند نیز توسط هیات‌های اجرایی انتخابات احراز نشده است. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور به تاریخ‌های ۲ اسفند ۱۳۹۸ و اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲۰۸ حوزه انتخاباتی برگزار خواهد شد.

#محسن_امین‌زاده، معاون اسبق وزیر خارجه: مدیریت دیپلماسی در بحران #یمن در اختیار وزارت خارجه نیست

محسن امین‌زاده، معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات چهارشنبه ۲۷ آذر در مصاحبه اعتماد آنلاین گفت نظامیان (سپاه قدس) هرگز به وزارت خارجه اجازه ندادند مدیریت دیپلماسی منطقه را در اختیار بگیرد. به گفته امین‌زاده نظامیان عملاً منافع بزرگ دیپلماسی مبارزه با تروریسم در منطقه را به روسیه واگذار کردند و «این کشور رانده شده از خاورمیانه» را «به صحنه کنش سیاسی و دیپلماسی خاورمیانه» بازگرداندند. معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات در ادامه این مصاحبه گفت: «نظامیان اهمیت این اشتباه خود را درک نکردند، پس از آن نیز پاسخگوی خسارت بزرگ ناشی از این اشتباه بزرگ خود نیستند و هنوز هم تغییری در رویه خود، برای توقف این اشتباه اتخاذ نکرده‌اند.» امین‌زاده با اشاره به بحران یمن گفت: «متأسفانه مدیریت این دیپلماسی نیز در اختیار وزارت خارجه نیست. لذا کشور نمی‌تواند از اثرات مثبت دیپلماسی مدیریت بحران یمن نیز بهره‌مند شود.» معاون اسبق وزیر خارجه ایران به یک تصور رایج در سپاه پاسداران هم اشاره کرد: «تصور می‌شود، فعالیت نظامی و امنیتی چون خطر جانی دارد، معنویت بیشتری دارد و سیاست خارجی چون با رعایت آداب رسمی و مناسبات بین‌‌المللی همراه است، تشریفاتی و تجملاتی است.»

#امیر_محبیان، تحلیلگر اصول‌گرا: لحظات اعتراضات دارد به هم نزدیک‌تر می‌شود

به گزارش اعتماد آنلاین، امیر محبیان تحلیلگر سیاسی- اجتماعی نزدیک به اصول‌گرایان در نشستی با موضوع «منطق اجتماعی اعتراضات آبان ۹۸» گفت: «لحظات اعتراضات دارد به هم نزدیک‌تر می‌شود. مسئولین باید خیلی مواظب باشند. آن‌چیزی که باعث شد اعتراضات با پایه بنزین گسترش پیدا کند این بود که چشم‌انداز منفی است.» محبیان در ادامه سخنانش درباره تفاوت ماهیت اعتراضات آبان ۹۸ با اعتراضات ۸۸ گفت: «بر خلاف اعتراضات سال ۸۸ که جریان اصلاحات از اعتراضات مردم حمایت کرد در این اعتراضات هیچ جریان سیاسی (در داحل ایران) از آن حمایت نکرد. وقتی اعتراضات تحت حمایت جریان سیاسی است نظام سیاسی می‌داند با چه کسی صحبت کند، اما وقتی اعتراضات این طور اتمیزه می‌شود اعتراض‌ها به شکل دینامیکی و انتظامی امنیتی تغییر می‌کند.»

#کره_جنوبی به #ائتلاف_دریایی_آمریکا در خلیج فارس پیوست

به گزارش رسانه‌های کره جنوبی دولت این کشور از آغاز سال ۲۰۲۰ یک ناوگان نظامی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنکه هرمز برای تأمین امنیت ناوبری اعزام می‌کند. بر این اساس، یگان ضد دزدی‌دریایی در نیروی دریایی ارتش کره جنوبی که هم‌اکنون مشغول گشت‌زنی در اقیانوس هند و آب‌های نزدیک به شاخ آفریقا است، به خلیج فارس اعزام می‌شود و از ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا دستور خواهد گرفت. نیروی ضربت دریایی کره جنوبی در منطقه شامل ۳۰۰ خدمه نظامی، ناوشکن «کانگ گام-چان» و یک فروند بالگرد نظامی تهاجمی است. ابتدا قرار بود به درخواست آمریکا سئول یگان جداگانه‌ای به خلیج فارس اعزام کند اما شورای امنیت ملی کره جنوبی با این درخواست مخالفت کرد. ائتلاف دریایی آمریکا با مشارکت عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، بریتانیا، استرالیا و آلبانی از ۱۶ آبان با هدف تأمین امنیت در تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

چهار درویش زندانی بعد از ۴۶ روز از اعتصاب غذا از زندان #فشافویه به بیمارستان منتقل شدند

رضا انتصاری، احمد ایرانی‌خواه، مرتضی کنگرلو و محمدشریفی مقدم چهار درویش زندانی با گذشت ۴۶ روز از اعتصاب غذای‌شان، در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه ۲۷ آذر به‌دلیل خونریزی معده و کاهش سطح هشیاری از زندان فشافویه به بیمارستان منتقل شدند. این دروایش به دلیل فشارهای روزافزون نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به نور علی تابنده دست به اعتصاب غذا زده‌اند. ده‌ها درویش زندانی نزدیک به دو سال است که در زندان‌های فشافویه و اوین زندانی‌اند. محمد شریفی مقدم، فعال صنفی دانشگاه شریف است. حال او در سی و نهمین روز اعتصاب غذا چنان رو به وخامت گذاشته بود که نمی‌توانست با خانواده‌اش صحبت کند.

رییس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای کار ایران: گرانی #بنزین بین ۱۲ تا ۱۸ درصد، قیمت کالاها و خدمات را افزایش داد، #دستمزد_کارگران حتی یک سوم هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد

فرامرز توفیقی، رییس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای کار ایران در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ايلنا) گفت: گرانی بنزین بین ۱۲ تا ۱۸ درصد، قیمت کالاها و خدمات را افزایش داده است. به گفته این مقام مسئول پیامدهای افزایش قیمت بنزین در سه بخش قابل مشاهده است: در بخش حمل و نقل، تورم روانی و تورم واقعی. توفیقی گفت امیدوار بودیم با افزایش دستمزد ۹۸، این دستمزد ۴۲ تا ۴۵ درصد سبد هزینه‌ها را پوشش دهد اما بلایی که تا قبل افزایش بنزین بر سر کارگران آمد این نسبت را به ۳۰ درصد رساند، یعنی تأثیرِ افزایش‌های مزدی بی‌اثر شد و «با گرانی بنزین، این نرخ به زیر ۳۰ درصد کاهش یافت و این کاهش یعنی یک فاجعه. یعنی در حال حاضر، «دستمزد حتی یک‌سوم هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد.»

انفجار #بخاری_نفتی در دبستان منصوری #پلدختر کلاس اول را ویران کرد، دانش‌آموزان در کلاس درس حضور نداشتند

مدیر آموزش‌ و پرورش پلدختر در مصاحبه با خبرگزاری مهر از انفجار بخاری نفتی و آتش‌سوزی در دبستان منصوری در روستای «میدان بزرگ» این شهرستان خبر داد. رضا شاهمرادی گفت دانش آموزان که کلاس اولی بودند هنگام انفجار در کلاس حضور نداشتند. به گفته مدیر آموزش و پروش پلدختر کلاس درس کاملاً ویران شده و غیر قابل استفاده است.