نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات در کربلا در محکومیت ترور #صلاح_العراقی، فعال اجتماعی: سلاح تنها در دست دولت باشد

صدها نفر از مردم کربلا در عراق جمعه ۱۸ دسامبر / ۲۸ آذر به خیابان‌ها آمدند و در محکومیت ترور صلاح العراقی، فعال اجتماعی و ضرورت انحصار سلاح به دست دولت تظاهرات کردند. آن‌ها از میدان التربیه واقع در مرکز کربلا تا پل الضریبه راهپیمایی کردند. شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی از وعده‌هایی که دولت در مورد پیگیری این قتل داده بود انتقاد کردند. افراد مسلح ناشناس، سه‌شنبه ۱۵ دسامبر / ۲۵ آذر صلاح العراقی را در بغداد ترور کردند. او بر اثر جراحت ناشی از اصابت پنچ گلوله به ناحیه سینه توسط افراد مسلح ناشناس در بیمارستان درگذشت. این ترور با سلاح مجهز به صدا خفه‌کن انجام شد. صلاح العراقی قبل از کشته شدن در پیامی گفته بود: «بگذارید به شما و به برادران بگویم که آزادی فرا خواهد رسید. ای مردم عراق اگر بر نخیزیم تغییری نخواهد بود. ما با کرامت می‌میریم و دشمنان ما در ذلت و خواری خواهند ماند».

میگل دایازـ کانل، رئیس جمهوری کوبا به #جو_بایدن پیشنهاد گفت‌وگو داد

میگل دایازـ کانل، رئیس جمهوری کوبا، رئیس جمهوری آینده آمریکا، جو بایدن را به گفت‌وگو فراخواند. دیازـ کانل در یک سخنرانی در پایان جلسه سالانه پارلمان کوبا در هاوانا گفت آماده است درباره هر موضوعی با بایدن صحبت کند اما «انقلاب، سوسیالیسم و حق حاکمیت ملی» نمی‌تواند موضوع گفت‌وگو باشد. رئیس دولت کوبا تأکید کرد که این اصول هرگز روی میز مذاکره قرار نخواهد گرفت. بایدن از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ روی کار می‌آید. در طول مدت معاونت رئیس جمهوری او در دوران باراک اوباما، ایالات متحده سیاست کاهش تنش با کوبا را دنبال کرده بود. این سیاست شامل کاهش محدودیت‌های سفر و برقراری روابط رسمی دیپلماتیک بود. بایدن پیش از پیروزی در انتخابات آمریکا وعده داده بود محدودیت‌هایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا در مورد سفر به کوبا و تبادلات مالی اعمال کرده است را لغو خواهد کرد.