ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیرعامل سازمان #آتش‌نشانی: ممنوعیت واردات لباس آتش‌نشانی خطرات شغلی آتش‌نشانان را افزایش داده است

مدیرعامل سازمان #آتش_نشانی و خدمات ایمنی #شهرداری_تهران از ممنوعیت واردات لباس‌های عملیاتی آتش‌نشانان به کشور انتقاد کرده و از دولت خواسته است در این زمینه بازنگری کند. به‌ گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مهدی داوری گفته است بستر تولید لباس‌های آتش‌نشانی در کشور آماده نیست و لباس‌های تولید داخل استانداردهای لازم را ندارند. بعد از اینکه بانک مرکزی چهار گروه کالایی را برای تخصیص #ارز_دولتی اعلام کرد، علی‌رغم گزارش‌ها مبنی بر خارج ‌از رده بودن بسیاری از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی، ماشین‌آلات و بسیاری از تجهیزات آتش‌نشانی در گروه کالایی چهار قرار گرفتند. داوری قبلا اعلام کرده بود که این سازمان موفق شده است مجوز واردات ماشین‌آلات را با تغییر گروه کالایی تجهیزات آتش‌نشانی بگیرد اما البسه آتش‌نشانان همچنان جزو گروه چهار یا کالاهایی قرار دارد که با اعلام دولت در داخل تولید می‌شوند و نیازی به واردات آنها از خارج کشور نیست: «سازمان قبل از تغییر شرایط اقتصادی در کشور توانسته بود خرید‌های خوبی در زمینه لباس و تجهیزات فردی انجام دهد و طی یک سال و نیم قبل از تغییرات اقتصادی در مجموع سه هزار دست لباس آتش‌نشانی خریداری و به آتش‌نشانان تحویل داده شده بود، اما این روند به‌روز‌رسانی باید ادامه داشته باشد. لباس‌های عملیاتی ما در ردیف کالایی چهار است یعنی جزء کالاهایی است که ورود آنها به کشور ممنوع است. شغل آتش‌نشانی شغل بسیار حساسی است و آتش‌نشانان در شرایط سخت فعالیت می‌کنند. ما در هر جایی که لازم باشد توضیحات‌مان را در خصوص اینکه شغل آتش‌نشانی جزء مشاغل سخت است ارائه خواهیم داد.»

#عباس_جعفری_دولت‌آبادی: روشنفکران نباید دنبال بحث #رفراندوم_حجاب بروند

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در نشستی که روز چهارشنبه ۲۶ دی برگزار شده، گفته عفاف و حجاب از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است که باید در دستگاه‌های دولتی و در میان مردم اجرا شود. جعفری دولت‌آبادی خطاب به کسانی که موضوع برپایی رفراندوم برای حجاب را مطرح کرده‌اند گفته: «حجاب و عفاف از سیاست‌های الزام‌آور و پایه‌ای نظام اسلامی است و این نظام بر مبنای رای مردم و توجه به اسلام تشکیل شده است و لذا برخی روشنفکران نباید به دنبال این حرف‌ها بروند؛ چرا که توجه به عفاف و حجاب، هم خانواده‌ها را مستحکم‌تر می‌کند و هم در سایه آن، ازدواج‌های بیشتری شکل می‌گیرد.» دادستان تهران گفته اغلب مردم به عفاف و حجاب توجه دارند و با نقض عمدی حجاب که در گوشه و کنار صورت می‌گیرد، برخورد می‌شود.

#گلبدین_حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری #افغانستان شد

#گلبدین_حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در #افغانستان، روز شنبه ۲۹ دی رسما برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ثبت‌نام کرد. به گزارش طلوع‌نیوز، #فضل‌الهادی_وزین، به عنوان معاون اول او و قاضی حفیظ الرحمان نقی به عنوان معاون دوم او در رقابت انتخاباتی معرفی شده‌اند. گلبدین حکمتیار، در ماه مهر سال ۱۳۹۵ پس از سال‌ها مخالفت با حکومت مرکزی، توافق‌نامه صلح امضا کرد و به #کابل رفت. گلبدین حکمتیار، نهمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است که به طور رسمی ثبت‌نام می‌کند. پیش از او، عبدالطیف پدرام، حکیم تورسن، سیدنور الله جلیلی، عنایت‌الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومی، فرامرز تمنا و حنیف اتمر نیز برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ثبت نام کرده‌اند. احمدولی مسعود، رییس بنیاد احمدشاه مسعود و رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز پس از گلبدین حکمتیار برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند. گلبدین حکمتیار در گفت‌وگویی که پس از ثبت‌نام در کمیسیون مستقل انتخابات انجام داده، تأکید کرده است نظام کنونی افغانستان باید تغییر کند چون به گفته او این نظام باعث ادامه خون‌ریزی، جنگ و کشتار شده‌است. او حکومت وحدت ملی را به فساد متهم کرد و گفت که این حکومت تا گلو در فساد غرق است. حکمتیار گفت طرح جایگزینی برای قانون اساسی افغانستان دارد که به مراتب بهتر و جامع‌تر از قانون اساسی فعلی است. گلبدین حکمتیار پس از تصرف کابل توسط طالبان در ۲۶ سپتامبر سال ۱۹۹۶ به سمت شمال افغانستان رفت و از آنجا راهی #ایران شد. او در تهران ساکن بود اما پس از سقوط طالبان و خروج از ایران، علیه جمهوری اسلامی موضع گرفت.

#طالبان از گفت‌و‌گو‌های #صلح در #پاکستان کنار کشید

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه #طالبان اعلام کرد در دور تازه گفت‌و‌گوهای #صلح در #پاکستان شرکت نمی‌کند. پیشتر و در پی دیدار #زلمی_خلیل‌زاد، فرستاده ویژه #آمریکا برای مذاکرات #صلح_افغانستان و #عمران‌خان، نخست وزیر #پاکستان،‌ اسلام‌آباد اعلام کرده بود این کشور هر چه می‌تواند برای صلح انجام خواهد داد و می‌کوشد تا طبق خواسته آمریکا، فرصت دیدار میان طالبان و خلیل‌زاد را در پاکستان ایجاد کند. با این وجود ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان ابتدا در توییتی گفت که دیدار طالبان و زلمی خلیل‌زاد در پاکستان اصلا واقع‌بینانه نیست و سپس گزارش رسانه‌های پاکستانی مبنی بر این‌که اسلام‌آباد در روزهای آینده میزبان دور تازه‌ای از گفت‌و‌گوها میان نمایندگان طالبان و آمریکا خواهد بود را رد کرد. سخنگوی طالبان اعلام کرد این نشست اتفاق نخواهد افتاد و گروه طالبان در این گفت‌و‌گوها حضور پیدا نمی‌کند. طالبان پیشتر هم در اعلامیه‌ای هشدار داده بود که آمریکا خلاف وعده‌ خود، اکنون موضوعات تازه‌ای را پیشنهاد می‌کند و حاضر نیست روی خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان گفت‌و‌گو کند. خلیل‌زاد نیز در واکنش به این اعلامیه گفته بود اگر طالبان صلح نکند، آمریکا در کنار مردم و حکومت افغانستان قرار می‌گیرد و با طالبان خواهد جنگید.

#ابراهیم_رئیسی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در ردیف اول و «جایگاه سران» نشست

نشست روز شنبه ۲۹ دی‌ماه #مجمع_تشخیص_مصلحت_نظام به دلیل محل نشستن #ابراهیم_رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی خبر ساز شده است. رئیسی با نشستن در جایگاه سران در نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام بر شایعاتی که پیش‌تر مطرح شده بود صحه گذاشت. بعد از فوت محمود هاشمی شاهرودی، #صادق_آملی_لاریجانی، رئیس #قوه_قضاییه از سوی رهبر جمهوری اسلامی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب و این احتمال مطرح شد که در ماه‌های آینده ابراهیم رئیسی جایگزین آملی لاریجانی در قوه قضاییه شود. رئیسی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در ردیف اول در کنار #احمد_جنتی، رئیس #مجلس_خبرگان و دبیر شورای نگهبان و #علی_لاریجانی، رئیس مجلس نشست.

جنبش #جلیقه‌زردها وارد دهمین #شنبه_اعتراضی شد

#جلیقه‌زردها برای دهمین شنبه متوالی و در اعتراض به سیاست‌های دولت #امانوئل_مکرون، رئیس جمهوری #فرانسه به خیابان‌های #پاریس آمدند. به گزارش خبرگزاری رویترز آن‌ها در خیابان شانزه‌لیزه، پیاده‌روهای بنای هتل و موزه لزنولید (محل آرامگاه ناپلئون بناپارت) و #برج_ایفل تجمع کرده‌اند و شمار آن‌ها رو به‌افزایش است. معترضان در مقابل بنای لزنولید مراسمی در تجلیل از صدها نفری که از ابتدای تظاهرات‌ها در درگیری‌ها زخمی شده‌اند، برگزار کردند. با وجود اینکه این هفته مکرون در نامه‌ای خطاب به مردم فرانسه با عنوان «نامه به فرانسوی‌ها»، ضمن اعلام این‌که خشم مردم را درک می‌کند، از آن‌ها خواست تا در یک گفت‌وگوی ملی برای رفع مشکلات و تنش‌های موجود شرکت کنند، پافشاری جلیقه‌زردها بر خواسته‌هایشان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که آن‌ها در شهرهای مختلف فرانسه دهمین «شنبه اعتراضی» را در خیابان‌ها شکل دهند. پلیس هم این‌بار مانند هفته‌های گذشته هزاران نیرو را به شهرهای مختلف فرستاده است و در پاریس نیز همانند قبل بیش از ۵هزار نیرو به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

کرمانی‌ها از ابتدای سال تا آخر آذر تنها ۲ روز #هوای_پاک داشتند

مدیر کل سازمان حفاظت از #محیط_زیست استان #کرمان اعلام کرد از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا آخر آذر، شهر کرمان تنها ۲ روز هوای پاک را تجربه کرده اما میزان آلودگی هوا نیز فقط در ۳ روز از مرز خطر گذشته. به گفته #مرجان_شاکری آلودگی هوای شرق این استان به دلیل ریزگردهایی‌ست که منشا آن‌ها تالاب جازموریان و طوفان‌های ۱۲۰ روزه سیستان است. براساس اعلام سازمان مراتع و جنگل‌داری، ۲۵ درصد منشاء ریزگردهای داخلی کشور مربوط به تالاب جازموریان است. شاکری گفت که تالاب جازموریان ذی‌نفعان متعددی دارد و علی‌رغم اینکه سازمان محیط زیست می‌تواند مشکلات را رصد کند، تعطیلی چاه‌های غیر مجاز که یکی از دلایل خشکی تالاب هستند و مالچ‌پاشی، از عهده این سازمان خارج است. مالچ یا خاکپوش به پوشش خاک گفته می‌شود که به صورت طبیعی یا مصنوعی ساخته شده و از آن برای مقابله با ریزگردهای داخلی استفاده می‌شود. شاکری همچنین اعلام کرد برای حل مشکل ریزگردها سندی به نام «سند ریزگردها»ی استان تدوین و تصویب شده است.

نخستین جلسه دادگاه #مرضیه_هاشمی، خبرنگار شبکه #پرس‌_تی‌وی در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن برگزار شد

نخستین جلسه دادگاه مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه پرس‌ تی‌وی ایران روز جمعه ۱۸ ژانویه/ ۲۸ دی‌ در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن برگزار شد. هاشمی که برای دیدار با اعضای خانواده‌اش به آمریکا سفر کرده، روز یک‌شنبه ۲۳‌دی در فرودگاه توسط پلیس آمریکا بازداشت شد. گفته شد که او برای شهادت در یک پرونده بازداشت شده است. پرونده‌ای که هاشمی روز جمعه درباره آن شهادت داده، مربوط به نقض قوانین آمریکاست. دادگاه بررسی می‌کند که شبکه پرس‌ تی‌وی رسانه عامل دولت ایران است یا نه. طبق قانون اگر شبکه‌ای عامل دولت خارجی باشد، باید در آمریکا با عنوان «عامل دولت بیگانه» به طور رسمی ثبت شود. شبکه پرس تی‌وی گزارش داده که فرزندان خانم هاشمی نیز باید برای ادای شهادت به دادگاه بروند. مرضیه هاشمی که نام اصلی او ملانی فرانکلین است، پس از ازدواج با یک مرد ایرانی به ایران مهاجرت کرد. انجمن قلم آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به بازداشت خبرنگار پرس تی‌وی اعتراض و دولت ترامپ را متهم کرده که در این پرونده به روش‌های مرسوم در چین و ایران روی آورده است.

#آمریکا: رد گزارش‌ها درباره درخواست #ترامپ از وکیل سابقش برای دادن #شهادت_دروغ در کنگره

دفتر بازرس #رابرت_مولر، مسئول رسیدگی به پرونده دخالت احتمالی #روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ #آمریکا، این ادعا که #دونالد_ترامپ از وکیل سابق خود خواسته باشد تا در #کنگره شهادت دروغ بدهد، رد کرد. این اقدام دفتر رابرت مولر از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی اقدامی کم‌سابقه خوانده شده است: «اقدامی که گزارش وب‌سایت بازفید را به چالش می‌کشد و آن را نادقیق می‌خواند.» وب‌سایت بازفید پیشتر گزارش کرده بود دونالد ترامپ و #مایکل_کوهن، وکیل او، در طول کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به برنامه‌ریزی برای ساخت #برج_ترامپ در روسیه ادامه داده‌اند اما ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به کوهن دستور داده است در این‌باره شهادت دروغ دهد. رییس جمهوری آمریکا این اتهام را رد کرده و گفته بود کوهن می‌خواهد با این کار از دوره محکومیت #زندان خود کم کند. مایکل کوهن به جرم شهادت دروغ به کنگره و نقض قوانین مالی کارزار انتخاباتی آمریکا به سه سال زندان محکوم شده است. پیش از این اما روزنامه آمریکایی دیلی بیست گزارش داده بود که رابرت مولر، چند شخصیت آمریکایی را که با عربستان سعودی برای مقابله با ایران ارتباط داشته‌اند در تحقیقات خود گنجانده است. به نوشته دیلی بیست این امر نشان می‌دهد تحقیقات مولر فراتر از پرونده دخالت روسیه در آمریکا، به ارتباط‌های سیاسی برخی آمریکایی‌ها با عربستان سعودی، اسرائیل و امارات متحده عربی گسترش یافته است.