ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مسعود_حکم_آبادی، تهیه کننده تئاتر در مشهد به‌دلیل انصراف از حضور در #جشنواره_فجر، توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد

یک تهیه‌کننده تئاتر در مشهد به‌دلیل انصراف از حضور در جشنواره فجر، توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شد. براساس گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران (هرانا) ماموان امنیتی در مشهد روز شنبه ۲۸ دی ماه، مسعود حکم آبادی، تهیه کننده تئاتر و هنرمند ساکن مشهد را که پیشتر در واکنش به هدف قراردادن مرگبار هواپیمای مسافربری تهران-کیف توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، از حضور در جشنواره فجر انصراف داده بود، بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. مسعود حکم آبادی تهیه کننده تئاتر و مدیر کانال تئاترکده است. همزمان خبرگزاری امنیتی فارس نیز روز شنبه بدون اشاره به اسامی و جزئیات گزارش داده بود سه گروه تئاتر مشهدى که آغازگر تحریم جشنواره فجر و انصراف از آن بودند، بیانیه‌ای برای بازگشت به جشنواره نوشته‌اند. بر اساس برخی گزارش‌ها اعضای این‌گروه‌ها به نام‌های آدیداس. جانی اسکیکی و خدای جنگ پیش‌تر بازداشت شده بودند و این بیانیه پس از بازداشت آنها منتشر شده است. این سه گروه یک‌صد نفر از هنرمندان فعال تئاتر را شامل می‌شوند. موج انصراف هنرمندان از جشنواره فجر با افزایش فشارهای امنیتی بر آنان همراه شده است. پس از آنکه مقامات ایران صبح شنبه ۲۱ دی/ ۱۱ ژانویه به طور رسمی و تحت فشار بین‌المللی به ساقط کردن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ توسط موشک پدافند سپاه اعتراف کردند، جمعی از هنرمندان که امسال قرار بود در سی ‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند، در همدردی با خانواده کشته‌شدگان و اعتراض به عملکرد مسئولان از شرکت در این جشنواره سر باز زدند.

ماموران امنیتی #زینب_همرنگ، #معلم در تهران، را بازداشت کردند

به گزارش کانال تلگرامی کانون صنفی معلمان، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی یکشنبه ۲۲ دیماه ۹۸ زینب همرنگ، دبیر آموزش و پرورش منطقه ی ۱۸ تهران را در محل سکونتش دستگیر و به زندان منتقل کرده‌اند. به گفته آقای صیفی، همسر خانم همرنگ روز یکشنبه یک هفته قبل ساعت ۶ بعد از ظهر ۴ نفر مرد و یک نفر خانم از ارگانهای امنیتی بدن اطلاع قبلی وارد خانه شدند. به گفته آقای صیفی، آنها گفتند از پلیس امنیت آمده‌اند، پس از نشان دادن حکم تفتیش، خانه را گشتند،مقداری از وسایل شخصی خانواده را ضبط کردند و خانم همرنگ را دستگیر و با خود به نقطه ی نامعلوم بردند. به گفته او دادسرا برای آزادی موقت خانم همرنگ ۶۰۰ میلیون تومان وثیقه خواسته است که تامین این مبلغ در توان آنها نیست. او در باره علت بازداشت و یا اتهام‌های مطرح شده علیه خانم همرنگ توضیحی نداده است. ماموران امنیتی پنجم دی ماه هم جعفر ابراهیمی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران را دستگیر کردند. آقای ابراهیمی از زمان بازداشت در زندان نگهداری می‌شود.

بازداشت #علی_فرمانی، صدابردار و فیلم‌ساز جوان در شیراز

#علی_فرمانی، صدابردار و #فیلم‌ساز جوان اهل #شیراز روز یک‌شنبه ۲۲ دی ماه بازداشت شده است. فرمانی ۳۳ ساله که به عنوان صدابردار فیلم «علی‌آقا»، ساخته‌ کامران حیدری، در سال ۲۰۱۸ میلادی نماینده‌ ایران در جشنواره‌ بین‌المللی IDFA «ایدفا» بود، برای ابراز همدردی با خانواده‌ جان‌باختگان #هواپیمای_اکراینی و روشن کردن شمع و ادای احترام به درگذشتگان این حادثه به معالی‌آباد شیراز رفته بود که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. زمانه مطلع شده است حداقل ۱۰ نفر دیگر نیز همراه با او و در این تجمع بازداشت شده‌اند. از هویت دیگر افراد بازداشتی هنوز اطلاع موثقی در دسترس نیست. او از زمان بازداشت تنها دو تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌اش داشته است. او در این تماس‌ها از ارگان بازداشت کننده و محل نگهداری خود ابراز بی‌اطلاعی کرده است. پیش از این گزارش شده بود که او به دست نیروهای #اطلاعات_سپاه بازداشت شده و در بازداشتگاه معروف به «پلاک ۱۰۰» نگهداری می‌شود. در تماس یک منبع نزدیک به آقای فرمانی با زمانه گفته شد که هنوز مشخص نیست که او توسط چه ارگانی بازداشت و در کجا نگهداری می‌شود. علی فرمانی همچنین کاندیدای جایزه‌ بهترین صدابرداری از جشنواره‌ «سینما حقیقت» در سال ۱۳۹۷ بوده است.

۸۰ درصد سفرهای گردشگری به ایران پس از ساقط کردن #هواپیما_اوکراینی لغو شده است

ساقط کردن هواپیما مسافربری اکراینی در تهران ورود گردشگران به ایران را کاهش داد. جعفر حمزه‌ای، رئیس جامعه هتلداران ایران یکشنبه ۲۹ دی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، این موضوع را تایید کرد و گفت: بررسی‌های اولیه در هتل‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد رزرو گردشگران اروپایی و آمریکایی در یکی دو ماه آینده لغو شده است. این لغوها تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ ادامه دارد. او دلیل لغو سفر گردشگران را «حوادث اخیر کشور» عنوان کرد اما از بیان توضیح بیشتر خودداری کرد. به گفته حمزه‌ای، لغو سفرها پس از گرانی بنزین رخ داده است و هتل‌ها خسارت زیادی بابت لغو سفرهای داخلی و خارجی متحمل شده‌اند. ایران از آبان امسال شاهد اعتراضات گسترده مردمی به گرانی بنزین بود. در جریان اعتراضات برپایه گزارش‌های منتشر شده ۶۳۶ تا ۱۵۰۰ تن کشته شدند. بامداد چهارشنبه ۱۸ دی/ ۸ ژانویه، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هواپیمایی کشور اوکراین همزمان با عملیات موشکی ایران علیه پایگاه‌های آمریکایی در عراق تنها شش دقیقه پس از بلند شدن از باند فرودگاه «امام خمینی» با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه در محدوده شاهد شهر سقوط کرد. به دنبال این واقعه چندین شرکت هواپیمایی پروازهایشان به ایران را متوقف کردند.

سپاه پاسداران ایران می‌گوید سه #قایق_کویتی را در #بندر_ماهشهر توقیف و سرنشینان آن را دستگیر کرده است

سپاه پاسداران ایران می‌گوید این نیرو سه قایق کویتی را در ماهشهر متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کرده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ایران، فرمانده ناوگروه رزمی امام حسن منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهشهر، یکشنبه ۲۹ دی گفت:این قایق‌های صیادی به صورت «غیرمجاز وارد آب‌های ایران شده بودند و در محدوده سکوهای نفتی شناسایی و توقیف شدند». به گفته او ۹ تن از سرنشینان این قایق‌ها دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند.

تعزیرات حکومتی استان اصفهان یک پزشک متخصص متخلف را به انجام رایگان ۵۰ عمل جراحی و ویزیت ۱۰۰ نفر از مدد جویان کمیته امداد «محکوم» کرد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از صدور حکم جایگزین حبس برای یک پزشک متخلف در این شهر خبر داد. طبق اعلام سازمان تعزیرات حکومتی استان اصفهان، بر اساس حکم صادره یک پزشک جراح و متخصص ارتوپدی که با شکایت شاکی خصوصی به دریافت مبالغی بیشتر از تعرفه قانونی بابت جراحی بیماران متهم شده بود، به انجام رایگان ۵۰ عمل جراحی رایگان و ویزیت ۱۰۰ نفر از مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد، محکوم شده است. در فصل نهم قانون جدید مجازات اسلامی قاضی می‌تواند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط (از جمله رضایت فرد محکوم) از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس: در حال کار کردن روی طرح خروج از NPT (پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای) هستم

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی که صلاحیتش برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس تایید نشده است، یکشنبه ۲۹ دی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: در حال کار بر روی طرح خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. صادقی با بیان اینکه ایران می‌تواند به صورت کامل از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج شود یا اجرای بخشی از آن را متوقف کند، این اقدام را پاسخی به تصمیم کشورهای اروپایی برای فعال کردن مکانیسم ماشه در توافق هسته‌ای عنوان کرد و گفت: « طرف‌های برجام اینقدر غیرمنصفانه عمل می‌کنند، به جای اینکه به ایالات متحده آمریکا برای اجرای تعهدات خودش فشار بیاورند، طرف دیگر را در فشار قرار می‌دهند و می‌خواهند مکانیزم ماشه را اجرا کنند و به صورت غیر منصفانه قطع‌نامه‌های شورای امنیت را برگردانند». ایران تا به حال در پنج مرحله تعهدات برجامی خود را در واکنش به اجرایی نشدن رفع تحریم‌ها کاهش داده است. دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس به ایران در باره اجرای مکانیسم ماشه که به معنای بازگشت پرونده هسته‌ای به شورای امنیت سازمان ملل و عملی شدن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران خواهد بود، هشدار داده‌اند. صادقی این اقدام را غیرمنطقی دانست و گفت که در مقابل این اقدام ایران باید شدت عمل به خرج دهد و از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج شود. او افزود: این به معنای این نخواهد بود که ایران می‌خواهد بمب اتمی بسازد.

سخنگوی #سازمان_انتقال_خون نسبت به کاهش اهدا خون در فصل سرما و کاهش سطح ذخایر خونی کشور ابراز نگرانی کرد

بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون یکشنبه ۲۹ دی از کاهش میزان اهدای خون در پاییز و زمستان خبر داد و نسبت به تاثیر این مسئله بر کاهش سطح ذخایر خونی در ایران ابراز نگرانی کرد. حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در شرایطی که نیاز به خون و فرآورده‌های آن مستمر و همیشگی است اما میزان اهدای خون به شرایط مختلف اعم از وضعیت جوی و عوامل موثر در مشارکت‌جویی مردم بستگی دارد و با مشکل شدن تردد شهروندان در فصل سرما، میزان مراجعه جهت اهدای خون کاهش پیدا می‌کند. سخنگوی سازمان انتقال خون بدون اشاره به تاثیر بحران‌های ناشی از سیل و همچنین کشتار وسیع معترضان در آبان‌ماه اضافه کرد: نگرانی ما تامین خون نیست؛ چراکه مردم همچنان برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و به صورت روزانه خون را تامین می‌کنیم، اما نگرانی‌مان کاهش سطح ذخایر خون در کشور است. باید توجه کرد که ایران سالانه به دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون اهدایی نیاز دارد. به گفته او تهران با ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی (از ۸۳۰ مرکز درمانی در کشور) یکی از استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های آن محسوب می‌شود و به‌رغم مصرف ۲۵ درصد از خون اهدایی در کشور تنها ۱۶ تا ۱۷ درصد آن در تهران اهدا می‌شود.

ریزش تونل در معدن زغال سنگ #آسفیج جان یک #کارگر را گرفت

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، ریزش تونل در معدن زغال سنگ «آسفیج» واقع در استان یزد، جان یک کارگر را گرفت. زمان دقیق این حادثه مشخص نیست اما منابع کارگری گفته‌اند؛ در پی حادثه این حادثه که طی روزهای گذشته در یکی از تونل‌های معدن زغال سنگ «آسفیج» واقع در شهرستان بهاباد یزد رخ داد، یک کارگر معدنچی جان خود را از دست داد. هویت کارگر جان باخته تا به حال افشاء نشده است. طی هفته‌های گذشته نیز دست‌کم فوت پنج کارگر معدن در محل کار گزارش شده است. کارگران معدن پس از کارگران ساختمانی در رتبه دوم حوادث کار و فوت ناشی از حوادث کار در ایران قرار دارند. رعایت نکردن ایمنی کارگاه‌ها از سوی کارفرمایان و عدم نظارت نهادهای ناظر مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت علت اصلی حوادث معدن گزارش شده است.