ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامزدی دوباره #برنی_سندرز برای #انتخابات_ریاست_جمهوری_آمریکا در ۲۰۲۰

برنی سندرز سناتور آمریکایی سه‌شنبه ۱۹ فوریه/۳۰ بهمن نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد. سندرز در دوره گذشته نیز نامزد انتخابات شده بود که در نهایت نامزدی حزب دموکرات آمریکا را در انتخابات مقدماتی به هیلاری کلینتون رقیب هم‌حزب خود واگذار کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز او در ایمیلی به طرفداران خود اعلام کرد که دوباره برای کسب نامزدی حزب دموکرات تلاش خواهد کرد و قول داد که جنبش مردمی وسیعی را برای مقابله با «منافع ویژه‌»ای که به گفته او بر دولت و سیاست‌های آمریکا مسلط شده‌اند، به‌راه اندازد. او گفته است که همچنان مسائلی را که سال ۲۰۱۶ مطرح کرده‌است پیگیری خواهد کرد و صدای رای‌دهندگان جوان خواهد بود که خواهان «مراقبت‌های پزشکی عمومی»، «افزایش حداقل حقوق به ساعتی ۱۵ دلار» و «تحصیل رایگان دانشگاهی» هستند.

وزیر دفاع ونزوئلا: برای تغییر دولت باید از روی جنازه ما رد شوید

ولادیمیر پادرینو، وزیردفاع ونزوئلا اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور برای جلوگیری از ورود غیرقانونی و تجاوز به خاک ونزوئلا، در مرزهای این کشور باقی خواهند ماند. او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت مخالفان برای براندازی و تشکیل یک دولت جدید باید «از روی جنازه ما رد شوند». دوشنبه ۱۸ فوریه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به نظامیان ونزوئلا هشدار داده بود که به فکر آینده خودشان باشند و از حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا دست بردارند. او خطاب به نظامیان ونروئلا گفته بود چنانچه به حمایت‌های خود از مادورو ادامه دهند «همه چیز را از دست خواهند داد». مخالفان دولت ونزوئلا قصد دارند محموله‌های غذا و دارو را که توسط آمریکا به کلمبیا فرستاده شده، وارد این کشور کنند و از وخامت وضعیت ناشی از بحران اقتصادی بکاهند. نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با رد شیوع قحطی در کشورش از ورود این کمک‌ها جلوگیری می‌کند و می‌گوید خوان گوایدو، رئیس جمهوری خودخوانده و رهبر مخالفان دولت می‌خواهد با وارد کردن غذا و دارو دولت او را تضعیف کرده و با کمک آمریکا او را وادار به کناره‌گیری کند. خوان گوایدو وعده داده بود که تا شنبه کمک‌های «انسان‌دوستانه» آمریکا از خاک و آب‌های کشورهای همسایه وارد ونزوئلا خواهد شد اما مادورو همچنان اجازه نمی‌دهد این کمک‌ها وارد کشورش شوند.

دستگیری یک #فعال_کارگری_سنندج و جلوگیری از ورود یک #کارگر_گروه_فولاد_اهواز به #کارخانه

اقبال شعبانی بازرس #سندیکای_کارگران_خباز_سنندج توسط ماموران امنیتی دستگیر شده و #احسان_یوسفی #کارگر_فولاد_اهواز از سوی #حراست ممنوع‌الورود شده است. اقبال شعبانی بازرس سندیکای کارگران خبازان سنندج غروب دوشنبه ۲۹ بهمن در خیابان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. به نوشته اتحادیه آزاد کارگران ایران، هیچ اطلاعی از مکان نگهداری این فعال کارگری در دست نیست. حراست گروه ملی فولاد اهواز نیز ورود احسان یوسفی کارگر معترض را به کارخانه ممنوع کرده است. پیگیری این کارگر و همکارانش برای اطلاع از علت ممنوع‌الورودی نتیجه نداده و به نوشته اتحادیه آزاد کارگران ایران اداره حراست اعلام کرده دستور «از بالا» صادر شده است. احسان یوسفی در زمره کارگرانی است که در جریان #اعتصاب و اعتراضات اخیر در فولاد اهواز دو بار دستگیر شده. ماموران اطلاعات پس از بازرسی خانه او کامپیوتر و تلفن همراهش را ضبط کرده‌اند.

#اسرائیل به کمک آمریکا برای اولین بار با یک فضاپیمای کوچک نسخه‌ای از #تورات را به ماه می‌فرستند

اسرائیل در هفته جاری برای اولین بار یک فضاپیمای خصوصی را به سطح ماه می‌فرستد. بر اساس اعلام شرکت دولتی اسرائیلی SpaceIL این فضاپیما از فلوریدا توسط موشک فضایی Space X Falcon به فضا پرتاب خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود پس از ۶ بار گردش در مدار زمین ۱۱ آوریل بر روی ماه بنشیند. این فضاپیما که Beresheet یا «پیدایش» نام دارد تقریباً به اندازه یک ماشین لباسشویی و مجهز به دستگاه‌هایی برای اندازه‌گیری میدان مغناطیسی ماه است و نسخه‌ای از تورات را با خود به ماه می‌برد که بر روی یک دیسک فلزی به‌صورت میکروسکوپی حک شده است. هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری این فضاپیما که تبلیغات وسیعی را در اسرائیل به‌همراه داشته توسط یک میلیونر آفریقای جنوبی- اسرائیلی و چند حامی مالی دیگر تأمین شده است. اگر این پروژه با موفقیت اجرا شود، اسرائیل بعد از آمریکا، روسیه و چین چهارمین کشوری خواهد بود که فضاپیما به ماه فرستاده است.

#دادستان_تهران: نجات جان #بابک_زنجانی دست خودش است

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفت نجات جان #بابک_زنجانی دست خودش است که اموال دولت را بدهد. او در پاسخ به سئوالی درباره این‌که اگر بابک زنجانی بدهی‌اش را بدهد مورد عفو قرار می‌گیرد، گفت: «ما بارها گفتیم اگر او پول‌ها را بدهد می‌تواند مورد عفو قرار گیرد. ما چندین سال است که حکم را اجرا نکردیم با این‌که حکم قطعی است زیرا اگر دارد و این قید اگر مهم‌تر است.» به‌گفته جعفری دولت‌آبادی مسئولان قضائی ماه گذشته جلسه‌ای داشتند که بابک زنجانی پیشنهاد داده به او کمک شود و وکلا هم مدعی کمک‌اند ولی هنوز کار عملی نشده است. دادستان تهران تأکید کرد که بدون پرداخت مال کمکی به او نمی‌شود. بابک زنجانی به اتهام پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خود به وزارت نفت، دی‌ماه سال ۱۳۹۲ بازداشت شد. او در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد که ایران تحریم اقتصادی شده بود، شبکه‌ای از شرکت‌ها ایجاد کرد و با فروش نفت ایران درآمد هنگفتی به‌دست آورد. اموال بابک زنجانی به دلیل بدهی‌هایش به وزارت نفت توقیف و برای او حکم اعدام صادر شد اما این حکم به اجرا در نیامد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه: سه نفر از عوامل حمله به اتوبوس #سپاه پاکستانی بودند

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی #سپاه_پاسداران ایران اعلام کرد که دو نفر از افرادی که در جاده خاش - زاهدان به افراد سپاه حمله کردند پاکستانی بودند و عامل #انتحاری نیز یک فرد پاکستانی به نام «حافظ محمد علی» بود. پاکپور همچنین گفت فرد دیگری به نام ابوبکر از پاکستان در این تیم حضور داشت و سه نفر از منطقه سیستان و بلوچستان بودند که دو نفر از آن‌ها دستگیر شدند و یک نفر دیگر متواری است. قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران شامگاه ۲۴ بهمن از حمله انتحاری جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان خبر داد. در این حمله دست‌کم ۲۷ نفر از پرسنل سپاه کشته و ۲۰ نفر هم مجروح شدند. سپاه پاسداران روز گذشته، دوشنبه ۲۹ بهمن در اطلاعیه‌ای از متلاشی کردن خانه‌های تیمی افرادی که در این حمله دست داشتند خبر داد و گفت آن‌ها را دستگیر کرده است. محمد پاکپور در این‌باره گفت: «دو روز قبل اولین سرنخ ما که یک خانم بود شناسایی و دستگیر شد و از طریق این خانم، به افراد دیگر رسیدیم».

#موگرینی: #اتحادیه_اروپا درباره تحویل گرفتن #داعشی‌های_اسیر به تصمیم نرسیده است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از کشورهای اروپایی خواسته است داعشی‌ها با تابعیت کشورهای اروپایی را که در باریکه دیرالزور به اسارت درآمده‌اند تحویل بگیرند و در کشورهای خود محاکمه کنند در غیر این‌صورت آمریکا آن‌ها را آزاد خواهد کرد. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزیران خارجه اتحادیه گفت هیچ تصمیمی در سطح اتحادیه اروپا در این باره گرفته نشده و موضوع به دولت‌های عضو اتحادیه اروپا مربوط است. موگرینی اما احتمال داد که اتحادیه اروپا به یک راه حل هماهنگ نیز بیندیشد. روز گذشته وزیر دادگستری فرانسه و وزیر خارجه آلمان با پیشنهاد ترامپ مخالفت کرده بودند.

#ذوالنور: نمایندگان گفتند اگر طرح #استیضاح_روحانی را امضاء کنیم مشکل پیدا می‌کنیم. دل ما اما با شماست

مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی طرحی برای استیضاح حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی آماده کرده بود که شکست خورد. ذوالنور سه‌شنبه ۳۰ بهمن درباره دلایل شکست طرح استیضاح روحانی به رسانه‌های داخلی گفت: «دو روز تلاش کردیم تنها ۱۸ نفر امضا کردند ولی بیش از ۸۰ نفر به من وعده کردند که امضا می‌کنند. این نمایندگان به من می‌گویند آقای ذوالنور دل ما با شماست، اما امضا نمی‌کنیم چون مشکل پیدا می‌کنیم؛ ولی اگر رئیس‌ جمهوری را به مجلس کشاندید به استیضاح رأی مثبت می‌دهیم»

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی #مجلس: احتمالاً وضعیت تعلیقی که در FATF داریم بار دیگر تمدید شود

الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۳۰ بهمن در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی گفت لایحه پالرمو، یکی از چهار لایحه مبارزه با پولشویی همچنان در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد. مجمع هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود. شنبه گذشته مجمع درباره پالرمو به تصمیم نرسید و به همین سبب ادامه بحث‌ها به دو هفته آینده موکول شد. الهیار ملکشاهی گفت: «با توجه به اینکه قسمتی از موارد مانند پولشویی، قانون تامین مالی تروریسم را تصویب کرده‌ایم و پالرمو نیز از سد مجلس و شورای نگهبان گذر کرده، احتمالاً وضعیت تعلیقی که در FATF داریم بار دیگر تمدید شود.» روز گذشته قیمت دلار در واکنش به بی‌تصمیمی مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد کانال ۱۳ هزار تومان شد. در روز سه‌شنبه هر دلار آمریکا در بازارها ۱۳۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

#مکارم_شیرازی: تعجب می‌کنیم که کسانی از مذاکره دم می‌زنند

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد نیروهای کل مسلح صبح سه‌شنبه ۳۰ بهمن به دیدار آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه در قم رفت. مکارم شیرازی در این دیدار مذاکره با «دشمنان» را بی‌فایده دانست و گفت: «آنها یک روز، هسته‌ای را بهانه می‌کنند، روز دیگر دم از حقوق بشر می‌زنند و روزی دیگر نیز موضوع فلسطین و اسرائیل را پیش خواهند کشید. تعجب می‌کنیم از کسانی که در گوشه و کنار از مذاکره دم می‌زنند، اما به این واقعیات توجه ندارند که آنها هر روز موضوع جدیدی را بهانه می‌کنند و خواسته‌هایشان نیز تمامی ندارد.»