ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#پمپئو از مرخصی پزشکی #مایکل_وایت شهروند آمریکایی زندانی در ایران خبر داد

به‌گزارش رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پنج‌شنبه ۲۹ اسفند / ۱۹ مارس اعلام کرد که مایکل وایت شهروند آمریکایی و افسر سابق نیروی دریایی این کشور که در سال ۲۰۱۸ در ایران بازداشت شد، به دلایل پزشکی از زندان به مرخصی آمده است و در حال حاضر در سفارت سوئیس، حافظ منافع آمریکا در ایران به‌سر می‌برد. وایت قرار است تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گیرد. پمپئو دو روز پیش با اعلام این‌که ایران در حال بررسی آزادی آمریکایی‌های زندانی است گفته بود: «ما هر روز تلاش می‌کنیم که زندانیان آمریکایی در وضعیتی که کرونا در ایران شیوع پیدا کرده است، آزاد شوند». مایکل وایت که از ماه ژوئیه سال گذشته میلادی در ایران در بازداشت است، به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی و انتشار عکس خصوصی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. به‌جز مایکل وایت، دست‌کم سه آمریکایی دیگر در ایران در بازداشت هستند. باقر نمازی، آمریکایی ایرانی‌تبار، و پسرش سیامک، و شیو وانگ، آمریکایی چینی‌تبار، در بازداشتند. سرنوشت یک آمریکایی دیگر به نام رابرت لوینسون نیز پس از سفر به ایران در سال ۲۰۰۷ میلادی همچنان نامعلوم است.

وزارت بهداشت #هلند تعداد موارد قطعی ابتلا به #کرونا را ۲۴۶۰ نفر اعلام کرد

وزارت بهداشت هلند پنجشنبه ۱۹ مارس/ ۲۹ اسفند اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در آن کشور ۴۰۹ نفر افزایش یافته و در مجموع به ۲۴۶۰ نفر رسیده است. از این جمع در روز پنجشنبه ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند. در مجموع در هلند تاکنون ۷۶ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. قربانیان بین ۶۳ تا ۹۵ سال سن داشتند. بر همین اساس ۴۸۹ نفر از مبتلایان در بیمارستان‌های هلند بستری‌اند. روز گذشته برونو بروینس، وزیر بهداشت هلند به‌دلیل خستگی ناشی از دو هفته کار طاقت‌فرسا در مبارزه با ویروس کرونا هنگامی که قصد داشت از پشت میز خطابه پارلمان به پرسش یکی از نمایندگان پاسخ دهد از حال رفت.

آخرین آمار #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۱۲۸۴ نفر، مبتلایان ۱۸۴۰۷ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر پنج‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین آمار رسمی در مورد شیوع کروناویروس در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۱۲۸۴ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (چهارشنبه) تا ظهر امروز (پنج‌شنبه)، ۱۰۴۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۸۴۰۷ نفر رسید. وزارت بهداشت گفته است که ۵۹۷۹ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته تهران با ۱۳۷ مورد ابتلای جدید بیشترین آمار را داشته است. پس از تهران، اصفهان با ۱۰۸ مورد ابتلا، گیلان با ۷۳ مورد، استان البرز با ۶۱ مورد و استان‌های مازندران و آذربایجان شرقی هر کدام با ۵۸ مورد بیشترین ابتلای جدید را داشته‌اند.

تنها در استان فارس آمار قربانیان #الکل به ٦٥ نفر رسید. در سراسر ایران دست‌کم ۱۸۸ نفر

رئیس اورژانس فارس اعلام کرد که تا صبح پنج‌شنبه ٢٩ اسفند ٦٥ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از الکل در استان جان خود را از دست داده‌اند. به گفته محمد جواد مرادیان میانگین سن مسمومان از ۲۰ تا ۴۰ سال است و هم‌اینک ۱۴ نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همزمان با همه‌گیری کروناویروس جدید در ایران دست‌کم ۱۸۸ نفر در اثر مصرف الکل صنعتی تقلبی جان خود را از دست داده‌اند. در بین مردم این باور کاملا نادرست و مرگ‌آور رایج شده که نوشیدن الکل یا بخار الکل مانع از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

در ۱۲ ماه منتهی به دی ماه ۹۸ #قیمت_مسکن در تهران ماهیانه ۳ درصد افزایش یافته است

براساس آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران از بهمن‌ماه ۱۳۹۷ تا دی‌ماه ۱۳۹۸ رشد ماهیانه ۳,۱ درصدی داشته است. در این بازه زمانی متوسط قیمت مسکن در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ بیشترین رشد معادل ۱۱,۴ درصد و در شهریورماه کمترین رشد معادل ۳,۵- را تجربه کرده است. همچنین میانگین نرخ رشد ۱۲ ماهه قیمت مسکن شهر تهران منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۸ حدود ۵,۵ درصد بوده است. ارزش ریالی معاملات انجام شده در دی‌ماه نیز ۱۱ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد. متوسط قیمت مسکن شهر تهران در دی‌ماه سال جاری ۱۳,۸ میلیون تومان در هر مترمربع بوده که نسبت به ماه قبل ۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است. پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید در ایران افت ۲۴ درصدی را به بازار مسکن تهران تحمیل کرده است. براساس آمارها این رقم در مقیاس کشوری به ۲۱ درصد می‌رسد.

وزیر بهداشت #هلند به دلیل خستگی از کار در پارلمان از حال رفت

برونو بروینس، وزیر بهداشت هلند به‌دلیل خستگی ناشی از دو هفته کار طاقت‌فرسا در مبارزه با ویروس کرونا هنگامی که قصد داشت از پشت میز خطابه پارلمان به پرسش یکی از نمایندگان پاسخ دهد از حال رفت. همکاران زیر بازوی او را گرفتند و او پس از نوشیدن جرعه‌ای آب پارلمان را ترک کرد. بروینس به خبرنگاران گفت بعداً بیانیه‌ای درباره این حادثه صادر می‌کند اما چنین نشد. شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در هلند ۲ هزار و ۵۱ نفر گزارش شده است. تاکنون در این کشور ۵۸ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دو پزشک در #پاکدشت و #تهران بر اثر ابتلا به #کرونا جان‌ باختند، فداکاری #شیرین_روحانی‌راد در پاکدشت ماندگار شد

شیرین روحانی‌راد، پزشک بیمارستان شهدای پاکدشت ورامین و مهدی وریجی، پزشک و رییس درمانگاه منطقه ۲۱ شهرداری تهران در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. شیرین روحانی‌راد با وجود آنکه در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ (تب، سرفه و تنگی نفس) وضع جسمانی نامناسبی داشت، با سرم در دست بیماران را تا آخرین لحظه‌هایی که سر پا بود ویزیت می‌کرد. آن هم به این دلیل که پزشک جایگزین برای او یافت نمی‌شد. علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، در پیامی جان‌باختن شیرین روحانی‌راد بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کرده و تسلیت گفته است.

اقدام‌های مهارکننده در #چین نتیجه‌های خود را نشان می‌دهد: در #ووهان مورد تازه‌ای از ابتلا به #کرونا ثبت نشده است

چین برای نخستین بار از آغاز شیوع کروناویروس جدید در آن کشور، هیچ گونه مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در داخل را گزارش نداده است. مقامات چین پنجشنبه ۱۹ مارس/ ۲۹ اسفند، ۳۴ مورد جدید کرونا را ثبت کردند که همگی آنها از کشورهای خارجی آمده بودند. « China Daily » گزارش داده است که مقامات چین تصور می‌کنند قرنطینیه شهر ووهان با ۱۱ میلیون جمعیت در مهار همه‌گیری کرونا موثر بوده است. در چین در مجموع حدود ۸۱ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. از این جمع ۳۲۴۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.