ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه یک معلم را که با ارتکاب به خشونت و #تنبیه_بدنی موجب فلج عضو دانش‌آموزش شد، به پرداخت دیه محکوم کرد

محمدعلی رستمی، پدر سجاد رستمی، دانش‌آموزی که در اسفند ۹۷ در رستم آباد رودبار استان گیلان مورد ضرب و شتم معلم خود قرار گرفته بود، از محکومیت این معلم به پرداخت دیه خبر داد. او درباره مقدار این دیه توضیحی نداده است. سجاد رستمی به خاطر تنبیه بدنی توسط این معلم دچار فلج عضوی شده است. پدر او اما روز شنبه ۳۰ فروردین در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «اگرچه با گذشت بیش از یک سال از این اتفاق و به رغم اینکه بعد از حادثه حتی مسئولان مدرسه پسرم را به بیمارستان منتقل نکردند و سجاد را در حالی دیدم که داشت گریه می‌کرد و پایش کاملا آویزان بود اما بعد از گذشت دوران کرونایی به دادگستری می‌روم و به معلم خاطی که پسرم را مورد ضرب و شتم قرار داد کتبا رضایت خواهم داد». مطابق ماده ۷۷ آیین نامه انضباطی مدارس که در سال ۱۳۷۲ به تصویب رسید، «اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت،تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است و در اعمال تنبیهات نباید بین دانش آموزان تبعیض و استثنایی قائل شد.» با این وجود بدرفتاری و تنبیه بدنی دانش‌آموزان در ایران منعی‌ست که همچنان تکرار می‌شود. محمدعلی رستمی پیشتر درباره پیگیری پرونده شکایت از این معلم گفت بود بدون دریافت کمک از نهاد یا افراد مسئول، هزینه‌های سنگین درمان فرزندش او را مجبور به فروش یخچال و فرش خانه کرده است. او همچنین گفته بود پزشکی قانونی به‌رغم تایید ۸ پزشک متخصص که اعلام کرده بودند پای فرزندش از سه قسمت شکسته است، به خاطر اعمال نفوذ مسئولان مدرسه وضعیت پای فرزندش را عادی اعلام کرده بوده.

#کامران_عبدی‌پور به اتهام «همکاری با زندانیان برای #فرار_از_زندان_سقز» بازداشت شد

ماموران امنیتی یکشنبه ۳۱ فروردین کامران عبدی‌پور، ساکن سقز را دستگیر و به مکان نامعلوم منتقل کردند. عبدی‌پور که به قصاص به علت قتل محکوم شده بود، آبان سال گذشته با رضایت خانواده مقتول از قصاص نجات یافت و از زندان آزاد شد. براساس گزارش کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری بامداد امروز (۳۱ فروردین )۹۹، ماموران امنیتی در حالی که عبدی‌پور خواب بود به محل سکونت او رفته و دستگیرش کردند. خانواده این شهروند کرد گفته‌اند که ماموران امنیتی اتهام فرزندشان را «همکاری با زندانیان فراری سقز» عنوان کرده‌اند. هشتم فروردین امسال گروهی از زندانیان زندان سقز از این زندان فرار کردند. مسئولان قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها چند روز بعد از «بازگشت» و یا «دستگیری» زندانیان فراری خبر دادند. مصطفی سلیمی، یکی از زندانیان که موفق به فرار و خروج از ایران شده بود، در اقلیم کردستان عراق دستگیر و به نیروهای امنیتی ایران تحویل داده و در ۲۳ فروردین اعدام شد.