ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از وضعیت #بهائیان بازداشت‌شده در #سمنان خبری در دست نیست

به گزارش «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی»، هنوز از وضعیت یلدا فیروزیان و بهنام اسکندریان، دو شهروند #بهائی بازداشت‌شده در سمنان پس از ۴۴ روز خبری در دست نیست. این دو شهروند بهائی ۱۰ اردیبهشت سال جاری همراه با اردشیر فنائیان، یک شهروند بهائی دیگر در سمنان بازداشت شده اند اما مسئولان قضائی به درخواست خانواده‌های آنها برای اطلاع از وضعیت فرزندان‌شان پاسخ نداده‌اند. کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از یک «منبع مطلع» گزارش داده است که «پدر سالخورده اردشیر فنائیان که پیگیر وضعیت فرزندش بود، به دلیل وخامت حالش در بیمارستان بستری می‌شود و تنها یک بار اردشیر را برای ملاقات او به بیمارستان آوردند و بعد هم پدرش فوت کرد». از وضعیت او نیز به جز این ملاقات کوتاه با پدر بیمارش خبری در دست نیست. فیروزیان، اسکندریان و فنائیان از حق دسترسی به وکیل نیز محروم مانده اند. در قانون اساسی ایران بهائیان به عنوان اقلیت مذهبی به رسمیت شناخته نشده‌اند و در طول چهار دهه اخیر هدف سرکوب و تبعیض‌های سیاسی، ‌اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گوناگون بوده‌اند.

#ارتش_آمریکا می‌گوید حمله به #نفتکش_ژاپنی با مینی شبیه مین‌های ایرانی انجام شده است

نیروی دریایی آمریکا چهارشنبه ۲۹ خرداد / ۱۹ ژوئن اعلام کرد که حمله به نفتکش ژاپنی در دریای عمان با مین دریایی شبیه مین‌های ایرانی انجام شده است. شون کیدو، فرمانده غواصان کارشناس مواد منفجره و گروه امداد و نجات نیروی دریایی آمریکا در الفجیره امارات متحده عربی گفت: «مین دریایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته قابل تشخیص است و آشکارا به مین‌های ایرانی که در مانورهای نظامی به‌نمایش گذاشته می‌شوند، شبیه است.» به‌گفته او مینی که در این اقدام به‌کار رفته در بالای سطح آب بر بدنه نفتکش چسبانده شده بود و این نشانگر آن است که هدف مهاجمان غرق کردن نفتکش نبوده است. شون کیدو همچنین از نمونه‌برداری از علائم بیومتریک، از جمله اثر انگشت بر بدنه نفتکش‌ها خبر داد و گفت این اقدام به‌منظور گشودن پرونده جنایی در این زمینه صورت گرفت. پنج‌شنبه ۲۳ خرداد / ۱۳ ژوئن همزمان با سفر شینرو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به تهران، به دو نفتکش فرانت آلتر و کوکوکا کوریجوس در دریای عمان حمله شد. نفتکش دوم متعلق به ژاپن بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با اتکا به ویدیویی که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (ستنکام) منتشر کرده اعلام کرده‌اند که حمله به نفتکش‌ها کار ایران است. ایران این اتهام را رد کرده است. این رویداد تنش بین دو کشور در هفته‌های اخیر را افزایش داده است.

#اردوغان: #مرسی به مرگ طبیعی نمرد،‌ کشته شد

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «حریت»، #رجب_طیب_اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه چهارشنبه ۲۹ خرداد / ۱۹ ژوئن در سخنانی در استانبول با اشاره به مرگ رئیس‌جمهوری پیشین مصر گفت: «[محمد] مرسی به مرگ طبیعی نمرد؛ او کشته شد». اردوغان وعده داد که پیگیر عدالت در مورد مرگ ناگهانی او باشد: «ترکیه هر کار بتواند برای تعقیب قضایی دولت مصر در دادگاه‌های بین‌المللی انجام خواهد داد». او از سازمان همکاری‌های اسلامی نیز خواهان اقدام درباره مرگ مرسی شد. #محمد_مرسی دوشنبه ۱۷ ژوئن / ۲۷ خرداد در هنگام برگزاری جلسه دادگاه از حال رفت و درگذشت. پیکر او که به اتهام جاسوسی محاکمه می‌شد، بدون انجام تحقیقات سه‌شنبه ۲۸ خرداد / ۱۸ ژوئن در شهرک نصر قاهره به خاک سپرده شد. جمهوری اسلامی نیز مرگ او را تسلیت گفته است. مرسی پس از تحولات سیاسی مصر در سال ۲۰۱۲ با رأی آزاد مردم نخستین رئیس جمهوری این کشور شد. اسلام‌گرایان اخوان‌المسلمین از او حمایت می‌کردند. پس از کودتا، نظامیان صدها تن از طرفداران اسلام‌گرای او را در محاکمه‌های دسته‌جمعی به حبس‌های طولانی‌مدت و به اعدام محکوم کردند. نهادهای حقوق بشری از این احکام و همچنین از شیوه حکومت‌داری اقتدارگرایانه عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری کنونی بارها انتقاد کرده‌اند. شماری از اعضای بلندپایه اخوان‌المسلمین نیز به ترکیه پناهنده شدند. اردوغان روابط خوبی با اخوان‌المسلمین دارد. امارات متحده عربی و عربستان سعودی، حامیان السیسی، اخوان‌المسلمین را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌دانند.

پرونده #قتل #علیرضا_شیرمحمدعلی به #دادگاه_کیفری ارجاع شد

وکیل خانواده #علیرضا_شیرمحمدعلی، #زندانی_سیاسی کشته شده در #زندان_تهران_بزرگ معروف به #زندان_فشافویه، از ارجاع پرونده رسیدگی به این #قتل به #دادگاه_کیفری خبر داد. این پرونده به شعبه پنج دادگاه کیفری یک تهران ارجاع شده است. به گفته #محمدهادی_عرفانیان‌_کاسب، پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی نکاتی هم دارد که «محرمانه» هستند و فعلا تا جلسه رسیدگی، صلاح نیست اعلام شوند. او پیش از این با تاکید بر اینکه اتهام شیرمحمدعلی سیاسی بوده است، گفته بود: «من از جزییات ماجرای قتل به‌صورت دقیق خبر ندارم، اما بر اساس اطلاعات موثقم در بندی که مرحوم شیرمحمدعلی حضور داشت، یک سلول بوده که دو قاتل داخل آن بودند و همیشه در آن بسته بوده است، اما آن شب آن دو نفر آقای شیرمحمدعلی را به داخل سلول کشیدند و او را به قتل رساندند.» برزان محمدی، هم‌سلولی علیرضا شیرمحمدعلی اما در نامه‌ای سرگشاده به جزییات ماجرای این قتل پرداخته و مسئولیت را متوجه افسر نگهبان و مددکاران حاضر در محل کرده است. از سوی دیگر علی مطهری، نماینده مجلس گفته است اتهام علیرضا شیرمحمدعلی نه امنیتی، که سیاسی بوده است. علیرضا شیرمحمد‌علی، زندانی سیاسی ۲۱ ساله محبوس در تیپ یک اندرزگاه ۱۱ زندان فشافویه موسوم به سوئیت، شامگاه دوشنبه ۲۰ خرداد هدف حمله دو نفر از زندانیان جرایم خطرناک و غیرمرتبط با زندانیان سیاسی قرار گرفت و با وارد آمدن ضربات چاقو به شاهرگ و شکمش به شدت آسیب دید. او در راه انتقال به بیمارستان فیروزآبادی تهران درگذشت. او که اهل محله نازی آباد تهران بود در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت و به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

سه زندانی در #زندان_بندر عباس #اعدام شدند

حکم #اعدام سه زندانی صبح چهارشنبه ۲۹خرداد در #زندان_مرکزی_بندرعباس اجرا شده است. این سه متهم به #تجاوز_به_عنف بودند. #علی_صالحی، رئیس کل دادگستری استان #هرمزگان با اعلام این خبر گفته است: «سه متجاوز به عنف صبح امروز در زندان مرکزی بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند. این افراد پس از ربایش یک زن در #بندرعباس به طرز وحشیانه‌ای به او #تجاوز کرده بودند.» صالحی ضمن اعلام این خبر به «اخلالگران در نظم و امنیت عمومی و تهدیدکنندگان حیثیت و ناموس مردم» هم هشدار داد که با آنها بدون اغماض برخورد خواهد شد: «افرادی که سودای چنین جرائم شیطانی‌ای را در سر می‌پرورانند، آگاه باشند و بدانند که دستگاه قضایی استان هرمزگان قاطعانه با آنها برخورد می‌کند و مجازات این گونه افراد مانند این سه متجاوز به عنف، صریح و بدون اغماض خواهد بود.» ایران به تناسب جمعیت خود رتبه نخست اجرای مجازات مرگ شهروندانش را در دنیا دارد. در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، دست‌کم ۷۹ نفر در ایران اعدام شده‌اند که از این میان، منابع رسمی تنها اعدام ۲۲ نفر را تایید کرده‌اند. منتقدان صدور مجازات مرگ و حامیان لغو اعدام می‌گویند این مجازات به کاهش جرم نمی‌انجامد و تنها باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. افراد، نهادها و سازمان‌های حقوق بشری نسبت به صدور احکام گسترده اعدام در ایران اعتراض جدی دارند. با وجود این در پرونده‌هایی که موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی می‌شوند و معمولا مربوط به تجاوز یا قتل (به‌ویژه در مورد کودکان) هستند‌، بلند کردن صدای مخالفت با اعدام دشوار است.

#دادستان کل ایران: از تیر ۹۸ «تحولات قابل توجهی» در فضای مجازی اتفاق می‌افتد

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور اعلام کرد که از تیر سال جاری «تحولات قابل توجهی» در فضای مجازی اتفاق می‌افتد. ۶ تیر مهلت ایران به اتحادیه اروپا برای انجام تعهدات بانکی و نفتی‌اش در قبال برجام به سر می‌رسد. ۷ تیر سالگرد ترور محمد بهشتی، اولین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی است. به گزارش خبرگزاری ایسنا دادستان کل در ادامه سخنان خود در روز چهارشنبه ۲۹ خرداد گفت: «به دلیل رهاکردن فضای مجازی و نبود مدیریت کافی بر آن، شاهد آثار سو و تبعات منفی هستیم. اقدامات خوبی را در راستای رفع مشکلات این فضا در ماه‌های گذشته داشتیم و از آغاز تیر نیز شاهد تحولاتی قابل توجه در فضای مجازی خواهیم بود به شرطی که دولتمردان و دست‌اندرکاران حوزه فضای مجازی وظایف ابلاغی را عمل کنند و نگذارند دستگاه قضائی ورود پیدا کند.»

نخستین سفر رسمی امیر #کویت به عراق از سال ۲۰۱۲ تاکنون: اعلام آمادگی برای کمک به دولت #عراق برای دفع اقدامات تروریستی

صباح الأحمد الجابر الصباح امیر کویت صبح چهارشنبه ۱۹ ژوئن/ ۲۹ خرداد در جریان یک سفر رسمی وارد بغداد شد. این نخستین سفر امیر کویت به عراق از سال ۲۰۱۲ تاکنون است. الصباح پس از ورود به عراق به دیدار برهم صالح رئیس جمهوری این کشور رفت و طرفین روابط دوجانبه و مسائل منطقه را بررسی کردند. رئیس جمهور عراق اعلام کرد که «عراق تمایل جدی برای برقراری روابط توسعه یافته با همسایگانش به ویژه کویت دارد؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک دو ملت برادر باشد». امیر کویت نیز اعلام کرد که این کشور تمایل دارد به عراق در خصوص دفع اقدامات تروریستی و بازسازی کمک کند. خبرگزاری کویت (کونا) گزارش داد که حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و تنش ایران و آمریکا نیز در این دیدار به بحث گذاشته شده است. بیانیه‌های رسمی دراین‌باره اما سکوت کرده‌اند. همزمان با سفر امیر کویت به بغداد، صبح چهارشنبه ۲۹ خرداد / ۱۹ ژوئن، یک راکت از نوع کاتیوشا به ۱۰۰ متری مقر شرکت نفتی «اکسان موبیل» در منطقه نفتی زبیر و رمیله شهر بصره اصابت کرد.

وزیر خارجه #روسیه: شواهد #آمریکا درباره دخالت #ایران در حمله به نفتکش‌های دریای #عمان مخدوش است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره حمله پنجشنبه ۲۳ خرداد / ۱۳ ژوئن به دو نفتکش فرانت آلتر و کوکوکا کوریجوس در دریای عمان گفت: «شواهد آمریکا مخدوش است و حتی متحدان این کشور نیز درباره آن شک و تردید دارند.» چهارشنبه ۲۹ خرداد/ ۱۹ ژوئن ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در نزدیکی بندر فجیره امارات مستقر است، گروهی از خبرنگاران را دعوت کرد که مستندات ارتش آمریکا درباره اثبات مشارکت ایران در حمله به نفتکش‌ها را مشاهده کنند. چند شی و اثر یک دست بر بدنه نفتکش کوکوکا. وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنانش گفت: «یک تحقیق همه جانبه در این زمینه مورد نیاز است و همچنین گفت‌وگو بین کشورهای خلیج فارس از جمله پادشاهی‌های عربی و ایران.»

ارتش #اسرائیل همزمان با بالا گرفتن تنش #ایران و #آمریکا #رزمایش_نظامی بزرگی در شمال این کشور برگزار کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس چهارشنبه ۱۹ ژوئن/ ۲۹ خرداد ارتش اسرائیل رزمایش نظامی بزرگی را با حضور نیروی زمینی، دریایی و هوایی این کشور در شمال اسرائیل در مرز با لبنان برای بازنمایی جنگ با نیروهای حزب‌الله لبنان آغار کرد. ارتش اسرائیل اعلام کرده که هدف از برگزاری این رزمایش آمادگی برای مقابله با «تهدید اسرائیل» از سوی حزب‌الله لبنان به نیابت از ایران است. برای نخستین بار جنگنده‌های اف ۳۵ نیروی هوایی اسرائیل نیز در این رزمایش شرکت دارند. آسوشیتدپرس می‌نویسد ارتش اسرائیل از مدت‌ها قبل در نظر داشت چنین رزمایشی برگزار کند. اما اکنون همزمان با بالا گرفتن تنش ایران و آمریکا این رزمایش برگزار می‌شود.

در سه #حادثه_‌کار جداگانه یک #کارگر کشته و دو کارگر مصدوم شدند

یک #کارگر_شهرداری و یک #کارگر_رستوران در تهران و یک #کارگر_چاه‌کن در اصفهان روز چهارشنبه ۲۸ خرداد دچار حادثه کار شدند. کارگر شهرداری جان خود را حین کار از دست داد و دو کارگر دیگر مصدوم شدند. کارگر شهرداری تهران که روز ۲۸ خرداد در بزرگراه آزادگان مشغول کار بود، در اثر برخورد یک اتومبیل با او چند متر پرتاب شد و با یک کامیونت برخورد کرد. رئیس فرماندهی کنترل ترافیک تهران خبر داد که این کارگر در بیمارستان جان باخت. یک کارگر رستوران هم چهارشنبه شب در خیابان شیخ بهایی جنوبی تهران هنگام کار با چرخ گوشت صنعتی دچار حادثه شد و دست چپ او در دستگاه گیر کرد. به گفته سخنگوی آتش‌نشانی این کارگر ۲۰ ساله است. حادثه سوم در اصفهان روی داده است و طی آن یک کارگر به هنگام حفر چاه فاضلاب زیر آوار مدفون شد و پس از پنج ساعت نجات یافت. این کارگر از ناحیه پا آسیب دید. در یک دهه اخیر بنا به آمار رسمی ۱۶ هزار کارگر بر اثر سوانح کاری در ایران جان داده‌اند. هیأت رسمی جمهوری اسلامی در نشست سازمان بین‌المللی کار (آی ال او) قرار است نسبت به ایمنی کارگران در محل کار و آمار بالای سوانح کار پاسخگو باشد.

یک جوان در #ایرانشهر در ملاء عام #شلاق زده شد

کانون حقوق بشری نه به زندان، نه به اعدام گزارش کرده که یک جوان به اتهام #سرقت در شهرستان #ایرانشهر در ملاء عام #شلاق زده شده است. این حکم #شلاق_در‏_ملاءعام روز دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸ در فلکه ایران‌پیما که محلی پررفت‌و‌آمد در شهر است، به اجرا درآمده است و مامور اجرای حکم با صورت پوشیده، این جوان را به شلاق بسته است. سازمان ملل متحد پس از اجرای حکم شلاق کارگران معدن آق‌دره در تاریخ پنجم خرداد ۹۵ و همچنین اجرای حکم سه هزار و ۴۶۵ ضربه شلاق علیه ۳۵ دختر و پسر در قزوین در روز پنج‌شنبه ششم خرداد ۹۵، در بیانیه‌ای شلاق زدن در ایران را غیرانسانی، ظالمانه، تحقیر‌آمیز و خلاف قوانین بین‌المللی خواند.

کارزار انتخاباتی دونالد #ترامپ رسماً آغاز شد

دونالد ترامپ کارزار انتخاباتی خود برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را به‌طور رسمی در یک گردهمایی انتخاباتی در اورلاندوی فلوریدا آغاز کرد. ۲۰ هزار نفر از طرفداران ترامپ خواهان ادامه سیاست «اول آمریکا» شدند. ترامپ در سخنانی گفت «رویای آمریکایی» زنده‌تر از هر زمان دیگری است. او همچنین دموکرات‌ها را متهم کرد که کشور را به نابودی می‌کشانند و رسانه‌ها را هم متهم به انتشار خبرهای جعلی کرد. ایالت فلوریدا معمولا از ایالت‌های مهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. غیر از ترامپ، ویلیام ولد، فرماندار سابق ایالت ماساچوست تنها کاندیدای جمهوری‌خواهان است. از طرف حزب دموکرات اما ۲۰ نفر نامزد ریاست جمهوری آمریکا شده‌اند.