ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا ۱۰۸ قربانی دیگر گرفت

بر پایه اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ شهروند دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این همچنین اعلام کرده در فاصله زمانی یاد شده، شش هزار و ۴۴۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در سراسر کشور شناسایی شده‌اند که از آن میان ۹۳۱ نفر بستری شده‌اند. با وجود کشف واکسن‌های متعدد برای مهار ویروس کرونا، به‌دلیل ناکارآمدی دولت ایران برای تهیه واکسن، در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. برگزاری بی ضابطه گردهمایی‌های انتخاباتی در ایران در روزهای گذشته منجر به شیوع گسترده‌تر کرونا در سراسر کشور شده است. فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، روز شنبه ۲۹ خرداد در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا گفته: «در هفته گذشته به دلیل برگزاری نشست‌های خانوادگی به ویژه نشست‌های انتخابات شوراها و مجالس خانوادگی، موارد سرپایی ابتلا به کرونا در استان خوزستان شش درصد افزایش یافت.» او گفته به‌دلیل «بیش از سه هفته» در دسترس نبودن واکسن در کشور، حتی عوامل اجرایی انتخابات هم از دریافت واکسن بازماندند. با وجود ادعای مسئولان دولتی مبنی بر واکسیناسیون شهروندان سالخورده تا پایان خردادماه با این‌حال تعداد زیادی از سالمندان و بیماران تحت خطر هنوز واکسن نزده‌اند. ‎

خامنه‌ای از حضور «حماسی» تشکر کرد، روحانی و ظریف به رئیسی تبریک گفتند

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با انتشار پیامی اعلام کرد که دشمنان جمهوری اسلامی، کرونا و اختلال در روند رای‌گیری نتوانست مانع حضور مردم شود و به همین دلیل از مردم متشکر است. او در این پیام به صورت مشخص از ابراهیم رئیسی نام نبرده ولی نوشته که «به منتخب ملت» تبریک می‌گوید. حسن روحانی اما برای تبریک به ابراهیم رئیسی از پاستور راهی دفتر رئیس قوه قضائیه شد تا شخصا به ابراهیم رئیسی شادباش بگوید. او در دیدار با رئیسی گفت که او و دولتش از امروز در خدمت رئیس‌جمهوری منتخب هستند تا دوره انتقال قدرت به‌خوبی طی شود: «از امروز کاملا آماده هستیم تا هر لحظه و هر ساعت که لازم باشد من، وزرا و معاونان همه در خدمت ایشان هستیم تا دوران انتقالی به خوبی سپری شود و رئیس جمهوری منتخب بتواند کابینه خود را تا پایان وقت مقرر آماده کند و از مجلس شوری اسلامی رای اعتماد بگیرد.» جواد ظریف نیز در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا ابراهیم رئیسی را سیاستمداری «باتدبیر» توصیف کرد که کشور را به شکل خوبی اداره خواهد کرد. ظریف همچنین گفت که حمایت از رئیسی «وظیفه همه» است و قطعا کارها باید با ایشان هماهنگ شود.

نتیجه شمارش ۹۰ درصد آرا: ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری شد

جمال عرف، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج ۹۰ درصد آرای شمارش‌شده ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. بر این اساس ابراهیم رئیسی ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای، محسن رضایی سه میلیون و ۳۰۰ هزار، عبدالناصر همتی دو میلیون و ۴۰۰ هزار و امیرحسین قاضی‌زاده حدود یک میلیون رای کسب کرده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت که انتخابات در همان دور اول و با پیروزی ابراهیم رئیسی به پایان خواهد رسید. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، ناصر همتی و محسن رضایی نیز در ساعات گذشته به ابراهیم رئیسی تبریک گفته‌اند.

دور هفتم مذاکرات وین با دو هفته تاخیر برگزار می‌شود

لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال نوشت نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام در اوایل ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد. هم‌اکنون دور ششم مذاکرات در وین در جریان است و طرفین اعلام کرده‌اند که در این دور به توافق نخواهند رسید. البته نمایندگان، آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و ایران گفته‌اند همچنان نسبت به آینده این مذاکرات خوشبین هستند. هنوز هیچ کدام از طرفین درباره گره اصلی مذاکرات که سبب طولانی‌شدن آن شده است، صحبت نکرده‌اند. برخی اخبار غیررسمی حاکی است که ماندن یا خارج شدن نام علی خامنه‌ای و سپاه پاسداران از لیست تحریم‌ها و البته زمانبندی اجرای تعهدات طرفین محور اصلی اختلافات است.

همتی و رضایی به ابراهیم رئیسی تبریک گفتند

عبدالناصر همتی و محسن رضایی، پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را به او تبریک گفتند. محسن رضایی نخستین کاندیدایی بود که خطاب به مردم ایران و ابراهیم رئیسی پیام داد. از مردم تشکر و برای رئیسی آرزوی موفقیت کرد. عبدالناصر همتی، دیگر کاندیدای این انتخابات هم در صفحه اینستاگرام خود به «آیت‌الله جناب آقای سید ابراهیم رئیسی» تبریک گفت و آرزو کرد به‌عنوان رئیس‌جمهوری دور سیزدهم «تحت زعامت آیت‌الله خامنه‌ای» موفق باشد. هنوز نتیجه رسمی آرا اعلام نشده است.