ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه زندانی در #ارومیه برای اجرای حکم #اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند

سه زندانی در ارومیه برای اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شدند. هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران یکشنبه ۲۹ تیرماه هویت دو تن از سه زندانی که برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند را اسدالله کشاورز و بیت‌الله مطلبی اعلام کرد. هویت سومین زندانی هنوز فاش نشده اما او از «بند جوانان» به سلول انفرادی منتقل شده است. براساس این گزارش اسدالله کشاورز حدود ۲۰ سال پیش و بیت‌الله مرادی حدود ۱۰ سال قبل در پرونده‌های جداگانه به اتهام «قتل» محاکمه و به اعدام محکوم شدند. هرانا نوشته که به خانواده این زندانیان آخرین ملاقات داده و به آنها گفته شده اگر نتوانند رضایت اولیای دم را جلب کنند، حکم اعدام زندانیان به زودی اجرا می‌شود. ایران در رتبه نخست اعدام به نسبت به جمعیت قرار دارد و در سال ۲۰۱۹ دستکم ۲۴۸ شهروند اعدام شدند و ۱۰۸ تن دیگر به اعدام محکوم شدند.

خبرگزاری دولتی کویت اعلام کرد: #امیر_کویت در بیمارستان است و برخی از وظایف او به ولیعهد سپرده شده است

خبرگزاری دولتی کویت اعلام کرد: شیخ صباح الاحمد جابر الصباح، امیر ۹۱ ساله کویت شنبه ۱۸ ژوئيه/۲۸ تیر به بیمارستان منتقل شده و اداره موقت کشور و برخی از وظایف او به شیخ نواف الاحمد الصباح، ولیعهد سپرده شده است. امیر کویت سال گذشته نیز برای معالجه به ایالات متحده سفر کرده بود. پس از بستری شدن امیر کویت، رئیس بانک مرکزی این کشور بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: این مسئله بر ارزش دینار کویت تاثیری نخواهد گذاشت و ارزش دینار با تکیه به شرکای تجاری کویت ثابت خواهد ماند. کاهش قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا به اقتصاد کویت ضربه وارد کرده است. مسئله‌ای که باعث شده دولت کویت در ماه‌های اخیر به صرف منابع «صندوق ذخیره عمومی» روی بیاورد.

#کرونا آمار #فقیران در استان #یزد را «حدود دو برابر» افزایش داد

محمدشجاعیان مدیرکل کمیته امدا استان یزد گفته که آمار فقیران و نیازمندان این استان پس از شیوع کرونا «حدود دو برابر» رشد داشته است. به گفته او در ماه‌های اخیر آمار خانوارهای تحت حمایت این نهاد از ۱۵ هزار خانوار به ۲۹ هزار خانوار رسیده است. شجاعیان گفته که این روند افزایشی همچنان ادامه دارد. هفته گذشته مرکز آمار ایران در گزارش آمارگیری از نیروی کار اعلام کرد که در سه ماه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شغل خود را از دست داده‌اند.

#محمدجواد_ظریف وزیر امور خارجه ایران در بغداد با الکاظمی و رئیس حشد_الشعبی گفت‌وگو می‌کند

وزیر امور خارجه ایران صبح یکشنبه ۲۹ تیر به بغداد رفت تا در یک سفر یک روزه با مقامات دولتی و نظامی و فرماندهان گروهای شبه نظامی همسو با جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند. به گزارش خبرگزاری‌های حکومتی ایران، محمدجواد ظریف پس از دیدار با فواد حسن، همتای عراقی خود با الکاظمی، نخست وزیر و برهم صالح رییس جمهوری این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. او همچنین قرار است با هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح و جانشین رئیس حشد الشعبی و فالح فیاض رئیس این گروه دیدار و گفت‌وگو کند. سفر یک روزه ظریف به عراق در شرایطی انجام شده که نخست وزیری عراق قرار است در روزهای آتی به تهران سفر کند. این نخستین سفر مقامات سیاسی دو کشور پس از تشکیل دولت از سوی مصطفی الکاظمی است. الکاظمی در ماه‌های گذشته بخشی از فعالیت نیروهای سیاسی و شبه نظامی وابسته به ایران در عراق را محدود کرده است. رسانه‌های منطقه‌ای میانجیگری میان تهران و ریاض را از جمله موضوعات سفر آتی الکاظمی به تهران عنوان کرده‌اند. او اما پیش از دیدار با مقامات جمهوری اسلامی در تهران قرار است با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کند.