ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#پمپئو در #امارات: به‌دنبال راه حل صلح‌آمیز برای حل بحران #خلیج_فارس هستیم

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا که برای بحث و گفت‌وگو درباره بحران خلیج فارس به امارات متحده عربی سفر کرده، پنج‌شنبه ۲۸ شهریور / ۱۹ سپتامبر در ابوظبی گفت ایالات متحده به دنبال راه حل صلح‌آمیز برای حل بحران خلیج فارس است. او همچنین اظهار امیدواری کرد که ایران نیز چنین بیندیشد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه بار دیگر هرگونه دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را تکذیب کرد. او که با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گفت‌وگو می‌کرد، در عین حال اعلام کرد که در صورت حمله نظامی آمریكا آغاز یک جنگ تمام عیار خواهد بود. ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان چهارشنبه ۲۷ شهریور / ۱۸ سپتامبر در یک نشست خبری ادعا کرد که حمله به تأسیسات نفتی عربستان از شمال خلیج فارس و با موشک‌های‌ نقطه‌زن کروز «یا علی» و چندین فروند پهپاد سپاه پاسداران و با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب «جی پی اس» انجام شده است.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: در تهران غلظت گوگرد در بنزین سه‌برابر حد مجاز است

براساس گزارش «شرکت کنترل کیفیت هوای تهران» نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از سوخت بنزین در پایتخت نشان می‌دهد که غلظت گوگرد در کلیه نمونه‌ها، اعم از بنزین معمولی و بنزین سوپر سه برابر حد مجاز است. میانگین غلظت گوگرد در سوخت بنزین طی بهار و تابستان به ترتیب ۱۹۰ و ۱۶۶ بخش بر میلیون بود که از حد مجاز «یورو ۴» فراتر است. براساس «استاندارد یورو ۴» میزان گوگرد نباید بیش از ۵۰ واحد در یک میلیون باشد. استاندارد یورو۴ از جمله استانداردهای سختگیرانه است که در تعیین آن حد مجاز در نظر گرفته شده برای بسیاری از ترکیبات بیماریزا که به افزایش آلودگی در شهرهای بزرگ منجر می‌شوند تغییر پیدا کرده است. در بررسی محتوای گوگرد جایگاه‌های عرضه سوخت، گازوئیل وضعیت بهتری را نسبت به سوخت بنزین نشان می‌دهد اما هنوز بیش از حد مجاز گزارش شده است. میانگین گوگرد سوخت گازوئیل در فصل بهار و تابستان به ترتیب ۶۱ و ۹۵ بخش بر میلیون بوده است. محتوای بنزن و اکتان سوخت بنزین در هر دو فصل بهار و تابستان امسال به ترتیب «در محدوده مجاز» و «با اختلاف اندکی در حد مجاز» گزارش شده است.بنزن جهت افزایش عدد اکتان و احتراق مطلوبتر به بنزین افزوده می‌شود. این ماده جزو مواد درجه اول سرطان‌زا طبقه‌بندی‌شده است و تنفس درازمدت آن موجب سرطان به‌ویژه سرطان خون می‌شود.

#عربستان سعودی در نامه به شورای امنیت سازمان ملل حمله به تاسیسات نفتی این کشور را «حمله تروریستی سازمان‌یافته» خواند

براساس گزارش شبکه العربیه پادشاهی عربستان سعودی پنج‌شنبه ۲۸ شهریور با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را «یک حمله تروریستی سازمان‌یافته» خواند و اعلام کرد به حمله به آرامكو مطابق با قوانین بین‌المللی پاسخ خواهد داد. عربستان از سازمان ملل و كارشناسان بین‌المللی خواسته تا در تحقیقات مربوط به حمله شنبه گذشته به تاسیسات آرامكو در خریص و بقیق در شرق این کشور شركت كنند و با تکرار اظهارات قبلی مقامات این کشور اعلام کرده «همه نشانه‌ها حاکی از آن است که سلاح‌های مورد استفاده در حمله آرامکو ایرانی هستند». به گزارش العربیه سفیر عربستان در سازمان ملل همچنین دو نامه جداگانه به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه و همچنین رئیس شورای امنیت و اعضای شورای امنیت ارسال كرده و موضع عربستان در قبال حمله به تأسیسات نفتی این کشور و اقتصاد جهانی را شرح داده است. به درخواست پادشاهی سعودی، کارشناسان سازمان ملل متحد برای تحقیق درباره عامل و منشأ حمله به تأسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص راهی عربستان سعودی شده‌اند.

هشت تن از کارگران #هپکو هنوز در بازداشت به سر می‌برند

هشت تن از ۲۹ کارگر هپکو که دوشنبه ۲۵ شهریور در پی حمله گارد ویژه دستگیر شده بودند، هنوز در بازداشت به سر می‌‌‌‌‌‌برند. پیش‌تر تعداد کارگران دستگیر شده هپکو ۲۸ تن اعلام شده بود. اما خبرگزاری دولتی ایلنا امروز پنجشنبه ۲۸ شهریور به نقل از «کارگران هپکو» نوشت: «۲۹ کارگر بازداشتی داشتیم که طی دیروز و امروز، ۲۱ نفر از آنها با قید کفالت و سند آزاد شده‌اند و فقط ۸ کارگر همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.» ایلنا در ادامه نوشته است که روشن نیست این کارگران چه مدت باید در زندان بمانند. پیش‌تر اعلام شده بود کارگران در زندان مرکزی اراک به سر می‌برند. کارگران هپکو هنوز حقوق تیر و مرداد را دریافت نکرده‌اند و دستمزدهای سال‌های ۹۵ تا ۹۷ آن‌ها هم همچنان پرداخت نشده است. آن‌ها خواستار پرداخت حقوق معوقه خود و تعیین تکلیف سهامدار عمده شرکت‌اند. کارگران اعتصاب خود را در پی یک مهلت ۱۰ روزه به مسئولان روز یکشنبه ۲۴ شهریور اعتصاب را از سر گرفتند و دوشنبه ۲۵ شهریور مسیر راه‌آهن شمال – جنوب را مسدود کردند. آن‌ها بعد از ظهر دوشنبه مورد حمله گارد ویژه قرار گرفتند. حدود ۱۵ تن از کارگران مصدوم و ۲۸ تن دستگیر شدند. اعتصاب آن‌ها به رغم سرکوب در درون کارخانه ادامه یافت. چهارشنبه ۲۷ شهریور اعلام شد که سه تن ازکارگران دستگیر شده شب گذشته به قید وثیقه آزاد شده‌اند. مسئولان برای آزادی چهار تن از کارگران وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی درخواست و آزادی سایر کارگران بازداشتی را به گروگذاشتن فیش حقوقی همکارانشان منوط کردند. خبرگزاری ایلنا امروز به نقل از کارگران نوشته است هنوز هیچیک از مطالبات کارگران پاسخ داده نشده است.

تعدادی از #کارگران #آذرآب در پی حمایت از کارگران #هپکو احضار شدند

تعدادی از کارگران آذرآب که روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور برای ابراز همبستگی با کارگران هپکو به محل این کارخانه رفته بودند، توسط دستگاه قضایی احضار و تهدید شده‌اند. تصاویری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد گروهی از کارگران آذرآب با نصب بنر کارخانه مقابل درب کارخانه هپکو که کارگران آن در اعتصابند، حمایت خود را از آنان نشان داده‌اند. کارگران هپکو اعتصاب خود را که اوایل شهریور آغاز شده بود با دادن یک مهلت ۱۰ روزه به مسئولان متوقف کردند، در پی بی‌عملی دولت در پاسخ به مطالبات‌شان از روز یکشنبه ۲۴ شهریور اعتصاب را از سر گرفتند و دوشنبه ۲۵ شهریور مسیر راه‌آهن شمال – جنوب را مسدود کردند. آن‌ها بعد از ظهر دوشنبه مورد حمله گارد ویژه قرار گرفتند. حدود ۱۵ تن از کارگران مصدوم و ۲۸ تن دستگیر شدند. اعتصاب آن‌ها به رغم سرکوب در درون کارخانه ادامه یافت. آذرآب و هپکو، دو ابرشرکت پیمانکاری صنعتی در اراک از دهه هشتاد شمسی و پس از خصوصی‌سازی به بحران دچار شده اند و از ابتدای این ماه کارگران هر دو شرکت در مرکز استان مرکزی دست به اعتراض خیابانی زده اند.

#فرانسه شک دارد که حمله به تأسیسات نفتی #عربستان_سعودی کار #حوثی‌ها باشد

دیپلمات ارشد فرانسه در ادعاهای شیعیان حوثی‌ یمن که گفته‌اند مسئول حملات اخیر پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی هستند، ابراز تردید کرد. ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه ۲۸ شهریور / ۱۹ سپتامبر در شبکه تلویزیونی سی‌نیوز فرانسه اظهار داشت که این ادعاها «خیلی معتبر نیستند». او در این‌باره گمانه‌زنی نکرد، اما تصریح کرد که فرانسه کارشناسان خود را به عربستان سعودی فرستاد تا درباره آن‌چه رخ داده است، تحقیق کنند.آمریکا و عربستان سعودی مظنون هستند که ایران پشت حمله روز شنبه به بزرگترین تأسیسات فرآوری نفت جهان و یک میدان مهم نفتی سعودی قرار دارد. روز گذشته چهارشنبه ۲۷ شهریور ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی در یک نشست خبری ادعا کرد که حمله به تأسیسات نفتی عربستان از شمال خلیج فارس و با موشک‌های‌ نقطه‌زن کروز «یا علی» و چندین فروند پهپاد سپاه پاسداران و با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب جی‌پی‌اس انجام شده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که برای دیدار و گفت‌وگو با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی وارد جده شده بود، نیز گفت حمله به تأسیسات نفتی عربستان «یک اقدام جنگی» و کار ایران است. لودریان در گفت‌وگوی تلویزیونی خود از ایران خواست که به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ احترام بگذارد تا آرامش در منطقه پُرتنش خلیج فارس برقرار شود. او گفت فرانسه با «همه در منطقه» صحبت می‌کند زیرا به جای یک درگیری نظامی جدید، در پی راه حل دیپلماتیک است.

#نتانیاهو خواهان تشکیل دولت متحد با رقیب خود #گانتس شد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از بنی گانتس، رقیب انتخاباتی خود از لیست آبی و سفید خواست تا دولت متحد تشکیل دهند. نتانیاهو گفت از آن‌جا که تشکیل یک دولت ائتلافی راستگرا ممکن نیست می‌خواهد با گانتس دولت متحد گسترده‌ای تشکیل دهد. نتانیاهو روز گذشته، چهارشنبه ۲۷ شهریور / ۱۸ سپتامبر گفته بود که هر دولتی که «به احزاب ضد صهیونیستی عرب اعتماد کند» را رد می‌کند و «تمام تلاش خود را خواهد کرد تا از چنین دولت خطرناکی جلوگیری کند». کمیته انتخابات اسرائیل صبح پنج‌شنبه ۲۸ شهریور / ۱۹ سپتامبر آخرین نتایج انتخابات پارلمان (کنست) را اعلام کرد. بر این اساس لیست آبی و سفید به رهبری بنی گانتس ۲۵,۸۱ درصد آراء و ۳۳ کرسی پارلمان را به‌دست آورد و حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو ۲۵,۰۹ درصد آراء و ۳۲ کرسی را کسب کرد. بدین ترتیب هم ائتلاف جناح راست و هم چپ، اکثریت را در پارلمان نخواهند داشت.

بنیامین #نتانیاهو در #مجمع_عمومی_سازمان_ملل شرکت نمی‌کند

یک عضو دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که او در نشست مجمع عمومی امسال سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت نخواهد کرد. نتانیاهو از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل همواره برای پیشبرد منافع اسرائیل در صحنه جهانی استفاده می‌کرد. لغو این سفر چند ساعت پس از انتخابات پارلمان اسرائیل صورت گرفت که در آن نتانیاهو نتوانست پیروزی روشنی به‌دست آورد و راه را برای مذاکرات دشوار ائتلاف گشود. عضو دفتر نتانیاهو همچنین افزود دیدار هفته آینده نخست‌وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ایالات متحده نیز برگزار نخواهد شد. او هیچ صحبتی در مورد تعویق این دیدار نکرد.

وزیر خارجه آمریکا: از حق #عربستان برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا صبح پنجشنبه ۲۸ شهریور بعد از دیدار و گفت‌وگو با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درباره حمله به تأسیسات آرامکو در عمق خاک عربستان، با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «دیدار با ولیعهد سعودی. گفت‌وگو درباره حمله بی‌مانند به تأسیسات زیربنایی نفتی عربستان. ایالات متحده در کنار عربستان سعودی ایستاده و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند. رفتار تهدیدآمیز رژیم ایران تحمل نمی‌شود.» مقصد بعدی وزیر خارجه آمریکا امارات متحده عربی است. امارات صبح پنجشنبه اعلام کرد به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز ملحق می‌شود. به گفته سالم الزعابی مدیر اداره همکاری امنیتی و بین‌المللی در وزارت خارجه امارات پیوستن امارات به این ائتلاف با هدف کمک به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات دریانوردی و تجارت جهانی و نیز تضمین امنیت جهانی انرژی انجام می‌شود. روز گذشته عربستان سعودی نیز اعلام کرد که در پاسخ به حمله به تأسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز می‌پیوندد.

آنتونیو #گوترش، دبیرکل #سازمان_ملل برای صدور ویزای روحانی و هیأت همراه با دولت آمریکا وارد گفت‌وگو شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل شامگاه چهارشنبه ۲۸ شهریور در یک نشست خبری اعلام کرد که با مقامات آمریکایی برای صدور ویزای حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در تماس است. خبرگزاری ایرنا روز گذشته گزارش داد که آمریکا ویزایی برای اعضای هیأت همراه روحانی به نیویورک صادر نکرده است. این احتمال وجود دارد که سفر روحانی به نیویورک لغو شود. مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه ۲۶ شهریور/ ۱۷ سپتامبر آغاز شد. هفته آینده ۲ مهر/ ۲۴ سپتامبر سخنرانی رهبران و رئیسان دولت‌ها در اجلاس سالیانه مجمع آغاز می‌شود. بنابر برنامه‌ای که از پیش تعیین شده، سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه دوم مهر برگزار خواهد شد و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز قرار است یک روز بعد، سوم مهر، در مجمع سخنرانی کند.

#امارات متحده عربی به #ائتلاف_دریایی آمریکا در #تنگه_هرمز ملحق شد

امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۸ شهریور اعلام کرد به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز ملحق می‌شود. به گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، سالم الزعابی مدیر اداره همکاری امنیتی و بین‌المللی در وزارت خارجه امارات اعلام کرد: پیوستن امارات به این ائتلاف با هدف کمک به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات دریانوردی و تجارت جهانی و نیز تضمین امنیت جهانی انرژی است. علاوه بر این امارات متحده عربی مایل است با این اقدام در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی شریک باشد. روز گذشته عربستان سعودی نیز اعلام کرد که در پاسخ به حمله به تأسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز می‌پیوندد.

در حمله #طالبان در نزدیکی یک بیمارستان در مرکز شهر #قلات در ولایت #زابل دست‌کم ۲۰ نفر کشته و ۹۵ نفر مجروح شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز ساعت ۵:۵۰ صبح پنجشنبه ۲۸ شهریور در اثر انفجار یک کامیون بمب‌گذاری شده در ولایت زابل در جنوب افغانستان دست‌کم ۲۰ نفر کشته و ۹۵ نفر مجروح شدند. به گفته مقامات محلی این انفجار در نزدیکی یک بیمارستان (شفاخانه حوزوی زابل) در مرکز شهر قلات و در نزدیکی دفتر اداره امنیت ملی اتفاق افتاد. طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که در این حمله تعدادی از زنان و کودکان نیز مجروح شده‌اند.