نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخرین آمار #کرونا تا ۲۹ شهریور: ۱۶۶ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند. آمار تلفات از ۲۴ هزار تن تجاوز کرد

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار کرونا تا ۲۹ شهریور ماه را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری میزان، به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، در یک روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کویید ۱۹ در ایران شناسایی شده اند و ۱۶۶ تن دیگر جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب مجموع بیماران کویید ۱۹ در ایران به ۴۱۹ هزار و ۴۳ تن و مجموع جانباختگان به ۲۴ هزار و ۱۸۸ تن رسید. بر اساس این آمار در حال حاضر ۳۸۹۳ بیمار در وضعیت شدید بیماری و تحت مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند. همچنین از ابتدای شروع کرونا در ایران تا امروز ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. بهبود بیماران کویید ۱۹ به معنای ایمنی آنها از ابتلای دوباره نیست. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در جلسه روز شنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت که امروز افرادی در بیمارستان بستری هستند که پیشتر نیز به خاطر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بودند. محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم سه‌شنبه ۲۵ شهریور اعلام کرد که وضع بیش و کم به اسفند سال گذشته شباهت پیدا کرده و هشدار داد که ممکن است فاجعه‌ای در راه باشد. بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند اما آمارهای رسمی وزارت بهداشت با گفته‌های مقامات این وزارت‌خانه در تناقض است. ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت پیش‌تر گفته بود که کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد.

#فرمانده_سپاه خطاب به #ترامپ: اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ تمام کرک‌های شما را به باد می‌دهیم

علی سلامی، فرمانده‌کل سپاه اما در اظهاراتی خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته این نیرو انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی را خواهد گرفت. او گزارش‌ یک نشریه آمریکایی درباره طرح ترور سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی به تلافی ترور قاسم سلیمانی را تکذیب کرده و گفته: «شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در آفریقای جنوبی را می‌زنیم؛ ما کسانی را می‌زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند و شما بدانید هر که در این ماجرا نقش داشته است زده خواهد شد و این پیامی جدی است.» فرمانده سپاه خطاب به ترامپ گفته: «شما ما را به حمله هزاربرابری تهدید می‌کنید؛ ما شما را می‌شناسیم، آن‌وقت که عین‌الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می‌دهید و صدها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته‌هایتان را ویران کنیم.» فرمانده‌کل سپاه تاکید کرده که «دشمن همه جا زیر دید ماست و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت.» او ترامپ را تهدید کرده که‌ «اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ تمام کرک‌های شما را به باد می‌دهیم؛ این تهدید جدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت خواهیم کرد.»

سه شهروند بلوچ به قید وثیقه از زندان چابهار آزاد شدند

به‌گزارش «کمپین فعالین بلوچ» سه شهروند اهل روستای کوشکور از توابع شهرستان سرباز که پیش‌تر توسط مأموران اداره اطلاعات ایرانشهر بازداشت شده بودند، به‌تازگی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده‌اند. به‌نوشته این منبع، این سه شهروند با هویت مهدی حملی فرزند عبدالله، ارسلان حملی فرزند چراغ خان و حسام حملی فرزند عبدالغفور در فروردین ماه سال جاری برای انجام تعمیرات خودرو به شهر ایرانشهر رفته بودند که از سوی مأموران امنیتی و بدون ارائه دلیل مشخصی بازداشت شدند. یک منبع مطلع از وضعیت این بازداشت شدگان گفته: «این سه شهروند در اوایل بازداشت در ایرانشهر، پس از آن به زاهدان منتقل شده و در اواخر بازداشت به زندان چابهار منتقل شدند.» براساس گزارش‌های منتشر شده، مأموران اداره اطلاعات ایرانشهر در ۱۰ روز اول بازداشت این شهروندان، از اعلام محل بازداشت آنها به خانواده‌هایشان خودداری کرده‌اند. در هفته‌های اخیر فشار بر فعالان مدنی بلوچ در ایران افزایش داشته است. در خبری دیگر نیروهای امنیتی لباس شخصی روز ششم شهریورماه با یورش به منزل یک فعال مدنی به‌نام حمیدرضا کوهکن در شهر زاهدان، او و فرزندش الیاس و چندین نفر دیگر از جمله چند نوجوان را بازداشت کردند. به گزارش فعالین حقوق بشر در استان سیستان و بلوچستان، کوهکن و دوستانش همزمان با اعتراضات بهبهان در اواخر تیرماه امسال اقدام به انتشار فراخوان اعتراضی در فضای اینترنت کرده بودند. یک منبع در خصوص آخرین وضعیت این بازداشت شدگان گفته: «به خانواده کوهکن اتهام امنیتی و ارتباط با ضد انقلاب زدند و کودکان را در ابتدا بازداشت کرده تا آنها را وادار به #اعترافات_اجباری کنند. از این افراد اعترافات اجباری زیر شکنجه گرفتند و هر روز به بهانه‌ای خانواده آنها را اذیت می‌کنند و به آنها گفته‌اند اگر رسانه ای شود یعنی شما با ضد انقلاب در ارتباط هستید.»

نامه شش سناتور آمریکایی به #ترامپ: همه بخش‌های مالی ایران تحت #تحریم قرار گیرد

شش سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور خواستار تحریم تمامی بخش‌های مالی ایران شدند. در این نامه مشترک از ترامپ خواسته شده بر اساس فرمان اجرایی شماره ۱۳۹۰۲ که اوایل سال ۲۰۲۰ امضا شد، کل بخش‌های مالی ایران را تحریم کند تا وزرای خارجه و دارایی آمریکا بتوانند هر زمان، بخش‌هایی از اقتصاد ایران را تحریم کنند. در این نامه آمده است: به‌رغم تحریم‌های جاری، همچنان حداقل ۱۴ بانک ایرانی به شبکه پیام‌رسان مالی سوئیفت متصل هستند این نامه به امضای «مارکو روبیو»، «تام کاتن»، «جان کورنین»، «تد کروز»، «ریک اسکات» و «تام تیلیس» رسیده است.