ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به مشکل تهیه نان: «مشکلی در ذخایر گندم نداریم؛ مشکل سوءمدیریت داریم.»

محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی ۲۸ مهر به خبرگزاری فارس گفت: «تأخیر در تحویل آرد به نانوایی‌ها نتیجه ناکارآمدی و سوءمدیریت در توزیع آرد است». به گفته او «این سوء مدیریت در توزیع آرد زمینه را برای نفوذ دلالان در این حوزه فراهم می‌کند و باعث افزایش مشکلات می‌شود». این نماینده مجلس همچنین مدعی شد که «هیچ مشکلی در ذخایر گندم نداریم و مشکلی که وجود دارد در حوزه توزیع آرد است». در دو هفته‌ گذشته خبرگزاری‌های دولتی و مردم در شبکه‌های اجتماعی از طولانی‌تر شدن صف‌ در نانوایی‌ها و کمبود نان در برخی مناطق خبر داده‌اند. مقام‌های مسئول کمبود آرد و نان را «رد» می‌کنند. برخی از مقام‌های استانی هم در توضیح مشکل کمبود نان می‌گویند به دلیل گرانی و کمبود خوراک دام، دامداران نان را به عنوان جایگزین نهاده‌های دامی می‌خرند.

بازداشت یک #فعال_کارگری، تهدید یک #فعال_دانشجویی

شبانگاه جمعه ۲۵ مهرماه مأموران امنیتی در یورش به منزل مسکونی #مهران_رئوف در تهران، این فعال کارگری را دستگیر کردند و او را همراه کتاب‌ها و دیگر وسایل شخصی از جمله کامپیوتر و موبایل به دادسرای اوین منتقل کردند. نیمه‌های همان شب، خانه #الهام_صمیمی فعال دانشجویی دانشگاه تهران توسط مأموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت. مأموران وسایل شخصی او و دیگر افراد خانواده را همراه بردند و الهام صمیمی را به احضار و برخورد قضایی تهدید کردند. اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران ایران با انتشار این خبر در یکشنبه ۲۷ مهر افزوده است تا کنون خبری از علت دستگیری مهران رئوف و وضعیت او در دست نیست. در موج تازه دستگیری فعالان کارگری و اجتماعی پنج فعال کارگری دیگر نیز روز ۱۵ مهر توسط مأموران امنیتی دستگیر شدند. شبنم آشوری مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه، الوار قلی‌وند، ندا پیر خضرانانیان، آرش جواهری و اندیشه صدری از فعالان کارگری و اجتماعی در منازل شخصی خود در تهران بازداشت شده‌اند.

پیشنهاد تشکیل «صندوق حمایت از تولید مسکن» با استفاده از مالیات در مجلس

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، از پیشنهاد تشکیل «صندوق حمایت از تولید مسکن» با استفاده از مالیات در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد. علی نیکزاد، دوشنبه ۲۸ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس (خانه ملت) گفت: «یکی از پیشنهادهای ما در طرح جهش تولید مسکن، تشکیل صندوقی برای جمع‌آوری مالیات بر عایدی مسکن است تا با ایجاد آن در سنوات آتی، صندوقی برای حمایت از تولید مسکن در کشور داشته باشیم.» نیکزاد ضمن اشاره به بررسی طرح جهش تولید مسکن در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی از ارجاع این طرح از صحن علنی مجلس به کمیسیون عمران مجلس و در نهایت برای دریافت نظرات تخصصی، به کمیسیون‌های دیگر خبر داد. به گفته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌ بودجه و کمیسیون‌ اقتصادی درخواست تشکیل کمیسیونی مشترک برای بررسی تخصصی هرچه بیشتر این طرح کرده‌اند، اما این درخواست تاکنون به هیئت رئیسه یا کمیسیون عمران ارسال نشده است. طرح دوفوریتی «جهش تولید و تأمین مسکن» دوم مهر سال جاری با اکثریت آراء نمایندگان در مجلس به تصویب رسید. بر اساس این طرح وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به واگذاری اراضی مورد نیاز ساخت مسکن صرفاً به صورت اجاره ۹۹ ساله، اقدام کند. برای ساخت مسکن مورد نیاز قرار است ۲۵ درصد از تسهیلات برخی بانک‌ها مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند به برنامه‌های از پیش تعیین‌شده در این طرح برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی دست پیدا کند. رقم در نظر گرفته شده برای این طرح در حالی است که کشور تا سال ۹۵ نیاز به سالانه دو میلیون واحد مسکونی داشت.