نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#آلمان در ارتباط با قتل #خاشقجی ورود ۱۸ شهروند سعودی به خاک این کشور را ممنوع اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلمان ورود ۱۸ شهروند سعودی به خاک این کشور را ممنوع اعلام کرد. به گفته سخنگوی دولت آلمان ۱۵ تن از این اشخاص در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول دست داشته‌اند و سه تن دیگر هم از آمران قتل خاشقجی بوده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه آلمان در یک نشست خبری که دوشنبه ۱۹ نوامبر برگزار شد گفت: «ما با دوستان بریتانیایی و فرانسوی‌مان مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نام این اشخاص را در سیستم شنگن ثبت کنیم.» سخنگوی وزارت خارجه آلمان با استناد به قانون حریم خصوصی، نام این افراد را افشا نکرد. او همچنین درباره مشارکت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی سکوت کرد.

معاون وزیر #نفت ایران: #فرانسه احتمالاً میزبان #ساز_و_کار_ویژه مالی اروپا برای معاملات تجاری با ایران خواهد بود

امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزارت نفت ایران اعلام کرد که ساز_و_کار_ویژه مالی اروپا برای ادامه معاملات تجاری با ایران به‌رغم تحریم‌های آمریکا، احتمالاً در فرانسه راه‌اندازی خواهد شد. زمانی‌نیا گفت: «مذاکرات کارشناسی برای ایجاد یک کانال پرداخت بانکی بین یک یا دو بانک ایرانی و چند بانک کوچک اروپایی که تعامل کمتری با آمریکا دارند، در جریان است. این کانال در مرحله‌ اول برای اقلام غیرتحریمی است و از اواسط سال ۲۰۱۹ توسعه یافته و اقلام تحریم‌‌شده را هم شامل می‌شود.» او افزود: «قرار است کانال بانکی مذکور در اروپا تأسیس شود، اما فعلاً کسی موافقت نکرده است اما به نظر من این کانال بالاخره در فرانسه تأسیس می‌شود. مذاکرات کارشناسی در جریان است و امیدواریم تا چند هفته آینده به نتیجه برسد.» به‌گفته زمانی‌نیا کشورهای بزرگی همچون چین، روسیه، ژاپن، هند، برزیل منتظر هستند تا ببینند «ساز و کار ویژه» مالی اروپا به چه‌ شکل کار می‌کند چون آن‌ها به صورت روزانه با اتحادیه اروپا در تماس هستند. هدف «ساز و کار ویژه» تسهیل پرداخت‌های مربوط به مبادلات تجاری با ایران است تا شرکت‌های اروپایی بتوانند بدون استفاده از کانال‌های عادی تراکنش‌های مالی بین‌المللی، با جمهوری اسلامی به داد و ستد بپردازند و در معرض مجازات‌های اقتصادی آمریکا قرار نگیرند. «ساز و کار ویژه» بر پایه مبادله تهاتری (پایاپای) نفت در برابر کالا و خدمات و جایگزینی یورو با دلار در این معاملات قرار دارد. کشورهای اروپایی قول داده‌اند که در سال آینده میلادی این «ساز و کار ویژه» را به‌اجرا در آورند اما هنوز هیچ کشوری حاضر نشده است که میزبان این «ساز و کار ویژه» شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که تحویل #بنزین فقط با #کارت_سوخت انجام خواهد شد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به‌منظور جلوگیری از قاچاق #بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که بعد اعلام خواهد شد، تنها با استفاده از کارت سوخت انجام شود. بر اساس این اطلاعیه، مالکان خودروها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند باید از ۳ آذر تا ۲۴ آذر سال جاری نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند. در اطلاعیه افزوده است که برای ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت جدید، شرکت ملی پخش هیچ مبلغی از متقاضیان دریافت نخواهد کرد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفته است که این اقدام به معنای سهمیه‌بندی و افزایش نرخ سوخت نبوده و مردم به «شایعات بی‌اساس» توجه نکنند.

وزیر #آموزش_و_پرورش می‌گوید شرکت نکردن #معلمان_اعتصابی در کلاس‌های درس «کار پسندیده‌ای نیست»

محمد بطحایی، وزیر #آموزش_و_پرورش درباره #اعتصاب_سراسری_معلمان ایران گفت: «این‌که همکاران ما به دلیل اعتراض به وضع موجود در کلاس‌های درس حاضر نشوند و کلاس‌ها تشکیل نشود، کار درست و پسندیده‌ای نیست، زیرا بالاخره در این میان حق و حقوق دانش‌آموزان از بین می‌رود.» بطحایی در همین حال افزود: «بخش عمده مطالبات و درخواست‌هایی که همکاران ما دارند، درخواست‌های درستی است و دولت به آن توجه می‌کند.» به‌گفته وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته در کمیسیون اجتماعی دولت پیشنهاد لایحه رتبه‌بندی مطرح و مقرر شد خواسته‌های معلمان پیگیری شود. معلمان ایران در ماه‌های گذشته بارها دست به اعتصاب سراسری زدند. آن‌هاخواستار رفع تبعیض و اجرای طرح رتبه‌بندی، توقف طرح معلم تمام‌وقت که به تازگی به اجرا درآمده، آزادی معلمان زندانی و متوقف کردن پرونده‌سازی امنیتی و سرکوب معلمان هستند. حق آموزش رایگان و توقف روند پولی شدن آموزش و پرورش از دیگر خواست‌های معلمان است. آن‌ها آخرین بار به‌دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان دست به اعتصاب سراسری زدند.

#روحانی: ایران به صادرات نفت ادامه می‌دهد و با همسایگان روابط نزدیک‌تری برقرار می‌کند

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۸ آبان در جریان سفرهای استانی‌اش به خوی سفر کرده است. روحانی در سخنانی تحریم‌های آمریکا را بخشی از جنگ روانی ایالات متحده با ایران نامید و گفت این تحریم‌ها به جایی نمی‌رسد و جمهوری اسلامی همچنان به صادرات نفت خام خود ادامه خواهد داد. رئیس جمهوری اسلامی در بخشی از سخنانش گفت: «فکر می‌کنید اگر صادرات نفت ما را قطع کنید، اگر ارتباط ما را با کشورهای همسایه قطع کنید - که نخواهید توانست- می‌توانید پیروز شوید؟ ما به حول و قوه الهی نفتمان را خواهیم فروخت، ارتباط نزدیک‌تر با همسایگان برقرار می‌کنیم، رابطه‌مان را با همسایگانی مثل ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق و دیگران مستحکم‌تر می‌کنیم.»

سندیکای کارگران #نیشکر_هفت‌تپه: تجمع اعتراضی #کارگران دادگاه #شوش را به حالت نیمه‌تعطیل درآورد

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرده که صبح دوشنبه ۲۸ آبان شمار زیادی از کارگران معترض مقابل دادگاه شوش تجمع کرده‌اند. آن‌ها شعار می‌دهند: کارگر زندانی آزاد باید گردد. در این گزارش گفته شده که دادگاه شوش به حالت نیمه‌تعطیل درآمده. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه از بازداشت حداقل ۱۸ کارگر این مجتمع کشت و صنعت در روز یکشنبه ۲۷ آبان خبر داد. این کارگران پس از پایان تجمع مقابل ساختمان فرمانداری بازداشت و به پلیس امنیت شوش منتقل شدند. ویا بشمه، سعید منصوری، جلیل احمدی، عظیم سرخه، مهدی داوودی، سعید الکثیر، علیزاده، امید آزادی، سید حسن فاضلی، صمیر احمدی، سلامات نیا، عماد کثیر، محمود سعدی، محمد خنیفر، خالد تمیمی و ایمان اخضری نمایندگان کارگری بخش‌های مختلف این مجتمع از جمله دستگیر شدگان هستند.

شرکت ملی گاز از #عراق خواسته است پول گاز صادراتی را به یورو پرداخت کند

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل از اختلاف بین ایران و عراق بر سر نحوه پرداخت پول گاز صادراتی ایران به جنوب عراق خبر داد. امیرحسین زمانی‌نیا به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است عراق مایل است پول گاز ایران را به دینار پرداخت کند اما «شرکت ملی گاز با این پیشنهاد موافق نیست و مذاکرات در جریان است. طبق قرارداد عراقی‌ها باید پول گاز را با یورو پرداخت کنند.» عراق از ایالات متحده درخواست کرده که مهلت ۴۵ روزه برای توقف واردات انرژی از ایران را تمدید کند. آمریکا پرداخت دلار در ازای این معاملات را ممنوع کرده است. خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داده بود که مقامات جمهوری اسلامی با پیشنهاد گاز و انرژی در برابر غذا و اقلام بشردوستانه موافقت کرده‌اند. معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل به ایسنا گفته است: «این حرف درست نیست. البته در این حد درست است که عواید حاصل از فروش نفت و احتمالا منابع دیگری که در خارج از ایران می‌ماند بعید نیست با محدودیت‌هایی برای مصرف مواجه شود و این فقط محدود به اقلام انسان‌دوستانه که شامل غذا هم می‌شود نیست و چیزهای دیگری هم شامل خواهد شد.»

#عراق خبر میانجیگری بین #تهران و #ریاض را تکذیب کرد

برخی رسانه‌های عربی اعلام کرده بودند که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق برای حل اختلافات میان ایران و عربستان وساطت کرده و حامل پیامی از تهران به ریاض است. دفتراطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق دوشنبه ۱۹ نوامبر/ ۲۸ آبان در بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد. در این بیانیه آمده است: «برخی رسانه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس به نقل از منابع غیررسمی خبری مبنی بر پیشنهاد گفت‌وگوی ایران با عربستان و میانجی‌گری برهم صالح، رئیس جمهوری عراق میان این دو کشور و انتقال پیام همتای ایرانی خود به ریاض منتشر کردند. ما تاکید می‌کنیم که این خبر کاملا نادرست است.» بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری دوشنبه خود در تهران نیز پادرمیانی رئیس جمهوری عراق برای حل اختلافات بین ریاض و تهران را تکذیب کرده است.