ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فارس: #عبدالرضا_داوری مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد به اتهام «همکاری با آمدنیوز» بازداشت شد

در حالی‌که خبر بازداشت عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران یکشنبه ۲۶ آبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، خبرگزاری فارس، نزدیک به نیروهای امنیتی، امروز سه‌شنبه ۲۸ آبان اعلام کرد که داوری با دستور قضایی و به اتهام «همکاری با شبکه آمدنیوز» بازداشت شده است. مهدی مصطفی‌پور وکیل عبدالرضا داوری گفته است مأمورانی که موکلش را بازداشت کردند از تیم عملیات دادستانی تهران بودند. او گفت از این‌که دستگیری داوری مرتبط با آمدنیوز بوده یا نه بی‌اطلاع است. الهام سلمانی، همسر عبدالرضا داوری نیز گفته است مأموران به‌هنگام بازداشت همسرش از نشان دادن حکم قضایی امتناع کردند. سلمانی افزود مأموران امنیتی درِ خانه آن‌ها را دو بار شکسته‌ و بسیاری از وسایل منزل آن‌ها، از جمله لپ تاپ‌ها و چندتا موبایل و حتی طلاهای او را ضبط کرده‌اند. همسر عبدالرضا داوری گفت از دلیل بازداشت همسرش اطلاعی ندارد و وکیل داوری «حتی نتواسته است از جایی که او منتقل شده، خبردار شود». غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه روز سه‌شنبه در نشست خبری خود گفته بود که مستندات خوبی از روح‌الله زم مدیر شبکه آمدنیوز به دست آورده است. سپاه پاسداران ۲۲ مهر سال جاری از بازداشت روح‌الله زم خبر داد. سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مسئول پرونده آمدنیوز است. عبدالرضا داوری پیش از این در خردادماه سال ۹۶ برای تحمل سه سال زندان بازداشت شد اما سرانجام در شهریور سال ۹۷ و پس از نقض حکم صادر شده از سوی دیوان عالی کشور آزاد شد.

گزارش‌های تاییدنشده: ۵۲ معترض بازداشتی در ارومیه با حکم دادگاه انقلاب این شهر به زندان ارومیه منتقل شدند

گرازش‌های تاییدنشده از انتقال ۵۲ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات روزهای گذشته، به زندان ارومیه خبر می‌دهند. براساس اخبار منتشر در شبکه‌های اجتماعی سه‌شنبه ۲۸ آبان ۵۲ نفر از معترضانی که در روزهای گذشته در ارومیه دستگیر شده‌ بودند با حکم دادسرای انقلاب ‌ارومیه روانه زندان ارومیه شده‌اند. براساس این گزارش دادگاه انقلاب از صدور قرار وثیقه برای بازداشتی ها خودداری می‌کند. همچنین گفته می‌شود شماری از بازداشتی‌ها که تعداد آن‌ها نامعلوم است همچنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و اطلاعات نیروی انتظامی نگهداری می‌شوند. اعتراضات مردمی در ایران با افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین از جمعه ۲۴ آبان آغاز شد. این اعتراضات به سرعت به بیش از ۱۰۰ شهر ایران گسترش یافت و به خواسته‌های سیاسی فرارویید. بر اساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی شمار زیادی از معترضان کشته‌، مجروح یا بازداشت شده‌اند اما هنوز هیچ آمار دقیقی در این‌باره منتشر نشده است. جمهوری اسلامی با تمدید قطعی سراسری اینترنت در چهارمین روز خود، اطلاع‌رسانی درباره وضعیت معترضان و آمار دقیق دستگیرشدگان را برای فعالان بسیار مشکل کرده است.

یک عضو شورای اسلامی کار: کارگران از ترس اخراج، به نداشتن بیمه اعتراض نمی‌کنند

بنا بر آمار رسمی، بیش از سه میلیون کارگر ایران فاقد بیمه هستند. عضو «کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید این کارگران که اغلب در واحدهای کوچک اقتصادی کار می‌کنند، از ترس از دست دادن شغل خود در مقابل اجحاف کارفرما از جمله پرداخت دستمزد نازل و بیمه‌نکردن کارگران سکوت می‌کنند. علی اصلانی عضو «کانون عالی شوراهای اسلامی کار» می‌گوید بیکاری و شرایط بد اقتصادی سبب شده کارگران به کار با دستمزد پائین و بدون بیمه تن بدهند. او می‌افزاید: «کارگر بدون بیمه می‌داند که اگر از کارفرما شکایت کند اخراج می‌شود چون کارگر متقاضی کار در بازار زیاد است و با کوچکترین اعتراضی، کارفرما عذر او را می‌خواهد و کارگر دیگری جای او را می‌گیرد.» دولت با خارج کردن کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر از شمول قانون کار، دست کارفرمایان را در بهره‌کشی بدون نظارت از کارگران این کارگاه‌ها را باز گذاشته است. کارگران این واحدها عموما کمتر با دستمزدی ناچیز کار می‌کنند و از حداقل حقوق تصریح شده در قانون کار از جمله بیمه و بازنشستگی محرومند.

یک #کارگر_ساختمانی در اثر سقوط در چاه جان باخت

یک #کارگر_ساختمانی در حال کار در ساختمانی در حال ساخت به داخل چاهی به عمق ۳۰ متر سقوط کرد و جان باخت. به نوشته خبرگزاری مهر، حادثه در غرب تهران حوالی دریاچه خلیج فارس (چیتگر) رخ داده است. مهر به نقل از یک مقام آتش‌نشانی تهران نوشته است کارگر ساختمانی ۳۵ سال سن داشته و درجا فوت کرده است. حوادث کار که روزانه جان تعدادی از کارگران را می‌گیرد در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت و نیم درصد افزایش یافته است. به گزارش سازمان پزشکی قانونی در بهار و تابستان سال جاری، شمار قربانیان حوادث کاری منجر به مرگ به ۸۹۸ تن رسیده است. در این دوره شش ماهه ۱۴ هزار و ۲۰۰ تن نیز در اثر #حوادث_ناشی_از_کار مصدوم شده‌اند.

۹۰۰ میلیارد تومان خسارت قطعی #اینترنت به کسب و کارهای فضای مجازی

در حالی‌که با گسترش اعتراضات مردمی در ایران چهار روز است اینترنت تقریبا به‌طور کامل مسدود شده، رضا الفت‌نسب، عضو هیأت مدیره کشوری کسب‌ و کارهای مجازی، سه‌شنبه ۲۸ آبان گفت: «در پی قطعی اینترنت، به علت تعطیلی کسب‌وکارهای اینترنتی در سه روز اخیر، نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت به آنها وارد شده است.» برای کنترل اعتراضات مردمی به گران شدن ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین، از شنبه ۲۵ آبان به دستور شورای امنیت کشور، قرار شد اینترنت به مدت دستکم ۲۴ ساعت از دسترس خارج شود. در حال حاضر چهار روز از قطعی اینترنت می‌گذرد و خبرهای ضد و نقیضی در مورد اتصال مجدد آن منتشر می‌شود. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در حالی که دیروز در جلسه تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر سلامت شهروندان اعلام کرد پیگیر وصل شدن اینترنت است، سه‌شنبه ۲۸ آبان گفت: «اطلاعی درباره زمان رفع محدودیت اینترنت ندارم و در این زمینه باید از شورای امنیت کشور (شاک) سئوال کنید.» به علت مسدود شدن اینترنت کسب‌ و کارهای بزرگ اینترنتی فعالیت‌شان به یک دهم کاهش یافته و کسب‌ و کارهای کوچک نیز فعالیت‌شان تقریبا به صورت کامل تعطیل شده است. در روزهای گذشته سطح دسترسی ایرانیان به اینترنت از ۱۰۰ درصد به حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

در واکنش به #اعتراضات_مردم، در #تبریز «فداییان رهبر» را به خیابان‌ها آوردند

در پی اعتراضات پنج روز اخیر در ده‌ها شهر ایران، مسئولان جمهوری اسلامی به سیاق همیشگی نیروهای طرفدار خود را وارد میدان کرد. در تبریز که در روزهای گذشته شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود، «فداییان رهبر» را سه‌شنبه ۲۸ آبان به خیابان‌ها آوردند تا علیه مردم معترض دست به تظاهرات بزنند. آن‌ها ضمن «اغتشاش» خواندن اعتراضات اخیر و نسبت دادن آن به «توطئه دشمنان»، فریاد می‌زدند: «تنها ره رهایی، اطاعت از رهبری». خبرگزاری فارس، نزدیک به نیروهای امنیتی ایران در گزارشی از این تظاهرات به‌نقل از یکی از شرکت‌کنندگان نوشته است «افزایش قیمت بنزین به سود افرادی است که خودرو ندارند» و «فرهنگ بدون خودرو را نیز افزایش می‌دهد». حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی در این مراسم گفت: «امنیت و آرامش مردم کشور خط قرمز آذربایجان یعنی سر ایران است». اعتراضات مردمی در ایران با افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین از جمعه ۲۴ آبان آغاز شد. این اعتراضات به سرعت به بیش از ۱۰۰ شهر ایران گسترش یافت و به خواسته‌های سیاسی فرارویید. بر اساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی شمار کشته‌شدگان، مجروحان و بازداشت‌شدگان این رویدادها بسیار بالاست اما هنوز تعداد آن‌ها مشخص نیست.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده #روح‌الله_زم: تحقیقات در حال انجام است

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۲۸ آبان در نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم گفت: «تحقیقات در حال انجام است مستندات بسیار خوبی به‌دست آمده اما به لحاظ حجم انبوه مستندات کار کارشناسی زمان‌بر است و خودش هم توضیحات مفیدی ارائه داده است. آثار مثبت این دستگیری این بود که خیلی از اخبار به نقل از این شبکه فروکش کرد». اسماعیلی درباره این‌که آیا افراد دیگری در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند، توضیحی نداد و گفت: «جزئیات بعداً اعلام می‌شود». سپاه پاسداران ۲۲ مهر در اطلاعیه‌ای خبر از دستگیری روح‌الله زم، مدیر سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز با «به‌کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری» داد و او را «تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه» و «حمایت و پشتیبانی» سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و «مرتبط با سایر سرویس‌های اطلاعاتی» توصیف کرد. جمهوری اسلامی پیشتر کانال تلگرامی آمدنیوز را مسئول تهییج معترضان در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ خوانده و با استفاده از این ادعا دسترسی به پیام‌رسان تلگرام را در ایران مسدود کرده بود.

رئیس پلیس تهران بزرگ با تهدید مردم معترض از بازداشت «تعداد زیادی» از معترضان در پایتخت خبر داد

به نوشته خبرگزاری تسنیم، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران سه‌شنبه ۲۸ آبان با «آشوب‌طلب» خواندن مردم معترض به گرانی بنزین، از بازداشت «تعداد زیادی» از معترضان خبر داد. رحیمی گفت: تعدادی به «بهانه واهی» مخصوصاً در دو روز اخیر دست به «اقدامات اوباش‌گرانه و وحشیانه» زدند و «خسارات و ضرر و زیان فراوانی را به اموال مردم و اموال عمومی وارد کردند». او همانند علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی معترضان را «اشرار» خواند و گفت: «قطعاً این افراد اشرار و از افرادی هستند که قانون برخورد قاطعی با آنها خواهد کرد». فرمانده انتظامی تهران بزرگ بقیه معترضان را نیز به بازداشت تهدید کرد و گفت: «نیروی انتظامی به‌عنوان مسئول امنیت جامعه، کشور و مردم وظیفه دارد از این موضوع با تمام توان و تلاش حراست کند. به‌زودی سراغ سایر آشوب‌طلبان نیز رفته و آنها را بازداشت خواهیم کرد». علی خامنه‌ای صبح یکشنبه ۲۶ آبان در واکنش به اعتراض مردم به افزایش قیمت بنزین، همانند گذشته معترضان را «اشرار» خواند و خطاب به نیروهای نظامی و امنیتی که به‌گفته او «حافظ امنیت هستند» گفت که «وظایف خود را انجام دهند». اعتراضات به افزایش نرخ بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان در شهرهای مختلف ایران آغاز شد و معترضان در برخی از شهرها ساختمان بانک‌های دولتی، ایستگاه پلیس و برخی از امکان دولتی را به آتش کشیدند. براساس گزارش‌های تأیید نشده در جریان اعتراضات که تاکنون ادامه یافته است ده‌ها تن در نقاط مختلف ایران کشته شده‌اند.

ظریف در اولین واکنش به اعتراضات مردم، به کشورهایی که از اعتراضات ایران حمایت کرده‌اند، هشدار داد

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه جمهوری اسلامی شامگاه دوشنبه ۲۷ آبان در اولین واکنش به اعتراضات مردمی در ایران، حمایت مقام‌های آمریکایی را «دروغی شرم‌آور» خواند و ادعا کرد: «اعتراض قانونمند حق مردم است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌رسمیت شناخته شده است و نیازی به یادآوری و حمایت مزورانه رژیم‌هایی که هدف رسمی خود را وادار کردن ایران به اجرای خواسته‌های غیرمشروع و ضدقانونی آنها از طریق تحمیل فشار اقتصادی - حتی در حوزه غذا و دارو - بر شهروندان ایرانی اعلام کرده‌اند، ندارد.» براساس گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، ظریف بدون اشاره به برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با معترضان در روزهای گذشته و قطع دسترسی به اینترنت جهانی در ایران، آمریکا را به ارتکاب «تروریسم اقتصادی و جنایت علیه بشریت» بر ضد مردم ایران متهم کرد به کشورهایی که از اعتراضات مردمی در ایران حمایت کرده‌اند، هشدار داد: «کشورهایی که نتوانسته‌اند از خود هیچ توان و اراده‌ای در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا نشان دهند و اکنون برای پنهان کردن ناتوانی خود از آشوب و برهم زدن نظم عمومی حمایت سیاسی و میدانی می‌نمایند، مسئولیت کلیه عواقب تحریکات خطرناک خود را بر عهده خواهند داشت». مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده پیشتر اعلام کرده بود «آمریکا در کنار معترضان ایرانی‌ست» و اعتراضات ایران را زیر نظر دارد.

#وزیر_ارتباطات: از زمان رفع محدودیت #اینترنت اطلاعی ندارم

در حالی‌که با گسترش ناآرامی‌ها در ایران سه روز است اینترنت به‌طور کامل مسدود شده، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات سه‌شنبه ۲۸ آبان گفت: «اطلاعی درباره زمان رفع محدودیت اینترنت ندارم و در این زمینه باید از شورای امنیت کشور (شاک) سئوال کنید». او افزود: «رفع محدودیت اینترنت بر عهده شورای امنیت کشور است و آن‌ها باید در این زمینه اقدام کنند». آذری جهرمی همچنین از میزان خسارت واردشده به فعالان تجاری در پی قطع اینترنت نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت به‌زودی در این‌باره اطلاع‌رسانی می‌شود. این در حالی است که رضا الفت نسب، عضو هیئت مدیره کشوری کسب‌وکارهای مجازی روز سه‌شنبه گفت: «با تعطیلی کسب‌وکارهای اینترنتی در سه روز اخیر، نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان به آن‌ها خسارت وارد شده است». حکومت ایران در پی گسترش نارضایتی‌ها و اعتراضات خیابانی مردم به‌دنبال گرانی ۳۰۰ درصدی بنزین به شکل بی‌سابقه‌ای اینترنت را به کلی قطع کرده است. ادامه چنین وضعی نشان از ادامه اعتراضات مردمی در ایران دارد. شنبه شب ۲۵ آبان به دستور شورای امنیت کشور اینترنت در ایران از دسترس خارج شد و برخلاف وعده‌ها که قرار بود تنها برای ۲۴ ساعت قطع باشد، تاکنون وصل نشده است.

#اسرائیل انباری در حوالی #فرودگاه_دمشق را بمباران کرد

ارتش اسرائیل صبح سه‌شنبه ۱۹ نوامبر/ ۲۸ آبان اعلام کرد که از خاک سوریه چندین راکت به اسرائیل شلیک شد اما سامانه دفاع گنبد آهنین موفق به رهگیری و انهدام این راکت‌ها شد. در همان حال خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از وقوع یک انفجار در انباری در نزدیکی فرودگاه دمشق خبر داد. در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بارها اسرائیل انبارهای مهمات و مواضع سپاه قدس و حزب‌الله لبنان در حوالی ذمشق را بمباران کرده است.

قطار #تهران به #تبریز در محدوده ایستگاه #سهند از ریل خارج شد

شاپور ارسلانی، مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی به رسانه‌های داخلی اعلام کرد که ساعت ۶:۲۰ بامداد سه‌شنبه ۲۸ آبان دو واگن از قطار مسافری تهران ـ تبریز در محدوده ایستگاه سهند از ریل خارج شد. به گفته ارسلانی عوامل امدادی در محل حادثه حضور دارند. این قطار شب گذشته با ۳۵۰ مسافر تهران را به مقصد تبریز ترک کرده بود. به گفته مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.