ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده #مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه: فکر نمی‌کنم یوتیوب و توییتر رفع #فیلتر شوند

سید جواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ۲۸ آبان به سایت انتخاب گفت: «بعضا دیده می‌شود که برخی شبکه‌های اجتماعی زمینه سیاه‌نمایی را فراهم کرده و بلندگوی جریان‌های معاند نظام و بیگانه می‌شوند [که] قابل قبول نیست». نماینده مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پاسخ به این پرسش که آیا شما موافق رفع فیلتر توییتر هستید گفت: «خیر من موافق این اقدام نیستم». نماینده دوره‌های دهم و یازدهم سنقر و کلیایی گفت «من با رفع فیلتر توییتر موافق نیستم. همین طور درباره حضور مسئولان در شبکه توییتر که البته مشابه این وضعیت را در [دیگر] شبکه‌های اجتماعی نیز شاهد هستیم، بارها به مسئولان گفته شده که نباید عضو باشند، ولی متاسفانه این مساله را رعایت نکردند.» سیدجواد حسینی‌کیا همچنین درباره احتمال رفع فیلتر یوتیوب گفت: «من فکر نمی‌کنم که چه یوتیوب و چه توییتر رفع فیلتر شوند، چراکه ظرفیت رفع فیلتر آن در کشور احساس نمی‌شود». مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دو نماینده دارد. مجلس یازدهم دو روحانی (سید جواد حسینی‌کیا و مهدی باقری) را برای عضویت در این کارگروه برگزیده است.

در ایران ۱۲۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به #کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۹۱ نفر فوت کرده‌اند

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری ایران اعلام کرد که تاکنون ۱۲۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۹۱ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. ضامنی یادآوری کرد «استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید انجام شود». مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری ایران گفت: «غربالگری به صورت مرتب در حوزه حمل و نقل عمومی در حال انجام است و در صورتی که راننده‌ای علایمی داشته باشد باید تست دهد و در صورت مثبت شدن تا زمان رفع کامل بیماری و اعلام پزشک، اجازه فعالیت نخواهد داشت». بازرسان تاکسیرانی که بر نحوه عملکرد رانندگان تاکسی نظارت داشتند موظف شده‌اند به رعایت موارد بهداشتی در تاکسی‌ها توجه ویژه داشته باشند. رانندگان متخلف جریمه می‌شوند.

امام‌زاده‌های #تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس اداره اوقاف استان تهران، پنج‌شنبه ۲۹ آبان در پی تصمیم ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر آنکه از اول آذر سال جاری مشاغل غیرضروری می‌بایست تعطیل شوند اعلام کرد امام‌زاده‌های استان تهران از شنبه آینده تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند و متولیان آستان‌های مقدس امام‌زادگان استان تهران اجازه فعالیت ندارند. امام‌زاده‌های استان تهران سال گذشته هم با همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شده بودند. گروه‌های جهادی اما با توزیع ماسک و ضد عفونی کردن محیط امام‌زاده‌ها و اعمال فشار بر دولت کاری کردند که بعد از ماه رمضان ستاد مقابله با کرونا ناگزیر شد به این اماکن مجددا اجازه فعالیت دهد. در ایران ۸۱۵۱ امام‌زاده وجود دارد. تعداد امام‌زاده‌های ایران بعد از انقلاب ۷ برابر شده است.

سفیر آمریکا در #ونزوئلا پس از ۱۰ سال تعیین شد

برای اولین بار پس از ۱۰ سال، ایالات متحده آمریکا نماینده دیپلماتیک در ونزوئلا خواهد داشت. مجلس سنای آمریکا جیمز استوری که پیش از این کاردار واحد امور ونزوئلا بود را به‌عنوان سفیر این کشور تأیید کرد. او از بوگوتا، پایتخت کلمبیا، کشور همسایه ونزوئلا، فعالیت خواهد کرد. آمریکا و ونزوئلا ۱۰ سال است که سفیرانی در کشورهای یکدیگر ندارند. سال گذشته پس از آنکه آمریکا خوان گوآیدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را به‌عنوان رئیس‌جمهوری قانونی این کشور به‌رسمیت شناخت، دو کشور همه روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند. آمریکا در ماه اوت ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸) یک دفتر نمایندگی موسوم به «واحد امور ونزوئلا» (وی‌ای‌یو) در کلمبیا دایر کرد تا خدمات دیپلماتیک آمریکا را به «دولت موقت» گوآیدو ارائه دهد.

شمار جانباختگان #کرونا در آمریکا از ۲۵۰ هزار نفر عبور کرد

دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون در ایالات متحده آمریکا بیش از ۲۵۰ هزار نفر جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند. به این ترتیب این کشور بالاترین شمار جانباختگان این بیماری را به نام خود ثبت کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا خطرات ابتلا به کووید-۱۹ را اندک جلوه داد و در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری هم گردهمایی‌های بزرگی بدون در نظر گرفتن تدابیر بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی برگزار کرد. جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرده است که دولت ترامپ اطلاعات لازم درباره ابعاد همه‌گیری ویروس کرونا از جمله آمارها و اطلاعات درباره تجهیزات بیمارستانی و برنامه دولت برای توزیع واکسن ضد کرونا را در اختیار تیم او قرار نمی‌دهد. در آمریکا هر روز حدود ۱۵۰ هزار مورد قطعی ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی می‌شود که از این جمعیت حدود هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا از همگان خواسته‌ است تا واکسیناسیون موثر و ایجاد ایمنی لازم علیه بیماری، ماسک بزنتد و فاصله فیزیکی را رعایت کنند. به تازگی دو شرکت دارویی اعلام کرده‌اند به واکسن موثری بر ضد کرونا دست یافته‌اند.