نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یکی از آخوندهای حوزه علمیه «اجنه» را از عوامل برانگیختن اعتراضات سراسری دانست

حجت‌الاسلام محمد شجاعی، از فضلای حوزه علمیه گفته است: «اجنه یکی از عوامل ناآرامی‌های اخیر در کشور است.» او دو عامل را در بروز اعتراضات سراسری مهم دانسته و افزوده است: «[یکی این‌که] ما هر چقدر به ظهور [امام زمان] نزدیکتر بشویم، ریزش‌مان بیشتر است. برای امام زمان کم می‌مانند. دومین نکته حمله‌های جنی و انسی است. سطح وسوسه‌های جنی و انسی بیشتر می‌شود. آدم‌هایی که یک زمانی می‌بینید خیلی آدم‌های خوبی بودند، آدم‌های مؤثر و پاکی بودند، یک‌دفعه الان چَپِه می‌کنند و می‌نشینند حرف‌های مزخرف در مورد نظام و انقلاب و رهبری می‌زنند.»

خبرگزاری تسنیم از کشته شدن چهار نیروی امنیتی سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان خبر داد

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران دوشنبه ۲۸ آذر اعلام کرد که چهار نفر از نیروهای امنیتی سپاه در درگیری سپاه پاسداران با گروه‌هایی که آن‌ها را تروریستی خواند در منطقه مرزی سراوان واقع در سیستان و بلوچستان کشته شدند. قرارگاه قدس جنوب شرق در اطلاعیه‌ای گفته است که درگیری مسلحانه با نیروهای تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم نیروی زمینی سپاه رخ داده و در آن ستوان‌دوم پاسدار محمد گودرزی و سه نفر از بسیجی‌ها به نام‌های رحیم‌بخش پرکی، حمیدرضا عابدی و محمود نیک‌خواه‌زاده کشته شده‌اند. براساس این اطلاعیه مهاجمان به خاک پاکستان گریخته‌اند.

وزیر ارتباطات دولت رئیسی: من در مورد فیلترینگ و اینترنت کاره‌ای نیستم

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره رفع فیلتر اینستاگرام گفت: «بنده دخل و تصرفی در این مورد ندارم، شورای امنیت کشور تصمیم گرفته و اگر قراری بر بازگشت باشد آنجا باید تجدیدنظر کند. من تصمیم‌گیر نیستم، من حتی عضو شورای امنیت کشور هم نیستم.» اینستاگرام و واتس‌اپ دو اپلیکیشن محبوب در میان جامعه ایرانی است که پس از آغاز اعتراضات سراسری به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی فیلتر شده‌اند. مقام‌های جمهوری اسلامی در سه ماه گذشته بارها تهدید کرده‌اند که این دو اپلیکیشن را برای همیشه فیلتر خواهند کرد. شورای عالی فضای مجازی هم از شرکت مادر این دو اپلیکیشن (متا) خواسته است تا نماینده قانونی و حقوقی مستقر در ایران به آن‌ها معرفی کند. موضوعی که شرکت متا آن را بی‌اهمیت خواند و گفت در موردش اقدامی نخواهد کرد. وزیر ارتباطات دولت رئیسی که مهم‌ترین هدف خود را تکمیل شبکه ملی اطلاعات می‌داند در مورد برداشته شدن فیلترینگ و رفع قطعی و کندی اینترنت هم گفت که این تصمیم‌ها با شورای عالی فضای مجازی نیست و «تصمیم با شورای امنیت کشور است و این شورا باید تصمیم‌گیری کند.» در واکنش به این اظهارات، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در حساب توییترش نوشت:‏ «وقتی اینترنت سرعتش حداقل هست و اکثر شبکه‌های اجتماعی فیلتره و شرکت مخابرات و مشکلات کارگزاران مخابرات هم‌ به بخش خصوصی و خصولتی واگذار شده و تصمیم قطع و وصل اینترنت و فیلترینگ هم با وزارت ارتباطات نیست!؛ برادرمون عیسی زارع‌پور دقیقاً الان وزیر چیه؟! وزیر فیلترنت و قطع ارتباطات؟»