ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۰ #کارگر کارخانه «#نئوپان_کارون» #شوشتر اخراج شدند

۴۰ کارگر کارخانه «نئوپان کارون» شوشتر به صورت جمعی اخراج شدند. به گزارش «عصر جنوب» این کارگران شنبه ۳۰ دی مدیرعامل کارخانه در نامه‌ای اعلام کرده است: «با توجه به اتمام مواد اولیه و توقف عملیات تولید با پرسنلی که تا تاریخ ۳۰ دی ماه قرارداد دارند قرارداد جدید منعقد نمی‌شود». منابع خبری گفته‌اند که بر مبنای این ابلاغیه قرارداد ۴۰ کارگر که با قرارداد موقت مشغول به کار بودند، بیکار خواهند شد. سهامدار اصلی کارخانه نئوپان کارون در استان خوزستان بیناد مستضعفان است. این بنیاد ۴۷ درصد سهام این شرکت را به صورت مستقیم و ۵۲ درصد را به واسطه شرکت توسعه صنعت سینا در اختیار دارد.

#پاکستان تعدادی از افسران پلیس #ضد_تروریسم را به‌ اتهام کشتن چهار #غیرنظامی دستگیر کرد

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، مقامات پاکستان ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی چهار افسر پلیس ضد تروریسم را به خاطر کشتن یک زوج میان‌سال، دختر ۱۳ ساله آنها و یک مرد دیگر در شهر ساهیوال دستگیر کردند. پلیس در بدو امر ادعا کرده بود که این افراد در درگیری با شورشیان کشته شدند. شنبه شب پلیس پاکستان خودروی یک مرد خواربارفروش را به همراه همسرش، دختر آنها، و یک دوست خانوادگی، متوقف کرد. پس از توقف خودرو، آنها را با شلیک گلوله کشت. پلیس گفته بود که دوست خانوادگی آنها یک تروریست بوده و او را متهم کرد که از این خانواده به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است. اعضای خانواده و شاهدان می‌گویند که پلیس این افراد را با بی‌رحمی کشته و حالا می‌خواهد اقدامات خود را توجیه کند. مقامات گفته اند که تحقیقات در این زمینه در جریان است و افسران حاضر در محل دستگیر شده اند. تعداد افسران پلیس اعلام نشده است. این تیراندازی خشم عمومی را برانگیخته است. صدها عزادار در لاهور، محل زندگی قربانیان، تجمع کردند و علیه پلیس شعار سر دادند. ساکنان محله‌ای که شاهد این جنایت بودند نیز به نشانه اعتراض در جاده‌ای که این حادثه در آن رخ‌داد، بست نشستند.

وزیر علوم ایران خبر داد: ۱۲۰ موسسه #آموزش_عالی_غیرانتفاعی تعطیل یا از پذیرش #دانشجو منع شدند

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران یکشنبه ۳۰ دی اعلام کرد: ۱۲۰ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی از پذیرش دانشجو منع و یا تعطیل شده‌اند. به گفته او ۷۰ موسسه غیرانتفاعی از پذیرش دانشجو منع و ۵۰ موسسه هم تعطیل شدند. به گفته غلامی، سیاست وزارت علوم «تشویق این موسسه‌ها به ادغام» و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها در کنار «توجه به کیفیت» است. نام هیچ یک از موسسه‌های آموزش عالی غیرانتفاعی تا به حال فاش نشده، اما دولت در لایحه بودجه سال آینده تمامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی را از پذیرش دانشجو در دانشکده‌های وابسته به وزارتخانه‌ها منع کرده است.

یک انفجار بزرگ #دمشق را لرزاند

تلویزیون دولتی سوریه از یک انفجار در یک محله جنوبی دمشق خبر داد. به گزارش این تلویزیون، انفجار که در ساعت پررفت‌وآمد صبح یکشنبه ۲۰ ژانویه اتفاق افتاد، ظاهراً یک «اقدام تروریستی» در نزدیکی یک بزرگراه پرتردد به سمت مرکز دمشق بوده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در انگلیس مستقر است، گزارش داده که انفجار نزدیک یک دفتر اطلاعاتی‌ـ‌امنیتی ارتش رخ داده است. این دیده‌بان همچنین افزود که تعدادی کشته و زخمی شده اند اما هنوز آمار دقیق و تاییدشده از تلفات جانی این حادثه وجود ندارد. هنوز مشخص نیست که آیا انفجار از یک بمب کاشته شده حاصل شده یا یک حمله انتحاری بوده است. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که بعد از انفجار صدای شلیک چندین گلوله شنیده شده. رسانه‌های دولتی سوریه گفته اند که همه راههای منتهی به محل انفجار مسدود شده است و نیروهای امنیتی به منطقه سرازیر شده اند. بعد از آنکه دولت بشار اسد در سال گذشته محله‌های تحت کنترل مخالفان در دمشق و اطراف آن را باز پس گرفت، به ندرت حمله‌ای در دمشق رخ داده است. از شروع جنگ داخلی سوریه، که با سرکوب شدید انقلاب ۲۰۱۱ سوریه آغاز شد، دست‌کم ۳۶۰ هزار تن کشته و میلیون‌ها تن آواره شده اند. دولت بشار اسد با حمایت روسیه توانسته بخشهای زیادی از خاک این کشور را که در دست مخالفان او بود بازپس‌بگیرد و اکنون کنترل دو سوم خاک این کشور را از آن خود داشته باشد. در ماه مه گذشته دولت سوریه آخرین قلمرو نیروهای داعش را در جنوب دمشق بازپس گرفت و بعد از شش سال کنترل کامل بر پایتخت را به دست آورد

یک نماینده مجلس خبر داد: رئیس #سازمان_خصوصی‌سازی ایران ممنوع الخروج شده است

احمد علیرضا‌بیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی ایران، یکشنبه ۳۰ دی به خبرگزاری تسنیم گفت: بازپرس پرونده به ممنوع الخروج بودن میرعلی اشرف عبدالله پوری‌ حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی حکم داده است. این حکم به گفته علیرضا بیگی، به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس از دادستان کل ایران صادر شده است. او در باره احضار و یا بازپرسی از رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که مراجع قضایی باید در این باره پاسخگو باشند. عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران از سوی شماری از نمایندگان مجلس به فساد مالی در واگذاری شرکت‌های دولتی متهم شده است. خرید کشتارگاه صنعتی اردبیل توسط رئیس سازمان خصوصی سازی یکی از موارد افشاء شده در باره او است. چندی پیش منابع خبری از استعفاء پوری حسینی خبر دادند، این خبر اما به فاصله کوتاهی تکذیب شد.

ماموران امنیتی باردیگر #سپیده_قلیان را همراه برادرش بازداشت کردند

جمال حیدری، وکیل مدافع #سپیده_قلیان، فعال اجتماعی در استان خوزستان از بازداشت دوباره موکلش خبر داد. ماموران امنیتی جمهوری اسلامی صبح یکشنبه ۳۰ دی، قلیان را که آبان امسال همراه با #کارگران معترض #نیشکر_هفت‌تپه بازداشت شده بود، در محل سکونتش دستگیر کردند. به گفته حیدری، برادر سپیده قلیان نیز همراه او بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شده است. قلیان شامگاه شنبه ۲۹ دی پس از پخش یک برنامه تلویزیونی تحت عنوان «مستند طراحی سوخته» که اعتراف اجباری او و اسماعیل بخشی را پخش کرد، در توئیتر نوشت: «این تصاویری که از من پخش شد گواه دیگری در اثبات حرف‌هایم مبنی بر شکنجه شدن در طول مدت بازداشتم بود. جدی‌تر از قبل به پیگیری شکنجه شدنم خواهم پرداخت و حالا که اعترافاتم پخش شد خواهان علنی برگزار شدن دادگاهم هستم». او پیش از این نیز از شکنجه خودش و اسماعیل بخشی در دوره بازداشت پرده برداشته بود. مقام‌های قضایی و دولتی جمهوری اسلامی اما هرگونه شکنجه را تکذیب و بخشی را به «برخورد قضایی» تهدید کردند. جمهوری اسلامی در ادامه تلاش برای انکار شکنجه بازداشت شدگان مرتبط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه در یک برنامه تلویزیونی، معترضان را به ارتباط با گروه‌های خارج از کشور مرتبط دانست.

رشد سه برابری #قیمت_کاغذ: #روزنامه‌ های ایران تعطیل می‌شوند

قیمت کاغذ تحریر در ایران نسبت به پایان سال ۱۳۹۶ حدود سه برابر افزایش یافته است. این وضعیت روزنامه‌ها و رسانه‌های چاپی را با بحران روبرو کرده، آنگونه که سایت خبری «تابناک» که به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام وابسته است، از امکان تعطیلی برخی روزنامه‌ها تا پایان سال‌جاری و یا سال آینده خبر داد. براساس این گزارش قیمت یک «بند»کاغذ از ۱۰۸ هزار تومان به ۳۰۶ هزار تومان رسیده است. علاوه بر این هزینه چاپخانه نیز به دلیل افزایش نرخ ارز، بیشتر شده است. همین وضعیت موجب کاهش تیراژ برخی روزنامه‌ها به دو تا سه هزار نسخه و عدم توزیع این روزنامه‌ها درکیوسک‌های فروش روزنامه در تهران شده است. تابناک بدون بیان جزئیات پیش‌بینی کرده است؛ «برخی نشریات و به خصوص شماری از روزنامه‌ها تا انتهای سال ۹۷ تداوم نیابند و برخی دیگر نیز در ابتدا تا ماه‌های نخست سال ۹۸ به فعالیت‌شان پایان دهند».

پلیس #ایرلند_شمالی اعلام کرد: در جریان انفجار در شهر «لندن‌دری» کسی آسیب ندید

پلیس ایرلند شمالی بامداد یکشنبه ۲۰ ژانویه ۲۰۱۹ از یک انفجار در مرکز شهر «لندن‌ دری» خبر داد. پلیس این شهر اعلام کرد که در جریان این حادثه کسی آسیب ندید. براساس گزارش منابع خبری، این انفجار در یک خیابان پررفت و آمد که یک ساختمان دادگستری در آن قرار دارد، رخ داد. پلیس ایرلند شمالی اعلام کرد که پیش از انفجار یک تماس تلفنی هشدارآمیز دریافت کرده و به همین دلیل قبل از وقوع انفجار، خیابان محل حادثه را بسته بود. هنوز جزئیات بیشتری در باره عاملان این حادثه منتشر نشده است.