نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن سعیدی، عضو #سندیکای_شرکت_واحد، برای اجرای حکم ۵ سال حبس به #زندان فراخوانده شد

به گزارش #سندیکای_کارگران_و_رانندگان_شرکت_واحد، #حسن_سعیدی از اعضای این سندیکا و از بازداشت‌شدگان روز کارگر توسط شعبه یک اجرای احکام #دادسرای_اوین به #زندان فراخوانده شد. او در تظاهرات ۱۱ اردیبهشت مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بود. سعیدی ۲۶ مرداد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به پنج سال حبس تعزیری، ممنوعیت استفاده از وسایل مخابراتی نظیر تلفن هوشمند و دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب و نهادهای اجتماعی محکوم شد و دادگاه تجدیدنظر در آن تغییری ایجاد نکرد. سعیدی از سال ۸۳ به علت فعالیت‌های سندیکایی خود بارها بازداشت شده است.

سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی به عنوان جانشین اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد

به حکم حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی به عنوان جانشین اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد. محمد حجازی، متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان و فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و مدرک دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک است. سخنگوی ارتش اسرائیل سپتامبر/ شهریور سال جاری ادعا کرده بود که سید محمد حسین‌زاده حجازی فرماندهی نیروی قدس سپاه در لبنان را برعهده دارد.

دادگاه مترجم و مشاور فرهنگی ارتش آلمان به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد

دوشنبه ۲۰ ژانویه/ ۳۰ دی دادگاه یک شهروند افغان در آلمان که در رسانه‌ها از او به عنوان عبدالحمید اس نام برده می‌شود به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. عبدالحمید به عنوان مترجم و مشاور فرهنگی برای ارتش آلمان کار می‌کرد و به افشای اسرار دولتی و خیانت متهم شده است. همسر او آسیه هم باید پاسخگو باشد. ماموران امنیتی آلمان ژانویه/ دی سال ۲۰۱۹ پس از بازگشت عبدالحمید از یک سفر خارجی و در حین جاسوسی او را بازداشت کردند. ابعاد فعالیت‌های عبدالحمید برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هنوز در رسانه‌ها آشکار نشده. ارتش آلمان از افشای جزئیات این پرونده منع شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران: جمهوری اسلامی تابعیت کانادایی جانباختگان پرواز ۷۵۲ را به رسمیت نمی‌شناسد

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه ۳۰ دی در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که ایران تابعیت کانادایی جانباختگان پرواز ۷۵۲ را به رسمیت نمی‌شناسد. موسوی گفت: «ما اینها (جان‌باختگان) را اتباع خود می‌دانیم و تابعیت دوگانه را نمی‌پذیریم. عزادار اصلی خود ما هستیم. باید ابعاد و جزییات حادثه روشن شود. امیدوارم بقیه کشورها از سیاسی کردن این موضوع اجتناب کنند چون چیزی عایدشان نمی‌شود.» پنج‌شنبه ۲۶ دی / ۱۶ ژانویه وزیران خارجه کانادا، اوکراین، افغانستان، بریتانیا و سوئد در اجلاس چندجانبه‌ای در لندن با صدور بیانیه‌ای از ایران خواستند که به خانواده‌های قربانیان غرامت پرداخت کند و به خواست خانواده‌ها احترام بگذارد و پیکر جان‌باختگان را به آن‌ها بازگرداند. آن‌ها همچنین از ایران خواستند تا دسترسی کامل مقامات کنسولی و بازپرسان به پرونده سقوط هواپیما را فراهم سازد و تحقیقات مستقل و معتبر در این‌باره صورت گیرد. شامگاه گذشته فرانسوا فیلیپ شامپانی، وزیر خارجه کانادا از گفت‌وگو با ظریف درباره مرجع بازخوانی جعبه سیاه هواپیما گفت‌وگو کرد. چهارشنبه ۱۸ دی / ۸ ژانویه در اثر اصابت دو موشک سامانه پدافند هوایی سپاه، هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی اوکراین در نزدیکی تهران منهدم شد. ۱۷۶ مسافر و خدمه پرواز از جمله ۵۷ نفر از اتباع کانادا در این فاجعه جان خود را از دست دادند. بیشتر مسافران پرواز ۷۵۲ ایرانیان دو تابعیتی مقیم خارج از کشور بودند که برای دیدار با خانواده‌شان به ایران سفر کرده بودند. برخی از مسافران این پرواز دانش‌آموختگانی بودند که در ۱۹ دانشگاه کانادا کار و تحصیل می‌کردند.

سفر ظریف به مجمع جهانی اقتصاد لغو شد. در داووس ایجاد کانال مالی برای ارسال اقلام انسانی و دارو به ایران به بحث گذاشته می‌شود

صبح دوشنبه ۳۰ دی سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به داووس به طور غیرمنتظره‌ای لغو شد: «قرار بود که وزیر امور خارجه به کشور سوئیس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سفر کند ولی به رغم دعوت رسمی اولیه و حتی حضوری از ایشان، برنامه تنظیم شده ایشان را به هم زدند و ترتیبات دیگری را در نظر گرفتند و در همین چارچوب این سفر متاسفانه انجام نمی‌شود.» شبکه تلویزیونی «اس اف ار» (SFR ) سوئیس می‌گوید در مجمع جهانی اقتصاد (اجلاس داووس) ایجاد کانال مالی برای ارسال اقلام انسانی، مواد غذایی و دارو به ایران به بحث گذاشته می‌شود. پنجاهمین دور مجمع جهانی اقتصاد از سه‌شنبه ۲۱ تا ۲۴ ژانویه در داووس سوئیس آغاز به کار می‌کند.

وزیر خارجه کانادا: جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی به اوکراین یا فرانسه ارسال شود. ایران نه در حرف که با عملکردش قضاوت می‌شود

فرانسوا فیلیپ شامپانی، وزیر خارجه کانادا گفت که درباره موضوع فرستادن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که مدتی قبل به اشتباه و به طور غیرعمد مورد هدف قرار گرفته و ساقط شد، با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران رایزنی کرده است. شامپانی شامگاه یکشنبه ۱۹ ژانویه/ ۲۹ دی در حاشیه یک سمینار دولتی گفت: «من بر موضع کانادا مبنی بر این که جعبه‌های سیاه باید در اسرع وقت یا به اوکراین یا به فرانسه، جایی فرستاده شود که تخصص بازخوانی آن را دارند، تاکید کردم.» وزیر خارجه کانادا گفت این کشور ایران را با عملکردش قضاوت می‌کند نه با حرف‌هایش. روز گذشته مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رد احتمال سقوط هواپیما بر اثر حمله سایبری، گفت: طبق بررسی‌ها و گزارش مسئولان ستادکل نیروهای مسلح خطای انسانی در سقوط هواپیمای اوکراینی اثبات شد. حسن رضایی فر، مدیرکل بررسی سازمان هواپیمایی کشوری، گفته بود با توجه به این که هر دو جعبه سیاه این هواپیما آسیب دیده و قابل بازسازی و خواندن در کشور نیست و اوکراین از ما برای انجام این کار دعوت کرده است مقصد نخست برای بازسازی و خواندن جعبه سیاه این هواپیما، اوکراین بوده و اگر نتایج تحقیقات و ارزیابی‌ها این باشد که اوکراین نمی‌تواند این کار را انجام دهد، مقصد نهایی ما فرانسه است.

#اعتراضات_لبنان: صلیب سرخ جهانی اعلام کرد دست کم ۱۴۵ نفر در ناآرامی‌های بیروت مجروح شدند

شامگاه یکشنبه ۱۹ ژانویه/ ۲۹ دی پلیس لبنان در دومین شب پیاپی با گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی در صدد مقابله با معترضان در بیروت برآمد. به گزارش صلیب سرخ جهانی دست کم ۱۴۵ نفر در ناآرامی‌های شامگاه گذشته مجروح شدند. حدود ۴۵ نفر از مجروحان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیروت تحت درمان قرار گرفتند. میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان پس از این تنش‌ها خواهان برگزاری نشستی امنیتی با حضور وزیر دفاع و کشور شد. در درگیری‌های شنبه‌شب نیز ۲۲۰ معترض، زخمی و تعدادی از آنها به بیمارستان منتقل شدند. اعتراضات در لبنان که از اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شد و به استعفای سعد الحریری از نخست‌وزیری این کشور انجامید، مدتی آرام گرفته بود اما از هفته قبل در پی ناکامی پارلمان در معرفی نخست‌وزیر جدید دوباره تشدید شده است.

محمد تقی کروبی از پرونده‌سازی تازه برای برادرش #حسین_کروبی به دلیل انتشار نامه اخیر پدرش خطاب به رهبر جمهوری اسلامی خبر داد

محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در توییتی نوشت که پرونده تازه‌ای برای برادرش، حسین کروبی در شعبه ۴ دادسرای اوین تشکیل شده است: «مطلع شدیم که پرونده برادرم حسین در شعبه ۴ دادسرای امنیت شهید مقدسى آنهم بخاطر نامه اخیر پدر به رهبرى قرار دارد. او با قرار بازداشت در انفرادى و بازجوی وزارت اطلاعات دولت روحانى در کنار دیگر دستگاه امنیتى برای اخذ اقاریر کذب وی را تحت فشار قرار داده‌اند. این در حالی ست که پدر بخاطر همین مواضع و نامه‌ها بیش از ۹ سال است که در حصر بی‌ضابطه حاکمیت قرار دارد.» مهدی کروبی در نامه‌ای به خامنه‌ای گفته بود که رهبر جمهوری اسلامی بدون شک هیچ یک از شرایط و صفات احراز مسئولیت رهبری را ندارد و خواهان استعفای او شده بود.