نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیم ملی فوتبال زنان ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ هند، مقابل میزبان مسابقات یک امتیاز تاریخی کسب کرد

تیم ملی فوتبال زنان ایران پنج‌شنبه ۳۰ دی / ۲۰ ژانویه نخستین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا را مقابل هند، میزبان این مسابقات با نتیجه مساوی صفر بر صفر به پایان رساند و اولین امتیاز تاریخ فوتبال زنان ایران در جام ملت‌های آسیا را دشت کرد. زنان ایران در این نخستین تجربه حضور خود در جام ملت‌های آسیا با انگیزه ظاهر شدند و دوندگی بسیار داشتند. حتی یک بار در دقایق نخست مسابقه نگین زندی، مهاجم تیم ملی تیرک دروازه هند را به لرزه در آورد. تیم ملی هند که دو بار نایب قهرمانی و یک بار مقام سومی این مسابقات را به‌دست آورده است در نیمه دوم هجومی‌تر ظاهر شد، اما زهره کودایی، سنگربان تیم ملی مانع از فروپاشی دروازه ایران شد و در نهایت مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. هند از تیم‌های باتجربه در جام ملت‌ها به شمار می‌رود و نهمین دوره حضور خود را در این مسابقات تجربه می‌کند. کسب یک امتیاز از میزان مسابقات موفقیت بزرگی برای زنان ایران است. در پایان این مسابقه دروازه‌بان تیم ملی ایران، زهره کودایی به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد. چین و چین تایپه دو حریف دیگر ایران در «گروه آ» پیش از دیدار ایران و هند روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند که این مسابقه با نتیجه ۴ بر صفر به سود چین پایان یافت. دیدار بعدی ایران یکشنبه ۳ بهمن‌ماه مقابل چین، یکی از قدرت‌های برتر فوتبال زنان در آسیا و جهان برگزار خواهد شد. جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ۳۰ دی ۱۴۰۰ با رقابت ۱۲ تیم در سه گروه آغاز شده است. در پایان دور مقدماتی دو تیم برتر هر گروه و دو تیم از برترین تیم‌های سوم راهی یک چهارم نهایی می‌شوند. در پایان این مسابقات پنج تیم به همراه استرالیا سهمیه جام جهانی را هم به دست خواهند آورد.

چندین کشته و زخمی در اثر انفجار بمب در لاهور پاکستان

پلیس لاهور پاکستان اعلام کرد که در انفجاری قوی پنجشنبه ۳۰ دی ماه در بازار معروف آنارکلی لاهور، جایی که کالاهای هندی در آن فروخته می‌شود، حداقل سه نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. رعنا عارف، سخنگوی پلیس لاهور مرگ سه نفر را در انفجاری که شیشه‌های مغازه‌ها و ساختمان‌های مجاور را شکست، تأیید کرد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. محمد عابد، معاون عملیات پلیس این شهر اعلام کرد که در حال بررسی ماهیت انفجار هستند. او گفت که بیش از ۲۰ نفر در انفجار مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند. او احتمال انفجار یک وسیله نقلیه بمب‌گذاری شده یا انفجار بمب جاسازی‌شده در بازار را رد نکرد. او گفت که آثار به‌جا مانده از محل رویداد وجود تجهیزات زمانبندی انفجار را نشان می‌دهد. با این حال، در این مرحله نمی‌توانیم این موضوع را تأیید کنیم. عابد افزود که مقامات اداره مبارزه با تروریسم و گروه خنثی‌سازی بمب به محل رسیده‌اند و در حال بررسی ماهیت انفجار هستند. تاکنون سه نفر از جمله یک پسربچه بر اثر جراحات جان باخته‌اند و وضعیت چهار مصدوم انتقال یافته به بیمارستان نیز وخیم است. تعداد زیادی از وسایل نقلیه و غرفه‌های فروشندگان نیز در این انفجار آسیب دیدند. پلیس منطقه را محاصره کرده است. پس از انفجار، کل بازار انارکلی بسته شده است.

دادگاهی در پاکستان یک زن را به دلیل «توهین به مقدسات» در واتس‌اپ به اعدام محکوم کرد

دادگاهی در شهر راولپندی پاکستان یک زن مسلمان ۲۶ ساله به نام عنیقه عتیق را به دلیل به اشتراک گذاشتن تصاویر توهین‌آمیز علیه پیامبر مسلمانان به اعدام محکوم کرد. قاضی عدنان مشتاق در حکم خود گفته است انتشار این تصاویر «برای یک مسلمان کاملاً غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است». عتیق به دادگاه گفته است که حسن فاروق، شاکی او، پس از این‌که او از دوستی با فاروق امتناع کرده، عمداً عتیق را به یک بحث دینی کشانده است تا او را متهم کند. این دو در یک بازی محبوب چند نفره آنلاینی با هم آشنا شده و به ارتباط در واتس‌اپ ادامه داده بودند. عنیقه عتیق در دفاع از خود گفته است: «من احساس می‌کنم که او عمداً برای انتقام‌جویی وارد این موضوع شده، به همین دلیل پرونده‌ای علیه من ثبت کرده و در طول چت هر چیزی که علیه من بود را جمع‌آوری کرده است.» فاروق ادعا می‌کند که عتیق مطالب کفرآمیز به اشتراک گذاشته و از حذف آن‌ها خودداری کرده است. حکم اعدام عنیفه عتیق منوط به تأیید دادگاه عالی لاهور است. او حق درخواست تجدیدنظر در این حکم را دارد. توهین به مقدسات موضوع حساسی در پاکستان است. قوانین سخت‌گیرانه این کشور مجازات‌های سختی برای این نوع جرایم دارد؛ از جمله حبس ابد برای برخی از آن‌ها و حکم اعدام برای توهین به پیامبر اسلام. از سال ۱۹۹۰ دست‌کم ۸۰ نفر در پاکستان با اتهام توهین به مقدسات اعدام شده‌اند.

قوه قضائیه: حسین فریدون زندانی است و نیمی از مجازات ضبط اموالش را پرداخته

پس از انتشار اخباری در مورد مرخصی و یا آزادی حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سابق ایران، مرکز رسانه قوه قضائیه با انتشار خبری اعلام کرد که فریدون همچنان در زندان است. در این خبر که شامگاه روز ۲۹ دی‌ماه منتشر شد به نقل از جواد درویش‌وند، سرپرست دایره نظارت بر زندانیان اقتصادی و کارکنان دولت آمده است که «این محکوم‌علیه مانند تمامی زندانیان که از مرخصی قانونی برخوردار هستند، از حق قانونی خود برای پیگیری مسائل پزشکی هم استفاده کرده است». حسین فریدون در مهر ماه ۱۳۹۸ به اتهام دریافت رشوه به ۵ سال حبس قطعی و رد مال به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان محکوم شد و از آن زمان تاکنون دوره‌هایی را در زندان اوین گذرانده است. قوه قضائیه در آخرین خبری که در مورد برادر حسن روحانی منتشر کرده است از ضبط ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اموال او نیز خبر داد. به این ترتیب او نیمی از جزای نقدی خود را پرداخت کرده است. درویش‌وند گفته است که این مبلغ در آخرین مرخصی فریدون از او اخذ شده است. در ماه‌های گذشته، گروه هکری عدالت علی نیز تصاویری از سوئیت اختصاصی حسین فریدون در زندان اوین منتشر کرد که بعدتر قوه قضائیه گفت که این سوئیت اختصاصی نیست و فریدون به همراه چند مجرم دیگر در آن‌جا نگهداری می‌شود.