ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده #مرزبانی نیروی انتظامی: در شبانه روز حداقل بیش از ۳۰ درگیری در مرزهای ایران اتفاق می‌افتد

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در شبانه‌روز حداقل بیش از ۳۰ درگیری با ریشه‌های مختلف در مرزهای ایران اتفاق می‌افتد. سردار سرتیپ قاسم رضایی چهارشنبه یکم اسفند در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره ماهیت درگیری‌های مرزی گفت: «این درگیری‌ها ریشه‌های مختلفی همچون مواد مخدر، تروریستی و شرارت دارند.» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به رفت و آمد برخی ستیزه‌جویان مسلح در مرزهای ایران گفت: «با توجه به وضعیت ارتفاعات و دره‌های مرزی، برخی از تروریست‌ها از مرز عبور و به کشور نفوذ می‌کنند که در اکثر موارد یا کشته می‌شوند و یا باز می‌گردند.» قاسم رضایی خواهان مشارکت پاکستان در تأمین مرزهای مشترک با ایران شد.

#ونزوئلا مرزهای خود با سه جزیره کارائیب را بست

#ونزوئلا مرزهای هوایی و زمینی خود را به روی آروبا، بونِیر و کوراسائو، جزایر هلندی کارائیب بست. دلیل آن اختلاف بر سر ارسال کمک‌های انسانی به ونزوئلاست. در روزهای آینده قرار بود نخستین کمک‌های دارویی و غذایی از جزیره کوراسائو وارد شود. خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا برای سازماندهی یک کاروان کمک‌های انسانی از جزیره کوراسائو درخواست همیاری کرده بود. نیکلاس مادورو، رئيس جمهوری ونزوئلا نمی‌خواهد به کمک‌هایی که عمدتاً از آمریکا صادر می‌شوند، اجازه ورود داده شود. اپوزیسیون ونزوئلا ورود کمک‌ها به کشور را ضروری می‌داند زیرا ۳۰۰ هزار نفر نیاز شدیدی به غذا و دارو دارند و دو میلیون نفر نیز با خطرات مربوط به سلامت روبه‌رو هستند. در همین حال، ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد که ارتش این کشور برای حفاظت از ونزوئلا در مقابل نقض‌های منطقه‌ای همچنان در حالت آماده باش است.

#ترامپ: شتابی در خلع سلاح هسته‌ای #کره_شمالی نیست

دونالد #ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تلفنی با مون جائه‌این، رئیس جمهوری کره جنوبی، درباره نشست بعدی با #کیم_جونگ_اون رهبر کره ‌شمالی رایزنی کرد و سپس به خبرنگاران گفت آزمایش‌های هسته‌ای #کره_شمالی متوقف شده‌ و دیگر عجله برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور وجود ندارد. ترامپ افزود چنان‌چه آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی از سر گرفته شود‌ آنگاه وضعیت فرق خواهد کرد. رئیس ‌جمهوری آمریکا همچنین تأکید کرد که تحریم‌های ایالات متحده علیه کره شمالی تا خلع سلاح کامل این کشور ادامه خواهد داشت. دومین دیدار ترامپ با کیم جونگ اون ۲۷ و ۲۸ فوریه (۸ و ۹ اسفند) در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.

#ترکیه پیشنهاد خرید سامانه دفاعی آمریکایی #پاتریوت در شرایط کنونی را نمی‌پذیرد

اسماعیل دمیر، مدیر صنایع نظامی #ترکیه اعلام کرد که در شرایط کنونی ممکن نیست که ترکیه پیشنهاد خرید سامانه دفاعی آمریکایی #پاتریوت را بپذیرد و مذاکرات در این زمینه ادامه خواهد داشت. دمیر در مصاحبه با شبکه ان‌تی‌وی همچنین گفت دو جنگنده اف-۳۵ شرکت هوافضای آمریکایی لاکهید مارتین در ماه آینده میلادی به ترکیه تحویل داده خواهد شد. مقامات آمریکایی هشدار داده‌ بودند که اگر ترکیه از روسیه سامانه‌ دفاعی #اس-۴۰۰ خریداری کند در فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به این کشور مشکل ایجاد می‌شود و احتمالاً حتی مورد تحریم قرار می‌گیرد. مقامات آمریکایی یک مهلت غیررسمی تا ۱۵ فوریه برای آنکارا تعیین کرده‌ بودند تا به پیشنهاد خرید سامانه دفاعی پاتریوت پاسخ دهد.

#دلار به کانال ۱۴ هزار تومان نزدیک شد

سایت‌های ارز و طلا صبح چهارشنبه یکم اسفند قیمت دلار را ۱۳۶۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه گذشته درباره لایحه پالرمو، یکی از لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی به تصمیم نرسید. قیمت دلار در روز دوشنبه ۲۹ بهمن به کانال ۱۳ هزار تومان وارد شد. در دو روز گذشته قیمت دلار از ۱۳۳۰۰ تومان به ۱۳۶۵۰ تومان رسید. در روز چهارشنبه هر یورو به قیمت ۱۵۴۹۰ تومان و پوند بریتانیا نیز به قیمت ۱۷۷۸۰ تومان در بازار ارز به فروش می‌رسد. در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن یورو به قیمت ۱۵۱۸۰ تومان و پوند بریتانیا نیز با قیمت ۱۷۳۳۰ تومان در بازارهای تهران به فروش رسیده بود.

#پزشکان در ایران ملزم به استفاده از #کارتخوان شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح چهارشنبه یکم اسفند بند الحاقی یک به تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. براساس این بند کلیه صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود مکلف‌اند از کارتخوان استفاده کنند. کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی خصوصی، وابسته به نهاد‌های عمومی، نیرو‌های مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلف‌اند ۱۰ درصد از حق الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان را که به موجب دریافت وجه و صورت حساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود به عنوان علی‌الحساب مالیات کسر کند و به نام پزشک مربوطه تا پایان ماه بعد از صدور صورت حساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کند.

پرونده #رضا_خندان و #فرهاد_میثمی به دادگاه تجدید نظر ارسال شد

وکیل مدافع فرهاد میثمی و رضا خندان از ارجاع پرونده موکلانش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر خبر داد. محمد مقیمی گفت: «امیدوارم حکم ۶ سال حبس علیه هر یک از موکلانم در این شعبه نقض شده و زمینه رهایی آنها فراهم شود.» مقیمی سوم بهمن ماه از ابلاغ حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای فرهاد میثمی و رضا خندان خبر داد و گفته بود که هر یک از آنها به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده‌اند. همچنین آنها به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات و خروج از کشور محروم شده‌اند رضا خندان، همسر نسرین ستوده، ۱۳ شهریور سال جاری در منزل خود بازداشت و ۲ دی نیز آزاد شد. فرهاد میثمی، پزشک و فعال مدنی از ۹ مرداد زنذانی است.

#نایب رئیس مجلس: #جامعه_پزشکی_ایران خلافکار نیست

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ علنی نوبت صبح امروز چهارشنبه یکم اسفند در جریان بررسی لایحه‌ بودجه‌ ۹۸ گفت: «این که تصور شود پزشکان یا جامعه پزشکی خلافکار هستند و فرار مالیاتی دارند اشتباه است و در جامعه و مجلس نباید چنین تصوری وجود داشته باشد که امروز نیز وجود ندارد. اگر مشکلی نیز وجود دارد به خاطر چارچوب قانونی است که ما آن را می‌نویسیم.» نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد در جلسه روز سه‌شنبه مجلس گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره فرار مالیاتی پزشکان را توزیع کرده بود. براساس این گزارش، «کارشناسان مقدار واقعی مالیات پزشکان که باید پرداخت کنند ۶۷۰۰ میلیارد تومان تخمین می‌زنند اما عملاً طی سال گذشته پزشکان ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.»