ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد خاتمی: در طول ۴۴ سال شاید روزهایی به سختی این «۱۰۰ روز اغتشاش» نداشتیم

حجت‌الاسلام احمد خاتمی، عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان ضمن «اغتشاش» نامیدن جنبش «زن، زندگی، آزادی» اعتراف کرد که حکومت در مقابله با این جنبش با دشواری‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد. احمد خاتمی گفت: «در طول ۴۴ سال شاید روزهایی به سختی این ۱۰۰ روز اغتشاش نداشتیم.» او با اشاره به مردم معترض افزود: «این‌ها در اغتشاشات از جناح‌ها و حزب‌ها عبور کردند و اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای آن‌ها فرقی نداشت و مسئله آن‌ها عبور از نظام بود.» احمد خاتمی «تغییر حکمرانی» را بی‌معنا خواند و گفت: «در قانون اساسی چهار اصل قابل تغییر نیست؛ اسلامیت نظام، جمهوریت نظام، ولایت فقیه، مذهب رسمی کشور.»

در سال ۱۴۰۱ شهروندان ساکن تهران ۱۷۰ روز هوای آلوده تنفس کردند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هوای تهران در سال ۱۴۰۱ آلوده‌تر از سال قبل بود، چنانکه در پایتخت در مجموع روزهای آلوده نسبت به سال گذشته ۵۶ روز افزایش داشت. خبرگزاری امنیتی تسنیم می‌نویسد: علت این افزایش روزهای آلوده در نیمه اول سال بیشتر مربوط به طوفان‌های گردوغبار و در نیمه دوم نیز آلودگی ناشی از تردد خودروها بود. بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۱ شهروندان ساکن تهران ۳ روز هوای پاک و ۱۹۰ روز هوای قابل قبول تنفس کردند. تعداد روزهای پاک در سالی که گذشت یک روز از سال ۱۴۰۰ بیشتر بود اما این آمار در مقایسه با تعداد روزهای آلوده اهمیت چندانی ندارند. آلاینده اصلی هوای تهران در سال ۱۴۰۱ نیز مانند سال ۱۴۰۰ ذرات ۲,۵ میکرون بودند. از مجموع ۱۷۰ روز آلوده، ۱۳۳ روز مربوط به ذرات کمتر از ۲,۵ میکرون بود. آلوده‌ترین ماه سال با اختلاف زیاد مرداد سال جاری بود که ۲۶ روز آلوده را رقم زد.

کمال خرازی برای دیدار با مقامات ارشد سوریه وارد دمشق شد، عباس عراقچی او را همراهی می‌کند

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۲۸ اسفند برای دیدار با مقامات ارشد سوریه وارد دمشق شد. عباس عراقچی در این سفر او را همراهی می‌کند. قرار است خرازی در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه و عبد الستار السید وزیر اوقاف سوریه دیدار و گفت‌وگو کند. علاوه بر این خرازی دوشنبه با حضور جمعی از نخبگان سیاسی، فرهنگی سوریه در کتابخانه ملی دمشق درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کند. خرازی عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت و مشاور خامنه‌ای در امور بین‌الملل و از نزدیکان اوست. بشار اسد رئیس جمهوری سوریه رئوز یکشنبه در اولین سفر خود به کشورهای خلیج فارس پس از زلزله ویرانگر ماه گذشته ترکیه و سوریه وارد امارات متحده عربی شد و با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌جمهوری امارات دیدار و گفت‌وگو کرد. شیخ محمد در توییتر نوشت که این دو «مذاکرات سازنده‌ای با هدف توسعه روابط بین دو کشور» انجام دادند. شیخ محمد افزود: «مذاکرات ما همچنین راه‌های تقویت همکاری برای تسریع ثبات و پیشرفت در سوریه و منطقه را بررسی کرد.» سفر خرازی به دمشق یک روز بعد از سفر اسد به امارات و همزمان با بازگشت شمخنانی به تهران بعد از سفر به امارات و عراق انجام می‌شود.

شمخانی: سازوکارهای اجرایی جدیدی برای استفاده از مطالبات ایران از عراق برای خرید کالاهای اساسی تعیین کردیم

علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی و نماینده خامنه‌ای در بازگشت از سفر به امارات متحده عربی و عراق با اشاره به توافق‌هایی که در جریان سفر به امارات پیرامون تسهیل مبادلات تجاری میان دو کشور با استفاده از ارز درهم به عمل آمد گفت: «تعیین سازو کارهای اجرایی جدید برای استفاده از منابع حاصل از مطالبات ایران از عراق برای خرید کالاهای اساسی و رفع مشکلات ارزی تجار ایرانی، گام دیگری بود که در کنار توافقات انجام شده با مقامات اماراتی وضعیت بازار ارز کشور را بهبود خواهد داد.»شمخانی پنجشنبه ۲۵ اسفند با مقامات ارشد امارات متحده عربی در این کشور دیدار کرد. رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات و دستیار وزیر خارجه ایران در امور کشورهای حوزه خلیج فارس علی شمخانی را در سفر به امارات متحده عربی همراهی کردند. نماینده خامنه‌ای که در عمل وظیفه وزیر خارجه ایر ان را انجام می‌داد در امارات گفته بود: «برای برون رفت از چالش‌های موجود که تداوم آن به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست باید همکاری و هم‌گرایی جایگزین خصومت و واگرایی شود.» بدهی عراق به ایران از محل صدور برق به آن کشور به سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد و پرداخت آن بر اثر تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران متوقف شد.