ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو #کمیسیون_اقتصادی #مجلس: تنها حدود نیمی از #پول حاصل از #صادرات به #اقتصاد کشور برمی‌گردد

یک عضو #کمیسیون_اقتصادی #مجلس گفته است بر اساس آمارها تنها حدود نیمی از پول حاصل از #صادرات به #اقتصاد کشور برمی‌گردد. #شهاب_نادری گفته است بر این اساس #بانک_مرکزی و #دولت باید راهکارهایی را برای این موضوع بیندیشند و به دنبال این باشند تا #ارز حاصل از صادرات به اقتصاد و #سامانه_نیما بازگردد زیرا کشور به این ارز نیازمند است. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اما نوشته است این آمار با آماری که #عبدالناصر_همتی، رییس بانک مرکزی در اسفند ماه سال گذشته ارائه داده، همخوانی ندارد. به گفته همتی نه نیم که حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد ارز حاصل از صادرات به بازار نیما عرضه می‌شود: «برخی از این صادرکنندگان هستند که ما حتی نشانی برخی از آنها را پیدا نکردیم و تعدادی از آنها، کارت‌های اجاره‌ای صادرات داشته‌اند. اما فهرستی را آماده و به نیروی انتظامی تحویل خواهیم داد.»

فلاحت پیشه: #ظریف راهبرد #تنش‌زدایی جهانی و منطقه‌ای را به مجلس ارائه دهد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر امور خارجه ایران خواست راهبرد تنش‌زدایی جهانی و منطقه‌ای این وزارتخانه را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کند. حشمت‌الله فلاحت پیشه در صفحه توییتر خود نوشت: «تنش‌های خارجی ایران به گونه‌ای مصنوعی افزایش یافته است. از دکتر ظریف می‌خواهیم راهبرد تنش‌زدایی جهانی و منطقه‌ای خود را به کمیسیون ارائه دهد.» فلاحت پیشه در توییتی دیگر نوشت: «برخی افراد با مواضع خود ایران را در کانون بحران و جنگ قرار می‌دهند. فریب ظاهر را نخوریم. شائبه جاسوسی آنها جدی است.» به نظر می‌رسد اشاره او به سعید قاسمی از فرماندهان سپاه است که اظهارات او درباره فعالیت‌های سپاه در بوسنی جنجالی شد. او در سخنانی به حضور اطلاعاتی ایران در بوسنی در پوشش هلال احمر اشاره کرده بود. در پی این سخنان سپاه از قاسمی انتقاد کرد و از او خواست به دشمن بهانه ندهد. رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران هم اظهارات قاسمی را شخصی و بدون اعتبار دانست.

صدور حکم #اعدام برای سه زندانی متهم به «#محاربه از طریق #سرقت_مسلحانه» در #ارومیه

سه زندانی متهم به «#محاربه از طریق #سرقت_مسلحانه» در شهرستان #ارومیه در شعبه دوم دادگاه انقلاب این شهر به #اعدام و #رد_مال محکوم شدند. به گزارش مرکز #دموکراسی و #حقوق_بشر #کردستان، این سه زندانی که نام و هویتشان منتشر شده، حکم اعدام را از دادگاهی به ریاست «علی شیخلو رضا نجف‌زاده» دریافت کرده‌اند. دادگاه با استناد به ماده‌ ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی، این سه نفر را در رابطه با «معاونت در محاربه از طریق کشیدن سلاح جنگی در معابر عمومی و اخافه‌ مردم» و «مشارکت در محاربه از طریق کشیدن سلاح جنگی در معابر عمومی و اخافه‌ مردم» به اعدام و همچنین با استناد به عدم بازگرداندن دو کیلوگرم از طلاهای مسروقه، به رد مال محکوم کرده است. این افراد به سرقت مسلحانه ۱۰ کیلوگرم طلا از یک طلافروشی در خیابان فرهنگیان ارومیه و قتل صاحب آن، جعفر دستی در روز ۲۷ شهریور ۹۷ متهم هستند. آنان هفته‌ی دوم مهر ماه ۹۷ در رابطه با این حادثه بازداشت شدند.

اعتراض وزارت امور خارجه #پاکستان به سیاست #ایران در قبال «‌#گروه‌های_تروریستی» در آستانه سفر #عمران_خان به #تهران

وزرات امور خارجه #پاکستان در آستانه سفر #عمران_خان، نخست وزیر این کشور به #تهران، در یادداشتی اعتراضی «#گروه‌های_تروریستی مستقر در #ایران» را عامل کشتار ۱۴ عضو نیروهای مسلح پاکستان دانست‌. اسلام‌آباد در این یادداشت مدعی‌ شده است ۱۵ تا ۲۰ #تروریست در پوشش نیروهای مرزبانی پاکستان چند اتوبوس حامل مسافر از اورماره به گوادر را متوقف کرده‌اند و پس از بررسی مدارک شناسایی افراد عضو نیروهای مسلح، دست به تیرباران ۱۴ نفر زده‌اند. گروه موسوم به برادران (BRAS) که گفته می‌شود ائتلافی از «سه گروه تروریستی بلوچ» است، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. اسلام‌آباد تاکید دارد که اطلاعات مربوط به این گروه‌های تروریستی را پیوسته در اختیار دولت ایران گذاشته است. اطلاعاتی که شامل مراکز آموزش و پایگاه‌های تدارکاتی این گروه‌ها بوده است. وزارت امور خارجه پاکستان از عدم واکنش ایران به این گروه‌ها ابراز تاسف کرده و گفته است انتظار دارد ایران علیه آنها دست به اقدام بزند. وزارت امور خارجه ایران این حمله تروریستی را محکوم کرده است اما مقام‌های جمهوری اسلامی بارها اسلام‌آباد را به بی‌تفاوتی در مورد فعالیت «گروه‌های تروریستی» در این کشور متهم کرده‌اند. عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، فردا یک‌شنبه اول اردیبهشت عازم ایران است.

فرمانده نیروی انتظامی #گناوه: فیلم درگیری مردم در #بندر_ریگ با نیروهای حشد‌ شعبی کذب است

فرمانده نیروی انتظامی گناوه فیلمی را که در فضای مجازی به عنوان درگیری مردم بندر ریگ این شهرستان با نیروهای حشد شعبی منتشر شده دروغ خوانده و گفته این درگیری واقعیت ندارد. حسین احمدی گفته این فیلم به بندر ریگ، شهرستان گناوه و حتی استان بوشهر مربوط نیست. بندر ریگ از توابع شهرستان گناوه در استان بوشهر است. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی هم گفته‌اند که این فیلم متعلق به بندر ریگ و گناوه نیست و احتمالا مربوط به وقایع سال ۸۸ در منطقه دیگری از ایران است.

رییس پژوهشکده باستان‌شناسی: #تپه‌های_باستانی دچار #آب‌شستگی شده‌اند

​​​​​​​رییس پژوهشکده باستان‌شناسی گفته است از زمان وقوع #سیل در استان‌های کشور، در مکاتبه با حداقل ۱۰ استان، درخواستِ اعلام وضعیت و پایش بناها، تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی و برآورد خسارت‌ها شده، اما به دلیل مشکلاتِ موجود هنوز اطلاعات تکمیل نشده‌اند. روح‌الله شیرازی روز شنبه ۳۱ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته هنوز امکان دسترسی به برخی از نقاط و محوطه‌های تاریخی در استان‌هایی مانند خوزستان و لرستان و راه‌های دسترسی و تخمین آسیب‌های وارد شده از سیل به این مناطق وجود ندارد: «فعلا باید منتظر گزارش‌ِ همکارانمان از اداره‌های میراث فرهنگی استان‌های سیل‌زده بمانیم.» به گفته شیرازی اما اغلب تپه‌های باستانی دچار آب‌شستگی شده‌اند. همچنین بر اثر شسته شدن تپه‌ها، از برخی از آن‌ها آثار تاریخی به دست آمده‌ است.

همه‌پرسی #اصلاح_قانون_اساسی در #مصر آغاز شد

همه‌پرسی از مردم مصر برای تغییر قانون اساسی این کشور و قدرت گرفتن بیشتر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری این کشور در حال برگزاری است. در تبلیغاتی که در قاهره نصب شده، از مردم خواسته شده تا به «ثبات و امنیت» رای مثبت دهند. بر اساس این همه‌پرسی دوره حکومت سیسی از چهار سال به شش سال افزایش پیدا می‌کند و او می‌تواند برای یک دوره دیگر کاندیدای انتخابات شود. در صورت رای مثبت مردم به این همه‌پرسی، حکومت او بر مصر تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داشت. همچنین اصلاحات پیش‌بینی شده برای قانون اساسی کنترل بیشتری بر دادگستری به سیسی می‌دهد و او می‌تواند بر انتصاب مقام‌های قضایی مانند دادستان کل و قضات بلندپایه نظارت کند و نقش نظامیان را تقویت کند. مجلس مصر با اکثریت آرا به این تغییرات قانون اساسی رای داده است. همه‌پرسی در مصر سه روز ادامه خواهد داشت. خود سیسی در مورد تغییرات جدید قانون اساسی اظهارنظری نکرده. حامیان سیسی می‌گویند برای استمرار اصلاحات اقتصادی او باید در قدرت بماند. سیسی منتقدان را سرکوب کرده و گروه‌های مخالف این همه‌پرسی امکان حضور جدی نداشته‌اند. منتقدان می‌گویند اصلاحات قانون اساسی باعث بازگشت مصر به دوران مبارک خواهد شد.

#حسن_روحانی در سفر به #لرستان: مجوزهای ساخت در حریم یا داخل رودخانه‌ها خلاف قانون و غلط بوده

رییس‌جمهوری ایران در سفر به #لرستان برای سرکشی به مناطق سیل‌زده این استان، جوازهایی که برای ساخت در حریم یا داخل رودخانه‌ها صادر شده است را کاری خلاف قانون و غلط خواند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن روحانی روز شنبه ۳۱ فروردین در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران ضمن مقایسه مشکلات سال ۹۸ با سال ۵۷ گفت: «سال ۵۷ سال سختی بود، اما از نظر نعمت الهی بهترین سال تاریخ ایران بود. در آن سال‌ها اعتصاب و تظاهرات بود، زندگی و جان مردم در خطر بود و جانباز و شهید دادیم، اما از نظر نعمت الهی، سال بسیار خوبی بود.» او امسال را سالی پر نعمت و در عین حال سال پرزحمت برای مردم ایران خواند: «نعمت الهی در سال جاری نعمت بسیار بالایی است. وقتی آب نازل می‌شود یعنی نشاط و زندگی نازل می‌شود.» پیش از حسن روحانی، احمد جنتی، رییس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان، ‌ سیل سراسری در ایران را با وجود خسارت‌های جانی و مالی، با برکات زیادی همراه دانست که باید آنها را نعمت الهی به شمار آورد و مردم نباید از آن شکایت داشته باشند.