ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پخش #مسابقه_فوتبال_ایران_و_اسپانیا در #استادیوم_آزادی #لغو شد

در حالی که مجوزهای لازم برای پخش دیدار اسپانیا-ایران در استادیوم آزادی گرفته شده بود و از روز گذشته بلیت‌فروشی هم آغاز شده بود، بسیاری از مراجعان با در دست داشتن بلیت، اجازه ورود به استادیوم را پیدا نکرده‌اند. یگان ویژه به مردمی که پشت در ورزشگاه جمع شده‌اند اعلام کرده پخش این بازی در استادیوم کنسل شده است. خبرگزاری تسنیم نوشته که دلیل لغو پخش مسابقات در استادیوم آزادی مشکلات زیرساختی است، اما منبع آگاه زمانه گفته است که خلاف خبر تسنیم، تمام زیرساخت‌های پخش مسابقه آماده است و معلوم نیست که یگان ویژه چرا جلوی ورود مردم را گرفته است.

#کارگران #فولاد_اهواز در اعتراض به ادامه بازداشت همکاران خود، این‌بار مقابل دفتر امام‌جمعه تجمع کردند

کارگران گروه صنعتی ملی #فولاد_اهواز مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در اهواز تجمع کردند. به گزارش منابع خبری گروهی از #کارگران فولاد اهواز چهارشنبه ۳۰ خرداد در اعتراض به دستگیری و بازداشت همکاران خود مقابل دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اهواز تجمع کردند. خبرگزاری دولتی کار جمهوری اسلامی، ایلنا، تعداد حاضران در تجمع را ۱۰۰ تن گزارش کرده اما منابع خبری نزدیک به فعالان کارگری تعداد حاضران را بیش از ۲۰۰ تن گزارش کردند. این تجمع پس از آن صورت گرفت که وعده استاندار خوزستان مبنی بر آزادی شش #کارگر بازداشت شده عملی نشد. غلامرضا شریعتی سه‌شنبه ۲۹ خرداد به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفته بود که برای آزادی شش کارگر بازداشتی رایزنی می‌کند. نیروهای امنیتی خوزستان شامگاه یکشنبه ۲۰ خرداد و دوشنبه ۲۱ خرداد بیش از ۵۰ تن از کارگران معترض فولاد اهواز را دستگیر کردند. یک مقام قضایی در اهواز که نامش فاش نشد، دوشنبه ۲۷ خرداد گفته بود همه کارگران به غیر از ۱۰ کارگر دیگر که به «اخلال در نظم عمومی» و «تحریک سایر کارگران در اجتماعات اخیر» متهم هستند، به تدریج آزاد خواهند شد. کارگران فولاد اهواز در تجمع امروز مقابل دفتر امام جمعه خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری همکاران خود شدند. به گفته یکی از کارگران که بازداشت شده بود، دادگاه برای تمامی ۵۰ کارگر بازداشت شده وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادر کرده اما دادسرا از پذیرش وثیقه شش کارگر امتناع می‌کند. جزایری نماینده خامنه‌ای در اهواز در جمع کارگران حاضر نشد. کارگران به اتحادیه آزاد کارگران گفته‌اند که نیروهای امنیتی به آنها ده دقیقه فرصت برای ترک محل و پراکنده شدن داده‌اند.

وضعیت ۱۰۰ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار اراضی بیابانی #قم بحرانی است

مسئولان شهر #قم از تبدیل شدن مناطق بیابانی این شهر به کانون تولید #گرد_و_خاک خبر دادند. مهدی صادقی، استاندار قم با بیان این‌که ۴۰۰ هزار هکتار #بیابان در قم داریم، گفت: «وضعیت ۱۰۰ هزار هکتار از این بیابان‌ها بحرانی است و به دلیل وسعت زیاد و کمبود اعتبارات، اتفاقات مطلوب هنوز رخ نداده است.» محمدتقی سجادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم پیش از این گفته بود: از وسعت یک میلیون و ۱۲۳ هزارهکتاری این استان، ۴۰۰هزار هکتار در آستانه بیابان شدن، ۱۷۶ هکتار بیابان و ۱۰۵هزار هکتار از مناطق بیابانی به کانون تولید گرد و خاک تبدیل شده است. دریاچه نمک قم نیز در نتیجه کاهش ورودی منابع آبی و همچنین برخی فعالیت‌های انسانی در حوضه آبریز به بیابان‌های خشک و کانون‌های تولید گرد و غبار تبدیل شده است.

آمار زندانیان #اصفهان حدود ۱۴ هزار نفر است که جرم ۴۸ درصد از آن‌ها به مواد مخدر مربوط است

احمد خسروی وفا، رئیس کل دادگستری استان #اصفهان می‌گوید شمار #زندانیان اصفهان حدود ۱۴ هزار نفر است که ۴۸ درصد از این آمار مربوط به جرم مواد مخدر است. به‌گفته او ۲۲ درصد از زندانیان به جرم سرقت زندانی شده‌اند، ۱۰ درصد جرم علیه اشخاص دارند و هشت درصد نیز دارای محکومیت‌های مالی هستند. همچنین ۹۸ درصد از زندانیان مرد و دو درصد زن هستند.

در #خرمشهر و #آبادان به دلیل شوری بیش از حد #آب مردم تا ۱۵ تیر‌ماه پول آب پرداخت نخواهند کرد

عبدالله سامری، نماینده خرمشهر و مینوشهر در مجلس اعلام کرد که به دلیل شوری بیش از حد آب، آب‌بهای شهروندان خرمشهری و آبادانی از یکم خرداد تا ۱۵ تیر رایگان است. سامری افزود مسئولان به دنبال آن هستند که کیفیت آب دو شهر #آبادان و #خرمشهر را بالا ببرند که «با اجرایی شدن طرح آبرسانی غدیر و رسیدن آن به سد کرخه کیفیت آب این دو شهر افزایش می‌یابد». هنوز اعتبار ادامه طرح آبرسانی غدیر تا کرخه از سوی کمیسیون انرژی مجلس تأمین نشده است. کیفیت #آب شرب در خوزستان به دلیل تلاقی آب و فاضلاب بسیار پایین‌تر از میزان استاندارد است. ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اواسط فروردین ماه امسال از چندین مورد ابتلا به بیماری هپاتیت A در خوزستان به دلیل آلودگی آب خبر داده بود. او افت فشار آب در فصل گرما و کم‌آبی را از جمله دلایل آلودگی‌ آب دانسته بود. در خوزستان اجرای طرح‌های انتقال آب از جمله کوهرنگ ۱ و ۲ و تونل چشمه لنگان در بالادست سرشاخه‌های رود کارون و احداث سد‌های عظیم در مسیر رودهای بزرگ دز و و کارون تأمین حق‌آبه‌های طبیعی در این استان را با مشکل مواجه کرده است. #خوزستان علاوه بر مشکل آب با افزایش تصاعدی غلظت گرد و خاک معلق در هوا و آلودگی هوا نیز مواجه است.

کانال احمد #علم‌الهدی امام جمعه #مشهد و نماینده #ولی‌فقیه در #خراسان_رضوی در واکنش به فعالیت دوباره در #تلگرام: استقبال مردم از #پیام‌رسان‌های_داخلی خوب نبود

کانال احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی فعالیت خود در پیام‌رسان تلگرام را از سر گرفت. کانال علم‌الهدی اعلام کرده که استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی خوب نبوده و از هم‌این‌روی به تلگرام بازمی‌گردد. در نظرسنجی کانال تلگرامی امام‌جمعه مشهد ۹۱‌درصد کاربران اعلام کرده بودند به پیام‌رسان‌های داخلی مهاجرت نمی‌کنند، بلکه از طریق فیلترشکن‌ها همچنان از تلگرام برای رساندن پیام‌هایشان استفاده می‌کنند.

ایرج #فاضل، رئیس کل #نظام_پزشکی_ایران: شیوه #آموزش_پزشکی در #ایران قدیمی و ناکارآمد است. در ساعت کار و حقوق دستیاران و #رزیدنت‌ها هم باید تجدید نظر شود

ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی در یک نشست خبری که چهارشنبه ۳۰ خرداد در تهران برگزار شد با انتقاد از شیوه آموزش پزشکی در دانشگاه‌های ایران گفت: «اینکه جوانان را در کارخانه کنکور بیندازیم و افراد تنها با به دست آوردن یک نمره به رشته پزشکی وارد شوند، روش صحیحی نیست. باید در این شیوه بازنگری شود. به دلیل اینکه در ایران تحصیلات مجانی است، بعد از فارغ‌التحصیلی باید افراد تحصیلکرده به جامعه خدمت کنند و یک پزشک باید بعد از تحصیل، دوره طرح را بگذراند.» بعد از اتمام دوران پزشکی در دانشگاه‌ها، دستیاران و رزیدنت‌های ایرانی مانند همه کشورهای جهان می‌بایست در بیمارستان‌ها تجربه بیندوزند. در ایران اما ساعت کار دستیاران و رزیدنت‌ها مشخص نیست و حقوق آن‌ها هم ناچیز است. ایرج فاضل در نشست خبری چهارشنبه خود گفت می‌بایست در این زمینه هم تجدید نظر شود.

جنگنده‌های اسرائیلی در پاسخ به حمله موشکی و خمپاره‌ای #حماس، #غزه را بمباران کردند

ارتش اسرائیل اعلام کرده که بعد از حملات موشکی و خمپاره‌ای حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل در بامداد ۲۰ ژوئن/ ۳۰ خرداد، به ۲۵ موضع گروه حماس در غزه حمله هوایی کرده ‌است. به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بمباران‌ها چند نفر از مأموران امنیتی حماس مجروح شده‌اند. رویترز همچنین گزارش داده که سحرگاه چهارشنبه در مناطقی از اسرائیل، آژیر خطر و نرم‌افزارهای هشداردهنده تلفنی به صدا درآمده بودند. ارتش اسرائیل اعلام کرده که حماس در مجموع بامداد امروز ۳۰ موشک و خمپاره به خاک اسرائیل شلیک کرده است. سیستم پدافند هوایی ارتش اسرائیل موسوم به گنبد آهنی این حملات خمپاره‌ای و موشکی را با موفقیت رهگیری و خنثی کرده.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی: نتیجه قطعی پرونده درگذشت #عباس_کیارستمی تا دو هفته آینده اعلام می‌شود

برای چندمین بار یک مقام مسئول در ایران از اعلام نتیجه قطعی پرونده مرگ عباس کیارستمی، فیلمساز نامدار خبر داد. علی فتاحی، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که رأی قطعی پرونده کیارستمی تا دو هفته دیگر صادر می‌شود. به‌گفته فتاحی، چهار مورد کیفرخواست برای پزشک معالج کیارستمی صادر شد. همچنین در دادگاه تجدید نظر رأی بررسی شد و شاکی نسبت به موضوع اعتراض داشت در نتیجه پرونده به هیأت عالی انتظامی سازمان منتقل شد. #عباس_کیارستمی در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۹۴ به علت بیماری سختی در بیمارستان جم تهران بستری شد و پس از چهار مرحله عمل جراحی و سپس ترخیص از این بیمارستان، بار دیگر در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۹۵ در بیمارستان مذکور بستری شد و به‌دنبال بهبود پیدا نکردن جهت ادامه سیر درمانی به کشور فرانسه منتقل شد که در تاریخ ۱۴ تیرماه ۹۵ در پاریس درگذشت. پس از درگذشت کیارستمی، خانواده او با حمایت برخی هنرمندان از اهمال و تخلف‌های درمانی صورت گرفته در روند درمان او در ایران شکایت کردند و سرانجام پرونده‌ای در این زمینه در سازمان نظام پزشکی گشوده شد. هیأت انتظامی نظام پزشکی در تاریخ ۱۳ مهر ۹۵ رأی بدوی خود را که سه ماه محرومیت از مطلب در بیمارستان جم بود علیه پزشک معالج صادر کرد. این رأی با اعتراض جمعی خانواده کیارستمی و گروهی از هنرمندان مواجه شد.