ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مرد سی و چهار ساله ایرانی با تابعیت آلمان در شهر #لوبک با چاقو به مسافران یک اتوبوس حمله کرد. ۱۲ نفر مجروح شدند

به گزارش خبرگزاری آلمان، بعد از ظهر جمعه ۲۹ تیر/ ۲۰ ژوئیه یک مرد سی و چهار ساله ایرانی که تابعیت آلمان را دارد و سال‌هاست در شهر لوبک زندگی می‌کند در اتوبوسی با بیش از ۷۰ مسافر با چاقو به مسافران حمله‌ور شد و بیش از ۱۲ نفر را مجروح کرد. پلیس آلمان این فرد را که نام او افشا نشده بازداشت کرده است. پلیس اعلام کرده که انگیزه مهاجم تروریستی نبوده. خبرگزاری آلمان گزارش داده که مهاجم در اتوبوس ابتدا تلاش کرد کوله‌پشتی‌اش را که آغشته به نفت بود آتش بزند. راننده اتوبوس که متوجه دود شده بود، توقف کرد. مهاجم راننده را با ضربه مشت مجروح کرد و سپس با چاقو به مسافران حمله‌ور شد. از بین ۱۲ نفری که در این حمله مجروح شده‌اند، حال دست‌کم یک نفر وخیم گزارش شده است.

۲ #کارگر بر اثر #آتش‌سوزی در کارخانه #پویان_صنعت_خمین کشته شدند، یک تن زخمی شد

سه #کارگر بر اثر وقوع انفجار در واحد تصفیه روغن یک واحد صنعتی واقع در شهر #خمین استان مرکزی کشته و مجروح شدند. فتح الله حقیقی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفته که این واقعه در مجموعه صنعتی پویان صنعت خمین رخ داده و بر اثر آن دو کارگر کشته و یک تن دیگر زخمی شدند. مسعود آقازیارتی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی اراک هم شدت این حادثه را «گسترده و خطرناک» توصیف کرده و گفته که به دلیل نزدیکی محل حادثه به پُست برق خمین «از مردم خواسته شده که به هیچ عنوان به محل حادثه نزدیک نشوند». پویان صنعت خمین یک واحد تولید صنایع پائین‌دستی و محصولات پتروشیمی است که از سال ۱۳۸۰ فعالیت می‌کند. مدیر این واحد تولیدی محمود فلاحت‌نژاد است.

انجمن صنفی #رانندگان_کامیون: رانندگان یک مرداد #اعتصاب نمی‌کنند

اطلاعیه‌ای منسوب به #رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای ایران منتشر شده که رانندگان را به #اعتصاب در هفته نخست مرداد دعوت کرده است. انجمن صنفی رانندگان کامیون اما می‌گوید: «رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور در روز دوشنبه اول مرداد هیچگونه اعتصابی نخواهند داشت.» رانندگان کامیون و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ایران نخستین روزهای خرداد امسال به صورت سراسری اعتصاب کردند. خواسته آن‌ها هم پرداخت سهم دولت حق بیمه رانندگان، کاهش حق کمیسیون شرکت‌های باربری و ثابت ماندن کرایه بار و دیگر مطالبات صنفی بود. به دنبال این اعتصاب چند روزه سراسری سپاه پاسداران برای تامین سوخت جایگاه‌های سوخت‌رسانی تانکر و کامیون‌های خود را به کار گرفت. همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در جمع رانندگان اعتصابی حاضر شد و وعده کرد که خواسته‌های آنان را پیگیری کند. در همین رابطه گروهی از رانندگان با رئیس سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان مجلس و دولت دیدار ویک کمیته ویژه برای پیگیری مطالبات رانندگان در مجلس تشکیل شد. با این حال رانندگان از روند پیگیری خواسته‌های خود توسط مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس ناراضی‌اند و تصمیم دارند دوشنبه اول مرداد در سراسر ایران «کامیون‌ها را خاموش کنند». به دنبال این فراخوان « کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای» از رانندگان خواسته که اعتصاب نکنند. کانون انجمن‌های صنفی مدعی شده که با پیگیری‌های کمیسیون بخشی از مطالبات رانندگان برآورده شده و تحقق بخش دیگری نیز به زمان بیشتری نیاز دارد. با این حال یک اطلاعیه منسوب به رانندگان کامیون در شبکه‌های مجازی از همه رانندگان خواسته که یکم مرداد ماشین‌های خود را خاموش کنند.

ترکیه و هلند روابط‌ دیپلماتیک‌شان را از سر خواهند گرفت

وزارت خارجه ترکیه روز جمعه ۲۹ تیر اعلام کرد که دولت‌هاى #ترکیه و #هلند براى عادى سازى روابط دو کشور به توافق رسیده‌اند. این توافق پس از تماس تلفنی میان مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و همتایش در هلند، استف بلاک، حاصل شده است. بنا به بیانه وزارت امور خارجه ترکیه، سفارت‌های این دو کشور به زودی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. تنش میان ترکیه و هلند، در جریان کارزار انتخاباتی حزب حاکم ترکیه در کشورهای اروپایی برای همه‌پرسی قانون اساسی (در آوریل ۲۰۱۷) به اوج خود رسید. در آن زمان، هلند از فرود هواپیمای وزیر خارجه ترکیه برای ایراد سخترانی انتخاباتی در روتردام جلوگیری کرد. اردوغان در واکنش، دولتهای هلند را در کنار دولت آلمان «فاشیست و نژادپرست» خطاب کرد و طی سخنانی گفت که اگر اروپایی‌ها راه کنونی خود را ادامه دهند، دیگر نمی‌توانند روی امنیت و آرامش را در خیابان‌هایشان ببینند.

سازمان ملل خواستار ایجاد یک گذرگاه امن برای عبور ۱۴۰ هزار #آواره_سوری شد

جمعه ۲۹ تیر، سازمان ملل متحد از همه طرف‌های جنگ داخلی #سوریه خواست امکان عبور ۱۴۰ هزار جنوب غرب این کشور را فراهم کنند. آژانس #پناهندگان سازمان ملل همچین اعلام آمادگی کرده تا با سوریه و روسیه برای ایجاد مراکزی برای تسهیل بازگشت پناهندگان سوری مذاکره کند. به گفته آندری ماهچیچ، سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل چیزی در حدود ۱۳ هزار پناهجوی سوری در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ از کشورهای همسایه به سوریه بازگشته‌اند. در همین مدت، حدود ۷۵۰ هزار نفر از آورگان داخلی به شهرهای خود بازگشته‌اند.

مخالفان اسد در شمال #سوریه با همکاری #ترکیه کارت شناسایی جدید صادر خواهند کرد

گروه‌های مخالف اسد برای ساکنان مناطق تحت تصرف‌شان در شمال #سوریه کارت شناسایی جدید صادر خواهند کرد. با این اقدام، شورشیان می‌توانند خودمختاری نظامی-سیاسی خود را از دولت روسیه را در سطحی حقوقی تثبت کنند. برخلاف دولت سوریه، برای بسیاری از سوری‌های مخالف اسد که در طی هفت سال جنگ خونبار اوراق شناسایی خود را از دست دادند، این خبر بسیار خوبی است و آنها را یک گام به از سرگیری زندگی عادی نزدیک‌تر خواهد کرد. مواد و تجهیزات لازم برای صدور کارت‌های شناسی از ترکیه خواهد آمد. و بانک داده‌های شخصی نیز به طور مشترک با دولت ترکیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. صدور گواهینامه رانندگی در مناطق تصرف شده در عملیات موسوم به «سپر فرات» از پیش آغاز شده است. در اوت ۲۰۱۶ به بهانه عقب راندن داعش، ترکیه با همراهی نیروهای تحت حمایتش در عملیات سپر فرات وارد خاک سوریه شد، و با تصرف جرابلس به مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه» —ائتلاف کرد و عرب تحت حمایت آمریکا— حمله کرد. بعدتر، در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸، ارتش ترکیه در عملیاتی موسوم به «شاخه زیتون» با همکاری بخشی از نیروهای ارتش آزاد سوریه –که تحت حمایت آنکارا بودند— تهاجم زمینی به عفرین را کلید زد و در ۱۸ مارس توانست شهر عفرین را تصرف کند.

#سهیلا_جورکش از قربانیان #اسیدپاشی در اصفهان: پرونده‌ من مختومه نشده است

#سهیلا_جورکش یکی از زنانی که در اصفهان به صورتش اسید پاشیدند، گفته که مختومه شدن پرونده #اسیدپاشی در اصفهان «صحت ندارد». پیش از این حسین عباسعلی‌زاده وکیل مدافع قربانیان اسیدپاشی در اصفهان گفته بود که این پرونده بدون آنکه متهمانش پیدا شوند، با پرداخت دیه از صندوق بیت‌المال به شاکیان، مختومه شده است. جورکش این اظهارات را «تکذیب» کرده و گفته است که وکیلی که این حرف‌ها را زده نمی‌شناسد و پرونده‌اش «طبق روال در حال پیگیری است». او گفته که در باره پرونده‌اش به رئیس جمهوری نامه نوشته، با نمایندگان مجلس دیدار کرده و خواسته‌اش پرداخت دیه کامل است. به گفته جورکش، هفته آینده یک دادگاه در تهران به اعتراض او نسبت به پرداخت بخشی از دیه به صورت الحساب برگزار خواهد شد. سهیلا جورکش و دو زن دیگر مهر ۱۳۹۳ در اصفهان مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفتند. پیش از این واقعه امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نمازجمعه گفته بود که مسئله حجاب از تذکر لسانی فراتر رفته و باید از نیروی قهریه استفاده کرد.

آیت‌الله #امامی_کاشانی، عضو مجلس #خبرگان_رهبری: شرایط سخت در کشور ناشی از بی توجهی به اما‌م‌زاده‌ها است

در تقویم ایرانی روزی را هم به تکریم و بزرگداشت امام‌زاده‌ها به عنوان مراکز گسترش شیعه‌گیری اختصاص داده‌اند. آیت‌الله محمد امامی کاشانی، عضو خبرگان رهبری شامگاه پنجشنبه در همایشی که به این مناسبت برگزار شد اعلام کرد که دلیل بروز مشکلات اخلاقی و شرایط سخت در کشور، بی‌توجهی به تربت امام‌زادگان است. امامی کاشانی گفت: برای درک جایگاه امام‌زاده‌ها باید به زیارت آن‌ها رفت. تعداد امام‌زاده‌های ایران بعد از انقلاب ۷ برابر شده است. سال گذشته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرده که در ایران ۸۱۵۱ امام‌زاده وجود دارد.

در #تهران گشت‌های #پلیس مجهز به سیستم اسکن کردن #پلاک_خودروها می‌شوند

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا از سامانه هوشمندی برای رصد پلاک خودروها رونمایی کردند. این سامانه که قابلیت نصب بر روی تمامی خودروهای پلیس را دارد، قادر است در حین حرکت، پلاک خودروهای در حال تردد را اسکن کرده و به صورت آنلاین، میزان جرائم رانندگی، سوابق تخلفات و نام مالک را با سرعتی بالا بررسی کند. این سامانه، زمان، مکان، نقشه هوایی و تصویر خودرو را هم ثبت می‌کند. علاوه بر این دوربین متصل به آن می‌تواند امکان نظارت و رصد نامحسوس پلیس را هم فراهم کند.

پرواز تهران-استانبول کیش ایر به دلیل عدم تخصیص #ارز_دولتی لغو شد

امروز جمعه ۲۹ تیر، پرواز ساعت ۱۸ تهران-استانبول کیش ایر به دلیل عدم تخصیص ارز و مشکلات ناشی از آن لغو شد. به نقل از مدیر روابط عمومی کیش ایر: «از زمان بروز مشکلات ارزی در داخل کشور، کیش ایر موفق به اخذ #ارز_دولتی از بانک مرکزی نشده و این معضل منجر به زمینگیری دو فروند هواپیمای استیجاری شرکت شده است.» ناتوانی در تأمین قطعات خارجی به دلیل نداشتن منابع ارزی در عین حال باعث خواهد شد فعالیت سایر هواپیماهای این شرکت نیز تحت الشاع قرار گیرد. در این شرایط، اجاره یا جایگزین کردن یک هواپیما نیز به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. در طول یک ماه گذشته، بسیاری از پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایران با تأخیر همراه بوده و بعضاً لغو شده است.

#وزارت_آموزش_و_پرورش اعلام کرد سال به سال از تعداد دانش‌آموزان #رشته_ریاضی کاسته می‌شود. آینده #توسعه_ایران در خطر است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از کاهش جمعیت دانش‌آموزی در رشته ریاضی خبر داده است. علی زرافشان در گفت‌گو با ایسنا گفته است: سال به سال از تعداد دانش‌آموزان رشته ریاضی کاسته می‌شود. به گفته این مقام مسئول «با توجه به اینکه رشته ریاضی رشته علوم پایه محسوب می‌شود و علوم پایه نیز مساوی با توسعه کشور است کاهش کمی و کیفی دانش‌آموزان این رشته آینده توسعه کشور را به خطر می‌اندازد.»

کمپین فعالین #بلوچ: عماد بیچارزهی خواننده معروف به #شاه_بلوچ به زندان مرکزی #زاهدان منتقل شده

به گزارش سایت «کمپین فعالین بلوچ»، عماد بیجارزهی، خواننده رپ که به «شاه بلوچ» شهرت دارد به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است. یک منبع مطلع پیش از این اعلام کرده بود که پدر این خواننده رپ به ارگان‌های امنیتی مراجعه کرده اما به او گفته‌اند که شاه بلوچ را به سپاه سلمان زاهدان منتقل کرده‌اند. سپاه سلمان زاهدان هم گفته بود این خواننده که به خاطر ترانه‌های اجتماعی‌اش شهرت دارد به تهران منتقل شده. مولوی عبدالغفار نقشبندی امام جمعه موقت راسک در خطبه‌های نماز جمعه ۸ تیر خود با اشاره به پرونده تجاوز به دختران ایرانشهر، خواستار آزادی عبدالله بزرگزاده و عماد بیجارزهی خواننده بلوچ شده بود.

یک مقام عراقی: تصمیم #ایران به قطع صدور #برق به #عراق یک «باج‌خواهی سیاسی» است

به گزارش صفحه وزارت خارجه آمریکا به زبان فارسی در فیسبوک یک مقام عراقی تصمیم اخیر ایران مبنی بر قطع صدور برق به شهرهای جنوبی عراق را یک «باج‌خواهی سیاسی» با هدف فشار بر رهبران عراقی برای تشکیل دولتی وفادار به تهران خوانده است روز گذشته مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعه خواهان به تعلیق درا»دن گفتوگوها برای تشکیل دولت ائتلافی تا پایان نارضایتی‌ها در جنوب عراق شده بود. مقام عراقی که نامش فاش نشده، در بیانیه‌ای گفته است «اقدام تهران یک باج‌خواهی سیاسی است و بهانه‌های ایران برای قطع صدور برق به عراق، از جمله این بهانه که باید نیازهای داخلی خود را برآورده کند، نادرست بودند.» این مقام عراقی ادعا کرده که نیاز واقعی داخلی برق ایران ۴۲۰۰۰ مگاوات است، درحالی که ایران ۵۸۰۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند.

تلویزیون #اسرائیل: با کمک #موساد حمله به گردهم‌آیی #مجاهدین_خلق در منطقه ویوپنت در شمال #پاریس خنثی شد

کانال دو تلویزیون اسرائیل گزارش داده است که نقشه حمله به گردهم‌آیی مجاهدین خلق در منطقه ویوپنت در شمال پاریس با همکاری سرویس اطلاعاتی اسرائیل با نهادهای اطلاعاتی کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک خنثی شده است. موساد ادعا می‌کند برای ردگیری مظنونان و خنثی کردن این حمله، «اطلاعاتی حیاتی» در اختیار دولت‌های اروپایی گذاشتند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ۱۴ تیر پس از بازداشت یک دیپلمات ایرانی به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در گردهم‌آیی سازمان مجاهدین خلق از اروپا خواست تا موضع سرسختانه‌تری علیه ایران اتخاذ کند. ایران این اتهام‌ها را رد کرده و آن را توطئه بر ضد برجام می‌خواند.

به ابتکار #سفارت_فرانسه در #تهران، نخستین اجرای جهانی ویدئو مپینگ هنرمند فرانسوی در #برج_آزادی با حضور دو نماینده زن #مجلس برگزار شد

به ابتکار سفارت فرانسه در تهران، نخستین اجرای جهانی ویدئو مپینگ استفان دوژراندو، هنرمند فرانسوی با نام «هزارتوی زمان» شامگاه پنجشنبه ۲۸ تیر در برج آزادی برگزار شد. استیفان دو ژراندو قصد دارد پروژه «هزارتوی زمان» را بر روی بنا‌های مختلف در سطح جهان اجرا کند. نخستین اجرای این رویداد فرهنگی هنری در میدان آزادی تهران انجام شد. در این برنامه، فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاووشى نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چند سفیر خارجی، شهردار منطقه ٩ تهران و مدیرعامل بنیاد رودکى و مدیر برج آزادی حضور داشتند.