ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد علم‌الهدی از #شورای_نگهبان خواست نگذارد «عوامل نفوذ» که با خامنه‌ای زاویه دارند به مجلس راه یابند

احمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی شنبه ۲۹ تیر در دیدار با اعضای نظارت بر انتخابات شورای نگهبان از آنها خواست تا مراقب باشند «عامل نفوذی» تایید صلاحیت نشود. او در همین راستا به اعضای نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان خراسان رضوی توصیه کرد: به «تبارشناسی نفوذ» توجه کنند، چرا که «عامل نفوذی یک انگلیسی، فرانسوی یا آمریکایی نیست بلکه یک ایرانی با تابلو انقلابی و ولایت مداری است». علم‌الهدی در ادامه با مدعی شد که «دشمن به دنبال افراد و جریانی می رود که با رهبری زاویه دارند». او گفت: «کسی که با رهبری زاویه دارد، رهنمودها و ولایت رهبری را اندازه گیری می‌کند، بخشی را قبول و بخشی را در عرصه های مختلف رد می‌کند، تبار عامل نفوذی دشمن است». عضو مجلس خبرگان بدون اینکه نامی از یک جریان سیاسی ببرد، گفت که تخلف در انتخابات را نباید دستکم گرفت چرا که «با انجام اقداماتی، انتخابات را مهندسی می‌کنند که نتیجه به نفع خودشان یا دوستانشان تمام شود». انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران اسفند امسال برگزار خواهد شد.

#رانندگان_اخراجی شرکت واحد #اتوبوسرانی_تهران برای هشتمین روز پیاپی با خواست حق بازگشت به کار #تجمع کردند

فرحناز شیری و حسین کریمی سبزوار رانندگان اخراجی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران صبح شنبه ۲۹ تیر برای هشتمین روز پیاپی مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند و خواهان بازگشت به کار شدند. شدند. به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، نیروی انتظامی و حراست وزارت کار امروز نیز در هماهنگی با ماموران پلیس برای بازداشت این دو راننده معترض اقدام کردند اما با دخالت مسئولانی از وزارت کار بازداشت صوررت نگرفت و معترضان را برای گفت‎وگو به داخل وزارتخانه هدایت کردند. رانندگان اخراجی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از هفته گذشته با خواست بازگشت به کار مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دست به تحصن زدند. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی اقدامات فراقانونی و نفوذ مدیرعامل شرکت واحد را مانع بازگشت به کار رانندگان اخراجی گزارش کرده است.

وزارت خارجه #بحرین توقیف #نفتکش_بریتانیا از سوی ایران را به شدت محکوم کرد

بحرین شنبه ۲۰ ژوئیه / ۲۹ تیر اعلام کرد؛ توقیف نفتکش بریتانیا از سوی ایران را «به شدت» محکوم می‌کند. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از ایران خواست #نفتکش_بریتانیا را که در #تنگه_هرمز توقیف شده است، هر چه سریع‌تر آزاد کند. بحرین که میزبان ناوگان پنجم ایالات متحده نیز هست، در این بیانیه از ایران خواست که اقدامات «غیرمسئولانه» خود را متوقف کند. ایران روز جمعه عصر ۱۹ ژوئیه/ ۲۸ تیر از توقیف نفتکش استینا ایمپریو (Stena Imperio) خبر داد. این نفتکش به سمت بندرگاهی در عربستان سعودی در حرکت بود، اما ناگهان پس از عبور از تنگه هرمز در دهانه خلیج فارس تغییر مسیر داد. به گفته مقامات ایران، شناور انگلیسی به تماس‌های کشتی صیادی سانحه دیده پاسخی ندادند و به همین دلیل نیروهای نظامی به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان کشتی انگلیسی را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کردند. خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) تصاویری از این نفتکش در حال توقف در #بندرعباس منتشر کرد. ایران گفته است که تحقیقات قضایی در زمینه تخلفات این نفتکش ادامه دارد.

#جواد_ظریف: این ایران است که امنیت #تنگه_هرمز را تامین می‌کند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، شنبه ۲۰ ژوئیه / ۲۹ تیر در پیامی توئیتری نوشت که توقیف #نفتکش_بریتانیایی مطابق با قوانین بین‌الملل بوده و با دزدی دریایی در تنگه #جبل‌_الطارق تفاوت دارد. وزیر امور خارجه ایران افزود: «همانطور که در نیویورک گفتم، این ایران است که امنیت #خلیج_فارس و #تنگه_هرمز را تضمین می‌کند.» او همچنین به بریتانیا هشدار داده که از شراکت در #تروریسم_اقتصادی ایالات متحده دست بردارد. سپاه پاسداران ایران جمعه۲۸ تیر نفتکش استینا ایمپرو بریتانیا را که با پرچم این کشور از بندر فیجره امارات به طرف الجبیل عربستان در حرکت بود، توقیف کرد. به گفته مقامات ایران، شناور انگلیسی به تماس‌های کشتی صیادی سانحه دیده پاسخی ندادند و به همین دلیل نیروهای نظامی به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان کشتی انگلیسی را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کردند. تنش‌های اخیر بین ایران و بریتانیا با توقیف نفتکش حامل نفت خام ایران در تنگه جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی بریتانیا آغاز شد. دولت بریتانیا ادعا می‌کند که محموله نفتی توقیف‌شده ایرانی قرار بود در بندر بانیاس سوریه تخلیه شود. مقامات ایران‌ بارها گاه به طور ضمنی و گاه مستقیم تهدید کرده بودند که اگر فروش نفت ایران متوقف شود، امنیت نفتکش‌های عبوری از تنگه هرمز با مشکل مواجه خواهد شد. هفته گذشته نیز وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که شناورهای ایرانی یک فروند نفتکش بریتانیایی را رهگیری کردند که با دخالت ناو «اچ ام. اس مونتروز» بریتانیا نفتکش موفق شد از تنگه هرمز عبور کند.

مدیر یک انتشاراتی: تنها ۶ درصد #کاغذ دولتی به ناشران رسید

محمدعلی جعفریه، مدیر نشر ثالث به خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، گفت که تنها حدود شش تا هفت درصد کاغذ وارد شده با ارز دولتی به انتشاراتی‌ها رسیده است. به گفته او از مجموع ۳۰۰ هزار تن کاغذ وارد شده با ارز دولتی تنها ۳۰ هزار تن سهم ناشران بوده که آن هم به صورت کامل وارد کشور نشده است. جعفریه این اظهارات را در واکنش به سخنان احمد شریفان نائب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا که گفته بود؛ «ناشران کاغذ دولتی را در بازار آزاد می‌فروشند»، بیان کرد.او از شریفیان خواست در باره «مابقی کاغذهای وارد شد» توضیح بدهد و بگوید: کاغذفروشان چگونه کاغذهای موجود در انبار را بندی ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند. به گفته جعفریه، کاغذفروشان کاغذهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ یا ۳۸۰۰ تومانی را در انبار نگه داشته‌اند. کمبود کاغذ در بازار ایران ناشران و رسانه‌های چاپی را با مشکل روبرو کرده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده بود که با تامین ارز با نرخ مرجع مشکل ناشران را برطرف کند. این وعده‌ اما تا به حال تحقق نیافته است. پیش از این رسانه‌های ایران از دستگیری افرادی که برای واردات کاغذ ارز دریافت کردند اما کاغذی وارد نکردند، خبر داده بودند.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بار دیگر به #صنعا حمله کرد

#ائتلاف به رهبری عربستان سعودی شنبه ۲۰ ژوئیه / ۲۹ تیر خبر داد که عملیاتی را برای نابودی مواضع نظامی #حوثی‌_ها، در #صنعا، پایتخت #یمن آغاز کرده است. به گزارش تلویزیون دولتی عربستان سعودی، این عملیات با هدف نابودی پایگاه‌های پدافند هوایی و انبار‌های #موشک‌_بالستیک صورت می‌گیرد. سخنگوی ائتلاف گفته است عملیات اخیر در ادامه عملیات نظامی گذشته با هدف تشخیص و نابودی قابلیت‌های هوایی حوثی‌ها انجام می‌شود. ائتلاف ادعا کرده حمله به صنعا بازدارنده و برای حفاظت از غیرنظامیان ضروری است و بنابراین در مطابقت با #حقوق_بین‌الملل_بشردوستانه قرار دارد. ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به دفاع از دولت یمن در این کشور وارد عملیات نظامی شد. جنگ یمن تاکنون موجب مرگ ده‌ها هزار نفر شده و میلیون‌ها نفر در این کشور را با بحران گرسنگی مواجه کرده است، اما ائتلاف در پی سال‌ها جنگ هنوز موفق به شکست حوثی‌ها نشده. شبه‌نظامیان حوثی‌ تحت حمایت ایران در ماه‌های اخیر حملات خود به خاک عربستان سعودی، به‌ویژه مناطق جنوبی آن را شدت بخشیده‌ و چندین بار با پهپاد به مواضعی در عربستان از جمله فرودگاه جیزان، و آبها حمله کرده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان: نفتکش انگلیسی به دلیل برخورد با یک کشتی صیادی متوقف و به بندرعباس منتقل شد

اله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان صبح شنبه ۲۹ تیر به خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت که دلیل توقیف نفتکش انگلیسی "stena impero"، برخورد آن با یک کشتی صیادی است. به گفته او، شناور انگلیسی به تماس‌های کشتی صیادی سانحه دیده پاسخی ندادند و به همین دلیل نیروهای نظامی به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان کشتی انگلیسی را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کردند. شامگاه جمعه ۲۸ تیر ایران یک نفتکش انگلیسی را متوقف و به بندرعباس در استان هرمزگان منتقل کرد. مقام‌های انگلیسی به ایران در باره «عواقب توقیف نفتکش‌ها» هشدار دادند. عفیفی‌پور اما گفت که توقیف این کشتی که با پرجم انگلیس در حال حرکت بود، طبق روال قانونی صورت گرفته تا بررسی‌ها دقیق انجام و علل سانحه بررسی شود.

خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی: کشتی دوم انگلیسی‌ها توقیف نشده؛ «توجیه» شده است

خبرگزاری‌ تسنیم و چند آژانس داخلی دیگر نوشته‌اند: «منابع نظامی مطلع در منطقه خلیج فارس اعلام کردند برخلاف اخبار منتشر شده مبنی بر توقیف دومین کشتی منطقه توسط نیروهای ایرانی، کشتی مصدر با پرچم لیبریا توقیف نشده است.» این خبرگزاری‌ها که هنوز خبر توقیف کشتی «مصدر» را در بالای صفحات خود دارند، مشخص نکرده‌اند که منظور از «منابع نظامی مطلع» چیست. تسنیم در پایان خبر کوتاه نوشته است: « بر اساس این گزارش این منابع مطلع، کشتی مصدر در چارچوب ماموریت جاری گشتیهای نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس صرفا نسبت به ضرورت دریا نوردی بی ضرر و رعایت مقررارت زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است.»

نشست اضطراری دولت بریتانیا برای بررسی توقیف دو نفت‌کش این کشور از سوی #سپاه

وزیر خارجه بریتانیا توقف دو #نفت‌کش_بریتانیایی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تأیید کرد. به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»،‌ جرمی هانت جمعه ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر گفت که دو شناور بریتانیایی با پرچم‌های بریتانیا و لیبریا در تنگه هرمز متوقف شده اند. اشاره او به ترتیب به نفت‌کش‌های استینا ایمپرو و مصدر است. سپاه توقف نفت‌کش استینا ایمپرو را تأیید کرده است. اما منابع نظامی ناشناس به خبرگزاری‌های داخلی ایران گفته‌اند که نفت‌کش مصدر توقیف نشده و «صرفاً نسبت به ضرورت دریا نوردی بی ضرر و رعایت مقررارت زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است.» هانت گفت که دولت بریتانیا به زودی نشستی اضطراری درباره بررسی راه‌حل‌هایی برای آزادکردن نفت‌کش‌های متوقف‌شده برگزار خواهد کرد. او اشاره‌ای به ادامه مسیر نفت‌کش مصدر نکرد.

سی ان ان: «هواپیمای مسلح» آمریکایی از کشتی باری‌ این کشور حین عبور از #تنگه_هرمز محافظت می‌کند

شبکه خبری «سی ان ان» جمعه ۲۸ تیر / ۱۹ ژوئیه به نقل از یک منبع ناشناس در وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که ارتش ایالات متحده با استفاده از یک «هواپیمای مسلح» از یک کشتی باری متعلق به این کشور در #تنگه_هرمز محافظت می‌کند. مشخص نیست این هواپیما جنگنده است یا پهپاد اما مسیر کشتی باری آمریکایی نزدیک به مسیر دو کشتی بریتانیایی است که پیش از این از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران متوقف شده بودند. ترانزیت این کشتی از تنگه هرمز به همراه اسکورت این هواپیمای جنگی شش تا هشت ساعت به طول خواهد انجامید. نیروهای سپاه پیش‌تر جمعه نفتکش استینا ایمپرو بریتانیا را که با پرچم این کشور از بندر فیجره امارات به طرف الجبیل عربستان می‌رفت توقیف کرده‌اند. با این حال منابع خبری ایران گزارش داده اند که نفت‌کش مصدر، دومین نفت‌کش بریتانیایی که گفته می‌شد متوقف شده است،‌ آب‌های ایران را ترک کرده است. به گزارش سی ان ان، ارتش ایالات متحده بر این باور است که توقف نفت‌کش‌های بریتانیایی یک عملیات ازپیش‌طراحی‌شده بود و سپاه پاسداران این دو نفت‌کش را به فاصله نیم ساعت از یکدیگر به آب‌های ایران منتقل کرده بود.