ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت‌ فعالان مدنی در تجمع اعتراضی در دفاع از مردم خوزستان

با گذشت پنج روز از اعتراضات مردم خوزستان به بی‌آبی، گروهی از فعالان مدنی در تهران قصد داشتند در مقابل ساختمان وزارت کشور به حمایت از آن‌ها دست به تجمع بزنند اما با ممانعت نیروهای امنیتی تجمع آن‌ها به راهپیمایی تبدیل شد. در این تجمع حدود ۳۰ نفر از فعالان عرصه‌های مختلف حقوق بشری، کارگری، معلمان، روزنامه‌نگاران، زندانیان سیاسی، مادران صلح و مادران داغدار شرکت داشتند. براساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی فعالان مدنی ضمن درخواست توقف سرکوب‌ها در خوزستان در تجمع خود فریاد می‌زدند «خوزستان، خوزستان حمایتت می‌کنیم». نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که در این تجمع شرکت داشت در سخنانی از مسئولان حکومتی خواست تا دست از کشتار مردم معترض بردارند. گزارش‌ها حاکی از آن است که با یورش مأموران امنیتی هفت نفر از تجمع‌کنندگان، از جمله نرگس محمدی، آرش صادقی، جعفر عظیم‌زاده، رسول بداقی، پوران نظامی و آرش کیخسروی بازداشت شدند. اعتراضات به بی‌آبی در چند شهر خوزستان از شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ تیر آغاز شد. شامگاه دوشنبه ۲۸ تیر در شهرهای مختلف استان خوزستان، در پنجمین شب متوالی اعتراضات مردمی ادامه داشت. علاوه بر بخش‌های گسترده‌ای از اهواز از جمله جوی علوی، کمپلو و مندلی شهرهای سوسنگرد، شادگان، کوت عبدالله، حمیدیه، رامشیر، رامهرمز، ماهشهر، ویس، شهر جراحی و همچنین شاوور صحنه اعتراضات بود. نیروهای امنیتی و یگان‌های ویژه در این شهرها مستقر بودند و با این حال موفق نشدند مانع از اعتراضات مردم خورستان به بی‌آبی شوند. منابع مستقل کشته شدن دو جوان معترض به نام‌های مصطفی نعیماوی و قاسم خضیری را در جریان اعتراضات و در اثر شلیک نیروهای امنیتی تأیید کرده‌اند.

رئيس کمیسیون فرهنگی مجلس: هدف از طرح «ولنگاری فضای مجازی»، «جرم‌انگاری»ست

مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس سه‌شنبه ۲۹ تیر/۲۰ ژوئیه گفت این کمیسیون پس از «۷ هزار ساعت جلسه اندیشه‌ورزی» قوانینی را در مورد «جوان‌گرایی در جمعیت و خانواده» تنظیم کرده که به‌زودی در قالب ۷۰ ماده در صحن علنی مجلس به‌رأی گذاشته می‌شود. اشاره او احتمالاً به طرحی‌ست که با نام ««جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» شناخته می‌شود و زندگی جنسی زنان و به‌ویژه سلامت زنان باردار را هدف گرفته است. آقاتهرانی به طرح ۳۴ ماده‌ای اخیر مجلس موسوم به طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» نیز اشاره کرد و گفت طرح فوق بابت «ولنگاری فضای مجازی» وضع شده و شورای نگهبان در حال بررسی آن است. نماینده تهران افزود: «در این طرح برای کاربران محدودیتی قائل نیستیم، مثل فیلترینگ، بلکه هدف ما جرم‌انگاری است. متاسفانه شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل توییتر و اینستاگرام دفتری در ایران ندارند که اگر جرمی اتفاق افتاد قوه قضائیه قابلیت پیگیری داشته باشد».

۵ کارگر در اثر واژگونی سرویس حمل و نقل کارگران در زرند مصدوم شدند

در اثر واژگونی مینی بوس حامل کارگران در جاده زرند به کرمان، پنج کارگر مصدوم شدند. به گفته‌ رئیس اورژانس کرمان این حادثه صبح سه شنبه ۲۹ تیر روی داده است. رئیس اورژانس کرمان افزود مصدومان پنج مرد کارگر ۲۱ تا ۳۳ ساله هستند. روشن نیست کارگران مصدوم در کدام کارخانه یا شرکت شاغل هستند. حوادث جاده‌ای سرویس حمل و نقل کارگران که غالبا به دلیل فرسودگی و غیراستاندارد بودن سرویس و ناامنی جاده‌ها روی می‌دهد به یکی از عوامل مصدومیت و حتی مرگ کارگران تبدیل شده است.

بکتاش آبتین، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران با پابند در بیمارستان بستری شد

کانون نویسندگان ایران اعلام کرد بکتاش آبتین، شاعر، فیلم‌ساز و عضو کانون نویسندگان از زندان به بیمارستان منتقل شده است. پاهای این شاعر را با زنجیر به تخت بستند. بکتاش آبتین به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۶ سال زندان محکوم شده و از روز پنجم مهر سال ۹۹ و در اوج بحران شیوع کووید-۱۹ برای اجرای حکم خود به زندان منتقل شد. کانون نویسندگان ایران می‌نویسد: بکتاش آبتین از حدود چهار ماه پیش با دردی که در ناحیه‌ بیضه داشته به بهداری زندان مراجعه کرده بود و دکتر تشخیص یک توده در بیضه‌ وی داده بود. در نتیجه طبق نظر پزشک، باید بکتاش آبتین جهت آزمایش خون و سونوگرافی به بیمارستان منتقل می‌شد. بر همین اساس بعد از گذشت سه ماه از تشخیص اولیه حدود یک ماه پیش بکتاش آبتین از زندان اوین جهت انجام آزمایش به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد اما آن زمان این کار انجام نشده و آبتین به زندان بازگردانده شده بود و حدود ده روز بعد به بیمارستان طالقانی منتقل و آزمایش‌های لازم انجام شد. به گزارش هرانا روز گذشته (۲۷ تیر ماه ۱۴۰۰) حدود ساعت ۹:۳۰ صبح آبتین به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و سه‌شنبه ۲۸ تیر نیز او را به زندان برگرداندند. در معاینه‌ای که انجام شد پزشکان متوجه‌ وجود کیست در بیضه شده‌اند اما تشخیص دادند که آبتین به جراحی نیاز ندارد و با دارو می‌‌توان جلوی رشد کیست را گرفت. در تمام مدتی که آبتین در بیمارستان بستری بود پاهای او را با زنجیر به تخت بیمارستان بسته بودند.

هشتمین روز اعتصاب و تجمع کارگران همه بخش‌های نیشکر هفت تپه

اعتصاب و تجمع کارگران همه‌ بخش‌های هفت تپه که از سه شنبه هفته گذشته و در تداوم اعتصاب ۱۸ روزه کارگران بخش دفع آفات این شرکت آغاز شد، امروز سه شنبه ۲۹ تیر برای هشتمین روز ادامه یافت. کارگران نیشکر هفت تپه دور جدید اعتصاب خود را برای تحقق مطالباتشان، شامل پرداخت حقوق معوقه، بازگشت به کار کارگران اخراجی، تمدید قرارداد همه کارگران از جمله کارگران بخش دفع آفات، خروج فوری اسد بیگی مدیرعامل خلع شده از شرکت، خلع ید کامل از بخش خصوصی و واکسیناسیون رایگان و همگانی آغاز کرده‌اند. در روزهای اعتصاب، کارگران با برپایی تریبون کارگری در شرکت، به طرح مطالبات خود پرداخته‌اند. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه روز جمعه ۲۵ تیر در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر خواست‌های اعتصاب، حمایت و همبستگی کارگران این شرکت را با اعتصابات کارگری و اعتراضات خیابانی اعلام کرد. روز یکشنبه ۲۷ تیر کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه در حمایت از اعتراض و تظاهرات مردم شهرهای مختلف خوزستان، در خیابان‌های شوش راهپیمایی کردند. آن‌ها از جمله شعار می‌دادند: «خوزستان بیچاره یه قطره آب نداره».

فروش و استفاده از مانتوی چهارخانه در مشهد ممنوع اعلام شد

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) فروش و استفاده از مانتو با طرح چهارخانه در شهر مشهد ممنوع و اعلام شد و با متخلفان برخورد می‌شود. بر همبن اساس صفحه مجازی اتحادیه پوشاک مشهد در پیامی تحت عنوان «اطلاعیه مهم» نوشت: «بنا به دستور اداره محترم اماکن فروش هرگونه مانتو با طرح‌های فوق ممنوع بوده و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.» امکان «گسترش فساد» یکی از دلایل این منع عنوان شده است. این پیام واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت. برخی از «ولایت خراسان» و حکومت احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه بر خراسان رضوی و شباهت آن با طالبان یاد کردند. در پی این واکنش‌ها، سرهنگ امیر حسینی، رئیس اداره اماکن مشهد گفت: «استفاده از مانتو چهارخانه هیچ ممنوعیتی ندارد اما استفاده از مانتو با طرح چفیه که بار معنوی دارد ممنوع است و به شدت برخورد می‌شود.» پیش از این خبرگزاری فارس هم در گزارشی مدعی شده بود مانتوهای جلوباز با طرح چفیه و پوشیدن چفیه به‌عنوان روسری «توهین و به‌سخره گرفتن باورهای دفاع مقدس و آرمان های شهداست».

میانمار: یکی از یاران نزدیک آنگ سان سوچی بر اثر ابتلا به کرونا در زندان درگذشت

نیان وین ۷۸ ساله یکی از یاران نزدیک آنگ سان سوچی، نخست‌وزیر پیشین میانمار در اثر ابتلا به ویروس کرونا در زندان درگذشت. نیان وین سخنگوی حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی، حزب آنگ سان سوچی بود. این سیاستمدار چند هفته پس از کودتای نظامی یکم فوریه سال جاری دستگیر شد. گفته می‌شود که او از بیماری دیابت و مشکلات کلیوی رنج می‌برد. آنگ سان سوچی همچنان در حصر خانگی است. مجمع عمومی سازمان ملل ۲۸ خرداد / ۱۸ ژوئن در اقدامی نادر کودتای نظامی میانمار را محکوم کرد و با صدور قطعنامه‌ای خواستار تحریم تسلیحاتی این کشور شد. میزان ابتلا به ویروس کوویدـ۱۹ در میانمار بالاست. به‌گفته مقام‌های بهداشتی تنها در آخر هفته گذشته در مدت ۲۴ ساعت حدود پنج هزار و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا گزارش شد. طبق گفته پزشکان و ناظران، شمار جان‌باختگان و مبتلایان به کوویدـ۱۹ بسیار بیشتر از ارقام رسمی است.

ربیعی: دولت آمریکا تبادل زندانیان را به مذاکرات برجام پیوند زده است

علی ربیعی، سخنگوی دولت سه‌شنبه ۲۹ تیر/۲۰ ژوئیه درباره آخرین وضعیت تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: «به‌نظر می‌رسد برخلاف تفاهم‌های صورت‌گرفته، دولت آمریکا به دلایلی که برای ما ناروشن و غیرقابل قبول است، آزادی زندانیان را به مذاکرات برجام پیوند زده که از نظر ما غیرضروری و بی‌مبناست.» ربیعی مدعی شد که جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته بارها برای تبادل زندانیان اعلام آمادگی کرده و این اعلام آمادگی محدود به دولت جو بایدن در آمریکا نبوده است. او افزود: «اگر تا امروز چنین اتفاقی رخ نداده به‌خاطر عدم آمادگی دولت پیشین و کنونی آمریکا بوده است.» ربیعی مسئول هرگونه تأخیر در آزادی زندانیان طرفین را دولت آمریکا دانست. پیش از این راب مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود تلاش‌ها برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی هستند در جریان است و به موازات مذاکرات هسته‌ای پیگیری می‌شود. او همچنین گفته بود: «با توجه به آن‌چه در ایران روی می‌دهد و انتقال قدرت می‌توانم بگویم که همه چیز در حالت فعلی به حال سکون درآمده از جمله مذاکرات هسته‌ای.» در حال حاضر شماری از شهروندان ایرانی - آمریکایی، از جمله سیامک و باقر نمازی و مراد طاهباز، و شهروندان دیگر کشورها از جمله کامران قادری و انوشه آشوری، در ایران زندانی هستند. گفته می‌شود که جمهوری اسلامی با بازداشت افراد دو تابعیتی در واقع آن‌ها را برای گرفتن امتیازهایی از غرب به «گروگان» می‌گیرد.

آنتونی بلینکن پس از گفت‌وگوی تلفنی با مسیح علینژاد: آمریکا تلاش‌ برای ساکت کردن روزنامه‌نگاران را تحمل نخواهد کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا پس از گفت‌وگوی تلفنی ۱۵ دقیقه‌ای با مسیح علینژاد، در توئیتر از «شجاعت بسیار زیاد» این روزنامه‌نگار ساکن نیویورک تقدیر کرد و نوشت: آمریکا همیشه از فعالیت خبرنگاران مستقل جهان، به‌عنوان امری ضروری حمایت می‌کند و تلاش‌ها برای ساکت یا مرعوب کردن آن‌ها را تحمل نخواهد کرد. مکالمه تلفنی بلینکن و مسیح علینژاد بعد از ظهر دوشنبه ۲۸ تیر / ۱۹ ژوئیه، چند روز پس از افشای تلاش جمهوری اسلامی برای ربودن علینژاد در خاک ایالات متحده انجام شد. مسیح علینژاد در توئیتر نوشت بلینکن در این تماس تلفنی گفت: «ما ماجرای آدم‌ربایی شهروندمان در خاک آمریکا را به شدت پیگیری خواهیم کرد.» علینژاد افزود در این مکالمه او به وزیر خارجه آمریکا گفته که «جمهوری اسلامی ‌تهدیدی برای همه است». او با اشاره به اعتراضات مردم در خوزستان به‌دلیل بی‌آبی، کشتار آبان‌ماه ۱۳۹۸، سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی و بازداشت شهروندان دوتابعیتی به بلینکن گفته است «صدای مردمی را بشنوید که علیه کل این رژیم‌هستند.» علینژاد نوشته است در تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا همچنین به او گفته است «صدای گروهای مختلف سیاسی و خصوصاً فعالان حقوق بشر و نیز مادران دادخواهی را که با ویدئو از دل ایران علیه کل رژیم حرف می‌زنند بشنوید.» دادستانی آمریکا در منهتن نیویورک و وزارت دادگستری آمریکا ۲۲ تیر / ۱۳ ژوئیه با انتشار بیانیه‌‌هایی اعلام کردند که دستگاه اطلاعاتی ایران ربودن یک روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر از شهر نیویورک را تدارک دیده بود. کمی بعد معلوم شد که این روزنامه‌نگار مسیح علینژاد است. دستگاه قضایی آمریکا اسامی اعضای این شبکه وابسته به حکومت ایران را نیز منتشر کرده است.

پیروزی پدرو کاستیلو، معلم چپ‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری پرو تأیید شد

پدرو کاستیلو، معلم چپ‌گرا و فعال سندیکایی سرانجام از سوی هیأت ملی انتخابات پرو (JNE) برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام شد. رقیب او، کیکو فوجیموری شکست را پذیرفت. تأیید پیروزی کاستیلو، بیش از یک ماه پس از انتخابات دور دوم ۲۸ تیر / ۱۹ ژوئیه اعلام شد. خورخه لوئیس سالاس، رئیس هیأت ملی انتخابات پرو، در یک مراسم کوتاه مجازی پیروزی پدرو کاستیلو را اعلام کرد. این مرجع انتخاباتی که مسئولیت رسیدگی به درخواست‌های تجدیدنظر را دارد، نتایج قبلی را تأیید کرد. در پایان شمارش کل آرا در انتخابات ریاست جمهوری پرو، پدرو کاستیلو ۵۱ ساله از حزب «پروی آزاد» با ۵۰,۱۲ درصد آرا، در مقابل ۴۹,۸۷ آرای رقیب خود، کیکو فوجیموری ۴۶ ساله از حزب «نیروی مردمی»، برنده شد. طبق نتایج تأییدشده، کاستیلو با ۴۴ هزار و ۲۶۳ رأی بیش‌تر از دختر رئیس جمهوری سابق، آلبرتو فوجیموری (۲۰۰۰ تا ۱۹۹۰) پیروز شده است. آلبرتو فوجیموری به اتهام سوءاستفاده از قدرت و نقض حقوق بشر محاکمه و به ۲۵ سال زندان محکوم شد اما بعد در سال ۲۰۱۷ بخشیده و از زندان آزاد شد. پدرو کاستیلو از ۲۸ ژوئیه، روزی که دوره ریاست جمهوری موقت فرانسیسکو ساگاستی منقضی می‌شود، روی کار خواهد آمد.

روحانی به سفیر جدید کره جنوبی در تهران: مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بر روابط کره جنوبی با ایران باید هر چه زودتر حل و فصل شود

یون کانگ هیون، سفیر جدید کره جنوبی در تهران صبح سه‌شنبه ۲۹ تیر استوارنامه‌اش را به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی تقدیم کرد. روحانی گفت به رغم وعده‌هایی که کره جنوبی داده همچنان مشکلات بانکی و مالی بین دو کشور پابرجاست: «در زمینه خرید تجهیزات و امکانات پزشکی و دارویی و حتی واکسن کرونا در استفاده از اموال خودمان در بانک‌های سئول باز هم با مشکل مواجه هستیم. در حالی که استفاده ایران از ذخایر مالی خود در بانک‌های کره جنوبی حق روشن و واضح ایران است». ۱۹ تیر سال جاری وزارت خارجه آمریکا با لغو بخشی از تحریم‌های تجاری ایران با هدف دستیابی این کشور به منابع مالی بلوکه‌شده در کشورهای ژاپن و کره جنوبی موافقت کرد. میزان منابع ایران بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی ۷ میلیارد دلار و در ژاپن ۳ میلیارد دلار اعلام شده است. ایران اما ظاهراً اجازه ندارد این پول‌ها را به کشور منتقل کند. روحانی گفت: «مشکل مالی موجود بین ایران و کره جنوبی تأثیر بسیار بدی در اعتماد مردم ایران به کره جنوبی گذاشته است چرا که در دوران شرایط سخت کرونا مردم ایران نتوانستند از اموال خود در بانک‌های کره استفاده کنند. لذا امیدوارم کره جنوبی در فرصت‌های آینده بتواند با تلاش‌های مضاعف این مسأله را جبران کند». سفیر جدید کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی، با بیان اینکه از دلسردی دوستان ایرانی خود از روابط تهران و سئول به خوبی آگاه است، گفت: «شرایطی اعمال شده که خارج از کنترل ما هم بوده است و این شرایط روابط تهران و سئول را تحت تأثیر قرار داده است اما امروز مأموریت ویژه دارم تا نهایت تلاش خود را برای تقویت روابط دو جانبه به کار بگیریم.» کانگ هیون گفت: «اگرچه چشم‌انتظار نتایج خوب مذاکرات مرتبط با برجام هستیم اما کره جنوبی زمان را از دست نخواهد داد و در حال مهیا کردن شرایط و آماده شدن برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه هستیم.»

سازمان هلال‌احمر: ۵۷ شهرستان در ۱۵ استان ایران با سیل درگیرند

مهدی ولی‌پور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مصاحبه با ایسنا گفت «تا ساعت ۷ صبح امروز مجموعاً در ۵۷ شهرستان از ۱۵ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان عملیات‌ مرتبط با سیل و آبگرفتگی انجام شده است.» به گفته این مقام مسئول در جریان امدادرسانی‌ها به ۲۵۷۸ سیل‌زده کمک‌رسانی شده و ۶۱۱ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند. رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مرگ هشت تن در سیل و آب‌گرفتگی شش روز گذشته خبر داد و گفت: «هفت تن از این افراد در سیلاب و یک نفر نیز به دلیل اصابت صاعقه جان خود را از دست داده‌اند. در میان کشته‌شدگان دو نفری که در بافت کرمان مفقود شده بودند نیز قرار دارند. پیکر این افراد دقایقی پیش و پس از پنج روز جست‌وجو در حوالی سد بافت کشف شد.» به گفته ولی‌پور، در حوادث جوی اخیر، ۱۶۵ تیم عملیاتی شامل ۶۵۸ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۵۷ شهرستان متاثر از حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.

دیدار بایدن و ملک عبدالله، پادشاه اردن در کاخ سفید: تأکید بر راهکار دو دولتی در مناقشه اسرائیل و فلسطین

به گزارش خبرگزاری رویترز، عبدالله دوم، پادشاه اردن به‌عنوان اولین مقام عالی کشورهای خاورمیانه که در زمان ریاست جمهوری بایدن به آمریکا سفر می‌کند، در کاخ سفید، با رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. بایدن از عبدالله دوم به‌عنوان «یک دوست خوب و وفادار» یاد کرد و خطاب به او گفت: «شما همیشه در مواقع نیاز حضور داشتید و همواره برای اردن باقی خواهید ماند.» اواسط فروردین سال جاری، برادر ناتنی پادشاه اردن به اتهام کودتا برای براندازی حکومت در حصر خانگی قرار گرفت. بایدن یادآوری کرد که عبدالله در منطقه‌ای پرتنش زندگی می‌کند. پادشاه اردن هم خاطرنشان کرد که ایالات متحده آمریکا همواره می‌تواند به حمایت اردن و متحدانش در منطقه دلگرم باشد. بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در این دیدار اعلام کرد که آمریکا ۵۰۰ هزار دوز واکسن کووید-۱۹ به اردن تحویل می‌دهد. دو طرف همچنین درباره روابط نظامی امان-واشنگتن و بحران سوریه صحبت کردند. در بیانیه کاخ سفید آمده است که رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن تقدیر از نقش اردن در ثبات منطقه خاورمیانه، بر حمایت واشنگتن از راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل تاکید کرد. عبدالله دوم قرار است سه‌شنبه دیدارهایی با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیدار و گفت‌وگو کند.