ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعدام یک متهم به #قتل در #زندان_گچساران

حکم #اعدام یک زندانی متهم به #قتل در #زندان_گچساران اجرا شده است. خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرده که این اعدام صبح روز دوشنبه ۲۸ مرداد اجرا شده است. هرانا همچنین هویت این زندانی را احراز کرده است. این فرد ساکن یکی از روستاهای شهرستان #باشت واقع در استان #کهگیلویه‌و‌بویراحمد بوده که در این روستا تنها او و خانواده‌اش زندگی می‌کرده‌اند. یک منبع نزدیک به خانواده این فرد گفته است که خانواده او در سال ۸۹ مورد حمله سه سارق سابقه‌دار قرار گرفته و در درگیری‌ای که بین این خانواده و سارقان شکل گرفته، پسر نوجوان خانواده یکی از سارقان را خلع سلاح کرده، اما خود توسط دو سارق دیگر به قتل می‌رسد. فرد اعدام شده نیز با استفاده از سلاح شکاری‌اش با دو سارق دیگر درگیر شده که در این درگیری یکی از سارقان به قتل رسیده و دیگری قطع نخاع می‌شود. این زندانی آذرماه سال گذشته در اعتراض به آزار و اذیت و شکنجه‌های مکرر از سوی مسئولان زندان به مدت یک هفته دست به #اعتصاب_غذا زده بود. گَچساران از شهرستان‌های ایران در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

نادر فتوره‌چی آزاد شد

نادر فتوره‌چی مترجم و فعال مدنی که روز گذشته به سبب عجز در سپردن وثیقه بازداشت شده بود، آزاد شد. او در رابطه با شکایت محمد امامی، سرمایه‌گذار سریال شهرزاد بازداشت شد. امامی علت این شکایت را «ردشدن از مرز نقد و رسیدن به تهمت و افترا و تشویش» عنوان کرده بود. نادر فتوره‌چی از آغازگران کمپین «نه به شهرزاد» بود. کمپین نه به شهرزاد سال ۱۳۹۵ و پس از بازداشت محمد امامی، سرمایه‌دار و تهیه‌کننده این سریال تشکیل شد. فتوره‌چی با درج دو هشتگ «#نه_به_شهرزاد» و «#پرسش_از_عوامل_شهرزاد» پرسش‌هایی درباره سرمایه‌گذاری این سریال مطرح کرد. برخی از کاربران نیز از آن زمان به جمع پرسشگران از نحوه تامین مالی این سریال و ارتباط آن با پرونده اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان پیوستند. بازداشت فتوره‌چی با واکنش‌ها و انتقادهایی در افکار عمومی مواجه شد. از جمله محمود صادقی، نماینده تهران خواستار آزادی او شد. نادر فتوره‌چی از کاربران فعال و شناخته شده شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌آید. مضمون مطالب او عمدتاً در رابطه با فساد گسترده در ایران و بحران‌های سیاسی و اجتماعی است.

بازداشت #بهنام_ابراهیم‌زاده در #کرمانشاه هنگام کمک به مردم #زلزله‌زده

#بهنام_ابراهیم_زاده، #فعال_کارگری و فعال حقوق کودکان، هنگام کمک به مردم #زلزله‌زده در #کرمانشاه بازداشت شده است. این #زندانی_سیاسی سابق همراه چند نفر از فعالان مدنی روز جمعه ۲۶ مرداد ماه در کرمانشاه دستگیر شده‌ است و خانواده او تا به حال اطلاعی درباره وضعیت او به دست نیاورده است. کانون حقوق بشری نه به اعدام نه به زندان گزارش کرده است که خانواده آقای ابراهیم‌زاده با سفر به کرمانشاه در حال پیگیری وضعیت و بازداشت او هستند. از علت دستگیری این فعال مدنی اما اطلاعی در دست نیست. بهنام ابراهیم‌زاده، عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های آزاد کارگری و همکار فعالان سندیکایی، متولد سال ۱۳۵۶ در شهرستان اشنویه است. او اولین بار در سال ۸۷ به اتهام شعارنویسی و فعالیت تبلیغی در این شهر بازداشت شد. این فعال کارگری یازدهم اردیبهشت سال ۸۸ و همزمان با روز جهانی کارگر، برای دومین بار و این بار همراه جمعی از فعالان کارگری و مدنی در پارک لاله تهران بازداشت و یک ماه بعد، به قید وثیقه آزاد شد. ۲۲ خرداد ۸۹، ماموران امنیتی بار دیگر بهنام ابراهیم‌زاده را بازداشت کردند که این‌ بار با حکم دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰‌سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به پنج سال حبس تعزیری کاهش یافت. او در حال سپری کردن پنجمین سال محکومیت خود بود که در جریان پرونده‌ای تازه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، محاکمه و به اتهام تبانی و ارتباط با سازمان مجاهدین از داخل زندان، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر ایران و فک قرار بازداشت و استفاده از تجهیزات ماهواره و پاسور به ۹‌سال و چهار ماه زندان محکوم شد.

مسعود پزشکیان: #مجلس برای افزایش #بودجه-نظامی آماده است

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دوشنبه ۲۹ مرداد گفت که مجلس آمادگی دارد « برای امسال و سال آینده هر کاری که از دستش برمی‌آید تا بتواند حمایت بودجه‌ای از قدرت دفاعی کشور داشته باشد، انجام می‌دهد». این اظهارت پس از آن بیان شد که صبح امروز وزیر دفاع و معاونان او در یک جلسه غیرعلنی با نمایندگان مجلس شرکت کردند. جزئیاتی از این دیدار و جلسه غیرعلنی نمایندگان با وزیر دفاع و دیگر فرماندهان نظامی منتشر نشده، اما پزشکیان گفته: دستاوردها و تلاش‌های این وزارتخانه برای نمایندگان تشریح شده است. دولت حسن روحانی بودجه نهادهای نظامی برای سالجاری را تا ۴۲ درصد افزایش داد. با این حال برخی از فرماندهان نظامی خواستار افزایش بودجه نظامی و دفاعی پس از آنچه که «افزایش تهدیدهای دشمن» عنوان کردند، شده‌اند.

#سینا_انتصاری، #درویش_گنابادی به هفت سال #حبس_تعزیری، #شلاق، #تبعید و #ممنوع‌الخروجی محکوم شد

#سینا_انتصاری، از مدیران سایت مجذوبان نور که خبرهای مربوط به #درویشان_گنابادی را پوشش می‌دهد با حکم غیابی قاضی #ابوالقاسم_صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ #دادگاه_انقلاب به هفت سال زندان، ۷۴ ضربه #شلاق، دو سال #تبعید به #میرجاوه و دو سال محرومیت‌های اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. این حکم بر اساس اتهام‌های «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم» و «تمرد در برابر امر پلیس» برای سینا انتصاری صادر شده است. در دادنامه این #درویش_گنابادی آمده است: «وی مهم‌ترین نقش را در ایجاد تجمعات غیرقانونی و حوادث و ناآرامی‌های اخیر عناصر فرقه در خیابان #گلستان_هفتم داشته و از عناصر و مدیران اصلی سایت غیرقانونی مجذوبان نور بوده است.» سینا انتصاری، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی متالوژی از دانشگاه تربیت مدرس، فعال حقوق درویشان گنابادی و خبرنگار سایت مجذوبان نور، سحرگاه اول اسفند سال ۹۶ همراه با صدها درویش گنابادی توسط نیروهای لباس شخصی مجروح و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. روز سه‌شنبه دوم مرداد ۹۷، #عباس_جعفری_دولت‌آبادی #دادستان_تهران درباره پرونده درویشان زندانی گفت که ۳۳۰ فقره حکم از سوی شعبه‌های مختلف #دادگاه_انقلاب برای این افراد صادر شده است: «در مورد ۲۵ نفر از متهمانی که با حاضر نشدن در جلسه دادگاه به عمد تلاش می‌کردند مانع محاکمه شوند، دادگاه با ابلاغ واقعی وقت رسیدگی به متهمان، طبق مقررات دادرسی کیفری اتخاذ تصمیم کرد و حکم به نحو حضوری صادر شد.» حکم سینا انتصاری یکی از این احکام مورد اشاره دادستان تهران است.

#سپاه_پاسداران تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌ها در #قم را محکوم و اعلام کرد که در برگزاری این تجمع دخالت نداشته است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه ۲۹ مرداد با انتشار بیانیه‌ای «برخی شعارها، دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهای» تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌ها در حوزه علمیه در اعتراض به اوضاع اقتصادی را «شدیدا محکوم» و اعلام کرد که «هیچگونه برنامه‌ای برای حضور کارکنان خود در این مراسم نداشته است». سپاه پاسداران همچنین مدعی شد که «بر اساس قرائن و شواهد موجود» این تجمع «به صورت خودجوش برپا شده است.» ناصر مکارم شیرازی از این تجمع به عنوان یک فاجعه یاد کرده و خواهان پاسخگویی سپاه شده بود. نوری همدانی هم برگزاری این تجمع را محکوم کرده و خواهان پاسخگویی حوزه علمیه شده. برخی طلبه‌ها پلاکاردی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: ای آنکه مذاکره در انتظارات، استخر فرح در انتظارت. دولت روحانی این شعار را به تهدید به قتل حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی تعبیر کرده‌اند. فاطمه هاشمی این پلاکارد را نشانه‌ای از تأیید ظن قتل پدر خود در استخر کوشک دانسته‌ است.

#فرهاد_میثمی، #فعال_مدنی در #زندان_اوین دست به #اعتصاب_غذا زده است

#فرهاد_میثمی از روز ۱۰مرداد در اعتراض به بازداشتش دست به #اعتصاب_غذا زده و تنها آب و نمک استفاده کرده. او روز ۲۸مرداد از #بند_۲۰۹ #زندان_اوین به قرنطینه منتقل شده است. #رضا_خندان، همسر #نسرین_ستوده به خبرگزاری هرانا گفته است: «فرهاد میثمی در تماسی که بعد از ۲۰روز با مادرش داشته گفته است روز گذشته به قرنطینه زندان اوین منتقل شده و از روز ۱۰مرداد دست به اعتصاب غذا زده اما به علت اینکه در #انفرادی بوده، کسی از این اعتصاب باخبر نشده. او گفته احتمالا تا سه روز دیگر به #بند_عمومی منتقل خواهد شد.» فرهاد میثمی سه‌شنبه ۹مرداد در در دفتر کارش بازداشت شد. ماموران با مراجعه به خانه‌ این فعال مدنی تعدادی پیکسل که روی آنها نوشته شده «من به حجاب اجباری اعتراض دارم» یافته‌ و ضمیمه پرونده او کردند. به گفته رضا خندان اتهامات میثمی در شعبه هفت #دادسرای_اوین، اجتماع‌و‌تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، #تبلیغ_علیه_نظام و توهین به #حجاب به عنوان یکی از مقدسات ضروری #اسلام است: «به گفته آقای میثمی در برگه بازجویی او علت این اتهامات تحریک زنان به حضور خیابانی به صورت سرلُخت! عنوان شده و تمام این اتهامات صرفا به دلیل داشتن پیکسل‌هایی بوده که روی آن جمله من به حجاب اجباری اعتراض دارم عنوان شده است.» رضا خندان پیش‌تر گفته بود مأموران صدای ضرب‌و‌شتم و اعتراف‌گیری از فرهاد میثمی را تلفنی برای مادرش پخش ‌کرده‌اند. پیش‌تر #آرش_کیخسروی، #وکیل_دادگستری که خود نیز ‌اکنون در بازداشت است به هرانا گفته بود: «روز ۲۱مرداد همراه مادر آقای میثمی برای طی مراحل ثبت وکالت‌نامه به دادسرای اوین مراجعه کردیم اما مسئولان شعبه با اشاره به تبصره ماده ۴۸ قانون دادرسی کیفری گفتند امکان اعلام وکالت ندارید.» تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری جدید می‌گوید متهمان امنیتی و سیاسی در مرحله تحقیقات مقدماتی باید وکیل خود را از لیست وکلای مورد تایید رئیس قوه قضاییه انتخاب کنند.

تابلوهای #ورود_ساز_ممنوع جمع‌آوری شدند. #پلیس_کوهستان این تابلوها را نصب کرده بود

بعد از آنکه ماه گذشته همایون شجریان پیشنهاد داد که کنسرت‌هایی رایگان در پارک‌ها و بوستان‌ها برگزار کند و برخی هنرمندان موسیقی ایران هم از این پیشنهاد استقبال کردند، تابلوهایی در برخی بوستان‌ها و پارک‌های تهران نصب شد که ورود ساز و سگ و قلیان به این اماکن ممنوع است. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دوشنبه ۲۹ مرداد گزارش داده که روی نوشته این تابلوها رنگ سفید مالیده‌اند. نگهبان یکی از پارک‌ها به ایسنا گفته است: «حدود چهار روزی می‌شود که به دستور پیمانکار مربوطه تمام این تابلوها با رنگ سفید پاک شده‌اند. نمی‌دانم دقیقاً چه اتفاقی افتاده است اما به نظر می‌رسد کنار هم قرار گرفتن ساز، سگ و قلیان حاشیه‌هایی را به وجود آورده بود که چنین دستوری صادر شد.» با وجود آنکه زیر نوشته روی این تابلوها عنوان پلیس پارک ثبت شده بود، اما نگهبان پارک اعلام کرد: «این تابلوها به دستور پلیس کوهستان نصب شده بود.»

#اردوغان حمله به اقتصاد #ترکیه را مشابه حمله به پرچم این کشور و حمله به دعوت به نماز دانست

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری #ترکیه دوشنبه ۲۰ اوت / ۲۹ مرداد در اظهارنظر تازه‌ای درباره وضعیت اقتصادی ترکیه و سقوط ارزش لیر، گفت: «حمله به اقتصاد ترکیه با حمله علیه پرچم کشور و یا حمله به دعوت به نماز به هیچ وجه تفاوتی ندارد.» #اردوغان که به‌مناسبت عید قربان در تلویزیون سخن می‌گفت افزود: «هدف یکی است: به زانو کشاندن ترکیه و مردمش و به اسارت در آوردن آن‌ها.» رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین گفت: «کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند ترکیه را با نرخ ارز به فروش برسانند، به‌زودی خواهند دید که اشتباه می‌کنند.» از آغاز سال جاری میلادی #لیر_ترکیه نزدیک به ۴۰ درصد ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است. اردوغان دشمنان خارجی را مسئول سقوط ارزش لیر می‌داند در حالی‌که اعلام کنترل بیشتر او بر بانک مرکزی پیش از این‌ها نگرانی سرمایه‌گذاران ترکیه را برانگیخته بود. آمریکا در اعتراض به بازداشت اندرو برانسون، کشیش آمریکایی در ترکیه تعرفه‌های جدید گمرکی برای صادرات آلومینیوم و فولاد ترکیه تعیین کرد. این اقدام آمریکا نیز بر سقوط بیشتر ارزش لیر تأثیر گذاشت. دولت ترکیه نیز در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه برخی محصولات آمریکایی را افزایش داد. ترکیه برانسون را متهم به همکاری با «تروریست‌ها» کرده است. اردوغان در سخنان روز دوشنبه خود نامی از کشور یا نهادی نبرد و نیروهای مقابل را «لابی‌ها»، سازمان‌های امنیتی خارجی و سرمایه‌گذاران خارجی عنوان کرد.

وزیر نفت ایران: #توتال به صورت رسمی از قرارداد توسعه #پارس_جنوبی خارج شده است

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۹ مرداد اعلام کرد شرکت فرانسوی# توتال به صورت رسمی از پروژه توسعه میدان گازی پارس جنوبی خارج شده است. توتال که ورودش به ایران پس از #توافق_هسته‌ای با مخالفت‌ نهادهای نظامی و نمایندگان منتقد دولت روبرو شده بود، پس از خروج امریکا از #برجام، اعلام کرد: چاره‌ای جز ترک ایران نخواهد داشت. به گفته زنگنه پس از خروج توتال «فرایند جایگزینی شرکت دیگر در حال انجام است». او گفته که شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین که پیشتر ۳۰ درصد سهم کنسرسیوم مشترک توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را عهده‌دار بود، سهم ۵۰,۱ درصدی توتال را نیز در اختیار گرفته است. قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی تیر سال گذشته به یک کنسرسیوم مشترک متشکل از شرکت فرانسوی توتال، شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران واگذار شد.

نیروهای دولتی #افغانستان بخش بزرگی از گروگان‌های #طالبان در #قندوز را آزاد کردند

در شمال #افغانستان نیروهای دولتی این کشور شمار زیادی از مسافرانی که #طالبان به گروگان گرفته بودند، آزاد کردند. به‌گفته مقامات افغانستان صبح دوشنبه ۲۰ اوت / ۲۹ مرداد در ولایت #قندوز طالبان ۱۷۰ مسافر سه اتوبوس مسافربری را در مسیر تخار - قندوز به طرف کابل به گروگان گرفتند. نیروهای دولتی موفق شده‌اند که ۱۴۹ نفر از آن‌ها را آزاد کنند و ۲۱ نفر همچنان در گروگان طالبان هستند. این گروگان‌گیری در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته (یکشنبه) محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به‌مناسبت عید قربان آتش‌بس اعلام کرد. یک سخنگوی طالبان گفته است که هنوز فرماندهان ارشد آن‌ها با این آتش‌بس موافقت نکرده‌اند.

#پرستو_صالحی، بازیگر، از احضار و بازجویی خود به دلیل پست‌های اینستاگرامی‌اش خبر داده است

#پرستو_صالحی، #بازیگر_تلویزیون در صفحه #اینستاگرام خود از احضار، حضور و بازجویی‌اش در اداره نظارت و پیگیری #قوه_قضاییه خبر داده است. او گفته است علت احضارش پست‌هایش اینستاگرامی‌اش بوده‌اند. به گفته این بازیگر رفتار احضارکنندگان با او «رفتاری محترمانه» و «برخوردی دوستانه» بوده است «اما احضار احضار است و سوال و جواب کردن، سوال و جواب و فرقی نمی‌کند {که رفتار دوستانه باشد}.» پرستو صالحی گفته است که از او پرسیده شده از کجا خط می‌گیرد، چه کسی به او می‌گوید که این پست‌ها را بگذارد و مثلا معنی یک پستی که گذاشته چیست؟ همچنین به او گفته شده که سیاه‌نمایی می‌کند و مردم را آزار می‌دهد: «اتفاقی که افتاد این بود که قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم (یک چنین چیزی که من راستش راجع به آن خیلی شاید اطلاعات حقوقی نداشته باشم)، یک حکم قضایی صادر کردند که این دوستان در نظارت و پیگیری سعی کردند که این #حکم_قضایی را لغو بکنند.» واکنش‌ها به پست‌های اینستاگرامی کاربران اعم از مشهور و غیرمشهور در حالی شدت گرفته است که زمزمه فیلتر کردن اینستاگرام نیز گاه و بی‌گاه از سوی مسئولان قضایی مطرح می‌شود.

#مصطفی_تاجزاده: با آن دسته از ایرانیان که تا الان رأی داده و اکنون معتقدند اگر شرایط به همین شکل پیش رود، رأی نمی‌دهند، موافقم.

مصطفی تاج‌زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: اگر احساس کنم به جایی رسیده‌ایم که رأی به حسن یا حسین، تفاوت معنادار ندارد، به احتمال بسیار زیاد رأی نمی‌دهم. امروز اگر لیست ۹۴ را جلویم بگذارند برای سال ۹۸ رأی نمی‌دهم.با آن دسته از ایرانیان که تا الان رأی داده واکنون معتقدند اگر شرایط همین شکل پیش رود،رأی نمی‌دهند،موافقم.

سیل در #کرالا در جنوب #هند ۸۰۰ هزار نفر را بی‌خانمان کرد. در یکی از پرمصیبت‌ترین فجایع ۱۰۰ سال اخیر ارتش و نیروی دریایی و ماهیگیران به یاری سیل‌زدگان شتافته‌اند

کرالا یکی از استان‌های جنوبی هندوستان که بیک منطقه توریستی هم هست، در اثر سیل درگیر یکی از بزرگ‌ترین فجابع ۱۰۰ سال گذشته شده است. بیش از ۸۰۰ هزار نفر تنها در طی کمتر از چهار روز آواره شده‌اند. تعداد کشته‌شدگان در حادثه سیل در این منطقه ۳۷۰ نفر گزارش شده که احتمال دارد رو به افزایش بگذارد. بیش از سه میلیارد دلار به تأسیسات زیربنایی در این منطقه نیز آسیب رسیده است. با کاهش باران‌های موسمی در روز گذشته، امدادگران در وهله نخست تلاش کردند که به اشخاصی که از چند روز قبل در محاصره سیل قرار گرفته بودند کمک کنند. باران‌های موسمی از اواخر ماه مه در این منطقه باریدن گرفت و به فرسایش خاک و سیلاب منجر شد. تنها در روز یکشنبه ۱۹ اوت امدادگران بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اهالی کرالا را از روستاهای محل سکونتشان خارج کردند. ارتش و نیروی دریایی هند به یاری امدادگران شتافته است. ماهیگیران هم با قایق‌های ماهیگیری‌شان در امدادرسانی به سیل‌زندگان نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کنند.

#طالبان در جاده #قندوز به #تخار ۳۰۰ تا ۴۰۰ مسافر رابه گروگان گرفتند

فقط یک روز بعد از آنکه محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به مناسبت عید قربان اعلام آتش‌بس مشروط کرد، طالبان در ولایت قندوز مسافران سه اتوبوس مسافربری را به گروگان گرفتند. به گفته سخنگوی والی قندوز اتوبوس‌ها از مسیر تخار - قندوز به طرف کابل در حرکت بودند که طالبان، اتوبوس‌ها را متوقف و مسافران را به محل ناشناخته‌ای منتقل کردند. یکی از اعضای شورای شهر قندوز تعداد مسافران را ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر تخمین زده است. شهروندان افغانستانی به مناسبت عید قربان برای دیدار از خانواده‌هایشان سفر می‌کنند.

کارشناس حوزه سلامت: #پزشکان و #دندان‌پزشکان ایرانی به جای ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فقط ۱۵۰ میلیارد تومان #مالیات می‌دهند

حسین بانکی کارشناس سیاستگذاری حوزه سلامت شامگاه یکشنبه ۲۸ مرداد در برنامه پایش تلویزیون جمهوری اسلامی در مورد فرار مالیاتی پزشکان گفت در ایران حدوداً ۴۰ هزار پزشک متخصص فعالیت می‌کنند که درآمد سالیانه آن‌ها ۲۴ هزار میلیارد تومان است. دندان‌پزشکان هم سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارند. به این ترتیب بر اساس ۲۰ درصد مالیات، پزشکان و دندان‌پزشکان می‌بایست ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات بپردازند اما در عمل آن‌ها سالانه فقط ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات به خزانه دولت واریز می‌کنند.

#جلال_محمودزاده، نماینده #مهاباد: ۴۰درصد #هلدینگ_پتروشیمی_باختر که ۴ هزار میلیارد تومان قیمت دارد به ۱۰۰میلیارد تومان واگذار شد، همان مبلغ هم به خزانه بازنگشت

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جلال محمودزاده نماینده مهاباد، در نطقی که دوشنبه ۲۹ مرداد در مجلس شورای اسلامی ایراد کرد گفت: ۴۰درصد هلدینگ پتروشیمی باختر شامل پتروشیمی‌های کردستان، مهاباد، کاویان، کرمانشاه، لرستان، اندیمشک و میاندخت به قیمت ۱۰۰میلیارد تومان و به صورت اقساط واگذارشده و تاکنون پرداختی صورت نگرفته. قیمت واقعی این سهام حدود ۴هزارمیلیارد تومان است.

#حسن_روحانی ۷ شهریور برای پاسخگویی به نمایندگان به #مجلس شورای اسلامی می‌رود

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای‌ اسلامی اعلام کرد که حسن روحانی و اعضای هیأت دولت او ۶ شهریور ابتدا به دیدار علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی می‌روند و سپس یک روز بعد حسن روحانی ۷ شهریور برای پاسخگویی در مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.