ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه #اعدام در زندان‌های عادل‌آباد شیراز، مرکزی کرج و نجف‌آباد اصفهان در یک هفته

روزهای یک‌شنبه ۲۷ مرداد، پنج‌شنبه ۲۴ مرداد و چهارشنبه ۲۳ مرداد، سه زندانی در زندان‌های #عادل‌آباد_شیراز، نجف‌آباد #اصفهان و مرکزی #کرج #اعدام شدند. اتهام هر سه اعدام‌شده، قتل عمد بود. خبرگزاری هرانا هویت این افراد را احراز کرده است. زندانی محبوس در زندان عادل آباد شیراز، سال ۱۳۹۴ بازداشت و از آن زمان در زندان به سر برده بود. زندانی محبوس در سالن هفت ندامتگاه مرکزی کرج هم از سه سال پیش به اتهام قتل وکیلی که همسر او برای طلاق استخدام کرده بوده، در حبس بوده است. زندانی اعدام شده در زندان نجف‌آباد اصفهان اما ۳۶ ساله و اهل لاهیجان بوده است. یک منبع مطلع به هرانا گفته است: «[... ] پنج سال پیش به اتهام قتل بازداشت شد و خانواده‌اش بارها تلاش کردند تا رضایت بگیرند، اما خانواده مقتول حتی حاضر نبودند دیه را قبول کنند و قصاصش را اجرا کردند.» اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر از سوی نهادهای رسمی اعلام نشده و اگر اعلام نشود، در زمره اعدام‌های مخفیانه قرار می‌گیرند. بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری بین‌المللی از جمله سازمان عفو بین‌الملل، ایران در شمار اعدام‌ها در جهان (با توجه به اینکه آمار اعدام‌ها در چین جزء اطلاعات محرمانه حکومتی و طبقه‌بندی شده است) در رتبه اول است.

#علیرضا_تنگسیری، فرمانده #نیروی_دریایی #سپاه_پاسداران: به کشورهای صنعتی اعلام می‌کنیم زیر بار حضور آمریکا و بریتانیا در #خلیج_فارس نمی‌رویم

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سه‌شنبه ۲۹ مرداد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران (وابسته به صدا و سیما) گفت: «در مقابل کشور‌های فرامنطقه‌ای و بیگانگانی که به قصد ایجاد ناآرامی و ناامنی و تهدید جمهوری اسلامی ایران وارد خلیج فارس می‌شوند، محکم می‌ایستیم و مأموریت خود که ایجاد امنیت در منطقه است را انجام می‌دهیم.» وزیران خارجه و دفاع کشورهای اروپایی در فنلاند نشست‌هایی را برای بررسی حضور در ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز تشکیل داده‌اند. آلمان و فرانسه رغبنی برای حضور در این ائتلاف ندارند. فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ادامه گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: «ما به کشور‌های صنعتی، کشور‌های دوست و کشور‌هایی که از نفت و گاز خلیج فارس استفاده می‌کنند اعلام می‌کنیم، زیر بار حضور آمریکا و انگلیس و هر کشور دیگری که بخواهد آتش‌بیار منطقه باشد نخواهیم رفت.» ژاپن که حدود ۸۰ درصد از نفت خام مورد نیاز خود را از کشورهای خلیج فارس تأمین می‌کند هنوز درباره حضور در ائتلاف دریایی آمریکا به تصمیم نرسیده است. کره جنوبی اما در این ائتلاف شرکت دارد.

قوه قضائیه بازداشت مدیر عامل ایران‌خودرو را تأیید کرد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه سه‌شنبه ۲۹ مرداد در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی بازداشت هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل سابق ایران خودرو را تأیید کرد. اسماعیلی گفت: «مدیر عامل سابق ایران خودرو بر اساس گزارش‌هایی که ضابطین به مرجع قضایی داده بودند تحت تعقیب قرار گرفت و اقدامات اولیه دیشب انجام شد و تحت نظر بوده و دو نفر دیگر از این مجموعه هم بازداشت هستند. ولی به لحاظ اینکه شب عید بود تحقیقات ناقص است‌» بعد از ظهر دوشنبه ۲۸ مرداد هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت ایران خودرو با حکم ضابطان قضایی در دفتر کار خود بازداشت شد. هنوز دستگاه قضایی اتهمات او را اعلام نکرده است. سخنگوی قوه قضائیه در گفت‌وگو با شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور دستور داده به پرونده تأخیر و تعویض خودروهای سفارشی، خودروهای ناقصی که به مردم تحویل داده شده و افزایش قیمت خودرو ورود کند.

توضیح شهردار قم درباره اقامت فرزندانش در خارج از کشور: فرزندانم سفیران نظام هستند

مرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم در واکنش به خبر تحصیل و زندگی همه فرزندانش در خارج از ایران گفت: «خانواده بنده ولایی و مذهبی بوده و به رعایت اخلاق اهتمام دارند. همسر و تعدادی از فرزندانم در حال حاضر در قم ساکن هستند و خبرها و شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه تمام خانواده‌ام در خارج کشور زندگی می‌کنند، کذب محض است». در روزهای گذشته بسیاری از سایت‌های خبری از اقامت هر شش فرزند مرتضی سقائیان‌نژاد در آمریکا و آلمان خبر دادند و او را در این زمینه «رکورد دار» خواندند. به نوشته خبرگزاری مهر، شهردار قم در ادامه از زندگی «ساده و عادی» خود سخن گفت و فرزندانش را سفیران نظام خواند: «اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده اند. یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در قم می خواهد تحصیلات خود را دنبال کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند.»

سخنگوی سازمان ثبت احوال: بیش از ۶ میلیون از جمعیت ایران «سید و سادات»اند

براساس اظهارات سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال بیش از ۶ میلیون نفر از جمعیت ایران را «سید و سادات» تشکیل می‌دهند. طبق گزارش باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی) سخنگوی سازمان ثبت احوال این آمار را «تقریبی» دانست و گفت ممکن است جمعیت آماری اعلام شده از تعداد سید و سادات‌ها بیشتر از این میزان باشد. به گفته سیف‌الله ابوترابی از مجموع این آمار حدود ۳ میلیون و ۱۳۹ هزار نفر مردانی هستند که اسم آن‌ها با لفظ «سید» و حدود ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار نفر نیز زنانی هستند که اسم آن‌ها با لفظ «سیده» یا «سادات» آغاز می‌شود. او همچنین گفت در نظر سازمان ثبت احوال کاربرد الفاظ «سیده و سادات» و «میر و سید» تفاوتی ندارند. در فقه شیعه «سادات» به عنوان منسوبان به خانواده پیامبر طبقه‌ای مجزا و برتر محسوب می‌شوند و به آن‌ها خمس تعلق می‌گیرد.

دیده‌بان حقوق بشر #سوریه: ارتش اسد و حامیانش موفق شدند کنترل بخشی از جاده دمشق – حلب را به دست بگیرند

«دیده‌بان حقوق بشر» سوریه شامگاه دوشنبه ۲۸ مرداد/ ۱۹ اوت اعلام کرد که ارتش اسد موفق شد کنترل بخشی از جاده بین‌المللی «دمشق-حلب» را در دست بگیرد. ارتش سوریه با تسلط بر این جاده، راه ارتباطی نیروهای ترکیه برای حمایت لجستیکی از شورشیان مسلح مخالف اسد را مسدود کرد. به گزارش الجزیره ارتش سوریه و نیروهای حامی آن موفق شدند با تسلط بر مرکز ایست و بازرسی «النمر» در شمال خان شیخون، راه ارتباطی «حلب-دمشق» را قطع کنند. عملیات ارتش سوریه در این منطقه ناقض توافق روسیه و ترکیه بر سر آتش‌بس در ادلب است که در سپتامبر ۲۰۱۸ حاصل شد. خان‌شیخون در سال ۱۳۹۶/ ۲۰۱۷ مورد حمله شیمیایی قرار گرفت. هنوز عامل حمله شناسایی نشده است. اهمیت خان شیخون در این است که شهر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه را به دمشق که پایتخت سیاسی ایت کشور است متصل می‌کند.