نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منابع ترکیه‌ای: کشتی حفاری «فاتح» در دریای سیاه #میدان_گاز طبیعی کشف کرد

روز گذشته چهارشنبه ۲۹ مرداد / ۱۹ اوت بلومبرگ اعلام کرد که حفاری‌های ترکیه برای کشف منابع انرژی فسیلی در دریای سیاه به ثمر نشست و این کشور یک میدان گازی کشف کرد. با این حال میزان و عمق گاز اکتشاف شده اعلام نشد. پنج‌شنبه ۳۰ مرداد / ۲۰ اوت شبکه خبر ترکیه گفت کشتی حفاری «فاتح» متعلق به این کشور توانسته است که یک یا دو میدان گاز طبیعی در دریای سیاه کشف کند. این کشتی از ۲۰ ژوئیه در دریای سیاه در بخش تونا‌ـ۱ که در نزدیکی تقاطع مرزهای دریایی بلغارستان و رومانی با آب‌های داخلی ترکیه قرار دارد، کار اکتشافات را انجام می‌داده است. این شبکه کیفیت ذخایر گاز طبیعی را «خوب» توصیف کرد و گفت یک ذخیره گازی دیگر در سواحل ترکیه در نزدیکی شهر قرقلرایلی در شمال شرق این کشور قرار دارد. خبرگزاری آناتولی روز گذشته (چهارشنبه) به‌نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نوشت روز جمعه این هفته خبر خوبی برای مردم ترکیه اعلام خواهد شد. سپس این «خبر خوب» اکتشاف میدان گازی در دریای سیاه عنوان شد. اعلام این خبر ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا را دو درصد افزایش داد و شاخص بورس استانبول نیز به همین مقدار رشد کرد و ارزش سهام شرکت‌های پتروشیمی ترکیه نیز بیشتر شد.

ایران از دو #موشک_بالستیک و کروز رونمایی کرد

به مناسبت ۳۱ مرداد روز «صنعت دفاعی» در مراسمی به‌شکل ویدئویی با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی از موشک بالستیک «حاج قاسم» و موشک کروز «ابومهدی» رونمایی کرد. حاتمی گفت: «برد موشک حاج قاسم ۱۴۰۰ کیلومتر و برد موشک ابومهدی ۱۰۰۰ کیلومتر است. به‌گفته حاتمی این دو موشک جزو «دستاوردهای جدید وزارت دفاع» است. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که در اکتبر ۲۰۲۰ مهلت پنج ساله آن پس از برجام به پایان می‌رسد و آمریکا در پی تمدید آن است، از ایران درخواست کرده که فعالیت‌های خود برای طراحی و آزمایش موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند. این قطعنامه همچنین هرگونه فروش تسلیحاتی به ایران را منع کرده است. برنامه موشکی ایران همواره مورد مناقشه بوده است. کشورهای اروپایی نیز که از برجام دفاع می‌کنند بارها مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس: #زمین‌های_دولتی به جای عرضه در #بورس به انبوه‌سازان واگذار شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ورود زمین و ملک در بورس را باعث افزایش قیمت مسکن دانست و از دولت روحانی خواست به جای عرضه زمین‌های دولتی در بورس آن را در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد. محمدرضا رضایی کوچی پنجشنبه ۳۰ مرداد در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح دولت برای عرضه مسکن در بورس گفت: عرضه مسکن در بورس کار اشتباهی است. چون در حال حاضر بورس وضعیت عادی ندارد و هر چیزی که وارد بورس می شود به دلیل نقدینگی بالا در کشور به قیمت غیرواقعی خرید و فروش می‌شود.» رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه مصاحبه با ایسنا گفت نمایندگان در پی یک طرح دوفوریتی برای عرضه زمین‌های دولتی به انبوه‌سازان هستند.

وزارت دفاع ایران از دو #موشک_بالستیک با نام‌های حاج قاسم و ابومهدی رونمایی کرد

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه ۳۰ مرداد در مراسمی که به دلیل همه‌گیری کرونا به شکل ویدیویی و با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی برگزار شد از دو موشک بالستیک با برد هزار تا هزار و ۴۰۰ کیلومتر رونمایی کرد. این دو موشک به نام قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی که دی گذشته در حمله پهپادی آمریکا در حوالی فرودگاه بغداد کشته شدند، نامیده شده‌اند. امیر حاتمی، وزیر دفاع در این مراسم گفت: «موشک بالستیک شهید حاج قاسم و موشک کروز شهید ابومهدی جزو دستاوردهای جدید ودجا است.» حاتمی در اداه سخنانش افزود: «برد موشک حاج قاسم ۱۴۰۰ کیلومتر و برد موشک ابومهدی ۱۰۰۰ کیلومتر است. همچنین موتور جت توربوفن جهش ۷۰۰ که مشابه موتور پهپاد متجاوز آرکیور ۱۷۰ است و در ساخت آن از فناوری پره‌های کریستال استفاده شده رونمایی می‌شود.»