ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لیلا حسین‌زاده بازداشت شد

طبق گزارشی که به زمانه رسیده است ۱۰ ماموران امنیتی لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی و پژوهشگر مطالعات مارکسیستی در ایران را امروز شنبه ۲۹ مردادماه، در منزلش با ضرب و شتم بازداشت کردند. از دلیل بازداشت او اطلاعی در دست نیست. ماموران امنیتی شامگاه ۱۵ آذر سال گذشته نیز، در آستانه روز دانشجو حسین‌زاده را که به شیراز سفر کرده بود، با خشونت بازداشت کردند. او از شیراز به زندان اوین و پس از مدتی دوباره به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شده بود. بر اساس اعلام «شورای صنفی دانشگاه‌های کشور»، در دوره بازداشت اتهام‌های «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه نظام» به حسین زاده «تفهیم شد». این فعال دانشجویی که در سال ۱۳۹۶ نیز بازداشت و به زندان محکوم شده بود. او اسفند دو سال قبل به دلیل ابتلا به بیماری کرون روده در زندان مشمول «عدم تحمل کیفر» شد و از زندان بیرون آمد.

کیفرخواست صادرشده برای «سپیده رشنو» به او ابلاغ شد

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه خبر داده که کیفرخواست سپیده رشنو، زن معترض به حجاب اجباری به او ابلاغ شده است. طبق این خبر، مفاد پرونده، اتهامات و ادله انتسابی پرونده او شامل «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج‌نشین»و «فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی» و «تشویق مردم به فساد و فحشا» است. سپیده رشنو، ۲۸ ساله پس از اعتراضش به مامور خودخوانده امر به معروف در اتوبوس بی‌آرتی و تهیه فیلمی از برخورد خشونت آمیز او، روز ۲۵ خرداد بازداشت و گزارش‌‌هایی مبنی بر انتقال او به بازداشتگاه‌ اطلاعات سپاه منتشر شد. او چند روز پس از بازداشت در تلویزیون ایران در حالی که آثار شکنجه در او هویدا بود، وادار به اعتراف اجباری شد و از آن زمان خبری از وضعیت او منتشر نشده بود.

کودک آزاری در روستایی در قم: مردی که چندکودک را آزار جنسی داده دستگیر شد

روزنامه هم‌میهن گفت‌وگویی با مادری منتشر کرده که فرزندش در یکی از روستاهای قم مورد آزار جنسی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش. مردی حدودا ۶۵ساله، شش‌پسربچه و یک دختربچه را آزارجنسی داده و اکنون در زندان شهر قم در بازداشت است. این مرد در یکی از روستاهای توابع قم، این کودکان را گول زده، به خانه‌اش برده، از آنها فیلم و عکس گرفته و آزارجنسی‌شان داده است. مادر یکی از کودکان که با هم‌میهن گفت‌وگو کرده گفته که به‌محض آگاه شدن از وضعیت پسرش با ۱۱۰ تماس گرفته و توانسته‌اند او را که از خانه فرار کرده و به غسالخانه روستا پناه برده، پیدا و دستگیر کنند.  او گفته پسرش را به حمام برده و دیده قسمتی از بدنش کبوده شده. به گفته این مادر، فرد آزارگر پسرش را لخت کرده، از او عکس گرفته است و برای اینکه او را بترساند به او گفته که اگر به کسی چیزی بگویی عکست را به دوستانت نشان می‌دهم. در قسمت گالری گوشی این مرد، عکس و فیلم‌هایی از چند کودک دیگر هم وجود داشت.

بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی یک کولبر در مرز «هنگه‌ژال» بانه کشته شد: کشته و زخمی شدن۲۰ کولبر در یک هفته گذشته

به گزارش آژانس خبری «کردپا»، جمعه ۲۸ مرداد بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در مرز «هنگه‌ژال» بانه یک کولبر با نام رحیم محمدی ۳۷ ساله، ساکن روستای کوپیچ سفلی از توابع بانه که متأهل و پدر دو فرزند بوده، کشته شد. بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی بدون اخطار قبلی این کولبر را از ناحیه سینه و قلب مورد شلیک مستقیم قرار دادند و پس از آن پیکر این کولبر بە بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی منتقل شد. در روزهای اخیر حوادث و برخورد مأموران هنگ مرزی با کولبران در مناطق مرزی بانه افزایش چشمگیری یافته است. پنج‌شنبه ۲٧ مرداد ۱٤٠١ نیز یک کولبر به نام محمود عثمانی، اهل روستای «جنگه‌سر» از توابع شهرستان سلماس، در نوارمرزی «هنگه‌ژال» بانه بر اثر انفجار مین زخمی و دچار نقص عضو شد. این کولبر که متأهل و پدر چهار دختر است، بر اثر شدت انفجار، هر دو چشم و یکی از پاهای خود را از دست داد. این درحالی‌ است که چهارشنبه ۲۶ مرداد، شبکه حقوق بشر کردستان، از زخمی شدن یک کولبر ۱۷ ساله با نام آمانج آذرپور بر اثر انفجار مین در همین منطقه خبر داده بود. در گزارشی که به تازگی از سوی «کولبرنیوز» منتشر شده، از تاریخ ٢١ مرداد تا پایان روز ۲٨ مرداد ۱۴۰۱، مجموعا ۱۹ کولبر زخمی و یک کولبر کشته شده است. در این میان، ۱۷ کولبر در مناطق مرزی بانه و ۲ کولبر نیز در مناطق مرزی نوسود زخمی شدند که از این تعداد ۱۵ کولبر با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی و ۲ کولبر نیز بر اثر انفجار مین به‌جای مانده مجروح شدند. در سال ۱۴۰۰، دست‌کم ۲۲۵ کولبر در استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و سایر استان‌ها بر اثر شلیک ماموران دولتی، سقوط از ارتفاع، تصادف ناشی از تعقیب و گریز ماموران نظامی، و دیگر حوادث طبیعی جان‌باخته یا مجروح شده‌اند.