نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#روسیه: با وجود #تحریم_بانک_مرکزی ایران از سوی #آمریکا همکاری با بخش بانکی ایران را ادامه می‌دهیم

وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی ایران اعلام کرد که این تحریم‌ها رویکرد مسکو را به ایران تغییر نخواهد کرد. در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «ما، طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی به همکاری با ایران در بخش بانکی ادامه خواهد داد. این تحریم‌ها هیچ اثری بر موضع روسیه نخواهد داشت.» دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه ۲۹ شهریور / ۲۰ سپتامبر اعلام کرد بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی ایران و شرکت «اعتماد تجارت پارس» به‌دلیل پشتیبانی‌های مالی از سپاه پاسداران و سپاه قدس به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران افزوده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این باره گفت: «این بالاترین مجازاتی است که تاکنون اعمال شده است و ما هرگز تحریم‌هایی در این سطح انجام نداده‌ایم.»

#رحیم_صفوی: به اقدام نظامی آمریکا از دریای مدیترانه، دریای سرخ و اقیانوس هند پاسخ می‌دهیم

یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی خامنه‌ای جمعه ۲۹ شهریور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت ایران به اقدام نظامی آمریکا از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند پاسخ خواهد داد. دستیار خامنه‌ای گفت: «سیاست ما ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه و خروج نیروهای بیگانه است و امیدواریم دشمنان فرامنطقه‌ای ما بدانند ایران قصد تهاجم و کشورگشایی ندارد بلکه به دنبال صلح و امنیت پایدار است.» به گزارش نیویورک تایمز روز گذشته مقامات ارشد امنیت ملی دولت آمریکا نشستی داشتنه‌اند تا درباره فهرستی از هدف‌های بالقوه برای «مقابله‌به ‌مثل نظامی» علیه ایران در پاسخ به حمله ۱۴ سپتامبر به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان توضیح دهند. نشست مشابهی هم در روز جمعه با حضور مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در کاخ سفید برگزار می‌شود.

#علیرضا فغانی، داور بین‌المللی #فوتبال پس از مهاجرت به استرالیا در لیگ اصلی این کشور داوری می‌کند

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال که حدود دو هفته پیش اعلام کرد «به‌ دلایل خانوادگی» ایران را ترک و به استرالیا مهاجرت می‌کند، فصل آینده در لیگ دسته یک فوتبال استرالیا سوت خواهد زد.کریس نیکو، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال استرالیا پیوستن فغانی به داوران اصلی لیگ این کشور را «افتخار بزرگ» برای استرالیا خواند و آن را «بخت» فوتبال استرالیا دانست. علیرضا فغانی نیز از پیوستن به فوتبال استرالیا ابراز خوشحالی کرد. علیرضا فغانی از مطرح‌ترین داوران ایرانی در جهان است که از سال ۲۰۰۸ وارد فهرست داوران بین‌المللی فیفا شده است. او در فینال المپیک، فینال جام باشگاه‌های جهان، فینال جام ملت‌های آسیا و دیدار رده‌بندی جام جهانی سوت زده است.

وال استریت ژورنال: آمریکا اعزام نیروهای بیشتر به #خلیج_فارس را بررسی می‌کند

در حالی‌که وزارت دفاع آمریکا به جلسات خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور برای بررسی چگونگی پاسخ به حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی ادامه می‌دهد، روزنامه وال استریت ژورنال به‌نقل از مقامات بلندپایه نظامی آمریکا اعلام کرده که وزارت دفاع ایالات متحده گزینه اعزام نیروهای بیشتری در زمینه‌های پدافند هوایی، جنگنده‌های پیشرفته و تجهیزات مراقبت و شناسایی به منطقه خلیج فارس را بررسی می‌کند. بر این اساس آمریکا و متحدانش بیش از هر اقدام نظامی دیگری قصد دارند بر تقویت پدافند هوایی گام‌هایی بردارند. جاناتان هافمن، معاون وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته (پنج‌شنبه) ایران را به نوعی مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دانست و گفت این حملات با هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در ابوظبی اعلام کرد «ایجاد راه‌ حل مسالمت‌آمیز» از طریق ائتلاف‌سازی با کشورهای منطقه در دستور کار قرار گرفته. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران صبح جمعه ۲۹ شهریور همزمان با آغاز سفرش به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در پیامی در توییتر در پاسخ به «ائتلاف راه حل مسالمت‌آمیز»ِ وزیر خارجه آمریکا، به «طرح صلح یمن»، مذاکرات آستانه و پیشنهاد «معاهده عدم تجاوز منطقه‌ای» اشاره کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس: دسیسه‌ای در کار است که #چادر_مشکی با قیمت گران به دست زنان ایرانی برسد، تهدید خارجی شناسایی و خنثی شود

احد آزادی‌خواه، عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۹ شهریور در گفت‌وگو با ایسنا احتمال داد که در گرانی چادر مشکی یک تهدید خارجی در کار است که باید آن را شناسایی و خنثی کرد. این نماینده معمم (آخوند) گفت: «جریان مرموزی در کار است که برخی مقدسات ما را تضعیف کند، چرا در میان این همه کالا چادر مشکی باید با بحران مواجه شود؟ اگر تقصیری وجود دارد باید مقصر شناسایی شده و در صورتی که تهدید خارجی را شاهد هستیم باید با آن مقابله کنیم.»

#ظریف طرح صلح یمن، مذاکرات آستانه و معاهده عدم تجاوز منطقه‌ای را در برابر «ائتلاف راهکار مسالمت‌آمیز» #پمپئو گذاشت

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران صبح جمعه ۲۹ شهریور همزمان با آغاز سفرش به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در پیامی در توییتر در پاسخ به «ائتلاف راه حل مسالمت‌آمیز»ِ وزیر خارجه آمریکا، به «طرح صلح یمن»، مذاکرات آستانه و پیشنهاد «معاهده عدم تجاوز منطقه‌ای» اشاره کرد. پمپئو پنج‌شنبه ۲۸ شهریور در ابوظبی گفته بود ایالات متحده در پی ائتلاف‌سازی برای رسیدن به یک راه‌کار صلح‌آمیز در بحران اخیر خلیج فارس است. «این مسئله [ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز] مأموریت ماست. رئیس جمهور ترامپ از من می‌خواهد که در این مسیر عمل کنم. امیدوارم که ایران هم این مسئله را از این منظر ببیند.»

فرزندان #اتباع_خارجی می‌توانند در مدارس ایران ثبت‌نام کنند، وزارت کشور جداسازی دانش‌آموزان اتباع از سایر دانش‌آموزان را ممنوع اعلام کرد

مهدی محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور جمعه ۲۹ شهریور به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: آن دسته از کودکان اتباعی که مادر ایرانی و پدر تبعه خارجی غیر مجاز دارند و یا برعکس، آن دسته از افرادی که تعدادی از اعضای خانواده‌هایشان دارای کارت اقامت یا گذرنامه هستند و یا آنهایی که بیش از دوسال در کشور ساکن هستند می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند علاوه بر این اتباعی که غیر مجاز بودند ولی سنوات گذشته ثبت‌نام شدند امسال نیز سرشماری و برگه‌های معرفی اشتغال به تحصیل دریافت خواهند کرد. این مقام وزارت کشور تخمین زد که در سال تحصیلی جاری حدودا ۱۳۰ هزار نفر از فرزندان اتباع خارجی در مدارس ایران ثبت‌نام می‌کنند. وزارت کشور هفته گذشته اعلام کرده بود جداسازی دانش‌آموزان اتباع از سایر دانش‌آموزان ممنوع است.