ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#زن‌کشی؛ یک مرد در مشهد دوست دخترش را خفه کرد و جسد او را به داخل سطل زباله انداخت

علی‌اکبر احمدی‌نژاد، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از دستگیری متهم به قتل یک زن در این شهر خبر داد. به گفته او جسد این زن ساعت ۲ بامداد شنبه ۲۹ شهریور توسط یک کارگر شهرداری در سطل زباله کشف شده و بر روی شانه‌های او خراشیدگی‌هایی ناشی از اصابت چاقو و کبودی دور گردن وجود داشته که نشان می‌دهد او خفه شده است. بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفته با توجه رفت‌وآمدهای قبلی مقتول، مشخص شده که مردی که دوست مقتول بوده با همکاری برادرش و به خاطر «خسته‌شدن از تهدیدهای او به فاش‌کردن رابطه‌شان» این زن را به قتل رسانده‌اند.

جانشین فرمانده ناجا از اجرای چهار طرح ناظر بر #حجاب_اجباری و برخورد با بی‌حجابی در خودرو، پاساژ‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، تفرجگاه‌ها، پیاده‌رو‌ها و فضای مجازی خبر داد.

قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا یکشنبه ۳۰ شهریور از برنامه‌ریزی و اجرای چهار طرح ناظر و برخورد با «بی‌حجابی» در خودرو، پاساژ‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و همچنین تفرجگاه‌ها، پیاده‌رو‌ها و فضای مجازی خبر داد. جانشین فرمانده ناجا ادعا کرد این طرح‌ها به‌خاطر «دغدغه مردم درخصوص عفاف و حجاب» اجرا خواهند شد. او گفت: «نیروی انتظامی در رابطه با عفاف و حجاب، چهار طرح را برنامه ریزی و اجرا می‌کند که در طرح ناظر یک با افرادی که در خودرو حجاب را رعایت نکرده، در طرح ناظر ۲ با افراد بدحجاب و بی حجاب در پاساژ‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و همچنین در طرح ناظر ۳ و ۴ با افرادی که در تفرجگاه‌ها و پیاده‌رو‌ها و نیز فضای مجازی حجاب را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود». سیاست تشدید فشار بر زنان و تحمیل حجاب اجباری، به‌رغم مخالفت‌ها ادامه دارد. در روزهای گذشته «پلیس امنیت اخلاقی» ناجا به صورت گسترده‌ای شهروندان را با ارسال پیامک‌های «کشف حجاب» در خودرو احضار کرده و از آنها برای خودداری از تکرار «جرم» تعهد گرفته است. بی‌حجابی براساس تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، جرم‌انگاری شده است اما نیروی انتظامی ایران از این قانون برای فشار بر زنانی که حکومت آن‌ها را «بدحجاب» می‌خواند نیز استفاده می‌کند. بر اساس این تبصره زنانی که بدون حجاب در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ۱۰روز تا دو ماه یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم می‌شوند.

حسن روحانی: اگر کشورهای باقی‌مانده در برجام به تعهدات اقتصادی خود عمل کنند، به‌طور کامل به #برجام برمی‌گردیم

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی یکشنبه ۳۰ شهریور اعلام کرد: اگر کشورهای باقی‌مانده در برجام به تعهدات اقتصادی خود عمل کنند، ایران به صورت کامل به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت. روحانی در جلسه هیات دولت گفت: «به ۱+۴ (کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای برجام) اعلام می‌کنم اگر آن‌ها به همه تعهدات خود عمل کنند ما هم به طور کامل به تعهدات خودمان بر می‌گردیم. چون در زمینه اقتصادی به طور کامل عمل نکردند از تعهدات برجام کنار رفتیم. هر زمان آمادگی داشته باشند به تعهدات بازگردنند به تعهدات برجامی بر می‌گردیم». حسن روحانی که پیشتر تاریخ اعلام فعال‌شدن مکانیسم ماشه علیه ایران از سوی ایالات متحده را «روز پیروزی ملت ایران» خوانده بود، در سخنانش باز هم این ادعا را تکرار کرد و مدعی شد «فشار حداکثری ‌آمریکا در بخش سیاسی و حقوقی به انزوای حداکثری آمریکا تبدیل شده است». روحانی در سخنانی مشابه با سخنان اخیر دیگر مقام‌های ایران گفت: «اگر آمریکا بخواهد قلدری کند با پاسخ قاطع تهران مواجه می‌شود». وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا یکشنبه به صورت رسمی و با انتشار بیانیه‌ای از فعال‌شدن مکانیسم ماشه علیه ایران و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل خبر داد. مدیرکل سازمان ملل اما اقدام واشنگتن را «مبهم» و «فاقد قطعیت» خوانده و گفته نمی‌تواند براساس خواسته واشنگتن عمل کند. بریتانیا، فرانسه و آلمان هم پیشتر اعلام کرده بودند که هر اقدامی از سوی ایالات متحده آمریکا را فاقد «تاثیر قانونی» می‌دانند. ‎

یک مقام مسئول در آموزش و پرورش: ممکن است زبان چینی هم در مدارس ایران تدریس شود

علی محبی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفته است که احتمال دارد از سال تحصیلی آینده آموزش زبان چینی و زبان‌های خارجی دیگر هم «به طور جدی مطرح شود». به گفته او در حال حاضر در برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی، تدریس زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی تصویب و به رسمیت شناخته شده است. محبی گفته است: زبان انگلیسی زبان غالب است اما « یک بحث مطرح و مهم این است که آموزش زبان های خارجی فقط منحصر به انگلیسی نباید باشد» و «سازمان پژوهش باید برای زبان های مطرح و مهم دنیا که تعامل بیشتری با آنها داریم برنامه درسی و محتوای لازم را آماده کند». به گفته او قرار است تا پایان سال در باره بازنگری در بسته‌های آموزشی و محتوای درسی دانش‌آموزان تصمیم‌گیری شود و احتمال دارد زبان‌های خارجی دیگری همچون عربی و چینی هم به زبان‌هایی که آموزش آنها در نظام تحصیلی رسمیت دارد افزوده شود. مهر سال گذشته شماری از نمایندگان مجلس دهم طرح حذف زبان انگلیسی از دوره آموزشی را تدوین و به مجلس بردند اما این طرح به تصویب نرسید.

پنج عضو شورای اسلامی روستای #محمودآباد_کرج به اتهام دریافت #رشوه بازداشت شدند

جواد یاوری، معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج یکشنبه ۳۰ شهریور گفت که رئیس و چهار عضو شورای اسلامی روستای محمودآباد کرج به اتهام «دریافت رشوه» بازداشت شده‌اند. به گفته او علاوه بر پنج عضو شورا، دو تن از کارکنان دهیاری و دو نفر از مشاورین املاک این منطقه نیز به همین اتهام دستگیر و بازجویی شده‌اند. یاوری افزود: در حال حاضر چهار عضو شورا به قید وثیقه و به صورت موقت آزاد شده‌اند اما یک عضو شورا، دو تن از کارکنان دهیاری و دو مشاور املاک همچنان در بازداشت هستند. این افراد متهم هستند که با پرداخت و دریافت رشوه برای ساخت ساختمان‌های بیش از سه طبقه در محدوده روستای محمودآباد کرج مجوز صادر کرده‌اند. به گفته معاون دادستان کرج «مشاورین املاک در واگذاری‌ها با هماهنگی بین خریدار و اعضای شورا و کارکنان دهیاری اقدام به اخذ و پرداخت رشوه از طریق دستگاه کارتخوان می‌کردند». محمودآباد در شمال غربی کرج واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱۲۵۴ خانوار در آن ساکن هستند. شورای اسلامی شهر کرج طرح الحاق این روستا به شهر کرج را در دست بررسی دارد. امکان الحاق این روستا به منطقه شهری موجب افزایش قیمت مسکن و زمین و همینطور ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه شده است. بهار امسال فرماندار کرج از تخریب واحدهای مسکونی غیرمجاز در این روستا خبر داده بود.